Η στιγμή της ανέλκυσης του “Παναγία Τήνου” φαίνεται πως ολοένα και πλησιάζει

Η στιγμή της ανέλκυσης του “Παναγία Τήνου” φαίνεται πως ολοένα και πλησιάζει. Οι δύτες κλείνουν τα ρήγματα και το πλοίο τις επόμενες ημέρες/εβδομάδες αναμένεται να ανελκυστεί.

Για το σκοπό αυτό τα πλοία της γραμμής των Χανίων δένουν στο DOCK 3.

To πολύπαθο πλοίο αποδρομολογήθηκε από τη γραμμή των Δυτικών Κυκλάδων στα τέλη του 2014.
Στην πορεία μετονομάστηκε σε “Παναγία Τήνου” φιλοδοξώντας να ταξιδέψει από το λιμάνι της Ραφήνας για Άνδρο-Τήνο-Μύκονο.

Όπως πολλοί είχαν προβλέψει η δρομολόγηση του πλοίου στη νέα του γραμμή ήταν “too good to be true”.

Στις αρχές του 2015 το πλοίο δρομολογήθηκε προσωρινά στην γραμμή της Κασοκαρπαθίας σε αντικατάσταση του “Πρέβελης”.

Το πλοίο βρέθηκε να ταξιδεύει για Σαντορίνη-Ανάφη-Ηράκλειο-Σητεία-Κάσο-Κάρπαθο-Διαφάνι-Χάλκη-Ρόδο.

Τα δρομολόγια αυτά δεν κράτησαν πολλά, μιας και το πλήρωμα προχώρησε σε επίσχεση εργασίας για τα δεδουλευμένα που δεν είχαν πληρωθεί.

Τελευταίος καπετάνιος ήταν ο καπετάν-Βασίλης Γεροντακης από τη Νάξο.

Συμβολικά το πλοίο φαίνεται να ολοκλήρωσε τον κύκλο του στην ελληνική ακτοπλοΐα από εκεί ακριβώς που την είχε ξεκινήσει.

Ήταν Αύγουστος του 1992 και το πλοίο ξεκινούσε θριαμβευτικά τα ταξίδια του στο Αιγαίο με το όνομα “Ρομίλντα” και τα σινιάλα της GA Ferries.

Τα πρώτα του δρομολόγια ήταν στη γραμμή της Κασοκαρπαθίας.

Πολύ σύντομα το πλοίο πέρασε στην πλοιoκτησία της Ventouris Sea Lines του Ευάγγελου Βεντούρη.

Το νέο του όνομα ήταν “Απόλλων Εξπρές 2” και καπετάνιος του ο Μηλιός καπετάν-Θόδωρος Μαθιουδάκης.

Η ιστορία δεν είχε happy end, μιας και τον Οκτώβριο του 1995 το πλοίο έδεσε μπροστά στον Ηλεκτρικό Σταθμό του Πειραιά λόγω χρεών της εταιρείας στις Τράπεζες.

Δέκα χρόνια αργότερα το πλοίο επανήλθε στις Δυτικές Κυκλάδες.
Όλα έδειχναν ιδανικά.

Τα νησιά στήριζαν το καράβι και το καράβι τα νησιά.

Τα τελευταία, όμως, χρόνια τα οικονομικά προβλήματα της εταιρείας του προκαλούσαν μεγάλες δυσκολίες στα πληρώματα.
Δέκα χρόνια κράτησαν τα ταξίδια του στην γραμμή μας, από τα τέλη του 2004 έως τα τέλη του 2014.

Όση υπομονή και αν έκαναν τα πληρώματα κάποια στιγμή αυτή εξαντλήθηκε.

Η βύθισή του μέσα στο λιμάνι του Πειραιά αποτελεί μια θλιβερή σελίδα της ελληνικής Ακτοπλοΐας.

Από τον “Αγαμέμνονα” του 1969 έπρεπε να φτάσουμε στα 2015 για να ξαναδούμε τη θλιβερή κατάληξη ενός πλοίου μέσα στο μεγάλο λιμάνι.

Σε λίγο καιρό το πλοίο θα ξανασταθεί όρθιο.
Το μέλλον του φαντάζει πολύ δύσκολο.
Το πιο πιθανό είναι να μην ταξιδέψει ξανά.
Το θρυλικό “Hengist” καθελκύστηκε το 1972 στη Γαλλία.
Το θρυλικό “Παναγία Τήνου”/”Άγιος Γεώργιος” θα ανελκυστεί ξανά το 2017.

Κείμενο – φωτό: Αντώνης Λαζαρής

Δείτε τις ειδήσεις από την Ανατολική Αττική και όλη την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο irafina.gr.
Κάντε like στη σελίδα του irafina.gr στο Facebook
Ακολούθηστε το irafina.gr στο Twitter

© 2022 - iRafina. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

© 2022 - iRafina. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.