Ο «αποτυχημένος άριστος» μαθητής με τα 20.988 μόρια απαντάει στη Νίκη Κεραμέως: Απογοητεύτηκα! (βίντεο)

«Απογοητεύτηκα από τη δήλωση της υπουργού. Εννοείται ότι πέρσι με τους βαθμούς, με τα ίδια αποτελέσματα θα ήμουν από τους πρώτους εισαχθέντες στο ΕΜΠ. Μάλλον η κυρία Κεραμέως δεν γνωρίζει τι αλλαγές επέφερε στο εκπαιδευτικό σύστημα φέτος»…

«Απογοητεύτηκα από τη δήλωση της υπουργού. Εννοείται ότι πέρσι με τους βαθμούς, με τα ίδια αποτελέσματα θα ήμουν από τους πρώτους εισαχθέντες στο ΕΜΠ. Μάλλον η κυρία Κεραμέως δεν γνωρίζει τι αλλαγές επέφερε στο εκπαιδευτικό σύστημα φέτος» αυτό ήταν το σχόλιο- απάντηση του Διονύση Κατάκαλου στα όσα υποστήριξε στην Βουλή η υπουργός Παιδείας ότι ούτε πέρσι θα έμπαινε στην Αρχιτεκτονική. Ο Διονύσης Κατάκαλος αρίστευσε στις Πανελλαδικές συγκεντρώνοντας 20.988 μονάδες και μένει εκτός Αρχιτεκτονικής για μόλις 2 μονάδες στις 100 στο ελευθερο και γραμμικό σχέδιο.

Μιλώντας στο Kontra Channel στάθηκε ιδιαίτερα στο γεγονός ότι η ενημέρωση για την εφαρμογή της ΕΒΕ στα ειδικά μαθήματα έγινε ελάχιστες ημέρες πριν την έναρξη των πανελληνίων. «Η διευκρινιστική εγκύκλιος έφυγε από το υπουργείο στις 24 Μαϊου 2021, έξι ημέρες πριν κλείσουν τα σχολεία ώστε να προετοιμαστούν οι μαθητές για τις πανελλαδικές εξετάσεις. Αποτέλεσμα αυτού, οι μαθητές δεν γνώριζαν πως μέσα σε λίγες ημέρες θα έπρεπε να κάνουν προετοιμασία ενός έτους στο γραμμικό και ελεύθερο σχέδιο», τόνισε.

Με βάση τον αρχικό προγραμματισμό, όταν ξεκίνησε η χρονιά στην Αρχιτεκτονική θα έμπαινε με τη βάση 10 στο σχέδιο. Στην συνέχει ήρθε ο κόφτης της ΕΒΕ.

Από την πλευρά η Φωτεινή Σαραφιανού, η οποία επίσης έχει αριστεύσει στις εξετάσεις με 21.950 μονάδες και μένει εκτός Αρχιτεκτονικής ΘΣΝ για 0,3 βαθμούς στο σχέδιο υπογράμμισε ότι νιώθει προδομένη. Κι αυτό γιατί όπως εξήγησε θα μπουν στην Αρχιτεκτονική της ΘΣΝ κάποιοι που έγραψαν έως και 5.000 μόρια λιγότερα από αυτή.

«Πολύ λάθος, είναι απαράδεκτο να έχεις γράψει τέτοιους βαθμούς, παιδιά που έχουν γράψει 5.000 μόρια κάτω από εμάς να περνούν, και να μην μπορείς να μπεις στην σχολή που θέλεις» είπε η Φωτεινή και τόνισε τις δυσκολίες που αντιμετώπισαν τα παιδιά εν μέσω πανδημίας λέγοντας πως «διδασκόμασταν ελεύθερο σχέδιο διαδικτυακά λόγω πανδημίας, παρόλο που απαιτεί φυσική παρουσία».

Και οι δύο μίλησαν για τα υπέρογκα ποσά που πρέπει να πληρώνουν οι οικογένειες για τα φροντιστήρια στο σχέδιο μιας και το μάθημα δεν περιλαμβάνεται στο πρόγραμμα των σχολείων αν και βασικό μάθημα για να εξεταστούν στις Πανελλαδικές.

Ολόκληρη η επιστολή του στη Νίκη Κεραμέως

Αξιότιμη κα υπουργέ,

Γνωρίζω ότι ο χρόνος σας είναι περιορισμένος και για αυτόν τον λόγο θα προσπαθήσω να είμαι σύντομος χωρίς να σταθώ σε προσωπικές απόψεις. Είμαι τελειόφοιτος μαθητής του λυκείου και από σήμερα ένας

Αποτυχημένος άριστος και συμμετείχα στις φετινές πανελλαδικές εξετάσεις στοχεύοντας να εισαχθώ στην Αρχιτεκτονική σχολή του ΕΜΠ.

Κατάφερα με κόπο να συγκεντρώσω 20.988 μονάδες στο σύνολο (17.898 μονάδες στα μαθήματα και 3.090 στο σχέδιο), δηλαδή 1838 μονάδες πάνω από την περσινή βάση. Όμως σήμερα έμαθα ότι παρότι αρίστευσα δεν θα μπορέσω να εισαχθώ στο ΕΜΠ, ούτε στην δεύτερη επιλογή μου που ήταν το ΑΠΘ. Αυτό συμβαίνει γιατί στο ελεύθερο σχέδιο η βαθμολογία μου ήταν 13.6 μονάδες ενώ η ΕΒΕ του αντίστοιχου ειδικού μαθήματος ήταν 14.03. Έτσι για 0.43 μονάδες στο ελεύθερο σχέδιο μου στερείται η θέση για την οποία πάλεψα.

Σκεπτόμενος τα παραπάνω και γνωρίζοντας ότι δεκάδες συμμαθητές μου βρίσκονται στην ίδια κατάσταση, μου δημιουργούνται οι εξής απορίες:

Δεν είναι άδικο το ίδιο νομοσχέδιο που «διακρίνει» τους άριστους να τους αποκλείει συγχρόνως και από τα πανεπιστήμια; Και πως καλείται ένας μαθητής που δεν κάνει σχέδιο στο σχολείο και διδάσκεται ελεύθερο και γραμμικό διαδικτυακά να μπορέσει να αποδώσει ικανοποιητικά;

Μήπως θα ήταν δίκαιο να επαναφέρετε φέτος η βάση του 10 ως κριτήριο εισαγωγής στην αρχιτεκτονική;

Ή οι συντελεστές των ΕΒΕ σε όλα τα πανεπιστήμια να γίνουν ίσοι με 0.8;

Σας παρακαλώ να αναστοχαστείτε την μη εσκεμμένη αστοχία της ΕΒΕ στα ειδικά μαθήματα του σχεδίου και να μην στερήσετε την θέση από μένα και δεκάδες άλλους συμμαθητές μου τα όνειρά μας.

Με εκτίμηση

Κατάκαλος Διονύσιος

1o πρότυπο λύκειο Αθηνών.

Η απάντηση της Κεραμέως

Το θέμα έφερε στη Βουλή ο Αλέξης Τσίπρας και απάντησε η υπουργός Παιδείας.

Ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ έκανε εκτενή αναφορά στην επιστολή του αριστούχου μαθητή, ο οποίος δεν μπορεί λόγω Ελάχιστων Βάσεων Εισαγωγής να μπει στη σχολή της επιλογής του και σημείωσε «μην απαντήσετε σε μένα. Να απαντήσετε στον Διονύση. Στους χιλιάδες νέους και τις οικογένειές τους».

Συνεχίζοντας την επίθεση ο Αλέξης Τσίπρας υπογράμμισε «εκ προμελέτης έγκλημα ο αποκλεισμός 20-30 χιλιάδων μαθητών. Εκ προμελέτης έγκλημα που αφορά και μια σειρά από τμήματα που δεν θα έχουν επάρκεια φοιτητών και θα οδηγηθούν σε μαρασμό ή σε κλείσιμο. Η κυβέρνησή σας και εσείς προσωπικά και ο πρωθυπουργός αποδεικνύεστε έως οι μεγαλύτεροι ντίλερ συμφερόντων που πέρασαν από τα κυβερνητικά έδρανα αυτής της χώρας».

«Εμάς, δεν μας ενδιαφέρει να έχουμε μόνο εισαχθέντες. Εμάς, μας ενδιαφέρει να έχουμε αποφοίτους», απάντησε η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως στον τον αρχηγό της αξιωματικής αντιπολίτευσης για το σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ μέσα από τις Πανελλήνιες εξετάσεις.

Αναφερόμενη ειδικότερα στην περίπτωση μαθητή, του πρώτου πρότυπου λυκείου Αθηνών, που αν και αριστούχος με 20.988 μόρια και 1.838 πάνω από την περσινή βάση έμεινε εκτός της Αρχιτεκτονικής Σχολής λόγω της ελάχιστης βάσης στο ειδικό μάθημα του σχεδίου, η κ. Κεραμέως τόνισε χαρακτηριστικά:

«Προφανώς ο μαθητής δεν θα έμπαινε ούτε πέρσι στην Αρχιτεκτονική Σχολή. Η εισαγωγή του προκύπτει επί του συντελεστή που επιλέγει το κάθε πανεπιστημιακό ίδρυμα. Η επιλογή του αριθμού των εισακτέων έγινε από τα πανεπιστημιακά ιδρύματα, όχι από το υπουργείο Παιδείας. Τόσα χρόνια ο ΣΥΡΙΖΑ φωνάζει ότι δεν είναι δυνατόν τα πανεπιστήμια να μην έχουν λόγο. Επί διακυβέρνησής του έμπαιναν με βαθμό, ένα, δύο τρία, τέσσερα. Ξέρετε πόσοι παραμένουν φοιτητές; Το 40% δεν αποφοιτούν ποτέ. Το μόνο εύκολο για εμάς ήταν να παραμείνει ως έχει το σύστημα. Όμως εμάς δεν μας ενδιαφέρει να εγκλωβίζουμε τους μαθητές, να τους δημιουργούμε φρούδες ελπίδες. Αυτό που μας νοιάζει είναι να τους δημιουργούμε προοπτικές», επισήμανε η υπουργός Παιδείας.

ieidiseis.gr

Δείτε τις ειδήσεις από την Ανατολική Αττική και όλη την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο irafina.gr.
Κάντε like στη σελίδα του irafina.gr στο Facebook
Ακολούθηστε το irafina.gr στο Twitter

© 2022 - iRafina. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

© 2022 - iRafina. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.