Άγγλοι, Σουηδοί, Ισπανοί και Γάλλοι στη Ραφήνα για το 4ο Δημοτικό Σχολείο! (φωτό)


Το 4ο Δημοτικό Σχολείο Ραφήνας υποδέχτηκε σήμερα τους εταίρους τους από την Αγγλία, Σουηδία, Ισπανία και Γαλλία, στο πλαίσιο του προγράμματος erasmus+ με τίτλο “Music Drama & Movement”.


Εκπαιδευτικοί και μαθητές τους καλωσόρισαν με δωράκια και συζήτησαν μαζί τους για τις χώρες τους και τα σχολεία τους.

Ο Αντρέας Βασιλόπουλος, αντιδήμαρχος παιδείας, παρευρέθηκε στο 4ο Δ. Σ. για να τους καλωσορίσει και ο ίδιος.

Ένα θερμό καλωσόρισμα τους περίμενε επίσης, και στο δημαρχείο από τον κ. Βασιλόπουλο.

Στη συνέχεια επισκέφτηκαν το Παλαιοντολογικό Μουσείο Πικερμίου, όπου η κα. Μαριάννα Νάκαση τους ξενάγησε και τους ενημέρωσε για τα σπουδαία ευρήματα της περιοχής.

Τις επόμενες μέρες θα συμμετέχουν σε δραστηριότητες του σχολείου σχετικές με το πρόγραμμα, θα επισκεφτούν Μουσεία στο κέντρο της Αθήνας και την τελευταία μέρα θα επισκεφτούνε το Μουσικό Γυμνάσιο Παλλήνης με τους μαθητές να ετοιμάζουν διάφορες εκπλήξεις για τους φιλοξενούμενους.

Στο πρόγραμμα  «The impact of music, drama and movement in SEN and mainstream schools as pedagogical tools to teach the curriculum, implement inclusion and to support communication, social skills and behaviour» συμμετέχουν, εκτός από τη χώρα μας, η Αγγλία, η Γαλλία, η Σουηδία και η Ισπανία.

Συντονίστρια χώρα είναι η Αγγλία. ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ: Πέντε σχολεία σε όλη την Ευρώπη συναντώνται για αυτό το έργο, έχοντας ως κύριο στόχο την κοινωνική ένταξη των μαθητών από διαφορετικό υπόβαθρο, τη χρήση της μουσικής, του δράματος και της κίνησης ως παιδαγωγικού εργαλείου καινοτόμων μεθόδων διδασκαλίας.

Η μουσική, το δράμα και η κίνηση έχουν αποδειχθεί ότι έχουν σημαντικό ρόλο στην πρόοδο των μαθητών ακαδημαϊκά και συμπεριφορικά. Παιδιά που δεν έχουν την ευκαιρία να συμμετέχουν σε δραστηριότητες και με ελάχιστες ή καθόλου ευκαιρίες κοινωνικοποίησης, θα έρθουν σε επαφή με παιδιά από διαφορετικό υπόβαθρο για να δημιουργήσουν, να μάθουν και να διασκεδάσουν, γιορτάζοντας την ισότητα σε ένα ολιστικό περιβάλλον χωρίς αποκλεισμούς. Θα υπάρχουν δραστηριότητες ξεχωριστά για κάθε περιοχή: μουσική, δράμα, κίνηση, αλλά θα υπάρξουν δραστηριότητες όπου όλες οι περιοχές θα συγχωνευθούν για να διδάξουν και να εξερευνήσουν ρυθμικά μοντέλα, να αναπτύξουν φυσικό συντονισμό και στάση του σώματος, να ενεργούν, να χορεύουν και να τραγουδούν χρησιμοποιώντας συσκευές και δεξιότητες ΤΠΕ για τη μαγνητοσκόπηση, την καταγραφή, τη σύνθεση, την εκτέλεση και την παραγωγή κινούμενων εικόνων. Μαθητές απ’ όλα τα σχολεία θα κάνουν επιλογές για το θέμα των ταινιών καθώς και για τη διαδικασία της ιστορίας. Θα γράψουν στίχους για πρωτότυπα τραγούδια και θα κάνουν κοστούμια και μάσκες, εξερευνώντας την ιστορία και την πολιτιστική κληρονομιά κάθε χώρας-εταίρου με τη μουσική, το χορό, τη γλώσσα, το δράμα και τις ιστορίες / μύθους. Όλοι οι μαθητές (SEN και mainstream) θα έχουν την ευκαιρία να διεξάγουν τουλάχιστον μία δραστηριότητα και θα υποστηρίξουν το υπόλοιπο συμμετέχοντας και αναπτύσσοντας αυτοεκτίμηση και εμπιστοσύνη στον εαυτό τους.

Ενδεικτικές δραστηριότητες των δύο χρόνων:

• Δημιουργία γωνιά Erasmus στο σχολείο
• Διάχυση του προγράμματος στο σχολείο και στην τοπική κοινωνία
• Γνωριμία με τα εταιρικά σχολεία, τις χώρες τους και τον πολιτισμό τους
• Δημιουργία etwinning platform
• Σύνθεση μουσικής και δημιουργία στίχων από κάθε χώρα για τραγούδι με θέμα το περιβάλλον
• Δημιουργία Drama groups με τη θεματολογία κάθε χώρας. Η Ελλάδα έχει θέμα τη μυθολογία
• Δημιουργία ζωγραφιών και χειροτεχνίες για animation με θέμα τα ζώα και τα μεγέθη. Θα συνοδεύουν τη δημιουργία τραγουδιού με το συγκεκριμένο θέμα.
• Δημιουργία πόστερ και φυλλαδίων για το πρόγραμμα
• Παρουσιάσεις μαθητών για τις χώρες τους
• Δημιουργία χριστουγεννιάτικων και πασχαλινών καρτών που θα σταλούν στους εταίρους
• Γνωριμία με τα ήθη και τα έθιμα κάθε χώρας, π.χ χριστουγεννιάτικα τραγούδια και κάλαντα
• Σύνθεση μουσικής από τους μαθητές με τη χρήση του σώματός τους
• Δημιουργία on line περιοδικού (ISSUE MAGAZINE)
• Βίντεο με παραδοσιακά παιχνίδια
• Δημιουργία μικρού θεατρικού για τη διαφορετικότητα


Διαβάστε επίσης