Διόδια στο κέντρο της Αθήνας;

Πλέον γίνεται γνωστό ότι στο τραπέζι έπεσαν ακόμη και τα διόδια στο κέντρο της Αθήνας.

Ο νέος Δακτύλιος έρχεται στις 25 Οκτωβρίου, αλλά φαίνεται ότι οι μεγάλες αλλαγές δεν θα γίνουν άμεσα, ωστόσο πλέον γίνεται γνωστό ότι στο τραπέζι έπεσαν ακόμη και τα διόδια στο κέντρο της Αθήνας, αλλά για την ώρα η πρόταση έχει απορριφθεί. Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, δήλωσε χθες στα Παραπολιτικά 90,1 και στην εκπομπή «Μπρα ντε Φερ» με τους δημοσιογράφους Δημήτρη Τάκη και Χριστίνα Κοραή, πως η έναρξη των έργων της γραμμής 4 θα δημιουργήσει αναταραχή, ενώ είπε ότι είναι έτοιμο το πρόγραμμα «Ανάσα για την Αθήνα» που περιλαμβάνει βραχυπρόθεσμα μέτρα όπως η επιστροφή του δακτυλίου από τις 25 Οκτωβρίου.

Ακόμη επισήμανε ότι ο δακτύλιος θα βασίζεται σε πρώτη φάση στη λογική των μονών – ζυγών και στη συνέχεια θα μπει τέλος σε εξαιρέσεις και παραθυράκια.

Έτσι φαίνεται ότι από 25 Οκτωβρίου θα έχουμε τον κλασικό Δακτύλιο. Αναφορικά με την κίνηση στο κέντρο της Αθήνας, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών σημείωσε: «Είναι γεγονός ότι η κίνηση στους δρόμους της Αθήνας, και θα έλεγα και σε όλες τις μεγαλουπόλεις της Ευρώπης, έχει επιβαρυνθεί, δεν είναι ελληνικό φαινόμενο αυτό. Νομίζω όσοι ζούμε στο κέντρο της πόλης βιώνουμε καθημερινά μια κατάσταση που τείνει να γίνει αφόρητη. Το θέμα αυτό δεν αντιμετωπίζεται μόνο από ένα ή δυο υπουργεία ή μόνο από το δήμο και την περιφέρεια, νομίζω ότι χρειάζεται όλοι να κάτσουμε σε ένα τραπέζι να ενώσουμε τις δυνάμεις και να κάνουμε ένα σοβαρό ολοκληρωμένο σχεδιασμό».

«Γι’ αυτό κι εμείς ως υπουργειο Μεταφορών ανακοινώσαμε ότι κάνουμε δεκτό ένα πάγιο αίτημα του Συλλόγου Συγκοινωνιολόγων που λεει απλούστατα να δημιουργηθεί ένας θεσμός έτσι ώστε να μπορούν όλοι αυτοί οι φορείς να κάθονται στο ίδιο τραπέζι και να βρίσκουν λύσεις στα προβλήματα, κάτι το οποίο γίνεται σε όλο το κόσμο και σε όλες τις προηγμένες χώρες της Ευρώπης. Αυτό είναι λοιπόν ένα παρατηρητήριο μεταφορών διότι μπορείτε να φανταστείτε οτι εάν εγω πάρω ένα μέτρο στο δήμο πχ Χολαργού μπορεί να επηρεάσω την κίνηση σε όλο το λεκανοπέδιο της Αττικής», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Αναφορικά με το πρόγραμμα «Ανάσα για την Αθήνα», ο κ. Καραμανλής δήλωσε: «Εμείς εδώ και πάρα πολύ καιρό επειδή ξεκινάνε και τα έργα της γραμμής 4 και καταλαβαίνουμε ότι αυτό θα δημιουργήσει και αρκετά κυκλοφοριακά προβλήματα γιατί είναι ένα πολύ σημαντικό και μεγάλο έργο στο κέντρο της Αθήνας το οποίο πρέπει να γίνει αλλά θα δημιουργήσει μια αναταραχή, έχουμε ένα πρόγραμμα ολοκληρωμένο το οποίο έχουμε ονομάσει ”ανάσα για την Αθήνα”. Έχουμε λοιπον βραχυπρόθεσμα μέτρα και μακροπρόθεσμα μέτρα».

«Αυτό που ανακοινώσαμε είναι ότι πρέπει ο δακτύλιος να μπει σε λειτουργία από τις 25 Οκτωβρίου με μια μεγάλη διαφορά όμως, και επειδή ο δακτύλιος, το ακούω αυτό να λέγεται από πολλούς, είναι ένα ξεπερασμένο μέτρο τα λεγόμενα μονά –ζυγά, εδώ θα γίνει μια προσπάθεια και θα το εξειδικεύσουμε αυτό τις επόμενες μέρες και θα προσπαθήσουμε να κλείσουμε τα τεράστια παράθυρα που υπάρχουν στις εξαιρέσεις. Αυτά θα τα εξειδικεύσουμε με τους συναρμοδίους υπουργούς τις επόμενες μέρες και θα ενημερώσουμε τους πάντες έτσι ώστε να γνωρίζουν όλοι από τις 25 Οκτωβρίου που θα βγει η ΚΥΑ, θα υπάρξει ένα μεταβατικό στάδιο, δεν θα κάνουμε πράγματα τα οποία είναι απότομα. Θα μπει ο δακτύλιος στα μονά ζυγά και οι εξαιρέσεις που υπήρχαν νομίζω ότι πρέπει κάπως να τις μαζέψουμε».

Επεσαν στο τραπέζι τα διόδια στο κέντρο της Αθήνας

Ερωτηθείς αν υπάρχει σκέψη να μπουν διόδια για το κέντρο της Αθήνας, ο κ. Καραμανλής απάντησε: «Δεν έχουμε πάει σε αυτό το μέτρο ακόμη, γίνεται μια προσπάθεια να κάνουμε σε πρώτη φάση με το δακτύλιο, σε δεύτερη φάση με τη διεύρυνση των γεωγραφικών ορίων του δακτυλίου, σε άλλη φάση να κάνουμε προσπάθειες έτσι ώστε να δώσουμε τη δυνατότητα να μην έχουμε 9 στα 10 αυτοκίνητα μόνο με έναν οδηγό».

«Δηλαδή να δώσουμε ώθηση σε αυτό που λέγεται carpooling και το car sharing. Υπάρχουν πολλά μέτρα που μπορούμε να κάνουμε και να θεσπίσουμε για να αποφύγουμε τα τέλη διέλευσης τα οποία όμως είναι και αυτά μια πρόταση η οποία δεν σας κρύβω ότι έχει πέσει στο τραπέζι. Δεν τη συζητάμε σε αυτή τη φάση γιατί πρέπει να πάμε βήμα-βήμα και να δούμε πως θα αντιμετωπίσουμε αυτό το σημαντικό πρόβλημα. Δεν νομίζω ότι θα φτάσουμε εκεί, όμως μπορούμε να φτάσουμε σιγά-σιγά στον περιορισμό κάποιων παλιών ρυπογόνων αυτοκινήτων ή φορτηγών στο κέντρο της Αθήνας, αυτό είναι μια πρόταση που έχει γίνει και στο παρελθόν», διευκρίνισε ο ίδιος.

«Δεν μπορεί από τη μια να γκρινιάζουμε και να έχουμε πρόβλημα με το κυκλοφοριακό και την κίνηση και από την άλλη όταν έρχονται κάποιοι περιορισμοί να λέμε ”γιατί μας περιορίζετε;”. Πρέπει να βρεθεί η χρυσή τομή, δεν είναι εύκολο αλλά αυτό είναι κάτι το οποίο προσπαθούμε άμεσα να το λύσουμε», επίσημανε ο υπουργός.

ieidiseis.gr

Δείτε τις ειδήσεις από την Ανατολική Αττική και όλη την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο irafina.gr.
Κάντε like στη σελίδα του irafina.gr στο Facebook
Ακολούθηστε το irafina.gr στο Twitter

© 2022 - iRafina. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

© 2022 - iRafina. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.