Από 1.1.2015 έχει τεθεί σε ισχύ ο Κώδικας Δεοντολογίας της Τράπεζας της Ελλάδος για τη διαχείριση των μη καταγγελμένων δανείων από τις τράπεζες και η ΕΚΠΟΙΖΩ, με βάση τις σχετικές διατάξεις, αποτελεί έναν από τους φορείς συμβουλευτικής συνδρομής.
Πολλοί οφειλέτες θα λάβουν ειδοποιήσεις από την τράπεζά τους σχετικά με τον Κώδικα. Επομένως, η ΕΚΠΟΙΖΩ καλεί τους καταναλωτές – δανειολήπτες, να μη διστάσουν να της απευθυνθούν άμεσα για συμβουλευτική συνδρομή, καθώς αν περάσουν οι προθεσμίες απάντησης, θα κινδυνεύουν να χαρακτηριστούν ως μη συνεργάσιμοι δανειολήπτες” αναφέρει σε ανακοίνωση της.
“Παρά την προσπάθεια της κυβέρνησης να παρουσιαστεί ως ένα φάσμα λύσεων στο πρόβλημα των κόκκινων δανείων, επισημαίνεται ότι αφορά ΜΟΝΟ οφειλές που πρόκειται ή παρουσιάζουν καθυστέρηση ενός μήνα. Συμβάσεις που έχουν καταγγελθεί ΔΕΝ υπάγονται στις διατάξεις του Κώδικα.
Παρ’ όλα αυτά, η ΕΚΠΟΙΖΩ θεωρεί ότι αν αξιοποιηθεί υπεύθυνα και ουσιαστικά από τις τράπεζες, το πλαίσιο του Κώδικα μπορεί να αποτελέσει ένα αποτελεσματικό εργαλείο πρόληψης – και όχι θεραπείας – της υπερχρέωσης, προάγοντας μια κουλτούρα διαλόγου ανάμεσα στην τράπεζα και το δανειολήπτη. Απαραίτητη προϋπόθεση όμως είναι οι λύσεις που προτείνονται από τις τράπεζες να ανταποκρίνονται στις ανάγκες του οφειλέτη, με ορίζοντα αποπληρωμής και όχι να προωθούν την απώλεια της κατοικίας μέσω μίσθωσης ή leasing ή αιώνιες δόσεις” τονίζει η ΕΚΠΟΙΖΩ.
“Για το λόγο αυτό, οι δανειολήπτες προτρέπονται να απευθύνονται στην ΕΚΠΟΙΖΩ, προκειμένου να λαμβάνουν συμβουλές και υποστήριξη σχετικά με τις τηρούμενες διαδικασίες και τις λύσεις που προτείνονται, στο πλαίσιο εφαρμογής του Κώδικα Δεοντολογίας” καταλήγει η ανακοίνωση.