Κορονοϊός, «Ελ. Βενιζέλος»: Ο Μάρτιος ο χειρότερος μήνας για το Διεθνή Αερολιμένα

Ο κορονοϊός έχει επηρεάσει τα πάντα στην Ελλάδα…

Εξαίρεση φυσικά δεν θα μπορούσε να αποτελέσει ούτε το αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» με τον Μάρτιο του 2020 να αποτελεί τον χειρότερο μήνα στην ιστορία του αερολιμένα.

Και αυτό διότι η επιβατική κίνηση έκανε βουτιά στο 61.3% συνέπεια της πανδημίας του κορονοϊού και των  επιπτώσεών της στα αεροπορικά ταξίδια. Το πλήγμα είναι μεγάλο καθώς αεροπορικές εταιρίες σε όλο τον κόσμο καθηλώνουν τα αεροσκάφη τους, αναστέλλουν δρομολόγια, ενώ θέτουν χιλιάδες εργαζομένους τους σε αναγκαστική άδεια άνευ αποδοχών.

Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία του «Ελ.Βενιζέλος», κατά τον περασμένο μήνα στον Διεθνή Αερολιμένα διακινήθηκαν μόλις 640.000 επιβάτες, σχεδόν ένα εκατομμύριο λιγότεροι από ότι ένα χρόνο πριν, ήτοι τον Μάρτιο του 2019.

Ειδικά δε το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Μαρτίου, λόγω των εκτεταμένων περιοριστικών μέτρων, τα οποία είχαν ως αποτέλεσμα την αναστολή πτήσεων πολλών αεροπορικών εταιρειών έφεραν και τη μείωση της τάξης του 60% για επιβάτες εσωτερικού και του 62% για τους αντίστοιχους του εξωτερικού.

Κατά τους πρώτους τρεις μήνες του έτους, η κίνηση του αεροδρομίου ανήλθε στο επίπεδο των 3,5 εκατομμυρίων επιβατών, σημειώνοντας πτώση της τάξης του 20.5% σε σχέση με το 2019, λόγω της σημαντικής μείωσης που σημειώθηκε κατά τη διάρκεια του Μαρτίου. Οι επιβάτες εξωτερικού μειώθηκαν κατά 18,6%, ενώ οι επιβάτες εσωτερικού κατά 24,4%.

Αναφορικά με την κίνηση των αεροσκαφών, καταγράφεται πτώση κατά 33.7%, ενώ στο εσωτερικό η πτώση έφτασε το 30%, ενώ στο εξωτερικό το 36%. Η μεγαλύτερη πτώση στο δίκτυο εξωτερικού οφείλεται στην ακύρωση μεγάλου αριθμού πτήσεων, όμως πλήγμα δέχτηκε και το ήδη επιβαρυμένο ελέω των μέτρων, δίκτυο εσωτερικού.

IATA: Η χειρότερη κρίση του κλάδου

Στο μεταξύ, η Διεθνής Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών (IATA) ανακοίνωσε απόψε ότι η εναέρια επιβατική κίνηση κατέγραψε πτώση 14,1% παγκοσμίως το Φεβρουάριο, σε σύγκριση με έναν χρόνο πριν.

«Πρόκειται για τη μεγαλύτερη πτώση της κίνησης από την 11η Σεπτεμβρίου, η οποία αντανακλά την καταβύθιση του αριθμού πτήσεων εσωτερικού στην Κίνα και τη βίαιη πτώση της παγκόσμιας ζήτησης από και προς την περιοχή Ασίας-Ειρηνικού, εξαιτίας της εξάπλωσης του ιού Covid-19 και των ταξιδιωτικών περιορισμών που έχουν επιβληθεί από τις κυβερνήσεις», εξηγεί η IATA.

Η πτώση 14,1% της παγκόσμιας αεροπορικής επιβατικής κίνησης (εξωτερικού και εσωτερικού) είναι «σοβαρή, όμως για τους μεταφορείς της περιοχής Ασίας-Ειρηνικού, η πτώση είναι 41%. Και αυτό αναμένεται να επιδεινωθεί», επισήμανε ο γενικός διευθυντής της IATA Αλεξάντρ ντε Ζινιάκ, σε ένα δελτίο Τύπου.

«Πρόκειται, αναμφίβολα, για τη σοβαρότερη κρίση που ο κλάδος έχει ποτέ γνωρίσει» τόνισε.

Η επιβατική κίνηση εξωτερικού κατέγραψε επίσης μεγάλη πτώση, 10,1% τον Φεβρουάριο σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2019. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη πτώση από την επιδημία του Σοβαρού Οξέος Αναπνευστικού Συνδρόμου (SARS), που προκάλεσε τον θάνατο 774 ανθρώπων παγκοσμίως το 2002-2003.

Τον Φεβρουάριο, με εξαίρεση τις ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες (+0,2%) και εκείνες της Μέσης Ανατολής (+1,6%), όλες οι άλλες κατέγραψαν πτώση στην επιβατική κίνηση εξωτερικού.

Οι αεροπορικές εταιρείες της Ασίας-Ειρηνικού είδαν την επιβατική κίνησή τους για το εξωτερικό να κατακρημνίζεται κατά 30,4% τον Ιανουάριο, σε ετήσια βάση. Οι μεταφορείς της Βόρειας Αμερικής ανακοίνωσαν πτώση -2,8%, της Αφρικής -1,1% και της Λατινικής Αμερικής -0,4%.

Σε σχέση με την επιβατική κίνηση εσωτερικού, μειώθηκε κατά 20,9% τον Φεβρουάριο σε ετήσια βάση, έχοντας παρασυρθεί από την κατάρρευση της κινεζικής εναέριας κυκλοφορίας (-83,6%), τη μεγαλύτερη πτώση από τότε που η ΙΑΤΑ άρχισε να παρακολουθεί την αγορά το 2000.