Ο πιο βασικός κανόνας για την μάθηση είναι << θα μάθω αυτό που αναγνωρίζω την ανάγκη, ότι πρέπει να μάθω>>. Πείστε πρώτα τον εαυτό σας και μετά το παιδί, γιατί είναι χρήσιμο αυτό που θα μάθει. Απαντήστε του με επιχειρήματα, όταν θα σας ρωτήσει, << Γιατί να απαντήσω στις ερωτήσεις κατανόησης>> ή << Γιατί να κάνω τόσες προσθέσεις>>.
Δημιουργήστε κίνητρα. Ανταμείψτε το παιδί για την καλή του προσπάθεια με πράγματα που του αρέσουν. Θα βοηθήσει αρχικά το παιδί να συγκεντρωθεί και είναι προτιμότερο από την έμφαση στην τιμωρία. << Κάνε την άσκηση γρήγορα για να παίξουμε>> και όχι, << Αν δεν διαβάσεις, θα δεις την παιδική χαρά με τα κιάλια>>.
Κάθε παιδί χαίρεται όταν τα καταφέρνει. Δώστε έμφαση στα θετικά συναισθήματα που θα προκύψουν από την μελέτη, όπως << Σκέψου πως θα νιώσεις που θα νιώσεις που θα έχεις μελετήσει όλα σου τα μαθήματα, που θα γνωρίζεις πολλές απαντήσεις, που θα σου πουν μπράβο…>>.
Αποφύγετε λέξεις και φράσεις όπως, <<Πρέπει>>, <<Γιατί το λέω εγώ>>, <<Γιατί έτσι είπε η Κυρία>>, << Γιατί δεν θα κάνεις τίποτα στη ζωή σου αν… >>.
Συμφωνείστε μαζί με το παιδί την ώρα που θα ξεκινάει η μελέτη και τηρήστε όσο γίνεται πιο σταθερό πρόγραμμα. Η σύμφωνη γνώμη του θα το βοηθήσει να λειτουργήσει καλύτερα και θα του αναπτύξει ο αίσθημα της ευθύνης.
Διατηρήστε την ψυχραιμία σας και κάντε υπομονή. Πολύ υπομονή!
Αθανάσιος Τσώλης
Ειδικός Παιδαγωγός
Συνεργάτης του Ινστιτούτου Επικοινωνίας και Ανάπτυξης Παιδιού
«Λόγος & ‘Εργα»
Tηλ. Επικοινωνίας: 2294304643, 6944310900
Απόφοιτος του παιδαγωγικού τμήματος Ειδικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας