Η Αττική Οδός δεν είναι μόνο ο πιο σύγχρονος αυτοκινητόδρομος της χώρας, αλλά και αυτός με το πιο πυκνό δίκτυο καμερών ταχύτητας. Με μήκος περίπου 70 χιλιομέτρων, συγκεντρώνει πάνω από 15 σημεία ελέγχου (κάμερες), καθιστώντας την τον πιο «αστυνομευμένο» δρόμο στην Ελλάδα, με δεκάδες κλήσεις καθημερινά.
Γιατί η Αττική Οδός θεωρείται ο ασφαλέστερος δρόμος
Η κατασκευή της έγινε με αυστηρά ευρωπαϊκά πρότυπα, ενώ η λειτουργία της συνοδεύεται από συνεχή επιτήρηση και αυστηρή τήρηση κανόνων. Αυτός είναι και ο λόγος που καταγράφονται στατιστικά τα λιγότερα τροχαία ατυχήματα σε σχέση με άλλους μεγάλους οδικούς άξονες της χώρας.
Η παρουσία καμερών ταχύτητας σε τόσο πυκνή διάταξη έχει αποτρέψει την υπερβολική ταχύτητα, μια από τις βασικότερες αιτίες σοβαρών τροχαίων. Ακόμα κι αν δεν είναι όλες οι κάμερες ενεργές ανά πάσα στιγμή, κανείς δεν ρισκάρει το πρόστιμο ή την αφαίρεση άδειας κυκλοφορίας.
Πού βρίσκονται οι κάμερες
Η τοποθέτηση των ραντάρ είναι γνωστή, αφού βάσει νόμου οι οδηγοί πρέπει να ενημερώνονται ότι κινούνται σε δρόμο που παρακολουθείται με τεχνικά μέσα.
Κατεύθυνση προς Μαρκόπουλο
Κόμβος Π.Α.Θ.Ε. – Περιοχή Ελευσίνας (100 χλμ./ώρα)
16ο χλμ. – Ασπρόπυργος (100 χλμ./ώρα)
20ό χλμ. – Νέα Λιόσια (100 χλμ./ώρα)
40ό χλμ. – Κάντζα (110 χλμ./ώρα)
Κατεύθυνση προς Ελευσίνα
40ό χλμ. – Κάντζα (110 χλμ./ώρα)
30ό χλμ. – Μαρούσι (100 χλμ./ώρα)
17ο χλμ. – Άνω Λιόσια (100 χλμ./ώρα)
10ο χλμ. – Ασπρόπυργος (120 χλμ./ώρα)
Περιφερειακή Υμηττού προς Ραφήνα
3ο χλμ. – Χολαργός (80 χλμ./ώρα)
7ο χλμ. – Γλυκά Νερά (70 χλμ./ώρα)
Περιφερειακή Υμηττού προς Καισαριανή
7ο χλμ. – Γλυκά Νερά (70 χλμ./ώρα)
4ο χλμ. – Χολαργός (80 χλμ./ώρα)
1ο χλμ. – Παπάγου (70 χλμ./ώρα)
Ο ρόλος των ραντάρ στην οδική ασφάλεια
Η παρουσία τους δεν έχει στόχο να «παγιδεύσει» τους οδηγούς, αλλά να τους αναγκάσει να διατηρήσουν μια ασφαλή και σταθερή ταχύτητα. Έτσι μειώνεται η πιθανότητα πρόκλησης ατυχήματος, ενώ ταυτόχρονα προστατεύονται και οι πιο ευάλωτοι χρήστες του δρόμου, όπως μοτοσικλετιστές.
Η Αττική Οδός είναι ένα παράδειγμα για το πώς η συνέπεια στην εφαρμογή του νόμου μπορεί να φέρει πραγματικά αποτελέσματα: λιγότερα τροχαία, λιγότερα θύματα, καλύτερη οδηγική συμπεριφορά.
Συμπέρασμα
Η Αττική Οδός κρατά τον τίτλο του ασφαλέστερου αυτοκινητόδρομου στην Ελλάδα όχι μόνο χάρη στην κατασκευή της, αλλά και λόγω της συνεχούς επιτήρησης. Τα περισσότερα ραντάρ στη χώρα βρίσκονται εκεί, αποτρέποντας την υπερβολική ταχύτητα και διατηρώντας την οδηγική πειθαρχία. Η εικόνα αυτή δείχνει πώς η τεχνολογία και η τήρηση των κανόνων μπορούν να σώσουν ζωές.

















































