Μια «ανάσα» από τα 3 ευρώ το λίτρο έχει φτάσει η βενζίνη σε αρκετά πρατήρια στα νησιά, κάνοντας δυσβάσταχτο το κόστος της μετακίνησης για τους οδηγούς.
Σχεδόν καθημερινά η τιμή της αμόλυβδης σπάει το ένα ρεκόρ μετά το άλλο με τους καταναλωτές να αδυνατούν να παρακολουθήσουν το ξέφρενο ράλι των τιμών καθώς και να υπολογίσουν πόσα θα χρειαστεί να ξοδέψουν για τις απαραίτητες – μόνο πλέον- μετακινήσεις τους.
Η μέση τιμή πανελλαδικά σύμφωνα με το Παρατηρητήριο Τιμών του υπουργείου Ανάπτυξης έχει διαμορφωθεί στα 2,386 ευρώ το λίτρο. Ωστόσο, οι οδηγοί που ταξιδεύουν για το τριήμερο του Αγίου Πνεύματος σε πολλές τουριστικές περιοχές της χώρας και τα νησιά, θα αγοράσουν τη βενζίνη αρκετά ακριβότερα.
Άλλωστε ακόμη και στην Αττική, όπου η μέση τιμή της απλής αμόλυβδης διαμορφώθηκε στα 2,364 ευρώ το λίτρο, σε ορισμένα πρατήρια βρίσκεται ήδη κοντά στο «φράγμα» των 2,5 ευρώ καθώς πωλείται ήδη πάνω από 2,4 ευρώ το λίτρο.
Τα νησιά πρωταθλητές στο ράλι ακρίβειας
«Πρωταθλητές» στην ακρίβεια αναδεικνύονται πάντως και πάλι τα νησιά με τη βενζίνη σε κάποιες περιπτώσεις να πωλείται ακόμη και κοντά στα 2,8 ευρώ το λίτρο.
Τα επίσημα στοιχεία από το υπουργείο Ανάπτυξης για τις τιμές στις 10 Ιουνίου 2022, δείχνουν μέση τιμή πώλησης στις Κυκλάδες στα 2,585 ευρώ το λίτρο, στον νομό Δωδεκανήσου 2,512 ευρώ το λίτρο, στον νομό Κεφαλληνίας 2,454 ευρώ το λίτρο και στον νομό Ρεθύμνης 2,449 ευρώ το λίτρο.
Ήδη όμως από τα μέσα της προηγούμενης εβδομάδας οι οδηγοί έβρισκαν την βενζίνη σε πρατήρια, ενδεικτικά, στη Σαντορίνη, τη Μήλο και την Αντίπαρο πάνω από τα 2,7 ευρώ ενώ στην Φολέγανδρο είχε ξεπεράσει και τα 2,8 ευρώ το λίτρο.
Επέκταση του fuel pass
Την ίδια στιγμή, την Παρασκευή έκλεισε η πλατφόρμα του fuel pass μέσω της οποίας οι δικαιούχοι μπορούσαν να λάβουν την επιδότηση καυσίμων, με την κυβέρνηση ωστόσο να σχεδιάζει δίμηνη επέκταση της ενίσχυσης σε μία προσπάθεια να στηριχθούν οι πολίτες.
Σύμφωνα με όσα επεσήμαναν τις προηγούμενες μέρες αρμόδιοι υπουργοί αλλά και ο Κυβερνητικός Εκπρόσωπος, ανοιχτό είναι το ενδεχόμενο για αύξηση του αριθμού των δικαιούχων του fuel pass αλλά ακόμη και του ποσού ενίσχυσης. Σε κάθε περίπτωση οι σχετικές ανακοινώσεις σχετικά με το τι θα ισχύσει αναμένονται μέσα στον Ιούνιο.
Από την πλευρά τους πάντως στελέχη της αγοράς των καυσίμων επαναλαμβάνουν ότι «λύσεις» για να πέσει η τιμή των καυσίμων αποτελούν είτε η μείωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης, είτε του ΦΠΑ. Σημειώνοντας παράλληλα πως η επιδότηση που είχε δοθεί μέσω του fuel pass την προηγούμενη φορά, εξανεμίστηκε μέσα σε λίγες μέρες και σε αρκετές περιπτώσεις δεν χρησιμοποιήθηκε από τους καταναλωτές για την αγορά καυσίμων.
cnn.gr