Κατερίνα Γκαγκάκη: Ελεύθερη πτώση μετά την οργή για την «σιδηρά κυρία» των media

Εντατικές οι ασκήσεις πολιτικών ισορροπιών για τον δήµαρχο Αθηναίων Κώστα Μπακογιάννη, ο οποίος αποµάκρυνε, δύο µήνες µετά την ανάληψη των καθηκόντων τους, την πρόεδρο του ∆Σ της Τεχνόπολης, Κατερίνα Γκαγκάκη, και την εντεταλµένη για θέµατα Παιδείας, ∆ήµητρα-Ινές Αγγελή-Λυκούδη.

Η καρατόµηση των δύο προσώπων την περασµένη Τετάρτη εµφανίστηκε ως µια επώδυνη νίκη της πολιτικής µετριοπάθειας απέναντι σε δύο µάστιγες της εποχής, τον φθηνό τηλεοπτικό λόγο και τις ακροδεξιές ρητορικές µίσους. Μόλις προχθές όµως έγινε γνωστή η προώθηση της κυρίας Λυκούδη στην προεδρία άλλης εταιρείας του δήµου, της «Αθηναϊκό Αέριο», οπότε µετριάστηκαν και τα επινίκια των µετριοπαθών…

Είχε προηγηθεί µια θύελλα αντιδράσεων, που αποτυπώθηκε κυρίως στα κοινωνικά δίκτυα, γύρω από τα όσα είχε πει η κυρία Γκαγκάκη στην επίµαχη εκποµπή τηλεοπτικού κουτσοµπολιού για τη σεξουαλική επίθεση σε φοιτήτρια του Αριστοτελείου Πανεπιστηµίου Θεσσαλονίκης.

Η Κατερίνα Γκαγκάκη είναι ένα έµπειρο στην επικοινωνία στέλεχος, µε πολυετή παρουσία στα τηλεοπτικά κανάλια. Στην επικοινωνιακή πιάτσα έγινε γνωστή τη δεκαετία του ’90, εργαζόµενη στην τότε Panafon, για το µεγάλο µπουµ της κινητής τηλεφωνίας. Τα χρόνια που ακολούθησαν εργάστηκε στον τηλεοπτικό ΑΝΤ1, περνώντας από τα παρασκήνια µπροστά από τις κάµερες εκµεταλλευόµενη και τη λαµπερή της παρουσία. Εδώ και πολλά χρόνια κατοχυρώθηκε ως πανελίστρια, ένα ιδιότυπο µείγµα δηλαδή προσώπου µε δηµόσιο λόγο που µπορεί να σχολιάζει κάθε τεκταινόµενο χωρίς να προσδιορίζεται από την όποια δεοντολογία έχει αποµείνει να δεσµεύει πολιτικούς, δηµοσιογράφους και ακαδηµαϊκούς παράγοντες.

Η εµφάνισή της στο ψηφοδέλτιο του Κώστα Μπακογιάννη για το ∆ηµοτικό Συµβούλιο Αθηναίων δεν προκάλεσε ιδιαίτερη αίσθηση µέσα στον ορυµαγδό αντίστοιχων παρουσιών στα κοµµατικά στρατόπεδα. Οπως αναµενόταν, εξελέγη τέταρτη στους 21, λίγο πιο κάτω από πρόσωπα µε βαρύ πολιτικό όνοµα, όπως η Αλεξία Εβερτ, αλλά και ψηλότερα από άλλα µε πολυετή αυτοδιοικητική προϋπηρεσία και ισχυρό σύνδεσµο µε την οικογένεια Μητσοτάκη και την πρώην δήµαρχο Ντόρα Μπακογιάννη.

Ψίθυροι για την επιλογή

Η επιλογή του Κ. Μπακογιάννη να την ορίσει πρόεδρο του ∆Σ της Τεχνόπολης (Γκάζι), ενός από τα βασικά εργαλεία του δήµου στον Πολιτισµό, προκάλεσε αρκετή συζήτηση. Κάποιοι αναρωτήθηκαν εάν αυτά τα καθήκοντα θα την οδηγούσαν να αποχωρήσει από την… αρένα της τηλεοπτικής εκποµπής του Γ. Λιάγκα στον ΣΚΑΪ. Η ίδια απέκλεισε κάθε τέτοιο ενδεχόµενο, επικαλούµενη την ανάγκη βιοπορισµού της και τη χαµηλή αντιµισθία από τον ∆ήµο Αθηναίων. Ο δρόµος τότε έδειχνε ανοιχτός και τα σκυλιά δεµένα, αλλά χρειάστηκαν µόλις δύο µήνες για να γίνει το στραβοπάτηµα. Τα χάχανα επικράτησαν στα σχόλια για τη φοιτήτρια που κατήγγειλε σεξουαλική παρενόχληση µέσα στη Βιβλιοθήκη του Αριστοτελείου.

«Εσταζε το ταβάνι;» αναρωτήθηκε µέσα από πλατύ χαµόγελο η Κατερίνα Γκαγκάκη, η οποία προσπάθησε τις επόµενες µέρες να ανασκευάσει ζητώντας συγνώµη. Οι µέρες περνούσαν, τα σχόλια συνεχίζονταν, η Ανοιχτή Πόλη ζήτησε από τον δήµαρχο να πάρει θέση απέναντι στον «πολιτισµό του σεξισµού» και το θέµα έφτασε στο µη περαιτέρω όταν ζήτησε την αποµάκρυνσή της ο Παύλος Γερουλάνος, πρόσωπο που σαφώς ακούγεται ευκρινέστερα σε ένα παραδοσιακά συντηρητικό κοινό. Τότε η παραίτηση Γκαγκάκη έγινε γνωστή και έπειτα από λίγες ώρες ανακοινώθηκε η αποδοχή της από τον Κ. Μπακογιάννη.

Μέσα στη βουή της καταιγίδας που ακολούθησε, κάποιοι επέκριναν τον Κ. Μπακογιάννη για αργά αντανακλαστικά. Θύµισαν µε νόηµα ότι κινήθηκαν πολύ ταχύτερα δύο επιχειρήσεις που ανακοίνωσαν ότι διακόπτουν τη διαφηµιστική τους προβολή µέσα από την εκποµπή του Γ. Λιάγκα. Σύµφωνα µε πληροφορίες, από ορισµένους κύκλους της Νέας ∆ηµοκρατίας εκφράστηκε δυσαρέσκεια για φαινόµενα που θαµπώνουν την εικόνα της κυριαρχίας σε κυβέρνηση και αυτοδιοίκηση, ενώ δεν έλειψαν και κάποια χαιρέκακα σχόλια που παραπέµπουν στα σενάρια της κόντρας ανάµεσα σε όσους πρόσκεινται στον Κυριάκο Μητσοτάκη και σε εκείνους που µένουν πιστοί στην Ντόρα Μπακογιάννη.

Η αποδοχή της παραίτησης Λυκούδη έµεινε στο παρασκήνιο της κρίσης αυτής µέσα στην παράταξη Μπακογιάννη. Η κυρία Λυκούδη έγραψε αρκετές ώρες τα τελευταία χρόνια στα τηλεοπτικά στούντιο µέχρι να εξελιχθεί από κοµµατικό στέλεχος της Ν∆ και διαµερισµατική σύµβουλος της περιοχής Αγίου Παντελεήµονα-Κυψέλης επί Νικήτα Κακλαµάνη σε δηµοτική σύµβουλο Αθηναίων. Στα κανάλια εµφανιζόταν συχνά και υπό την ιδιότητα του συνδικαλιστικού στελέχους στον χώρο των πολυτέκνων, καθώς έχει έξι παιδιά. Στα χρόνια των συγκρούσεων στο 6ο ∆ιαµέρισµα, µέσα από τις οποίες πήρε κεφάλι το δύσοσµο άνθος της Χρυσής Αυγής, πολλοί θεώρησαν ότι ήταν έτοιµη να ακολουθήσει το µόρφωµα εάν η Ν∆ δεν την αξιοποιούσε ευρύτερα στις δικές της τάξεις. Αυτό δεν συνέβη, καθώς µεσολάβησε η δίωξη της Χρυσής Αυγής για δολοφονικές πράξεις και οι εξελίξεις που επανέφεραν τη Νέα ∆ηµοκρατία στο πλειοψηφικό κύµα.

Μεσολάβησε όµως και κάτι ακόµη. Η κυρία Λυκούδη ήταν ένα από τα πιο προβεβληµένα στελέχη, δίπλα ακριβώς στον Γιώργο Πατούλη, στο διάστηµα των µηνών εκείνων µετά το καλοκαίρι του 2017, όταν διεκδικούσε εκείνος να είναι υποψήφιος δήµαρχος Αθηναίων. Μάλιστα, η ίδια ήταν ένα από τα ελάχιστα πρόσωπα που δεν τον ακολούθησαν στη διεκδίκηση της Περιφέρειας Αττικής. Εντάχθηκε στην οµάδα Μπακογιάννη, αν και δεν έδειχνε να πολυεµπιστεύεται τότε τον «νεαρό υποψήφιο».

«Αίμα, τιμή, Χρυσή Αυγή»

Η κυρία Λυκούδη εξελέγη 16η, αµέσως µετά τον Γιούρκα Σεϊταρίδη. Οταν ο Κ. Μπακογιάννης της ανέθεσε τις αρµοδιότητες για την Παιδεία, τα σχόλια ήταν έντονα στις αριστερές πτέρυγες που γνώριζαν το παρελθόν της στο «µαλακό υπογάστριο» της Αθήνας και ψιθυριστά στους µετριοπαθέστερους της πλειοψηφίας.

Μια αφορµή έλειπε και δόθηκε όταν φάνηκε πως µεθόδευσε εκείνη τη µη παραχώρηση σχολικών αιθουσών για να λειτουργήσει το σχολείο της πακιστανικής κοινότητας στα Σεπόλια. Το βίντεο µε τη συµµετοχή της στη ρατσιστική συγκέντρωση το 2011 υπό τις ιαχές «Αίµα, τιµή, Χρυσή Αυγή» και «Το αίµα κυλάει, εκδίκηση ζητάει» και οι εκκλήσεις της ίδιας να καθαρίσουν οι πλατείες από τους µετανάστες δεν ακούστηκαν τόσο δυνατά όσα τα σχόλια για την Γκαγκάκη.

Η αποµάκρυνση της κυρίας Λυκούδη, τη στιγµή που δεν ζητούσαν την κεφαλή της επί πίνακι τα κοινωνικά δίκτυα, εξελήφθη αρχικά ως ισχυρή απάντηση σε όσα εκείνη εκπροσωπεί. Ακολούθησε όµως η τοποθέτησή της στο «Αθηναϊκό Αέριο» που προκάλεσε νέες επικρίσεις από τον Νάσο Ηλιόπουλο και την Ανοιχτή Πόλη. Τα επόµενα επεισόδια αναµένονται στο αυριανό ∆ηµοτικό Συµβούλιο της Αθήνας.

ethnos.gr

Διαβάστε επίσης