Στα σκουπίδια κινδυνεύει να καταλήξει η πρόταση της Golden Star Ferries για τις Κυκλάδες – «Παιχνίδια» και καθυστερήσεις από το ΥΕΝ

Έκδηλη είναι η αγωνία και η ανησυχία για το μέλλον των δύο νέων ταχυπλόων της εταιρίας Golden Star Ferries, «Superspeed» και «Supercat» τα οποία προγραμματίζεται να δημιουργήσουν ένα δίκτυο διασύνδεσης των Κυκλάδων με βάσεις τον Πειραιά και την Σύρο.

Παρά το γεγονός ότι η εταιρία προχώρησε το περασμένο καλοκαίρι στην αγορά των δύο ταχυπλόων από το εξωτερικό και παρά την εκφρασμένη βούλησή της για δρομολόγηση των πλοίων σε μια νέα εκτεταμένη ενδοκυκλαδική γραμμή προς ενίσχυση της εξυπηρέτησης του επιβατικού κοινού, οι «τρικλοποδιές» που δέχεται από τα αρμόδια πολιτειακά όργανα, κωλυσιεργούν και βάζουν εμπόδια στα σχέδιά της, τα οποία συνδέονται με το άμεσο συμφέρον των νησιών.

Μεγάλες επενδύσεις σε πείσμα των καιρών

Για την Golden Star Ferries δε χρειάζονται ιδιαίτερες συστάσεις. Τα τελευταία χρόνια δραστηριοποιείται στις γραμμές των Κυκλάδων, ειδικότερα με συνδέσεις από τη Ραφήνα και θεωρείται μια σοβαρή, αξιόπιστη και ανερχόμενη εταιρία στο χώρο της ελληνικής ακτοπλοΐας.

Μόνο τυχαίο γεγονός δεν αποτελεί η βράβευσή της, τον Ιούλιο του 2017, από τους Lloyds του Λονδίνου για την ευπρεπή παρουσία των πλοίων της και την άριστη εξυπηρέτηση των επιβατών. Ιδιοκτήτες της είναι οι αδελφοί Γιώργος και Δημήτρης Στεφάνου που σε πείσμα των καιρών, επενδύουν διαρκώς στην ακτοπλοϊκή αγορά έχοντας ξοδέψει πολλά εκατομμύρια ευρώ για την αγορά νέων πλοίων, την αναβάθμιση του στόλου τους και την παροχή σύγχρονων και ποιοτικών υπηρεσιών προς το επιβατικό κοινό.

Το οξύμωρο της υπόθεσης είναι ότι το ελληνικό πολιτειακό σύστημα, το οποίο όφειλε να διευκολύνει τέτοιες επενδύσεις και να επιβραβεύει τα επιχειρηματικές προσπάθειες, ωθεί τους επενδυτές στα άκρα. Στην περίπτωση των αδελφών Στεφάνου μέχρι και απεργία πείνας τους ανάγκασαν να κάνουν για να διεκδικήσουν τα αυτονόητα.

Το ιστορικό της υπόθεσης

Το καλοκαίρι του 2017, όταν η Golden Star Ferries, βρίσκονταν σε διαπραγματεύσεις για την αγορά των δύο ταχυπλόων, εξέπνεε και η περίοδος κατάθεσης αιτήσεων με σκοπό τη δρομολόγηση πλοίων τη φετινή σαιζόν (Μάιος – Οκτώβριος 2018). Η εταιρία των αδελφών Στεφάνου κατάθεσε εκπρόθεσμα την αίτηση δρομολόγησης των δύο ταχυπλόων, η οποία απορρίφθηκε από το ΣΑΣ (Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών) και ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Παναγιώτης Κουρουμπλής, παρέπεμψε το θέμα στο Νομικό Συμβούλιο του Κράτους ζητώντας την άποψή του.

Τον Ιανουάριο του 2018, το Νομικό Συμβούλιο του Κράτος γνωμοδότησε ομόφωνα θετικά υπέρ της πρότασης που κατέθεσε η ενδιαφερόμενη εταιρία για την δρομολόγηση των πλοίων της στις Κυκλάδες . Εντούτοις, από τότε μέχρι σήμερα δεν έχει υπάρξει καμία ουσιαστική εξέλιξη, μιας και το υπουργείο Ναυτιλίας αδικαιολόγητα καθυστερεί τις διαδικασίες έγκρισης των προτεινόμενων δρομολογίων της Golden Star Ferries, ενώ ούτε καν έχει συγκληθεί το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών για να συζητήσει το θέμα.

Τελεσίγραφο της εταιρίας. Έτοιμη να αποσύρει την πρόταση

Οι συνέπειες αυτής της αδιανόητης κωλυσιεργίας, δεν είναι αρνητικές μόνο για την Golden Star Ferries, αλλά κυρίως για τους νησιώτες που κινδυνεύουν να χάσουν δύο ταχύπλοα που θα συνδέουν τις Κυκλάδες αναβαθμίζοντας τις τοπικές συγκοινωνίες και για τους χιλιάδες επισκέπτες τουρισμού που ετοιμάζονται να κατακλείσουν τα νησιά το προσεχές καλοκαίρι, χωρίς ωστόσο, να γνωρίζουν ακόμη το πρόγραμμα δρομολογίων των πλοίων.

Προ ημερών, η εταιρία απέστειλε τελεσίγραφο προς τον κ. Κουρουμπλή , ξεκαθαρίζοντας ότι σε περίπτωση που δεν υπάρξει άμεσα θετική εξέλιξη θα προβεί στην διακοπή κάθε εργασίας για την προσαρμογή των πλοίων, στην απόλυση των πληρωμάτων και στην ενημέρωση προς τους επιβάτες, ναυτικούς πράκτορες, tour operators, τοπικούς φορείς για όλο το ιστορικό της υπόθεσης.

Δρομολόγιο «λουκούμι» για τα νησιά

Η πρόταση που κατάθεσε η Golden Star Ferries στο υπουργείο αφορά την από κοινού δρομολόγηση των δύο ταχυπλόων (από 25/52018 έως 24/52019) στη γραμμή: Πειραιάς – Σίφνος – Μήλος – Φολέγανδρος – Θήρα – Κατάπολα (Αμοργός)- Κουφονήσι – Νάξος – Μύκονος – Πάρος – Ίος – Θήρα – Νάξος – Πάρος – Μύκονος – Τηνος – Σύρος.

Το πρώτο ταχύπλοο της εταιρίας θα εκτελεί το παραπάνω δρομολόγιο κάθε Δευτέρα – Τετάρτη – Παρασκευή – Κυριακή, ξεκινώντας από το λιμάνι του Πειραιά με τελικό προορισμό την Σύρο. Την επόμενη ημέρα, θα εκτελεί αντίστροφα το δρομολόγιο επιστροφής με αφετηρία το λιμάνι της Σύρου και τελευταίο σταθμό τον Πειραιά. Ομοίως, το δεύτερο ταχύπλοο θα εκτελεί ακριβώς το ίδιο δρομολόγιο κάθε Τρίτη – Πέμπτη – Σάββατο.

Συνδιαμορφώθηκε με τοπικούς φορείς

Γίνεται κατανοητό ότι πρόθεση της εταιρίας είναι η δημιουργία ενός δικτύου ενδοκυκλαδικών δρομολογίων που θα συνδέουν τα νησιά μεταξύ τους, αλλά και με τον Πειραιά. Είναι πολύ σημαντικό να αναφερθεί ότι το σχήμα δρομολογίων της Golden Star Ferries συνδιαμορφώθηκε μαζί με τους τοπικούς φορείς των Κυκλάδων με βάσει τις προτάσεις που κατατέθηκαν στη σύσκεψη που συγκάλεσε ο Δήμαρχος Σύρου, Γιώργος Μαραγκός, στην Ερμούπολη το φθινόπωρο του 2017. Οι προτάσεις των τοπικών φορέων επικεντρώθηκαν στην ενίσχυση της ενδοκυκλαδικής συγκοινωνίας, η οποία εκτελείται μόνο με επιδοτούμενα συμβατικά πλοία. Την περίοδο δε που διανύουμε, ταξιδεύει μόνο ένα πλοίο λόγω της ναύλωσης του Aqua Jewel στις Αζόρες.

Έγκλημα αν συνεχιστεί η καθυστέρηση

Επομένως, αποτελεί πρόταση που έρχεται ως «μάνα εξ ουρανού» για την ακτοπλοϊκή σύνδεση των Κυκλάδων, χωρίς μάλιστα να διεκδικεί ούτε ένα ευρώ επιδότηση από την ελληνική Πολιτεία. Η υποχρέωση του υπουργείου Ναυτιλίας και της Πολιτείας να ενσκήψουν με σοβαρότητα και υπευθυνότητα στο θέμα είναι επιβεβλημένη και θα πρέπει άμεσα να ενεργήσουν με γνώμονα την ορθολογική διασύνδεση των νησιών, την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού προς ενίσχυση του τουριστικού προϊόντος, αλλά και τους κανόνες που διέπουν την ελεύθερη ανταγωνιστική αγορά και οικονομία στο χώρο της ακτοπλοΐας.

Περαιτέρω καθυστέρηση ή αδιαφορία από πλευράς κράτους θα θεωρηθεί όμοια με εγκληματική ενέργεια απέναντι στις αδικημένες νησιωτικές κοινωνίες που έχουν κάθε δικαίωμα να διεκδικούν τη βελτίωση των συγκοινωνιών και την οικονομική τους επιβίωση, η οποία εξαρτάται εν πολλοίς από την τουριστική τους δραστηριότητα.

cyclades24.gr

Δείτε τις ειδήσεις από την Ανατολική Αττική και όλη την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο irafina.gr.
Κάντε like στη σελίδα του irafina.gr στο Facebook
Ακολούθηστε το irafina.gr στο Twitter

© 2022 - iRafina. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

© 2022 - iRafina. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.