Η μεγάλη μάχη «ΑΒ» – «Σκλαβενίτη» στην αγορά σούπερ μάρκετ


Απώλειες συνεχίζει να μετρά η «ΑΒ Βασιλόπουλος» από την επαναλειτουργία του δικτύου της «Μαρινόπουλος», ύστερα από τη μεταβίβασή του στον όμιλο Σκλαβενίτη, καθώς για δεύτερη συνεχή χρονιά εμφάνισε μείωση του τζίρου της, αλλά και των λειτουργικών κερδών της. Από την εξέταση των οικονομικών της στοιχείων προκύπτει ότι στην πραγματικότητα τα κέρδη που αποκόμισε η αλυσίδα το 2016, που ήταν από τις πλέον ωφελημένες από την κατάρρευση της «Μαρινόπουλος», τα έχει χάσει σε μεγάλο βαθμό το 2017 και το 2018.


Από την άλλη, η «Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης» (ΕΥΣ) συνεχίζει να αυξάνει τον τζίρο της, ξεπερνώντας, συμπεριλαμβανομένης και της δραστηριότητας στην Κύπρο, τα 3,01 δισ. ευρώ το 2018, ενώ επέστρεψε σε λειτουργική κερδοφορία, μετά τις ζημίες που είχε καταγράψει το 2017.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τον ισολογισμό που δημοσίευσε η «ΑΒ Βασιλόπουλος» για τη χρήση του 2018, ο κύκλος εργασιών της σε ενοποιημένο επίπεδο διαμορφώθηκε σε 1,99 δισ. ευρώ έναντι 2,1 δισ. ευρώ το 2017. Η πρώτη φορά που η «ΑΒ Βασιλόπουλος» είχε σπάσει το «φράγμα» των 2 δισ. ευρώ ήταν το 2016, όταν ο κύκλος εργασιών της είχε διαμορφωθεί σε 2,17 δισ. ευρώ από 1,95 δισ. ευρώ το 2015. Τα κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων διαμορφώθηκαν το 2018 σε 130,17 εκατ. ευρώ έναντι 152,98 εκατ. ευρώ. Υπενθυμίζεται ότι και το 2017 είχε υποχωρήσει η λειτουργική κερδοφορία της ΑΒ Βασιλόπουλος, καθώς το 2016 είχε φτάσει τα 166,84 εκατ. ευρώ από 133 εκατ. ευρώ το 2015. Στο δεύτερο τρίμηνο του 2019 η «ΑΒ Βασιλόπουλος» εμφάνισε βελτιωμένες επιδόσεις σε σύγκριση με τα προηγούμενα τρίμηνα, αλλά ο ρυθμός ανάπτυξης παραμένει αρνητικός. Ο έντονος ανταγωνισμός στις τιμές, ο οποίος εκδηλώνεται κυρίως μέσα από εκτεταμένες σε διάρκεια και ένταση προσφορές, καθώς και η σχετικά αναιμική αύξηση της κατανάλωσης βρίσκονται πίσω από την υποχώρηση του τζίρου και των κερδών της «ΑΒ Βασιλόπουλος».

Σε αντίθεση, πάντως, με τον τζίρο και τα κέρδη το προσωπικό της «ΑΒ Βασιλόπουλος» αυξήθηκε το 2018, φτάνοντας τα 14.132 άτομα από 14.092 το 2017.

Ο μεγάλος αντίπαλος της «ΑΒ», δηλαδή η «ΕΥΣ», έσπασε το 2018 το φράγμα των 3 δισ. ευρώ, σημειώνοντας τζίρο 3,01 δισ. ευρώ έναντι 2,52 δισ. ευρώ το 2017. Εξαιρουμένης της δραστηριότητας στην Κύπρο, την οποία «κληρονόμησε» από τη «Μαρινόπουλος», ο τζίρος της διαμορφώθηκε σε 2,85 δισ. περίπου (όπως είχε αναφέρει σε δημοσίευμά της η «Κ» στο φύλλο της 25ης Σεπτεμβρίου 2019). Εξάλλου, το 2018 επανήλθε το θετικό πρόσημο στο λειτουργικά κέρδη του ομίλου, τα οποία διαμορφώθηκαν σε 17,7 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών 37,67 εκατ. ευρώ το 2017. Οι ζημίες τότε ήταν αποτέλεσμα της επιβάρυνσης που είχε η «ΕΥΣ» από την ανάληψη του δικτύου της «Μαρινόπουλος». Το ύψος των επενδύσεων της «ΕΥΣ» το 2018 ήταν 59 εκατ. ευρώ, ενώ ο αριθμός των εργαζομένων της έφτασε τα 26.700 άτομα από 23.477 το 2017.

Το επενδυτικό πρόγραμμα της «ΕΥΣ» το 2019 αφορά σε μεγάλο βαθμό την ολοκλήρωση των ανακαινίσεων στο δίκτυο της «Μαρινόπουλος», κάτι που θα σημάνει στη συνέχεια επενδύσεις για την ανακαίνιση παλαιών καταστημάτων της «Σκλαβενίτης». Στο οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2019 έχει ολοκληρωθεί η ανακαίνιση 72 καταστημάτων με συνολικό χώρο έκθεσης 42.000 τ.μ. και μέχρι το τέλος του έτους αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί οι ανακαινίσεις ακόμη 43 καταστημάτων με χώρο έκθεσης 25.000 τ.μ. Σε αυτά περιλαμβάνονται και τα 13 καταστήματα της αχαϊκής αλυσίδας «Κρόνος», η οποία από τον Ιούλιο 2019 αποτελεί 100% ιδιοκτησία της «ΕΥΣ».

kathimerini.gr

Διαβάστε επίσης