Έτσι θα έρθει η Αττική Οδός στη Ραφήνα – Σύνδεση και με το Αεροδρόμιο των Σπάτων (χάρτης)

Αποκαλυπτικός αναφορικά με τις προτάσεις για τις επεκτάσεις / βελτιώσεις της Αττικής Οδού υπήρξε ο διευθύνων σύμβουλος των Αττικών Διαδρομών Βασίλης Χαλκιάς στην χθεσινή εσπερίδα του ΣΕΣ «Αστικές Μεταφορές στην Αττική: Υφιστάμενη κατάσταση και προοπτικές».

Σύμφωνα με τον κ. Χαλκιά, κρίνονται απαραίτητες βελτιώσεις, τόσο εντός των ορίων του έργου παραχώρησης της Αττικής Οδού, όσο και στις προσβάσεις που οδηγούν στον αυτοκινητόδρομο.

Συγκεκριμένα, εντός της Αττικής Οδού προτείνονται:

-Νέα ράμπα εξόδου στον Α/Κ Μεταμόρφωσης,

-Αναβάθμιση από 3 λωρίδες σε 4 του Κεντρικού Τμήματος,

-Ανισόπεδες αναστροφές σε Α/Κ Λεονταρίου και Παλλήνης

Στις προσβάσεις/συμπληρώσεις προτείνονται:

-Επέκταση Λ. Κύμης

-Σύνδεση με κέντρο Αθήνας (Ούλωφ Πάλμε)

-Σύνδεση με Πετρούπολη

-Σύνδεση με Ραφήνα και Β. Πύλη αεροδρομίου

-Σύνδεση με Ελληνικό μέσω σήραγγας Υμηττού.

Κατά τον κ. Χαλκιά, τα προτεινόμενα έργα αποτελούν ένα ενιαίο δίκτυο από λειτουργική άποψη με την υφιστάμενη σήμερα Αττική Οδό και επιτυγχάνουν τη βελτιστοποίηση στην διαχείριση της κυκλοφορίας και τη μείωση της κυκλοφοριακής συμφόρησης.

Παράλληλα, αποτελούν μικρής κλίμακας έργα που από μόνα τους δεν μπορούν να διαχωρισθούν λειτουργικά από την Αττική Οδό.

Σχολιάζοντας το ενδεχόμενο της επιβολής πρόσθετου διοδίου, τόνισε ότι σε αυτά τα έργα δεν θα αποφέρει ικανά έσοδα ώστε να είναι βιώσιμα, ενώ παρατήρησε ότι η τυχόν χρέωση επιπρόσθετου διοδίου για τόσο μικρά μήκη πλέον της χρέωσης διοδίου της Αττικής Οδού, δεν πρόκειται να είναι ελκυστική για τους χρήστες.

Καταλήγοντας, ανέφερε ότι η γεωγραφική κατανομή των προτεινόμενων έργων είναι τέτοια που καθιστά αδύνατη την αυτοτελή λειτουργία τους χωρίς την ένταξη τους στο έργο της Αττικής Οδού, ενώ σε κάθε περίπτωση ο τελικός χρήστης θα είναι ο κερδισμένος, καθώς θα του προσφέρεται ένα υψηλό επίπεδο εξυπηρέτησης.

Εναλλακτικός Δακτύλιος για το Κέντρο

Σε άλλο σημείο της ομιλίας του, ο κ. Χαλκιάς πρότεινε την εύρεση εναλλακτικής πρότασης για τον Δακτύλιο στο κέντρο της Αθήνας, καθώς τόσο το υφιστάμενος Δακτύλιος όσο και ο «Πράσινος Δακτύλιος» αποτελούν συστήματα ξεπερασμένα.

Όπως είπε, εναλλακτική πρόταση αποτελεί η κίνηση οχημάτων εντός του Δακτυλίου –για ημέρα που δεν επιτρέπεται με το παρόν σύστημα- να γίνεται μέσω την πληρωμής αντιτίμου.

Αναγκαιότητα τα νέα έργα υποδομής

Συμπερασματικά, ο κ. Χαλκιάς τόνισε ότι υπάρχει ανάγκη για νέα έργα υποδομής για βελτίωση κινητικότητας και διασύνδεσης λιμανιών, αεροδρομίου κ.λπ. στο λεκανοπέδιο, καθώς και για την αντιμετώπιση της κυκλοφοριακής συμφόρησης στην Αττική.

Το διόδιο τέλος αποτελεί ένα εξαιρετικό εργαλείο για την ανάπτυξη νέων έργων (user pays principle), ενώ παράλληλα δίνει τη δυνατότητα περιορισμού της κυκλοφοριακής συμφόρησης σε βασικούς οδικούς άξονες (congestion pricing).

Προέκρινε τη χρήση Διαθέσιμων ΧΕΥ για park-and-ride και τις εναλλακτικές μορφές χρέωσης Δακτυλίου με ταυτόχρονη ανάπτυξη των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, ενώ κατέστησε σαφές ότι θα πρέπει να συγκροτηθεί ένας ενιαίος φορέας Σχεδιασμού και Ανάπτυξης των μεταφορών για την Αττική.

Του Φώτη Φωτεινού

metaforespress.gr

Δείτε τις ειδήσεις από την Ανατολική Αττική και όλη την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο irafina.gr.
Κάντε like στη σελίδα του irafina.gr στο Facebook
Ακολούθηστε το irafina.gr στο Twitter

© 2022 - iRafina. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

© 2022 - iRafina. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.