Η Αττική Οδός στη Ραφήνα! Από πού θα περάσει, πώς θα γίνει η βύθιση κάτω από την πλατεία

Όπως όλα δείχνουν έχουμε μπει στην τελική ευθεία για τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού, μια εκ των οποίων θα είναι προς το λιμάνι της Ραφήνας, η οποία σε συνδυασμό με την επέκταση του προαστιακού Σιδηρόδρομου θα αλλάξουν το συγκοινωνιακό χάρτη σε τρία επίπεδα.

Αφενός θα φέρουν την Ραφήνα… «δίπλα» στην πρωτεύουσα, αφετέρου θα αντιμετωπιστεί οριστικά η συμφόρηση κατά τη διάρκεια της θερινής περιόδου με τα αυξημένα δρομολόγια των πλοίων.

Επιπλέον, όμως μας έλεγε πηγή της Διοίκησης ο σχεδιασμός που έχει ξεκινήσει το 2018, θα βοηθήσει ώστε να μην ξαναδεί ο τόπος, οι κάτοικοι της περιοχής, αυτό που συνέβη στη μεγάλη πυρκαγιά, όταν είχαν μπλοκάρει οι δρόμοι διαφυγής.

Τις τελευταίες μέρες οι κάτοικοι της Ραφήνας είδαν σε πολλά σημεία να έχουν εγκατασταθεί γεωτρύπανα, πολλά εκ των οποίων και στην καρδιά της πόλης. Στόχος να συγκεντρωθούν δείγματα του υπεδάφους καθώς η μελέτη προβλέπει ότι η Αττική Οδός θα «βυθιστεί» κάτω από την πλατεία της Ραφήνας για να καταλήξει στο λιμάνι.

Όμως από πού θα περάσει ακριβώς ο μεγάλος αυτοκινητόδρομος που θα ξεμπλοκάρει την κυκλοφορία και θα εξαλείψει το χάος που προκαλείται ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες με τα συνεχόμενα δρομολόγια των πλοίων;

Η εφημερίδα POLIS παρουσιάζει κατ΄ αποκλειστικότητα το σχέδιο επέκτασης της Αττικής Οδού το οποίο πολύ σύντομα, οι πληροφορίες μας λένε τον ερχόμενο μήνα, θα κατατεθεί και επίσημα.

Σύμφωνα λοιπόν με τον σχεδιασμό ο οποίος εκτός απροόπτου σύμφωνα με τις πληροφορίες μας θα είναι και ο τελικός:

• Η επέκταση της Αττικής Οδού δηλ. του υπάρχοντος δρόμου που τελειώνει στη «Μοναξιά» θα ακολουθεί μια παράλληλη διαδρομή με την Μαραθώνος και θα καταλήγει σε έναν κόμβο μαζί με μια δεύτερη επέκταση της Αττικής Οδού, από το αεροδρόμιο και η οποία θα διέρχεται πιθανώς κάτω από το όρος «Έτος Στεκο».

• Μετά από αυτή τη συνένωση των δύο δρόμων, ένας κλάδος φθάνει πίσω από τον Βάρδα στην περιοχή όπου θα κατασκευαστεί και το ΚΕΛ.

• Εκεί θα κατασκευαστεί ένας ανισόπεδος κόμβος ο οποίος θα συνδέει την Αττική Οδό με τη Μαραθώνος και ταυτόχρονα ένας δεύτερος δρόμος που θα λειτουργεί μόνο ως ρεύμα εισόδου, θα κατασκευαστεί παράλληλα με τη Μαραθώνος από την κατάντι πλευρά του ρέματος δηλ. προς το βουνό και θα καταλήγει στο λιμάνι της Ραφήνας.

• Το τελευταίο τμήμα του θα υπογειοποιηθεί και θα διέλθει κάτω από την πλατεία της Ραφήνας.

• Η Λεωφόρος Φλέμινγκ μέχρι τη συμβολή με τη Λεωφόρο Μαραθώνος στην περιοχή της Διασταύρωσης θα λειτουργεί μόνο ως ρεύμα εξόδου.

• Επίσης στο σημείο της Διασταύρωσης θα κατασκευαστεί υπόγεια σήραγγα με δύο λωρίδες κυκλοφορίας στο ρεύμα από Ραφήνα προς Αθήνα, ώστε να απεγκλωβίζει την κίνηση των οχημάτων χωρίς να υπάρχουν φωτεινοί σηματοδότες.

• Ταυτόχρονα στο σημείο που συγκλίνουν τα δύο ρεύματα εισόδου (Αττική Οδός) και εξόδου (Φλέμινγκ) θα κατασκευαστεί δρόμος από την οδό Αύρας ώστε αυτοί που επιθυμούν να κατευθυνθούν προς τη μεριά της Αρτέμιδας να μην αναγκάζονται να διέρχονται από το κέντρο της Ραφήνας.

Και φθάνουμε στο σημείο όπου θα γίνεται η βύθιση κάτω από την πλατεία και υπολογίζεται περίπου στο ύψος του Σκλαβενίτη.

Ο δρόμος στην αρχή της βύθισής του θα διαθέτει δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση ενώ στο σημείο ακριβώς κάτω από την πλατεία θα κατασκευαστούν τρεις λωρίδες ανά κατεύθυνση ώστε να υπάρχει επαρκής χώρος και ασφαλής ακινητοποίηση σε περίπτωση βλάβης κάποιου οχήματος. Πιο απλά θα υπάρχει και ΛΕΑ ίσως κάπως πιο πλατιά συγκριτικά με αυτές που γνωρίζουμε, βγαίνοντας τελικά σε έναν κόμβο ο οποίος θα έχει τη δυνατότητα εξυπηρέτησης 5000 αυτοκινήτων την ώρα.
Όπως λοιπόν αντιλαμβανόμαστε έχουμε την κατασκευή ενός υπερσύγχρονου αυτοκινητόδρομου ο οποίος όχι μόνο δεν θα αλλάξει τη φυσιογνωμία της Ραφήνας αλλά θα βοηθήσει στην προσέλκυση επισκεπτών (με την ανάλογη τόνωση της τοπικής αγοράς), θα απεγκλωβίσει το κυκλοφοριακό χάος του λιμανιού, και θα δημιουργήσει δρόμους διαφυγής σε περιπτώσεις ανάγκης.

Ασφαλώς, στις ρηξικέλευθες συγκοινωνιακές αλλαγές που συντελούνται πρέπει να προστεθεί και η επέκταση του Προαστιακού σιδηρόδρομου, ο οποίος συμπληρώνει το «παζλ» και ο οποίος θα έρθει προς τη Ραφήνα από δύο κατευθύνσεις.

Καταρχάς θα χρησιμοποιεί την ήδη υπάρχουσα γραμμή στο ρεύμα παράλληλα με την Αττική Οδό στη Μοναξιά και θα συνεχίζει μέχρι το σημείο που θα διασταυρώνεται με την επέκταση της Αττικής Οδού από το αεροδρόμιο.

Η εν λόγω γραμμή θα φθάνει πίσω από τον Βάρδα όπου ταυτόχρονα έρχεται η δεύτερη γραμμή του Προαστιακού από το αεροδρόμιο.

Στο σημείο αυτό θα κατασκευαστεί ένας μεγάλος σταθμός μετεπιβίβασης με ένα τεράστιο πάρκινγκ.
Εδώ αρχίζει η υπογειοποίηση με γραμμή μονής κατεύθυνσης, η οποία μετά από 650 μέτρα γίνεται μετρό και φθάνει στο λιμάνι της Ραφήνας έχοντας ένα υπόσκαφο σταθμό ο οποίος βγαίνει στο επίπεδο της πλατφόρμας, στις αποβάθρες του λιμανιού.

Πηγή: Εφημερίδα Polis

Δείτε τις ειδήσεις από την Ανατολική Αττική και όλη την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο irafina.gr.
Κάντε like στη σελίδα του irafina.gr στο Facebook
Ακολούθηστε το irafina.gr στο Twitter

© 2022 - iRafina. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

© 2022 - iRafina. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.