Cine Γέρακας: Αυτές είναι οι νέες προβολές από την Πέμπτη 15/8

Οι ταινίες “Υπάρχει πάντα το αύριο”, “Η σιωπηλή καμαριέρα”, “Μητρικό ένστικτο”, “Μικρά πρόστυχα γράμματα”, “Δεσμώτης του ιλίγγου” & “Τα μυαλά που κουβαλάς 2” προβάλλονται από την Πέμπτη 15 Αυγούστου έως Τετάρτη 21 Αυγούστου στο Cine Γέρακας.

ΠΑΝΤΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΟ ΑΥΡΙΟ
C’E ANCORA DOMANI
Σκηνοθεσία: Πάολα Κολτελέζι.
Πρωταγωνιστούν: Πάολα Κολτελέζι, Βαλέριο Μαστραντρέα.
Διάρκεια: 118 λεπτά
Ώρα έναρξης: Πέμπτη – Σάββατο (20.45)

Η Ντέλια και ο Ιβάνο ζουν με τα παιδιά τους και τον άρρωστο πατέρα του Ιβάνο στη Ρώμη. Είναι 1946 και οι άνθρωποι στην πόλη προσπαθούν να ισορροπήσουν ανάμεσα στους σπόρους της ελευθερίας και τα ελλείμματα του παρελθόντος.

Η Ντέλια είναι ο τύπος της γυναίκας-φροντίστριας που έχει μάθει να ζει με τον τυραννικό άντρα της. Η οικογένεια είναι ενθουσιασμένη με τον επικείμενο αρραβώνα της κόρης τους. Όμως όλα αλλάζουν όταν η Ντέλια λαμβάνει ένα μυστηριώδες γράμμα που την κάνει να ανακτήσει το κουράγιο της και να διεκδικήσει μια καλύτερη ζωή. Εμπνευσμένη από τις ιστορίες των γιαγιάδων και προγιαγιάδων.

Η Πάολα Κορτελέζι μας ταξιδεύει στην Ιταλία του ‘40, την οποία ανασυστήνει εντυπωσιακά, ισορροπώντας με μαεστρία μεταξύ δράματος και χιούμορ, και εκπλήσσοντας με ένα απρόσμενο τέλος που θα συζητηθεί. Όπως έχει πει, ήθελε να γυρίσει ένα φιλμ-φόρο τιμής στις νεορεαλιστικές ταινίες που εξιστόρησαν τη ζωή των Ιταλών εν μέσω φτώχειας κατά τη μεταπολεμική ανοικοδόμηση της χώρας.

Γεμάτη μουσική, εμπνευσμένες εικόνες, και πρωταγωνιστές που έχουν τη στόφα του παλιού σταρ, η ταινία γοητεύει, κλείνοντας το μάτι στον σύγχρονο θεατή καθώς ενσωματώνει μερικές απρόσμενες πινελιές που προσδίδουν κάτι βαθιά μοντέρνο στον vintage χαρακτήρα της. Ίσως γιατί η Κορτελέζι, αγαπημένη Ιταλίδα ηθοποιός, συγγραφέας και σκηνοθέτρια, καταφέρνει στην ταινία να μιλά ανάλαφρα για τα πιο σοβαρά ζητήματα, με ένα χιούμορ που δεν έχουμε συνηθίσει σε παρόμοια θέματα.

Η ΣΙΩΠΗΛΗ ΚΑΜΑΡΙΕΡΑ
CALLADITA
Σκηνοθεσία: Μιγκέλ Φάους.
Πρωταγωνιστούν: Πάουλα Γκριμάλντο, Λουίς Μπερμέχο.
Διάρκεια: 94 λεπτά
Ώρα έναρξης: Πέμπτη & Παρασκευή (22.45)

Μια οικιακή βοηθός από την Κολομβία, η Άννα, δουλεύει ακούραστα σε μία πολυτελή βίλα στην Κόστα Μπράβα της Καταλονίας για μία εύπορη οικογένεια, που ασχολείται με το εμπόριο τέχνης. Παρασυρμένη από ψεύτικες υποσχέσεις, που θα της εξασφαλίσουν καλύτερες συνθήκες εργασίας και μια άδεια παραμονής, πασχίζει να παραμείνει υπάκουη και διακριτική, παρακολουθώντας την ευμάρεια των αφεντικών της. Παρόλα αυτά, μία τυχαία συνάντηση με μία άλλη οικιακή βοηθό στη γειτονιά τής φανερώνει έναν κόσμο θερινών απολαύσεων.

Ο Φάους στην αρχή της ταινίας ξεκινώντας από την εικόνα ενός επίγειου παραδείσου, καταλήγει στα χέρια μιας γυναίκας, που καθαρίζει ένα τζάμι. Έτσι λοιπόν από το πρώτο πλάνο, μας εισάγει σε έναν κόσμο αντιθέσεων και ανισοτήτων. Η Άννα, που πρέπει να είναι πάντα διακριτική και να εργάζεται σκληρά, όπως τη συμβουλεύουν τα αφεντικά της, ονειρεύεται μια νέα πραγματικότητα, αν και ξέρει ουσιαστικά πως τα πράγματα για εκείνη δεν θα είναι όπως φαίνονται. Ακολουθώντας λοιπόν τη λογική του κοινωνικού ρεαλισμού μέσα από στιλιζαρισμένα κάδρα, ο Φάους παρακολουθεί την καθημερινότητα δύο διαφορετικών κόσμων, που μένουν στο ίδιο σπίτι.

Παράλληλα, δεν δικαιώνει την καταπιεσμένη του ηρωίδα ως απόλυτο θύμα, αφού και η ίδια τελικά γίνεται τόσο κυνική όσο και οι εργοδότες της, απλώς καταγράφει τις αντιδράσεις και το ξύπνημα της ερωτικής της επιθυμίας. Καταλήγει δε σε ένα φινάλε διττής σημασίας, που μας κάνουν να αναρωτηθούμε, αν η απόφαση και η χειραφέτηση της Άννας είναι ένα ανατρεπτικό happy end, ή ένας απαισιόδοξος επίλογος για την απόλυτη κυριαρχία του χρήματος ως υπέρτατη αξία.

ΜΗΤΡΙΚΟ ΕΝΣΤΙΚΤΟ
MOTHER’S INSTINCT
Σκηνοθεσία: Μπενουά Ντελόμ.
Πρωταγωνιστούν: Τζέσικα Τζαστέιν, Αν Χαθαγουέι.
Διάρκεια: 94 λεπτά
Ώρα έναρξης: Σάββατο & Κυριακή (22.45)

Η Άλις κι ο Σάιμον ζουν με τον γιος τους Θίο το όνειρο των αμερικανικών προαστίων της δεκαετίας του ‘60. Γείτονες και στενοί τους φίλοι, η Σελίν με τον Ντάμιαν και ο γιος τους Μαξ. Ωστόσο, οι ζωές και των δύο οικογενειών καταρρέουν, όταν ο Μαξ έχει ένα τραγικό ατύχημα. Από τον κήπο της, η Άλις βλέπει τον μικρό έτοιμο να πέσει από το μπαλκόνι και τρέχει προς το σπίτι της φίλης της, αλλά τελικά φτάνει πολύ αργά για να αποτρέψει το μοιραίο. Αισθάνεται τρομερά ένοχη, που δεν έσωσε τον Μαξ και ο πόνος της μεγαλώνει, καθώς ξέρει ότι η Σελίν και ο Ντάμιαν δεν μπορούν να κάνουν άλλα παιδιά. Με τον καιρό, οι φίλοι φαινομενικά αποκαθιστούν τη διαλυμένη σχέση τους, αλλά η Άλις αρχίζει σιγά σιγά να βιώνει παρανοϊκές αυταπάτες, θεωρώντας ότι η Σελίν αναζητά εκδίκηση για την απώλειά της.

Η Τζέσικα Τσαστέιν, που έχει αναλάβει την παραγωγή, προφανώς αντιλαμβανόμενη την έλλειψη πρωτότυπων σεναρίων, αποφάσισε να καταφύγει στη δοκιμασμένη συνταγές ενός remake, που θα της εξασφάλιζε έναν δυνατό γυναικείο ρόλο. Έτσι, κατέληξε στο βέλγικο «Duelles» του Ολιβιέ Μασέ-Ντεπάς, που είχε κάνει αίσθηση το 2019, κάλεσε την αγαπημένη της φίλη Αν Χάθαγουεϊ να συμπρωταγωνιστήσουν και τον διακεκριμένο διευθυντή φωτογραφίας Μπενουά Ντελόμ, με τον οποίο έχουνε συνεργαστεί και οι δύο σταρ στο παρελθόν, να τις σκηνοθετήσει.

Το σενάριο της βέλγικης ταινίας βασιζόταν στο μυθιστόρημα της Μπαρμπαρά Αμπέλ, που τότε ο Μασέ-Ντεπάς έχει μεταφέρει από τη δεκαετία του ‘60 στο σήμερα. Η Τσαστέιν και ο Νπελόμ όμως κρατούν την εποχή, αλλά μεταφέρουν τη δράση σε ένα αμερικανικό προάστιο, όπου οι άντρες κουστουμαρισμένοι κυνηγούν το δικό τους American dream, ενώ οι γυναίκες, ντυμένες στο στυλ της Τζάκι Κένεντι, προσπαθούν να ισορροπήσουν ανάμεσα στον ρόλο της συζύγου και μητέρας και αυτόν της ανεξάρτητης, εργαζόμενης γυναίκας. Ο Ντελόμ, ακολουθώντας τη χιτσκοκική λογική του βέλγου συναδέλφου του, επιμένει στις σιωπές και τα βλέμματα πίσω από κουρτίνες, διατηρώντας την αμφιβολία σχετικά με τις προθέσεις των δύο ηρωίδων μέχρι τέλους, τονίζοντας το μελοδραματικό στοιχείο και την υστερία της «ιδανικής» ζωής.

Η ατμόσφαιρα έχει μία vintage αισθητική με τις Τσατσέιν και Χάθαγουεϊ να επιδίδονται σε ένα υποκριτικό μπρα ντε φερ, που ανεβάζει την ένταση εκεί που ο Νπελόμ αφήνεται σε ένα εικαστικό στιλιζάρισμα, και το ανατρεπτικό φινάλε εκπλήσσει.

ΜΙΚΡΑ ΠΡΟΣΤΥΧΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ
WICKED LITTLE LETTERS
Σκηνοθεσία: Τέα Σάροκ.
Πρωταγωνιστούν: Ολίβια Κόλμαν, Τζέσι Μπάκλεϊ.
Διάρκεια: 100 λεπτά
Ώρα έναρξης: Κυριακή & Δευτέρα (20.45)

Σε μια παραθαλάσσια πόλη της Αγγλίας τη δεκαετία του 1920 ζουν δύο γειτόνισσες και φίλες: η βαθιά συντηρητική ντόπια Ίντιθ και η θορυβώδης Ιρλανδή μετανάστρια Ρόουζ. Όταν η τελευταία διαπληκτίζεται με τον αυστηρό πατέρα της Ίντιθ στο πάρτι γενεθλίων του, οι σχέσεις τους διακόπτονται. Από εκείνη τη μέρα, τόσο η Ίντιθ όσοι και άλλοι κάτοικοι της πόλης αρχίζουν να λαμβάνουν πρόστυχες επιστολές γεμάτες – άθελα ξεκαρδιστικές – βωμολοχίες.

Η Ρόουζ, που φημίζεται για το «βρώμικο» στόμα της, κατηγορείται για το έγκλημα. Οι ανώνυμες επιστολές προκαλούν εθνικό σάλο και η υπόθεση φτάνει μέχρι το δικαστήριο. Αν κριθεί ένοχη, κινδυνεύει όχι μόνο με φυλάκιση, αλλά και να χάσει οριστικά την κηδεμονία της κόρης της. Μόνο που κάτι φαίνεται να μην πηγαίνει καλά. Οι γυναίκες της πόλης – με επικεφαλής την αστυνομικό Γκλάντις Μος, μια φιλόδοξη γυναίκα, την οποία οι άντρες υπονομεύουν, αρχίζουν να ερευνούν την υπόθεση. Αυτό που ανακαλύπτουν θα αλλάξει για πάντα τη μικρή τους κοινωνία.

Πικάντικη κωμωδία μυστηρίου, με πρωταγωνίστριες τις Ολίβια Κόλμαν και Τζέσι Μπάκλεϊ. Βασισμένη σε μια απίστευτη, αλλά εντελώς αληθινή ιστορία, η Τέα Σάροκ φτιάχνει ένα ανάλαφρη ταινία με κωμικό τέμπο και φεμινιστική διάθεση, που σατιρίζει τη σοβαροφάνεια και το συντηρητισμό της αστικής τάξης και την πατριαρχία.

ΔΕΣΜΩΤΗΣ ΤΟΥ ΙΛΙΓΓΟΥ
VERTIGO
Σκηνοθεσία: Άλφρεντ Χίτσκοκ.
Πρωταγωνιστούν: Τζέιμς Στίουαρτ, Κιμ Νόβακ.
Διάρκεια: 128 λεπτά
Ώρα έναρξης: Δευτέρα – Τετάρτη (22.45)

To αριστούργημα του Άλφρεντ Χίτσκοκ, που σήμερα θεωρείται μια από τις δέκα καλύτερες ταινίες στην ιστορία του κινηματογράφου. Ο Σκότι Φέργκιουσον είναι ένας αστυνομικός, που έχει αποσυρθεί πρόωρα από την ενεργό δράση, καθώς αντιμετωπίζει προβλήματα υψοφοβίας και κατάθλιψης. Κάποια στιγμή ένας παλιός του φίλος του προτείνει να παρακολουθεί τη γυναίκα του Μαντλέν , η οποία τον τελευταίο καιρό συμπεριφέρεται αλλόκοτα, γι’ αυτό εκείνος φοβάται ότι πάσχει από διχασμό προσωπικότητας και αυτοκτονικές τάσεις.

Η πανέμορφη Μαντλέν, κατά τα λεγόμενα του άντρα της, πιστεύει ότι είναι η μετεμψύχωση μιας γυναίκας, της Καρλότα Βαλντέζ, που πέθανε πολλά χρόνια πριν. Ο Σκότι παρακολουθεί τη νεαρή γυναίκα και τη διασώζει από μια απόπειρα αυτοκτονίας. Έπειτα, οι δυο τους γνωρίζονται καλύτερα κι ο ντετέκτιβ την ερωτεύεται παράφορα. Το ζευγάρι ξεκινά μαζί τις έρευνες, προκειμένου να συγκεντρώσει πληροφορίες πάνω στη μυστηριώδη Καρλότα, που έχει στοιχειώσει την αγαπημένη του. Οι πληροφορίες τούς οδηγούν σ’ ένα μοναστήρι, όπου η Μαντλέν, κυριευμένη από το πνεύμα της Καρλότα, ανεβαίνει τις σκάλες για να φτάσει στο καμπαναριό. Ο Σκότι παθαίνει μια σοβαρή κρίση ιλίγγου, δεν καταφέρνει να σταματήσει την πορεία της προς την κορυφή και η νεαρή γυναίκα σκοτώνεται, πέφτοντας από ψηλά.

Ο Σκότι κυριεύεται από τις τύψεις, νοσηλεύεται για ένα διάστημα σε ψυχιατρική κλινική, αλλά δεν καταφέρνει να βγάλει από το μυαλό του την αγαπημένη του. Μερικούς μήνες αργότερα, ενώ έχει βγει από την κλινική, συναντά την Τζούντι, μια γυναίκα που μοιάζει φοβερά με την Μάντλεν, οπότε βρίσκεται αντιμέτωπος με ένα νέο μυστήριο.

Ο Xίτσκοκ, εμπνευσμένος από το αστυνομικό μυθιστόρημα των Μπουαλώ-Ναρσεζάκ «D’entre les morts», εξετάζει αυτό ακριβώς που δηλώνει ο τίτλος της ταινίας, δηλαδή όσα μας κάνουν να μην κοιτάμε ψηλά, από φόβο να κοιτάξουμε κάτω: την ανθρώπινη αδυναμία, τις φοβίες, την ψύχωση, που προκαλούν οι κομβικές στιγμές στη ζωή – το σοκ του θανάτου, ή η παθιασμένη αγάπη.

Η ταινία έλαβε ανάμεικτες κριτικές μετά από την πρεμιέρα της το 1958, αλλά με την πάροδο του χρόνου αναγνωρίστηκε και πλέον θεωρείται ως ένα από τα σημαντικότερα έργα του σκηνοθέτη. Το 1989 χαρακτηρίστηκε από τη Βιβλιοθήκη του Κογκρέσου ως «πολιτιστικά, αισθητικά και ιστορικά σημαντική» και επιλέχθηκε να ενταχθεί στο Εθνικό Μητρώο Κινηματογράφου των Ηνωμένων Πολιτειών. Το 2012 οι κριτικοί του περιοδικού «Sight & Sound» της έδωσαν στην πρώτη θέση στη λίστα με τις καλύτερες ταινίες όλων των εποχών.

ΤΑ ΜΥΑΛΑ ΠΟΥ ΚΟΥΒΑΛΑΣ 2
INSIDE OUT 2
Σκηνοθεσία: Κέσλι Μαν.
Διάρκεια: 100 λεπτά
Ώρα έναρξης: Τρίτη & Τετάρτη (20.40) (Μεταγλωττισμένο)

Η μικρή Ράιλι μεγάλωσε – είναι πλέον έφηβη-και μέσα της γίνεται χαλασμός. Η Χαρά, η Λύπη, ο Θυμός, ο Φόβος και η Αηδία, που χρόνια τώρα διευθύνουν μια επιτυχημένη επιχείρηση μεέσα στο μυαλό της, δεν ξέρουν πώς να αντιδράσουν, όταν εμφανίζεται το Άγχος.

Το 2015, το στούντιο της Pixar έκανε ξανά το θαύμα του, παραδίδοντας ένα από τα καλύτερα animation του 21ου αιώνα, όπου τα συναισθήματα της μικρής Ράιλι πήραν σάρκα και οστά, σε μια απίθανη περιπέτεια, που εντυπωσίασε με την ευρηματικότητά της. Τώρα, η Ράιλι μπαίνει στην εφηβεία και δίπλα στα γνωστά συναισθήματα, που κυριαρχούσαν στο πάνελ του μυαλού της, προστίθεται η Ανησυχία που παίρνει τα ηνία, εξοβελίζοντας την παλιά παρέα, η Ζήλια, η Αμηχανία και η γαλλοτραφής Ανία, η οποία συνεχώς με ένα κινητό στο χέρι εξαπολύει σπαρταριστές ατάκες με σνοπ ύφος.

Η Ράιλι θέλει να γίνει αρεστή στις νέες της συναθλήτριες στο καλοκαιρινό camp, να διακριθεί στην ομάδα χόκεϊ και να βρει μια καινούργια παρέα, μιας και οι παλιές κολλητές της θα αλλάξουν σχολείο. Εκείνη φοβάται πως θα μείνει μόνη, οπότε η Ανησυχία προκειμένου να τα καταφέρει θα πετάξει από το πάνελ τη Χαρά, που μαζί με τη Σιχαμάρα, τον Φόβο τη Λύπη και τη Γοητεία θα πρέπει να κάνουν ένα τεράστιο ταξίδι μέσα στους λαβύρινθους του εγκεφάλου της, να ανασύρουν παιδικές μνήμες της, ή πράγματα που αγαπούσε και να φτάσουν στο θησαυροφυλάκιο των κρυφών της μυστικών, προκειμένου να τη βοηθήσουν να γίνει ο παλιός εαυτός της.

Μέσα σε αυτή την πορεία ενηλικίωσης, και καθώς οι επιθυμίες και οι διαθέσεις της Ράιλι αλλάζουν με ταχύτητα φωτός, τα παλιά συναισθήματα αρχίζουν να καταλαβαίνουν πως η μικρή τους φίλη μεγαλώνει και πως εκείνα πρέπει αναγκαστικά να δώσουν χώροσε νέες καταστάσεις, βρίσκοντας τον τρόπο να συνυπάρξουν.

Η Ρixar και ο Πιτ Ντόκτερ, που πλέον έχει αναλάβει χρέη παραγωγού, συνεχίζουν τη μελέτη του ανθρώπινου ψυχισμού με ένα διασκεδαστικότατο sequel, που παραμένει καίριο, διατηρεί το χιούμορ του και τις ανατρεπτικές του ιδέες. Ο ανερχόμενος Κέσλι Μαν στο σκηνοθετικό τιμόνι παραδίδει μία απολαυστική εξερεύνηση του κόσμου των εφήβων, που θα βοηθήσει μικρούς και μεγάλους να κατανοήσουν καλύτερα αυτή τη δύσκολη περίοδο των σημαντικών αλλαγών.

ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ

Cine Γέρακας

Γαργηττού & Ευμένους

Τηλ.: 210 66.12.717

Δείτε τις ειδήσεις από την Ανατολική Αττική και όλη την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο irafina.gr.
Κάντε like στη σελίδα του irafina.gr στο Facebook
Ακολούθηστε το irafina.gr στο Twitter

© 2022 - iRafina. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

© 2022 - iRafina. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.