Χρ. Σπίρτζης από Αγ. Στέφανο: Υδατοδρόμια σε Ραφήνα, Λαύριο και Ωρωπό!

Για τη διάψευση των δυνάμεων του παλαιοκομματισμού και όσων του στήριζαν σε ότι αφορά την ολοκλήρωση, το σχεδιασμό και τη δημοπράτηση των μεγάλων έργων που υλοποιεί η κυβέρνηση και το υπουργείο Υποδομών, μίλησε χθες ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης στην εκδήλωση που διοργάνωσε η Δημοτική Παράταξη «ΜΑΖΙ για τον Διόνυσο» με τίτλο «Ψηφιακή Πόλη και Αστικές Υποδομές», στο Πνευματικό Κέντρο του Αγίου Στεφάνου.

Χαρακτήρισε δε, κρίσιμη τη σημερινή συγκυρία, καθώς «ο νεοφιλελευθερισμός δεν έχει το δημοκρατικό προσωπείο αλλά έχει αγκαλιάσει την Ακροδεξιά, ιδιαίτερα στη χώρα μας και με ονοματεπώνυμο» και σήμερα, «ήρθε η ώρα να συζητήσουμε ποια Ευρώπη θέλουμε, τι Ελλάδα θέλουμε, τι κοινωνία θέλουμε, τι Αυτοδιοίκηση θέλουμε, τι ανάπτυξη θέλουμε, τι υποδομές θέλουμε, ποιο εργασιακό πλαίσιο θέλουμε, ποιο θεσμικό πλαίσιο για τα επαγγέλματα». Εξήγησε δε, ότι το όραμα του προοδευτικού κόσμου, είναι μέλλον μιας σύγχρονης χώρας με επαρκείς υποδομές, με σύγχρονα συστήματα που θα διευκολύνουν τη ζωή του κάθε πολίτη με κοινωνική δικαιοσύνη, με ισχυρό κοινωνικό κράτος, με σεβασμό στη διαφορετικότητα».

ΥΔΑΤΟΔΡΟΜΙΑ ΣΕ ΩΡΩΠΟ – ΡΑΦΗΝΑ – ΛΑΥΡΙΟ

Έχουμε το στρατηγικό σχεδιασμό, που θα τον παρουσιάσουμε την άλλη εβδομάδα, για τα υδατοδρόμια της χώρας, περιλαμβάνει εκατοντάδες υδατοδρόμια, στην περιοχή μας θα έχουμε στον Ωρωπό, στη Ραφήνα και στο Λαύριο και έχουμε και τις κοινωνικές υποδομές, που κι αυτό ήταν υπόσχεση και υλοποιείται, το 1ο Δημοτικό Σχολείο Κρυονερίου και είναι και άλλα που είναι υπό εξέλιξη σε συνεργασία με το Δήμο εδώ και αρκετά χρόνια, για να ξεμπλέξουν και οικόπεδα και εκτάσεις και να γίνουν κοινωνικές υποδομές.

ΔΙΟΔΙΑ: «Διαψεύστηκαν οι δυνάμεις του παλαιοκομματισμού και για τα διόδια και για όλα τα μεγάλα έργα»

Την τελευταία φορά που βρεθήκαμε στον ίδιο χώρο, για να συνδέσουμε λίγο και το θέμα της προηγούμενης εκδήλωσης με τη σημερινή, πριν 11 μήνες τον Απρίλιο του ’18 το θέμα ήταν «Η αλήθεια για τα διόδια». Να κάνουμε έναν απολογισμό γι’ αυτούς τους 11 μήνες, όταν δίναμε τη μάχη μαζί με την κοινωνία, με τους πολίτες να βγούμε από το Μνημόνιο να τερματιστεί ο εφιάλτης της ύφεσης, ο επίπονος κύκλος της λιτότητας, της εσωστρέφειας και της επιτροπείας.

Έναν απολογισμό, για να μετρήσουμε ποιος τηρεί τις δεσμεύσεις του, ποιος επιβεβαιώνεται, ποιος έχει δίκιο, ποιος έλεγε ψέματα, ποιος κινδυνολογεί, ποιος λαϊκίζει.

Στην περιοχή όπως γνωρίζετε καλύτερα από εμάς δεν μπήκαν διόδια, όπως προβλεπόταν από τις συμβάσεις της Νέας Δημοκρατίας του 2007 του κ. Σουφλιά, ή στην αναθεώρηση της σύμβασης της Κυβέρνησης Σαμαρά – Βενιζέλου το 2013.

Προφανώς θα θυμάστε ότι οι ίδιοι πολιτικοί χώροι που θέσπισαν τα διόδια στην περιοχή, δηλαδή αυτοί της Νέας Δημοκρατίας και του ΚΙΝΑΛ και οι εκφράσεις τους στην τοπική κοινωνία είχαν προχωρήσει σε κινητοποιήσεις, πανό, συγκεντρώσεις, επιστολές μέσω των λογαριασμών ύδρευσης αν θυμάμαι, διακινώντας ότι θα μπουν.
Τελικά διαψεύστηκαν έχουμε ήδη μπει στη φάση λειτουργίας των αυτοκινοτοδρόμων. Εμείς λέγαμε τότε ότι θα προχωρήσουμε σε διαγωνισμό για το ηλεκτρονικό σύστημα διοδίων, υπάρχει και υπήρχε συμφωνία για την απαλλαγή των κατοίκων των Δήμων Αχαρνών, Κηφισιάς και Διονύσου, επίσης το διέψευδαν, δεν πίστευαν ούτε τις υπογεγραμμένες συμβάσεις, ούτε σε αυτό επιβεβαιώθηκαν και όπως ίσως γνωρίζετε, ο διαγωνισμός για το ηλεκτρονικό σύστημα διοδίων όχι μόνο πέρασε στη δεύτερη φάση, στις 28 Φλεβάρη δόθηκαν οι τελικές και δεσμευτικές προσφορές οι οποίες αξιολογούνται, ώστε στις επόμενες μέρες να αναδειχθεί ο ανάδοχος του έργου για όλη τη χώρα, άρα και για την περιοχή μας.

Ταυτόχρονα, έγινε και λειτουργεί το ηλεκτρονικό σύστημα καταγραφής των μόνιμων κατοίκων των Δήμων που προανέφερα, του Δήμου Ωρωπού, του Δήμου Ορχομενού και άλλων περιοχών, ώστε όταν σε ενάμιση χρόνο από την ημερομηνία υπογραφής της σύμβασης έχουμε το ηλεκτρονικό σύστημα σε λειτουργία, να απαλλάσσονται οι πολίτες από τις χρεώσεις τους, μόνιμα.

Καταλαβαίνουμε την απογοήτευση των δυνάμεων του παλαιοκομματισμού και καταλαβαίνουμε όλοι τη σκοπιμότητα έντεκα μήνες πριν του τι έλεγαν, τι έγραφαν, τι έλεγαν στα δελτία ειδήσεων, τι έλεγαν οι καναλάρχες και τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης που τους στηρίζουν ακόμη.

ΔΙΑΨΕΥΣΤΗΚΑΝ ΟΙ «ΚΑΣΣΑΝΔΡΕΣ» ΠΑΝΤΟΥ

Στην ίδια λογική, ολοκληρώθηκαν όλοι οι αυτοκινητόδρομοι, ούτε τότε μας πίστευαν, δημοπρατήθηκαν τα νέα μεγάλα έργα της χώρας, η Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας, ο βόρειος οδικός άξονας Κρήτης, η ένωση της Ολυμπίας Οδού με το Μορέα, ξεκινάει το Καστέλι, ολοκληρώνεται το σιδηροδρομικό Δίκτυο της χώρας. Ο Νίκος και το Υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής, έγινε ένα τεράστιο έργο στις ψηφιακές πολιτικές και στις τηλεπικοινωνίες, έστειλε δυο δορυφόρους διευρύνοντας τα ανταποδοτικά για τη χώρα, όταν κάποιοι είχαν πουλήσει και τον έναν δορυφόρο που είχαμε, θα σας τα πει μετά.

Και στην ίδια πεπατημένη, όπως λέγαμε, δεν είναι μόνο αυτά που προανέφερα που έλεγαν ψέματα και διαψεύστηκαν, δεν μπήκε κόφτης στις συντάξεις, αυτό είναι μεγαλύτερη απογοήτευση από τα διόδια όπως καταλαβαίνετε, ξαναδόθηκε η 13η σύνταξη, δεν μειώθηκαν οι μισθοί, δεν έκλεισαν Οργανισμοί, δεν έγιναν απολύσεις, ολοκληρώθηκε η αξιολόγηση του Απριλίου, μετά του Ιουνίου και οριστικά τελείωσε το πρόγραμμα τον Αύγουστο, μειώθηκε η ανεργία κατά 10 μονάδες, επανήλθαν οι συλλογικές διαπραγματεύσεις, αυξήθηκαν οι χαμηλότερες συντάξεις, αυξήθηκε ο κατώτατος μισθός, ψηφίστηκε η επιδότηση ενοικίου και σε λίγες μέρες θα ψηφιστεί και το νομοσχέδιο για τα κόκκινα δάνεια και για τις 120 δόσεις, ψηφίστηκε η Συμφωνία των Πρεσπών και είναι προγραμματισμένο, όπως έχει εξαγγείλει ο Πρωθυπουργός, η μείωση της φορολογίας, του ΕΝ.Φ.Ι.Α., βήμα – βήμα όσο η χώρα στέκεται στα δικά της πόδια.

Η χώρα μας απέκτησε πρωταγωνιστικό ρόλο στα Βαλκάνια και στη Ν.Α. Μεσόγειο, απέκτησε φωνή και βαρύτητα από κλοτσοσκούφι που ήταν και στην Ευρώπη και στη διεθνή κοινότητα. Δεν υπάρχει ηγέτης που δεν έχει περάσει από τη χώρα μας, τα τελευταία χρόνια, θα θυμάστε τι έλεγαν, τι έγραφαν, τι διέδιδαν όλο αυτό το διάστημα και η Νέα Δημοκρατία και το ΚΙΝΑΛ και τα συμφέροντα που τους υποστηρίζουν

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΑΝΑΛΟΓΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΟΔΙΩΝ ΣΤΗΝ ΤΕΛΙΚΗ ΦΑΣΗ:

«Επομένως σε ενάμιση χρόνο και κάτι μέχρι να ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός, αν έχουμε και καμία ένσταση, θα κληθούμε όλοι μαζί να πάμε να γκρεμίσουμε αυτούς τους σταθμούς διοδίων που έχουμε στη γειτονιά μας, όχι να χτίσουμε καινούργιους»

Τι σημαίνει το ηλεκτρονικό σύστημα διοδίων. Αυτά είναι τα κλασικά: είναι η αναλογική χρέωση, να έχουμε ένα δίκαιο σύστημα, είναι η κατάργηση των σταθμών διοδίων όπως τα ξέρετε, είναι να περνάμε και να μη σταματάμε κάθε 30 χιλιόμετρα με πέντε νταλίκες μπροστά, πέντε πίσω, για λόγους οδικής ασφάλειας και όχι μόνο, να μην επιβαρύνεται το παράπλευρο δίκτυο από βαριά οχήματα –θα επανέλθω εδώ- να δούμε ποιοι μεταφέρουν επικίνδυνα φορτία.

Θέλω να κάνω μια αναφορά γιατί, πριν λίγους μήνες, μια συμπολίτης μας μητέρα οκτώ παιδιών, έχασε τη ζωή της στο Καπανδρίτι στον παράδρομο από βαρύ όχημα. Δεν φτάνει η θεσμική απαγόρευση που έχει γίνει στους παραδρόμους, δεν φτάνει αυτό, ούτε τα βαριά πρόστιμα που θεσμοθετήθηκαν, πρέπει να μπει το ηλεκτρονικό σύστημα και όλα τα επαγγελματικά οχήματα, όπως έχει προβλεφθεί, να φέρουν πομπό, να ελέγχονται αυτόματα ηλεκτρονικά όταν διέρχονται από το παράπλευρο δίκτυο και από τις αστικές περιοχές.

Υπάρχει αντίρρηση σε αυτό; Υπάρχει. Και από πού υπάρχει; Από τις δυνάμεις του Ακροδεξιού νεοφιλελευθερισμού και των συμφερόντων. Δεν πάμε μακριά, πάμε στα στελέχη της Νέας Δημοκρατίας, του ΚΙΝΑΛ, λίγο παρακάτω σε μια πολύ υποβαθμισμένη περιοχή που δεν είναι ο Διόνυσος, στο Δήμο Ασπροπύργου όπου εκεί ο Δήμαρχος, οι ιδιωτικές εταιρείες, μεταφορικές εταιρείες, στελέχη του παλαιοκομματισμού αντιδρούν σήμερα γιατί απαγορεύσαμε αυτό ακριβώς: να μπαίνουν φορτηγά στον αστικό ιστό χωρίς αιτιολογία. Όχι να έχει κάποια εταιρεία έδρα εκεί να μεταφέρει κάποια προϊόντα, χωρίς αιτιολογία.

Και εδώ φαίνεται στην καθημερινή ζωή του πολίτη, στο τι περιβάλλον θέλουμε να ζήσουμε, ποια είναι τόσο έντονα η διαφορά της Αριστεράς του προοδευτικού κόσμου σε σχέση με το νεοφιλελευθερισμό και την Ακροδεξιά, που το μόνο που τους νοιάζει είναι ή να συνεχίσουν παραβατικές συμπεριφορές –δεν υπάρχει άλλος λόγος- ή να συνεχίσουν να εξυπηρετούν όσους θέλουν τα FIATάκια να πληρώνουν διόδια και τα βαριά οχήματα που είναι στο κόστος λειτουργίας τους να τα κλέβουν, μέσα από τον αστικό ιστό.

Και βέβαια να έρχονται μετά οι Δήμοι, η Περιφέρεια και τα Υπουργεία να σπαταλούν δισεκατομμύρια για τη συντήρηση σε δρόμους που δεν έχουν τις προδιαγραφές να περνούν αυτά τα οχήματα.

Επομένως σε ενάμιση χρόνο και κάτι μέχρι να ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός, αν έχουμε και καμία ένσταση, θα κληθούμε όλοι μαζί να πάμε να γκρεμίσουμε αυτούς τους σταθμούς διοδίων που έχουμε στη γειτονιά μας, όχι να χτίσουμε καινούργιους.

ΕΠΑΝΑΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΑΣΤΙΚΩΝ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΣΤΗΝ ΑΤΤΙΚΗ

Τι σημαίνει νέο σύστημα αστικών συγκοινωνιών στην Ανατολική Αττική και γενικότερα, τι σημαίνει νέο σιδηροδρομικό Δίκτυο, τι σημαίνει επανασχεδιασμός των αστικών συγκοινωνιών για τη ζωή μας, για την καθημερινότητά μας.

Δεν μιλάμε για διπλή σιδηροδρομική Γραμμή Αθήνας – Θεσσαλονίκης που ολοκληρώθηκε το έργο και τον επόμενο μήνα θα μπει επιτέλους η Γραμμή με συμβατικό ηλεκτρικό τρένο να είμαστε σε 4 ώρες και με το γρήγορο σε 3 ώρες και 20 λεπτά, δεν μιλάμε ούτε για το κεντρικό σιδηροδρομικό σταθμό της χώρας το Σταθμό Λαρίσης, που 15 χρόνια ήταν σε ένα κατάντημα και τελείωσε πριν ένα χρόνο. Δεν μιλάμε γι’ αυτά.

Μιλάμε για το μεγαλύτερο αστικό κέντρο της χώρας την Αθήνα που έχει Προαστιακό, Σιδηρόδρομο, έχει Μετρό, έχει δυο εταιρείες λεωφορείων μια δημόσια και μια ιδιωτική, έχει Τραμ, έχει τα πάντα αλλά ο κόσμος ταλαιπωρείται.

Πώς γίνεται αυτό; Γίνεται γιατί οι γραμμές του ΚΤΕΛ και τα εισιτήρια προφανώς, είναι τα ίδια από τη δεκαετία του ’60 που πήγαινε εκδρομή ο Παπαμιχαήλ με τη Βουγιουκλάκη στις ταινίες που βλέπουμε, για να είναι ακριβά τα εισιτήρια, για να μην υπάρχει έλεγχος στα ΚΤΕΛ, είναι γιατί δεν υπήρχε κανένας σχεδιασμός συγχρονισμού μεταξύ των διαφορετικών Μέσων Μαζικής Μεταφοράς για να εξυπηρετούνται πάλι συμφέροντα, είναι γιατί υπήρχαν ελλείψεις σε λεωφορεία, σε προσωπικό, υπήρχαν ελλείμματα σ’ αυτές τις εταιρείες, πολύ μεγάλα και κλεψιές πολύ μεγάλες, όπως τα πλαστά εισιτήρια.

Αλλά ο νεοφιλελευθερισμός έρχεται και λέει «λιγότερο κράτος, γιατί κάνετε προσλήψεις στις αστικές συγκοινωνίες, στην παιδεία, στην υγεία, χρειάζεται; Να τα δώσουμε στους ιδιώτες». Αλλά εμείς θα τα πληρώνουμε μετά. Επομένως, υπάρχει μια μεγάλη τομή, αφού μιλάμε για την «έξυπνη πόλη» και τις αστικές υποδομές, είναι ο πλήρης επανασχεδιασμός όλων των αστικών συγκοινωνιών, είναι η πύκνωση των δρομολογίων του προαστιακού, που πλέον με τα ηλεκτρονικά συστήματα μπορούμε να τριπλασιάσουμε την πυκνότητα, ανατάχθηκε επιτέλους το σύστημα μετά από τόσα χρόνια που το είχαν κλέψει, της σήμανσης, είναι να υπάρχουν τοπικές γραμμές στο ΚΤΕΛ.

Δε χρειάζεται να φεύγει ένα λεωφορείο απ’ τον Ωρωπό και να κάνει τέρμα στο Πεδίον του Άρεως, όταν περνάει από τόσους σταθμούς του προαστιακού και του μετρό για να είναι υψηλό το εισιτήριο. Το ίδιο ισχύει για τα λεωφορεία. Και βέβαια, πρέπει να υπάρχει νέος στόλος λεωφορείων γιατί ο παλιός μας κοστίζει πολύ περισσότερο και βγαίνει ο διαγωνισμός στις επόμενες ημέρες από το Υπουργείο, μέσα θα είναι και η συντήρηση για να μην υπάρχουν άλλου είδους καθυστερήσεις, για να έχουμε επιτέλους μόνο λεωφορεία φυσικού αερίου και ηλεκτρικά λεωφορεία στα δυο μεγάλα αστικά κέντρα της χώρας, στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη.

Ο σχεδιασμός για την αναδιάρθρωση είναι έτοιμος, υλοποιείται σιγά-σιγά, στο Δήμο Διονύσου έγινε μία γραμμή το ’16, συνολικά θα γίνει μέσα στην άνοιξη. Και εδώ είχαμε μια υπόσχεση, που είναι για το Δήμο η στάση του προαστιακού στο Κρυονέρι και ανισόπεδη οδική διάβαση στον Άγιο Στέφανο, ολοκληρώθηκαν οι μελέτες, είναι προς έγκριση οι όροι και ο στόχος είναι μέχρι τα μέσα Απριλίου ή τέλος Απριλίου, να δημοπρατηθούν τα έργα για να γίνουν.

ΟΔΙΚΑ ΕΡΓΑ

Οδικά έργα: Η περιοχή ξέρει πάρα πολύ καλά, η Ανατολική Αττική, τον άναρχο τρόπο που δομήθηκε, την ανυπαρξία χωροταξικού και πολεοδομικού σχεδιασμού, τα προβλήματα με το πού είναι δάσος, αν είναι δάσος, αν είναι ρέμα, πού είναι το ρέμα, όλα αυτά, ήταν σε μια λογική εμπορική σχέση του πολίτη με το πολιτικό σύστημα και με τις εκάστοτε κυβερνήσεις και την Τοπική Αυτοδιοίκηση.

Και ζήσαμε και πληρώσαμε σαν κοινωνία πάρα πολύ άσχημα το τι έγινε τη Μάνδρα, το τι έγινε στο Μάτι και αν αναρωτηθούμε, έχουμε στο Δήμο Διονύσου αντίστοιχες περιοχές; Ναι, θα πούμε. Επομένως, αυτό που πρέπει όλοι, κάθε πολίτης, Τοπική Αυτοδιοίκηση, η κυβέρνηση, όλοι, η Περιφέρεια, να σκύψουμε από πάνω, είναι να μπορέσουμε να διασφαλίσουμε επαρκείς υποδομές, επαρκή οδικά δίκτυα, να γίνει διευθέτηση όλων των ρεμάτων.

Εμείς και ως σημειολογία επιχειρούμε ν’ ανοίξουμε ένα Τμήμα του Ιλισού για να δείξουμε ότι τα ρέματα δεν κλείνονται μόνο, ανοίγουν κιόλας εκεί που πρέπει και να προχωρήσουμε μία απ’ αυτές τις δράσεις που ήταν σε συνεργασία με το Δήμο. Είναι η λεωφόρος Μαραθώνος και η λεωφόρος Σταμάτας Αττικής που χρηματοδοτήθηκε από το Υπουργείο και ο Δήμος το υλοποιεί.

Δείτε τις ειδήσεις από την Ανατολική Αττική και όλη την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο irafina.gr.
Κάντε like στη σελίδα του irafina.gr στο Facebook
Ακολούθηστε το irafina.gr στο Twitter

© 2022 - iRafina. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

© 2022 - iRafina. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.