Επίσημα στο εθνικό στρατηγικό σχέδιο Υποδομών η Ραφήνα!


Τριανταδύο μεγάλα οδικά και σιδηροδρομικά έργα θα απασχολήσουν τη χώρα μέχρι το 2037, σύμφωνα με το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών του Υπουργείου ΥΠΟΜΕ. Σύμφωνα με αυτό, 20 μεγάλα οδικά έργα και 12 σιδηροδρομικά θα πρέπει σταδιακά να υλοποιηθούν.


ΤΑ ΟΔΙΚΑ ΕΡΓΑ

Στα οδικά έργα ξεχωρίζει ο αυτοκινητόδρομος Ελευσίνα-Υλίκη που γίνεται το πλέον «επιθυμητό» έργο (μιας και η ΝΔ το είχε ως σημαία στην προσφατη παρουσίαση των έργων υποδομής), η αύξηση κατά μία λωρίδα του αυτοκινητόδρομου Αθηνών-Θεσσαλονίκης στο τμήμα Σχηματάρι-Λαμία, το Ιωάννινα-Κακαβιά και το Λαμία-Ιτέα-Αντίρριο.

Τα έργα αυτά είναι:

1. Κατασκευή νέου αυτοκινητόδρομου Ελευσίνα – Θήβα – Υλίκη.
2. Αύξηση χωρητικότητας του υφιστάμενου αυτοκινητοδρόμου (Α/Δ) Α1, νότιο τμήμα Σχηματάρι (κόμβος με Α11) – Λαμία (ITS και άλλα εργαλεία διαχείρισης κυκλοφορίας).
3. Αύξηση χωρητικότητας του υφιστάμενου Α/Δ Α8, τμήμα Ελευσίνα – Κόρινθος (κόμβος με Α7) (ITS και άλλα εργαλεία διαχείρισης κυκλοφορίας).
4. Αναβάθμιση οδικού άξονα Πύργος – Καλό Νερό – Τσακώνα (επέκταση του Α5).
5. Αναβάθμιση οδικού άξονα Θεσσαλονίκη – Χαλκηδόνα – Γιαννιτσά – Μαυροβούνι.
6. Βελτιώσεις οδικής ασφάλειας στους οδικούς άξονες της Κρήτης (ΝΟΑΚ Τυμπάκι – Ιεράπετρα, κάθετος άξονας Ηράκλειο – Άγιοι Δέκα, κάθετος άξονας Παχιά Άμμος – Ιεράπετρα).
7. Οδικά έργα στην Αττική (οδική παράκαμψη Μαρκοπούλου, αναβάθμιση τμήματος Μαρκόπουλο – Λαύριο, οδικό τμήμα Σούνιο – Λαύριο και επέκταση Λεωφ. Κύμης προς Α1).
8. Νέος αυτοκινητόδρομος Ιωάννινα – Κακαβιά – σύνορα με Αλβανία (βόρειος Α5).
9. Αναβάθμιση του Α27, βόρειο τμήμα προς σύνορα με ΠΓΔΜ (Πτολεμαΐδα – Φλώρινα).
10. Αναβάθμιση του Α1, βόρειο τμήμα προς σύνορα με ΠΓΔΜ (Χαλάστρα – Πολύκαστρο).
11. Αναβάθμιση οδικού άξονα: Ξάνθη – Εχίνος – Δημάριο – σύνορα με Βουλγαρία.
12. Αναβάθμιση οδικού άξονα: Ηγουμενίτσα – Σαγιάδα – Μαυρομάτι / σύνορα με Αλβανία.
13. Αναβάθμιση τμήματος Λαμία – Άμφισσα – Ιτέα – Αντίρριο.
14. Βελτίωση οδικών συνδέσεων Αστακού και Αγρινίου με τον Α/Δ Α5 (Ιόνια Οδό).
15. Νέα οδική σύνδεση Πρέβεζα – Α/Δ Α5 (Ιόνια Οδός).
16. Αναβάθμιση οδικού άξονα Ηγουμενίτσα – Πάργα – Πρέβεζα.
17. Αναβάθμιση οδικών αξόνων βόρειας και νότιας Εύβοιας.
18. Αναβάθμιση του ΒΟΑΚ σε ανατολικό άκρο (Άγιος Νικόλαος – Σητεία) και δυτικό άκρο (Κίσσαμος – Χανιά).
19. Αναβάθμιση οδικού τμήματος Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος.
20. Αποκατάσταση / ανακατασκευή οδικών τμημάτων που έχουν υποβαθμιστεί (περίπου 1.000 χλμ. εθνικών και επαρχιακών οδών).

Αναφορικά με τις σιδηροδρομικές μεταφορές και εδώ έχουμε τον άξονα Θριάσιο-Θήβα που θα μπορούσε να συνδυαστεί με τον αυτοκινητόδρομο Ελευσίνα-Υλίκη, τις επεκτάσεις του Προαστιακού προς Ραφήνα και Λαύριο και την επαναλειτουργία της γραμμής Κόρινθος-Ναύπλιο και την αναβάθμιση της Ανατολικής Σιδηροδρομικής Εγνατίας.

1. Νέα Προαστιακή Σιδηροδρομική Σύνδεση Κορωπί – Μαρκόπουλο – Λαύριο.
2. Νέα σιδηροδρομική γραμμή υψηλών ταχυτήτων Θριάσιο Πεδίο – Θήβα.
3. Αναβάθμιση σιδηροδρομικής σύνδεσης προς Βουλγαρία (Τμήμα: Θεσσαλονίκη – Προμαχώνας).
4. Αναβάθμιση σιδηροδρομικού τμήματος Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο – Σύνορα με Βουλγαρία (μέρος έργου Sea2Sea).
5. Νέα σιδηροδρομική σύνδεση Φλώρινα / Καστοριά – Κρυσταλλοπηγή – σύνορα με Αλβανία.
6. Σιδηροδρομική σύνδεση εμπορικού λιμένα Καβάλας «Φίλιππος Β’» με το κύριο σιδηροδρομικό δίκτυο.
7. Νέα σιδηροδρομική σύνδεση: λιμένας και ΒΙΠΕ Βόλου – Αεροδρόμιο Νέας Αγχιάλου – λιμένας Αλμυρού.
8. Προαστιακή Σιδηροδρομική Σύνδεση Αεροδρόμιο – Ραφήνα.
9. Κανονικοποίηση, ανακατασκευή, αναβάθμιση μονής σιδηροδρομικής γραμμής Κόρινθος – Άργος – Ναύπλιο.
10. Νέα προαστιακή σιδηροδρομική σύνδεση Θεσσαλονίκη – Γιαννιτσά – Έδεσσα.
11. Εκσυγχρονισμός τουριστικής σιδηροδρομικής γραμμής μετρικού εύρους Κατάκολο – Πύργος – Αρχαία Ολυμπία.
12. Πρόγραμμα αναβάθμισης σιδηροδρομικών σταθμών σε εθνικό επίπεδο.

TI ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΝΑ ΑΠΟΥΣΙΑΖΕΙ

Στα οδικά έργα απουσιάζει αναφορά για τον άξονα βορρά-νότου στην Κέρκυρα, για τον άξονα Ρόδος-Λίνδος, για την υποθαλάσσια Λευκάδας, το τμήμα Τρίκαλα-Άρτα (που συνδέει τον Ε65 με την Ιόνια Οδό) και τον άξονα Κόρινθος-Επίδαυρος. Στα σιδηροδρομικά δεν γίνεται αναφορά στο νέο τμήμα Καβάλα-Τοξότες Ξάνθης αλλά και στη γραμμή Πάτρα-Πύργος.

Νίκος Καραγιάννης

ypodomes.com


Διαβάστε επίσης