Φουντώνει ο πόλεμος για τις γραμμές «φιλέτα» στις Κυκλάδες

Μία 16ωρη απεργία «πείνας» και το λιμάνι της Σαντορίνης που βρίσκεται σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης έφερε ξανά στο προσκήνιο τις μεγάλες επιχειρηματικές κόντρες μεταξύ των ακτοπλοϊκών εταιρειών που έχουν ξεσπάσει από την αρχή του έτους για τα δρομολόγια των Κυκλάδων.

Η αγορά των δύο νέων ταχύπλοων της εταιρείας των αδελφών Στεφάνου «Golden Star Ferries» τα οποία ζητούν άδεια να ξεκινήσουν δρομολόγια εκπρόθεσμα, αλλά και το αίτημά τους, το οποίο έχει λάβει τη θετική γνωμοδότηση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Εταιρειών, για τροποποίηση των υφιστάμενων δρομολογίων των συμβατικών τους πλοίων έχει προκαλέσει την αντίδραση των υπόλοιπων ακτοπλοϊκών εταιρειών.

Χθες σε συνέντευξη Τύπου οι εταιρείες, Sea Jet και Aegean Speed Line, άφησαν ανοικτό το ενδεχόμενο ακόμα και για απομάκρυνσή τους από τις γραμμές που εξυπηρετούν αν τελικά υιοθετηθούν τα αιτήματα της εταιρείας «Golden Star Ferries».

Πιο συγκεκριμένα ο εκπρόσωπος της Sea Jets Μάριος Ηλιόπουλος δήλωσε ότι «αυτή τη στιγμή παίζεται το θέατρο του παραλόγου με μια απεργία που όπως σημείωσε είναι ντροπή για τον χώρο μας».

Συγκεκριμένα επεσήμανε:

«Τέθηκαν εκβιαστικά διλήμματα από την πλευρά των αδελφών Στεφάνου ότι δήθεν 300 εργαζόμενοι θα μείνουν στον δρόμο».

«Έχουν ήδη τρία δρομολογημένα πλοία οπότε κανείς δεν θα μείνει στον δρόμο… Οποιοσδήποτε εργαζόμενος εκβιαστεί από οποιονδήποτε η Sea jets θα τον πάρει στην αγκαλιά της… »

«Υπάρχει ανάγκη για σοβαρές επενδύσεις και εταιρείες – Δεν θα γίνει το Αιγαίο μπάτε σκύλοι αλέστε . Δεν θέλουμε ερασιτέχνες. Θέλουμε σχεδιασμό και σταθερότητα. Δεν θέλουμε δήθεν απεργίες και εκβιαστικά διλήμματα. -Δεν θέλουμε φαινόμενα κάποιοι να βρίζουν υπουργούς και υπαλλήλους υπουργείων στους διαδρόμους.»

«Όποια εταιρεία καταθέσει αίτημα εμπρόθεσμα θα πάρει όποιο δρομολόγιο θέλει, με όποιο πλοίο θέλει, όπου θέλει… »

«Όχι διακρίσεις εις βάρος των πλοιοκτητών. Ναι στα εκπρόθεσμα δρομολόγια εφόσον υπάρχουν γραμμές που δεν εξυπηρετούνται κάτι που δεν συμβαίνει στην περίπτωση της Golden Star Ferries».

«Κανένας δεν θέλει τυχοδιωκτικά δρομολόγια. Δεν θέλουμε ένα πειρατικό Αιγαίο.»

«Η Golden Star Ferries εκτός από τα λιμάνια φιλέτο δεν εξυπηρετεί κανένα μικρό νησί.»

«Πρέπει να ερευνηθεί, να γίνει Ένορκη Διοικητική Εξέταση, πως οι αδελφοί Στεφάνου γνωρίζουν ένα μήνα νωρίτερα την απόφαση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους η οποία σύμφωνα με αυτούς τους δικαιώνει.»

«Αν δεν τηρείται η νομιμότητα κανείς δεν θα έρθει να επενδύσει στην Ελλάδα.»

«Αν εγκριθούν τα εκπρόθεσμα αιτήματα της Golden Star Ferries θα δημιουργηθεί χάος στο ακτοπλοϊκό δίκτυο. Θέλουν να εξυπηρετούν και τη Σαντορίνη η οποία όμως εξυπηρετείται ήδη από 18 πλοία. Το λιμάνι της Σαντορίνης αντιμετωπίζει σημαντικά προβλήματα αφού η προβλήτα του είναι μισογκρεμισμένη.»

Από την πλευρά του ο Δ/νων σύμβουλος της Aegean Speed Lines Γιάννης Δεπάστας επεσήμανε:

«Πέρα από την τυπικότητα του νόμου τα δρομολόγια έχουν ήδη δηλωθεί σε συγκεκριμένη ημερομηνία.»

«Με βάση τα πλοία, την χωρητικότητά τους και την ταχύτητα τους, επιλέξαμε ποια δρομολόγια θα κάνουμε με τα δικά μας πλοία. Χαράξαμε τη δική μας τιμολογιακή και εμπορική πολιτική.»

«Αρχίζουμε δρομολόγια στις 30 Μαρτίου και ένα μήνα πριν εμφανίζεται η Golden Star Ferries με δύο ταχύπλοα και απαιτεί να δρομολογηθούν πάνω στην ίδια γραμμή και την ίδια ώρα με μας. Ποιος κοινός νους μπορεί να αποδεχθεί κάτι τέτοιο;»

Σήμερα ο εφοπλιστής Μάριος Ηλιόπουλος θα καθίσει στο ίδιο τραπέζι μαζί με τον Γιώργο Στεφάνου και υπό τον συντονισμό του υπουργού Ναυτιλίας Παναγιώτη Κουρουμπλή θα προσπαθήσουν να βρεθεί λύση ώστε η προσθήκη των δρομολογίων που ζητά ο κ. Στεφάνου να μη φέρνει εμπόδια στα ήδη δρομολογημένα πλοία των υπόλοιπων εταιρειών.

Ο μέχρι και χθες απεργός «πείνας» κ. Στεφάνου ζητά από τον υπουργό να υπογράψει την αλλαγή στα δρομολόγιά του ώστε τα δύο συμβατικά πλοία της Golden Star να ξεκινούν από Ραφήνα και Ηράκλειο χιαστί, δηλαδή όταν φτάνει το ένα να αναχωρεί το άλλο, και να πιάνουν στα λιμάνια της Θήρας, της Ιου, της Πάρου, της Μυκόνου, της Τήνου και της Ανδρου.

Σύμφωνα με τις εταιρείες που αντιδρούν στα αιτήματα της εταιρείας του κ. Στεφάνου, η έγκριση στην αλλαγή των δρομολογίων θα φέρει ένα χάος στα υπόλοιπα δρομολόγια που έχουν ήδη εγκριθεί, αντιβαίνει τους υπάρχοντες νόμους, είναι κατά των κανόνων του ελεύθερου ανταγωνισμού, και επιτρέπει στα λιμάνια «φιλέτα» να υπερισχύουν «πειρατικά» δρομολόγια έναντι των συνεπών εταιρειών.

Μετά από πολύωρες διαπραγματεύσεις μεταξύ υπουργείου και του κ. Στεφάνου, ο δεύτερος αποφάσισε να φύγει τελικά από το υπουργείο έχοντας δεχτεί αρχικά να τροποποιήσει την ώρα άφιξης του πλοίου του στη Σαντορίνη ώστε να μη συμπίπτει με την ώρα άφιξης της Hellenic Seaways.

Χθες έφτασε στο νησί και κλιμάκιο της γενικής γραμματείας για να επιθεωρήσει τη μεγάλη καθίζηση στην προβλήτα, το οποίο καθιστά το λιμάνι επικίνδυνο και με μία μόνη ασφαλή θέση ελλιμενισμού. Στις χθεσινές συσκέψεις αποφασίστηκε να εκδοθεί πρώτα η τεχνική έκθεση για το λιμάνι της Σαντορίνης και στη συνέχεια να αναζητηθεί λύση για το θέμα των δρομολογίων. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να διακοπεί η διαμαρτυρία του κ. Γιώργου Στεφάνου στο υπουργείο.

Με πληροφορίες από protothema.gr, aftodioikisi.gr

Δείτε τις ειδήσεις από την Ανατολική Αττική και όλη την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο irafina.gr.
Κάντε like στη σελίδα του irafina.gr στο Facebook
Ακολούθηστε το irafina.gr στο Twitter

© 2022 - iRafina. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

© 2022 - iRafina. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.