Αττική Οδός: Αλλάζουν οι τιμές στα διόδια – Τι προβλέπει η νέα σύμβαση παραχώρησης!

Σε πολιτική απόφαση για μειωμένα διόδια προχωρά ο διαγωνισμός για την παραχώρηση της Αττικής Οδού. Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών σύμφωνα με πληροφορίες κινήθηκε κόντρα στην εισήγηση του ΤΑΙΠΕΔ και αποφάσισε πως η τιμή των διοδίων στη νέα σύμβαση παραχώρησης της Αττικής θα είναι στα 2,5 ευρώ, έναντι των 2,8 που ισχύει σήμερα.

Το ΤΑΙΠΕΔ είχε προτείνει τη διαμόρφωση κυμαινόμενων τιμών για τον οδικό άξονα με στόχο την αντιμετώπιση της κίνησης στις ώρες αιχμής. Ωστόσο, όπως προσθέτουν πηγές με πολύ καλή γνώση της διαγωνιστικής διαδικασίας, στο κείμενο της σύμβασης παραχώρησης που έχουν λάβει οι οκτώ μνηστήρες το ποσό θα είναι σταθερό από τον Οκτώβριο του 2024, όταν και λήγει η περίοδος της σύμβασης που έχει αναλάβει η Κοινοπραξία Ελλάκτωρ-ΑΒΑΞ.

Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες του mononews.gr,  ο Υπουργός Υποδομών, Κώστας Αχ. Καραμανλής, έθεσε «βέτο» στην εισήγηση του ΤΑΙΠΕΔ, η οποία προέβλεπε κυμαινόμενα διόδια με στόχο την αντιμετώπιση της αυξημένης κυκλοφορίας σε ώρες αιχμής.

Πιο συγκεκριμένα, τις ώρες που σημειώνονται καθημερινά «μποτιλιαρίσματα» στην Αττική Οδό η τιμή των διοδίων θα ξεπερνούσε τα 2,8 ευρώ, ωστόσο στις ώρες μειωμένης κυκλοφορίας το αντίτιμο που θα έπρεπε να πληρώνουν οι οδηγοί θα ήταν αρκετά μικρότερο με αποτέλεσμα ο γενικός μέσος όρος των διοδίων να εκτιμάται στα 2,65 ευρώ.

Σημειώνεται πως ο διαγωνισμός για τη συντήρηση και τη λειτουργία της Αττικής Οδού για 25 έτη έχει προκηρυχθεί από τις αρχές του τρέχοντος έτους και στόχος του Ταμείου είναι εντός του 2023 να έχει επιλεγεί ο προτιμητέος επενδυτής και εντός του 2024, και σίγουρα πριν από το φθινόπωρο του ίδιου έτους, να έχει υπογραφεί η σχετική σύμβαση και ο νέος παραχωρησιούχος να είναι έτοιμος για την ανάληψη της παραχώρησης.

Στον διαγωνισμό έχουν προσέλθει οκτώ υποψήφιοι, οι οποίοι πέρασαν στο δεύτερο στάδιο της διαδικασίες για τη νέα 25ετή σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού.

Επομένους δεσμευτικές οικονομικές προσφορές καλούνται να υποβάλλουν οι Abertis, η ιταλική INC SpA (Gruppo Fininc), η κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις – ΑΒΑΞ – Adrian Infrastructure, η κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – First Centier, η κοινοπραξία Brisa – Auto Estradas de Portugal – Rubicone Bidco, η κοινοπραξία της Egis Projects με τις επενδυτικές εταιρείες Bauban και DIF, η κοινοπραξία του ομίλου Κοπελούζου με την αυστραλιανή Macquarie και η κοινοπραξία Vinci – Μυτιληναίος – Mobility Partners.

Δείτε τις ειδήσεις από την Ανατολική Αττική και όλη την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο irafina.gr.
Κάντε like στη σελίδα του irafina.gr στο Facebook
Ακολούθηστε το irafina.gr στο Twitter

© 2022 - iRafina. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

© 2022 - iRafina. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.