Αττική Οδός: Η εξαγορά «ξεκλειδώνει» τις διαδικασίες για την επέκταση προς Ραφήνα


Στους δύο μεγαλύτερους εταίρους της Αττικής οδού περιήλθε και επισήμως το 9,88% των μετοχών του αυτοκινητόδρομου που κατείχε η Τράπεζα Πειραιώς, από τις καταπτώσεις δανείων της Αττι-Κατ.


Από μετοχικό πακέτο, το 6,5% με τίμημα 37,5 εκατ. ευρώ αγοράστηκε από την Ακτωρ Παραχωρήσεις, θυγατρική της ΕΛΛΑΚΤΩΡ, η οποία ανέβασε τη συμμετοχή της από 59,249% στο 65,749%. Το υπόλοιπο 3,38%, με τίμημα 19,5 εκατ. ευρώ, αποκτήθηκε από την J&P Αβαξ, η οποία πλέον διαθέτει το 34,21% της Αττικής οδού.

Η εξαγορά αυτή, στην ουσία, ξεκλειδώνει τις διαδικασίες για επαναδιαπραγμάτευση της σύμβασης παραχώρησης του αυτοκινητόδρομου, η οποία λήγει το 2024, με βάση την πρόταση του υπουργείου Υποδομών που προβλέπει την παράτασή της με αντάλλαγμα την εκπόνηση μελετών για τις νέες επεκτάσεις προς Λαύριο, Ραφήνα και λεωφόρο Βουλιαγμένης, καθώς και της ολοκλήρωση της λεωφόρου Κύμης.

«Δεκαεπτά χρόνια μετά την έναρξη λειτουργίας του πρώτου τμήματός της, η Αττική οδός διατηρεί αναλλοίωτη την κατασκευαστική της υπεροχή, αλλά και αδιαμφισβήτητο το επίπεδο των παρεχόμενων υπηρεσιών της», τονίζει σε δήλωσή του ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΛΛΑΚΤΩΡ, Αναστάσιος Καλλιτσάντσης, σημειώνοντας ότι η ενίσχυση της συμμετοχής ευθυγραμμίζεται με τη νέα στρατηγική του ομίλου στον τομέα των παραχωρήσεων.

Από τα οικονομικά στοιχεία της Αττικής οδού προκύπτει ότι το έργο άρχισε να αποδίδει μερίσματα από το 2013 και ώς το τέλος της φετινής χρονιάς οι μέτοχοι θα έχουν εισπράξει συνολικά 476,9 εκατ. ευρώ, ενώ οι επενδύσεις τους στο έργο ανήλθαν σε 822,2 εκατ. ευρώ.

Αυτό σημαίνει ότι, έως το τέλος της παραχώρησης, η απόδοση των ιδίων κεφαλαίων θα διαμορφωθεί στο 10% και θα υπολείπεται από το 13,1% που προέβλεπε ο διαγωνισμός.

Να σημειωθεί, πάντως, ότι υπάρχει συνεχής βελτίωση της κυκλοφορίας και την περασμένη χρονιά έγιναν 216.893 διελεύσεις, έναντι 196.960 το 2014.

efsyn.gr


Διαβάστε επίσης