Ανακοίνωση Ένωσης Γονέων Σπάτων-Αρτέμιδας για τη Νέα Σχολική Χρονιά

Μια ακόμα σχολική χρονιά ξεκινάει, τα σχολεία ανοίγουν και διαπιστώνουμε ότι το ίδιο έργο επαναλαμβάνεται καθώς η κυβέρνηση δεν έχει πάρει κανένα μέτρο για το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων!

Οι συνθήκες και οι όροι είναι σαφώς χειρότεροι σε σχέση με τους περσινούς. Κι αυτό γιατί, παρόλο που στη χώρα μας «καλπάζει» η μετάλλαξη Δ του κορονοϊού που φαίνεται να είναι πιο μεταδοτική και να πλήττει ιδιαίτερα και τα παιδιά, τα σχολεία είναι εντελώς απροετοίμαστα.

  • Το νέο υγειονομικό πρωτόκολλο που αφορά τα σχολεία (ν. 56131Τεύχος B’ 4187/10.09.2021) αναφέρει ότι ένα τμήμα θα κλείνει αν νοσήσει το 50%+1 μαθητής, ενώ δε θα γίνεται τηλεκπαίδευση. Γεγονός που θα οδηγήσει με μαθηματική ακρίβεια σε ταχύτατη εξάπλωση του ιού (σύμφωνα με τους ειδικούς), αλλά και θα οδηγήσει τους μαθητές σε τεράστια γνωστικά κενά, αφού οι εκπαιδευτικοί θα καλούνται να προχωρούν την ύλη σε τάξεις που θα απουσιάζουν πολλοί μαθητές. Άρα, οδηγούμαστε σε τρίτη χρονιά συσσωρευμένων γνωστικών κενών.
  • Για άλλη μια φορά βλέπουμε να μη λαμβάνεται κανένα προληπτικό μέτρο, δε δημιουργούνται τμήματα με μικρότερο αριθμό μαθητών, δεν έχουν βρεθεί χώροι ώστε να αραιώσουν τα τμήματα, δεν υπάρχει σκέψη για διενέργεια δωρεάν επαναλαμβανόμενων μαζικών test υπό την ευθύνη του ΕΟΔΥ, δεν υπάρχει σκέψη για περισσότερα μαθητικά δρομολόγια ώστε να αποφεύγεται ο συνωστισμός. Αντιθέτως, έχουμε αύξηση του αριθμού των παιδιών ανά τμήμα και σε πολλές περιοχές της χώρας σκέψεις για κατάργηση ολιγομελών τμημάτων και για συγχωνεύσεις σχολείων, αλλά και πολλά κενά εκπαιδευτικών. Πάλι, λοιπόν, τα πάντα επαφίενται στηνατομική ευθύνη, δηλαδή στα self tests και στον εμβολιασμό, που η ευθύνη τους αποδίδεται αποκλειστικά σε μαθητές, γονείς, εκπαιδευτικούς, και η Πολιτεία «νίπτει τας χείρας της», αφού η ίδια δεν έχει πάρει ούτε μισό μέτρο προστασίας από πέρσι, αν και σύσσωμη η εκπαιδευτική κοινότητα τα ζητούσε.
Δείτε ακόμα:  Mad Clip: Για πρώτη φορά ολόκληρο το πόρισμα για το θανατηφόρο τροχαίο στη Βουλιαγμένη

Επιπλέον, στην τοπική μας πραγματικότητα, δε φαίνεται να λύθηκαν ζητήματα για το σοβαρότατο κτηριακό πρόβλημα των σχολείων. Έτσι, εκτός από τα χρόνια ζητήματα πολλών «απαρχαιωμένων» ή ακατάλληλων κτηρίων με βάση τις ανάγκες του 21ου αιώνα, συνεχίζουμε να έχουμε σχολεία που λειτουργούν τμήματα σε αίθουσες κοντέινερ (δηλαδή θα συγχρωτίζονται 22-25 μαθητές σε αίθουσες κλουβιά των 27-30 τ.μ.) Η λειτουργία τμημάτων σε κοντέινερ δημιουργεί επίσης πρόσθετα προβλήματα όχι μόνο εξαιτίας των λίγων τετραγωνικών, αλλά και εξαιτίας του γεγονότος ότι η θέρμανση/ψύξη γίνεται αποκλειστικά με air-condition. Αλήθεια πως θα ψύχονται αυτά τα κλουβιά όταν σε συνθήκες ζεστών ημερών (που στη χώρα μας έχουμε μέχρι και τον Οκτώβριο) δεν μπορεί να σταθεί άνθρωπος μέσα; Ή σε συνθήκες ψύχους, πως θα ζεσταίνονται τα παιδιά αφού η ανάγκη για επαρκή αερισμό των αιθουσών θα συνεχίσει να είναι επιβεβλημένη και τα παράθυρα στις περισσότερες περιπτώσεις θα πρέπει να είναι ανοικτά;

Δεν είναι υπερβολή να πούμε ότι σε σχέση με πέρσι η Δημοτική Αρχή δεν «έχτισε» ούτε ένα τούβλο στην Αρτέμιδα, ενώ στα Σπάτα το μόνο «ευχάριστο νέο» είναι η απομάκρυνση του 5ου Νηπιαγωγείου από το ακατάλληλο κτήριο και η μετακίνησή του σε κοντέινερς βαρέου τύπου, όπως και το τμήμα του 2ου Νηπιαγωγείου που στεγαζόταν… στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων του 1ου Δημοτικού.
Ιδιαίτερα το 2ο Γυμνάσιο Αρτέμιδας συνεχίζει για 15η χρονιά στα απαράδεκτα λυώμενα, παρά το γεγονός ότι ο Δήμαρχος είχε πέρσι υποσχεθεί σε μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς, ότι φέτος θα έκαναν αγιασμό σε νέο κτήριο…..

Δείτε ακόμα:  Κορονοϊός:Πόσα νέα κρούσματα εντοπίστηκαν σήμερα (26/9) στην Ανατολική Αττική

Η υποβάθμιση και η υποχρηματοδότηση του δημόσιου σχολείου αποδεικνύεται και μέσα από το Νομοσχέδιο που πέρασε μέσα στον Ιούλιο που εντείνει τους ταξικούς φραγμούς στη μόρφωση. Ύστερα από το «πετσόκομμα» δεκάδων χιλιάδων παιδιών από τα Πανεπιστήμια εξαιτίας της εφαρμογής της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (εξασφαλίζοντας πελατεία στα ιδιωτικά Κολλέγια, για τα οποία εξασφάλισε ισότιμα εργασιακά δικαιώματα!), τώρα θα δούμε και την κατηγοριοποίηση των σχολείων σε «καλά και κακά» με ανάλογη βέβαια χρηματοδότηση! Τα σχολεία θα πρέπει να ψάχνουν χορηγούς, θα ζητάνε από τους γονείς να βάλουν το χέρι στην τσέπη για να αναβαθμίσουν το σχολείο των παιδιών τους, ενώ η διαφοροποίηση των μαθητών θα υφίσταται και μέσα στο ίδιο σχολείο με τη χρήση του «πολλαπλού συγγράμματος»!

Όλα αυτά είναι αποτέλεσμα της πολιτικής επιλογής που στόχο έχει ένα σχολείο μόνο για «έχοντες», ενώ για τους υπόλοιπους θα είναι αρκετή η απλή κατάρτιση.

Η δική μας ευθύνη ως γονείς είναι να μην επιτρέψουμε να αντιμετωπίζεται η Υγεία και η Παιδεία ως εμπόρευμα. Να μην ανεχτούμε να χαρίζονται εκατομμύρια σε κλινικάρχες, ΜΜΕ, αεροπορικές και εργοληπτικές εταιρείες (πχ Aegean, Εγνατία Οδό κλπ), ενώ τα παιδιά μας πηγαίνουν σε σχολεία που πέφτουν σοβάδες ή τοιχία, στοιβάζονται σε κοντέινερ, αποκλείονται από τα Πανεπιστήμια και αντιμετωπίζουν απροστάτευτα μία πανδημία με μοναδικό τους όπλο τα selftest! Επιβάλλεται να συντονίσουμε τη δράση μας με τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές διεκδικώντας ασφαλή σύγχρονα σχολεία και μία Δημόσια Δωρεάν Παιδεία για όλους. Διεκδικούμε:

  • Μόνιμο και επαρκές προσωπικό καθαριότητας πλήρους ωραρίου για όλα τα σχολεία.
  • Μόνιμες προσλήψεις εκπαιδευτικών σε όλες τις βαθμίδες ώστε να μην υπάρχει κανένα εκπαιδευτικό κενό με το πρώτο κουδούνι, αλλά και για να εφαρμοστεί η παράλληλη στήριξη παντού.
  • Μαζικά επαναλαμβανόμενα τεστ στα σχολεία με ευθύνη του Κράτους.
  • Μέσα ατομικής προστασίας δωρεάν με ευθύνη του Κράτους (όχι των Δήμων) σε όλα τα σχολεία για όλους τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς (μάσκες, αντισηπτικά, καθαριστικά, θερμόμετρα κά)
  • Προσλήψεις σχολιάτρων σε κάθε σχολείο. Ενίσχυση των Μονάδων Πρωτοβάθμιας Υγείας σε κάθε Δήμο και διασύνδεσή τους με τα σχολεία.
  • Νομοθετική ρύθμιση για τη μείωση των μαθητών ανά Τμήμα.
  • Κανένα νήπιο σε κτήρια ¨κλουβιά¨ άμεσος σχεδιασμός ώστε να βρεθούν κατάλληλοι χώροι.
  • Απόσυρση του αντιεκπαιδευτικού Νομοσχεδίου, ώστε να μην εφαρμοστεί η κατηγοριοποίηση των σχολείων μέσα από την «αυτονομία της σχολικής μονάδας».
Δείτε ακόμα:  Προσλήψεις προσωπικού από το Υπ. Πολιτισμού & Αθλητισμού για έργα σε Ραφήνα, Πικέρμι, Σπάτα & Αρτέμιδα

ΤΟ Δ.Σ.