Αντώνης Πρέκας: Τα φασόν δημοψηφίσματα και ο… Παντελίδης

«Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έδωσαν δικαίωμα λόγου σε λόχους ηλιθίων οι οποίοι προηγουμένως δεν μιλούσαν παρά σε μπαρ, μετά από ένα ποτήρι κρασί. Τότε δεν έκαναν κακό στους υπόλοιπους…».

Η, ας πούμε, ακραία αυτή έκφραση ανήκει στον αείμνηστο πια Ουμπέρτο Έκο, και τις λεπτομέρειες για το τι ακριβώς εννοούσε θα τις διαβάσετε στη σελίδα του σχετικού αφιερώματος.

Εν προκειμένω τη χρησιμοποιούμε στην προσπάθειά μας να προσεγγίσουμε ένα σχετικά νεοφανές… φρούτο που κάνει τις τελευταίες αρκετές μέρες θραύση στο διαδίκτυο. Πρόκειται για μια… βιοτεχνία παραγωγής φασόν δημοψηφισμάτων για «ψύλλου πήδημα» ή για όποιον δεν μας… αρέσουν τα μούτρα του, που αρχίζει να παίρνει ανεξέλεγκτες διαστάσεις.

Σύνηθες «όχημα» συγκεκριμένη ιστοσελίδα που πρωτοστάτησε στη θεάρεστο πρωτοβουλία να δοθεί το φετινό Νόμπελ Ειρήνης στους νησιώτες του Αιγαίου προσελκύοντας πάνω από 500.000 υποστηρικτές.

…Και ώς εδώ καλά. Από κει και πέρα, όμως, το πράγμα άρχισε να ξεφεύγει… Σταχυολογούμε κάποια σχετικά δημοσιεύματα για να καταλάβετε τι εννοούμε:

ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑ 1ο: Σάλο συνεχίζει να προκαλεί η δήλωση Λαζόπουλου στην εκπομπή του για την αναπηρία του Γερμανού υπουργού Οικονομικών Βόλφγκανγκ Σόιμπλε. Στην ιστοσελίδα avaaz.org ξεκίνησε διαδικτυακή εκστρατεία για την απομάκρυνση του παρουσιαστή από τον τηλεοπτικό σταθμό Alpha, η οποία συγκεντρώνει ήδη περισσότερες από 4.000 υπογραφές.

Όπως αναφέρεται στο κείμενο της εκστρατείας, «στο χθεσινό επεισόδιο της εκπομπής “Αλ Τσαντίρι Νιουζ”, ο ηθοποιός Λάκης Λαζόπουλος, στην προσπάθειά του να προπαγανδίσει εναντίον του Γερμανού υπουργού Οικονομικών Βόλφγκανγκ Σόιμπλε, προσέβαλε με τον πιο απαράδεκτο τρόπο όλους τους ανθρώπους που βρίσκονται καθηλωμένοι σε αναπηρικό αμαξίδιο, με τη φράση: “Όταν ένας άνθρωπος είναι καθηλωμένος σε καρέκλα, σιγά-σιγά το μυαλό του καθηλώνεται και σε μια ιδέα. Αυτό το λέω παράνοια, το λέω παραφροσύνη”.

Γι’ αυτό τον λόγο, ζητούμε από τη διοίκηση του Alpha TV την απομάκρυνση του Λάκη Λαζόπουλου από τον σταθμό, ως παραδειγματισμό για τέτοιες απαράδεκτες ρατσιστικές συμπεριφορές».

…Και επειδή «ο λύκος στην αναμπουμπούλα χαίρεται», την εκστρατεία προώθησε μέσω του λογαριασμού του στο Twitter και ο αντιπρόεδρος της ΝΔ Άδωνις Γεωργιάδης (Όχι που θα άφηνε την ευκαιρία να πάει χαμένη).

ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑ 2ο: Πραγματικά η κατάσταση και η οργή των θαυμαστών του Παντελή Παντελίδη εναντίον της Φαίης Σκορδά και συντελεστών της εκπομπής του AΝΤ1 «Το Πρωινό» μάλλον είναι πια εκτός ελέγχου.

Μετά τις δύσκολες μέρες και νύχτες της Φαίης που βρέθηκε ξαφνικά αντιμέτωπη με ένα τεράστιο κύμα μίσους και καθύβρισης σε όλα τα profiles της στα social media με πολύ άσχημες κουβέντες, ακόμα και κατάρες για την ίδια, την οικογένειά της και τους συνεργάτες της, πλέον περνάμε σε άλλη διάσταση καθώς οι εξοργισμένοι δημιούργησαν ακόμα και ψήφισμα στη δημοφιλή πλατφόρμα κοινωνικών ψηφισμάτων Avaaz εναντίον της.

ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑ 3ο: Σάλος έχει προκληθεί από τον τρόπο που ο Μένιος Φουρθιώτης και η ομάδα του παρουσίασαν την κηδεία του Παντελή Παντελίδη. Οι ζωντανές συνδέσεις από το νεκροταφείο δεν άρεσαν σε μερίδα τηλεθεατών, οι οποίοι αποφάσισαν να δημιουργήσουν ψήφισμα μέσω διαδικτυακού τόπου έτσι ώστε να μαζευτούν υπογραφές για να κοπεί η εκπομπή «Αποκαλυπτικά». Μέχρι στιγμής έχουν συγκεντρωθεί 445 υπογραφές και η προσπάθειά τους είναι να συγκεντρωθούν περισσότερες.

ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΑΠΟΜΠΕΥΣΗ

Ανεξαρτήτως του κατά πόσο συμφωνεί ή διαφωνεί κανείς με τις συγκεκριμένες πράξεις και του εάν γουστάρει ή δεν γουστάρει (για οποιουσδήποτε λόγους) τα συγκεκριμένα πρόσωπα, αν δει το ζήτημα νηφάλια, δημοκρατικά και ορθολογικά, δεν μπορεί παρά να διαφωνήσει με την περιγραφείσα ανωτέρω πρακτική.

Θυμίζει παλαιότερες αλγεινές εποχές… Τότε που ένοικοι πολυκατοικιών ή κάτοικοι χωριών διά αυτής της μεθόδου προχωρούσαν ουσιαστικά στη δημόσια διαπόμπευση και στην ηθική εξόντωση όσων συγκατοίκων ή συγχωριανών τους θεωρούσαν «μιάσματα της κοινωνίας» τους… Θυμηθείτε, ας πούμε, την τύχη της καλόκαρδης «βιζιτού» Κατερίνας Χέλμη, στην ταινία-σταθμό του Γιάννη Δαλιανίδη «Νόμος 4000», η οποία ελάχιστα απείχε από την τότε πραγματικότητα.

Κατά βάθος, βέβαια, ίσως το όλο φαινόμενο -πέρα από τις αφορμές- να έχει ως αιτία έναν κοινωνικό αυτοματισμό που δικαίως ή αδίκως, μέσα στην οργή και την απόγνωσή του, έχει οδηγήσει μεγάλο μέρος των Ελλήνων πολιτών να ταυτίζει τα δημοσίως προβεβλημένα πρόσωπα -κυρίως αυτά της τηλεόρασης- με την ευνοιοκρατία και τις υπόγειες παγιωμένες διαδρομές της διαπλοκής του εύκολου πλουτισμού με τις πάσης φύσεως εξουσίες. Να τα ταυτίζει με ό,τι του τρώει το ψωμί του, του καταπατά το δίκιο του και του στερεί τη δυνατότητα να ελπίζει σε ένα καλύτερο μέλλον, κλέβοντας τις δικές του ευκαιρίες και το δικό του μερτικό από τη ζωή.

Προφανώς και τα προαναφερθέντα συνδέονται άμεσα (και όχι τυχαία) με την τραγωδία της λεωφόρου Βουλιαγμένης που εξελίχθηκε στο μέγα κοινωνικό γεγονός του περασμένου Παρασκευο-Σαββατοκύριακου. Όποιος προσπάθησε να προσεγγίσει (ή το επιχειρήσει στο μέλλον) το «φαινόμενο Παντελής Παντελίδης» με όρους καλλιτεχνικής αξιολόγησης είναι μακρά νυχτωμένος… Αυτό δείχνει ο παλλαϊκός θρήνος για τον χαμό του και η αυθόρμητη κοσμοσυρροή κατά τον στερνό αποχαιρετισμό του…

Το παλικάρι απετέλεσε το πρώτο και μοναδικό λαϊκό είδωλο (για να μην πούμε ίνδαλμα) που ξεπήδησε μέσα στα χρόνια της βαθιάς κρίσης που βιώνουμε… Και μάλιστα αυτοφυώς και από το πουθενά μέσα από το YouTube και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης… Ανεξαρτήτως από το πώς το «εκμεταλλεύτηκε» ή θα προσπαθήσει να το εκμεταλλευτεί στο μέλλον το λιγούρικο κατεστημένο της ιθαγενούς και ανέκαθεν γιαλαντζί showbiz… Αυτό έχει ευρύτατες πολιτικές διαστάσεις, αλλά η ενδελεχέστερη ανάλυση της παρούσης επισήμανσης δεν είναι αντικείμενο του παρόντος δημοσιεύματος…

ΟΛΑ ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΠΛΩΜΑ

Κατά τα λοιπά, η εν γένει τηλοψία μας κατά την κάλυψη του γεγονότος στάθηκε στο συνηθισμένο επιφανειακό ύψος της… Κυρίως όχι για τις πολύωρες «ζωντανές συνδέσεις» με τον ναό όπου ετελείτο η εξόδιος ακολουθία ή με το νεκροταφείο… Έτσι κι αλλιώς σ’ αυτόν τον τόπο σχεδόν όλα προσχηματικά γίνονται και προς χάριν των εντυπώσεων… Ο καβγάς συνήθως είναι για το… πάπλωμα. Των περισσοτέρων πολιτικών για τα ψηφαλάκια στην κάλπη και των πλείστων ραδιοτηλεοπτικών διαύλων για τα έστω και περιστασιακά νουμεράκια στα μηχανάκια των άγνωστων νοικοκυραίων της πρώην AGB…

ΑΠΙΣΤΕΥΤΕΣ ΜΠΟΥΡΔΟΛΟΓΙΕΣ

Παρεμπιπτόντως να αναφερθούμε στις ιλαροτραγικές δηλώσεις κάποιων «επωνύμων» του στυλ «Εύχομαι(!!!) συλλυπητήρια στους δικούς του ανθρώπους», αλλά και τις… πισιθανάτειες (καταπώς έλεγε και η Δέσποινα Στυλιανοπούλου στις παλιές ταινίες) μπουρδολογίες που συνόδευαν τις ατελείωτες ώρες της τηλεοπτικής μετάδοσης και των καταιγιστικών σχετικών αφιερωμάτων… Βαρύγδουπες κοινοτοπίες και κενολογίες που εκστομίζονταν από πανελίστες, προσκεκλημένους και ρεπόρτερ με ύφος χιλίων τεθλιμμένων και βαθύτατα φιλοσοφημένων Καρδιναλίων… Κορυφαίος ανάμεσα στις γυάλινες μοιρολογίστρες, παρουσιαστής μεσημεριανάδικου που την Κυριακή υποδέχτηκε το κοινό του με το… θεόπνευστο χαιρετισμό: «Καλό… θλιβερό μεσημέρι» και λίγο αργότερα εμφορούμενος προφανώς από επίκτητα ενοχικά σύνδρομα -ένεκα η κατακραυγή μερίδας του κοινού από τα διαδραματισθέντα στον τηλεοπτικό του αέρα κατά την ημέρα του Σαββάτου- ανέκραξε το αμίμητο: «Εμείς κρατήσαμε τη διακριτικότητα, μακριά από τους συγγενείς του Παντελή Παντελίδη και τους επώνυμους που πήγαν να εκφράσουν την οδύνη τους για τον άδικο χαμό του…».

Δηλαδή τι είπες τελικά τηλεοπτικέ… ποιητά μου; Πως τους κάνατε τσίρκο;

Στον αντίποδα και επειδή η ειλικρινέστερη και πιο σπαρακτική έκφραση του βαθύτερου πένθους είναι η σιωπή, προσυπογράφουμε την απάντηση που έδωσε ο Αντώνης Κανάκης σε όσους μέσω διαδικτύου ζητούσαν από τους «Ράδιο Αρβύλα» να πουν δυο λόγια για τον εκλιπόντα: «Μερικές φορές, άνθρωποι είμαστε κι εμείς, επηρεαζόμαστε από πολλά πράγματα. Μπορεί να γίνεται όλο αυτό που βλέπετε κάθε Δευτέρα, αλλά δεν ξέρετε μέσα στη διαδικασία της δημιουργίας αυτού του πράγματος πόσες φορές μπορεί να ραγίζει η καρδιά μας από χίλια δυο πράγματα που συμβαίνουν γύρω μας. Και να ξέρετε ένα πράγμα, ότι μερικές φορές η σιωπή μας, γιατί μερικοί ρωτάτε, το μοναδικό κίνητρο για τη σιωπή μας, είναι ο σεβασμός και κανένα άλλο κίνητρο, είναι μόνο αυτό, ο σεβασμός».

Μπράβο και στην Αννίτα Πάνια που με εξυπνάδα και διπλωματικότητα -παίρνοντας αποστάσεις από τη «φιλοσοφία» του καναλιού της- αρνήθηκε να μπει στο τριπάκι της υπερβολής. «Δεν το έχω με τις κηδείες. Αυτό δεν μπορώ να το διαχειριστώ, με ξεπερνάει», είπε με τον τρόπο που ξέρει α λα «Παρατράγουδα» και κατέληξε: «Η τιμή δεν φαίνεται με το να κάνεις συνδέσεις ζωντανές, είναι γνωστή η πρόθεσή μας να δώσουμε συλλυπητήρια στην οικογένεια. Αν, τηλεθεατές μου, θέλετε κάτι αντίστοιχο από αυτή την εκπομπή, δεν θα το έχετε».

Θέλετε να σας ενημερώσουμε για τα νούμερα τηλεθέασης που έκαναν οι εκπομπές που «ξέσκισαν» το θέμα; Μα γιατί; Τόση ώρα για τα… νούμερα δεν διαβάζετε;…

Αντώνης Πρέκας

Πηγή: tokarfi.gr

Δείτε τις ειδήσεις από την Ανατολική Αττική και όλη την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο irafina.gr.
Κάντε like στη σελίδα του irafina.gr στο Facebook
Ακολούθηστε το irafina.gr στο Twitter

© 2022 - iRafina. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

© 2022 - iRafina. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.