Την Παρασκευή 20-2 πραγματοποιήθηκε διαδικτυακή σύσκεψη της ΕΛΜΕ με εκπαιδευτικούς και γονεϊκούς φορείς με σκοπό την κοινή ενημέρωση και δράση για τα προβλήματα των σχολείων – για την υποχρηματοδότηση της λειτουργίας του και το κτηριακό.
Συμμετείχαν εκπαιδευτικοί, γονείς πρόεδροι και εκπρόσωποι των σωματείων δασκάλων της περιοχής (Δελμούζος, Σωτηρίου), πρόεδροι και εκλεγμένα μέλη των ΔΣ δεκάδων συλλόγων και ενώσεων γονέων: ( Πρόεδρος Ένωσης Γονέων Γέρακα- Παλλήνης, εκπρόσωποι από Ένωση Σπάτων Αρτέμιδας, Ένωση Παιανίας- Γλυκών Νερών, Ένωση Ραφήνας-Πικερμίου, Πρόεδρος Μουσικού Σχολείου Παλλήνης, Πρόεδρος συλλόγου 2ο Γελ Πόρτο Ράφτη , εκπρόσωποι συλλόγων γονέων από Καλλιτεχνικό Γέρακα, 3ο Λύκειο Κορωπίου, 2ο ΓΕΛ Παλλήνης, 6ο ΔΣ Γέρακα, 2ο ΔΣ Ραφήνας)
Σκοπός της σύσκεψης, όπως αποτυπώνεται και στο κάλεσμα της ΕΛΜΕ προς τις ενώσεις και τους συλλόγους γονέων, ήταν η οργάνωση μιας κοινής κινητοποίησης από γονείς, εκπαιδευτικούς και μαθητές για την απαίτηση λύσεων σε μια περίοδο που η υποχρηματοδότηση, η κατάργηση των σχολικών επιτροπών έχει προκαλέσει μεγάλες ελλείψεις και προβλήματα στην καθημερινότητα όλης της σχολικής κοινότητας και αποτελούν το εργαλείο για την πολιτική της ιδιωτικοποίησης/ εμπορευματοποίησης και κατηγοριοποίησης των σχολείων.
Έγινε μια πολύ πλούσια και γόνιμη συζήτηση γύρω από προβλήματα και ελλείψεις αλλά και τη δράση εκπαιδευτικών, γονιών και μαθητών για την διεκδίκηση λύσεων. Ιδιαίτερα οξυμμένα είναι τα ζητήματα της συντήρησης και λειτουργίας των σχολείων με χαρακτηριστικό παράδειγμα τα ζητήματα υγιεινής ( π.χ στο Μουσικό), τα δεκάδες σχολεία που λειτουργούν με containers, ή σε πανάκριβους ακατάλληλους ενοικιαζόμενους χώρους (Αρτέμιδα, Κορωπί. 2ο ΓΕΛ Ν. Μάκρης, Σαρωνίδα και αλλού). Χαρακτηριστική ήταν η αναφορά συναδέλφων από το ΕΠΑΛ Ραφήνας για την έλλειψη χώρων που αναγκάζει τα παιδιά να γράφονται με κλήρωση στο σχολείο και κάποια αλλά να μην μπορούν να γραφτούν στο σχολείο που θέλουν. Μάλιστα το σχολείο προοριζόταν για 250 μαθητές και έχει φτάσει τους 400. ολλά σχολεία αναγκάζονται να καταργήσουν ειδικές αίθουσες και να τις μετατρέψουν σε διδακτικές υποβαθμίζοντας την ποιότητας του μαθήματος.
Αντίστοιχη εικόνα μεταφέρθηκε από τους ΣΕΠΕ Κ Σωτηρίου και Α. Δελμούζου για την κατάσταση των σχολείων στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση και την επιχείρηση της ΔΠΕ Ανατολικής Αττικής να συρρικνώσει τμήματα,στοιβάζοντας τους μαθητές σε υπερπληθή τμήματα.
Επίσης συζητήθηκε πως η απόφαση του Δήμου Παλλήνης σε συνεργασία με τον ΔΔΕ Ανατολικής Αττικής και του Υπουργείου Παιδείας προχώρησε στην παραχώρηση αιθουσών του Μουσικού Λυκείου Παλλήνης και Καλλιτεχνικού Σχολείου για τη λειτουργία του Διεθνούς Μπακαλορεά. Το IB θα λειτουργήσει ως ένας ακόμα μηχανισμός διεύρυνσης αυτών των ανισοτήτων στο δημόσιο σχολείο και έρχεται να το πλήξει ακόμη περισσότερο . Θα υπάρχουν μαθητές με εξετάσεις και χωρίς εξετάσεις, αυτοί που θα ετοιμάζονται για μπακαλορεά και είσοδο στα πανεπιστήμια χωρίς εξετάσεις, και οι υπόλοιποι που θα πρέπει να περάσουν με τράπεζα θεμάτων, εξετάσεις, ελάχιστη βάση εισαγωγής, με την οποία στα 4 χρόνια έχουν εξοστρακιστεί περίπου 48.000 υποψήφιοι! Με την καθιέρωση του ΔΑ επιχειρείται να εξασφαλιστεί σε υποψηφίους πανάκριβων ιδιωτικών σχολείων και σε μια χούφτα δημόσιων Πρότυπων Λυκείων, για πρώτη φορά μετά από δεκαετίες, η είσοδος στα δημόσια πανεπιστήμια με κριτήρια πέρα από τις πανελλαδικές εξετάσεις.
Κοινή ήταν η αντίληψη ότι η ολοκληρωμένη λειτουργία των σχολείων και σε διδακτικό και κτηριακό επίπεδο θεωρείται κόστος από κυβέρνηση και δήμους σπρώχνοντας στα σχολεία στην υποβάθμιση, την κατηγοριοποίηση, στη λογική της επαιτείας για μπαλώματα από τη τσέπη των γονιών και από χορηγούς.
Είναι θετικό ότι μεταφέρθηκε πείρα από τις μαζικές κινητοποιήσεις γονέων και εκπαιδευτικών για την στήριξη των σχολείων που άσκησε σημαντική πίεση σε δήμους και πολιτεία για να δώσουν λύσεις για την στήριξη των σχολείων (Μουσικό Παλλήνης, σχολεία Νέας Μάκρης και Μαραθώνα, Γυμνάσιο Σαρωνίδας κα).
Οι εκπρόσωποι της ΕΛΜΕ αλλά και των γονέων με θέρμη επισήμαναν ότι μέσα από αυτή τη συνάντηση βγαίνει το συμπέρασμα ότι είναι σημαντικό να υπάρχει στενή συνεργασία και ενημέρωση ώστε να υπάρχει πιο ολοκληρωμένη εικόνα για το τι συμβαίνει στα σχολεία αλλά και να συντονίζονται οι δυνάμεις μας για την ικανοποίηση των αναγκών της εκπαιδευτικής κοινότητας.
Οι εκπρόσωποι των γονέων στη σύσκεψη συμφώνησαν ότι θα στηρίξουν και θα συμμετέχουν στη δράση που πρότεινε η ΕΛΜΕ για κοινή τοπική δράση από εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές, την Κυριακή στις 16 Μάρτη, στις 11.00 στην πλατεία Γέρακα με τη μορφή μουσικής συναυλίας και τοπικής πορείας με αιχμή το κάλεσμα της ΕΛΜΕ για «δραστική χρηματοδότηση για τα σχολεία μας, σύγχρονα σχολεία για τα παιδιά μας». Αντίστοιχη κινητοποίηση θα οργανώσουμε τα εκπαιδευτικά σωματεία και οι ενώσεις γονέων και στην περιοχή του Μαρκοπούλου 15 Μάρτη.













































