Παιδοψυχολόγος για την πραγματογνωμοσύνη στις ζωγραφιές της Τζωρτζίνας: “Το παιδί έζησε τα χειρότερα”

Η παιδοψυχολόγος, Χριστίνα Μπογιατζή, που μίλησε στο protothema.gr, ήταν η πρώτη που ανέλυσε τις ζωγραφιές του παιδιού – «Οι ζωγραφιές της Τζωρτζίνας είναι ένα σημαντικό στοιχείο για την υπόθεση» εξηγεί – Πραγματογνωμοσύνη από παιδοψυχολόγο στις ζωγραφιές της Τζωρτζίνας διέταξε νωρίτερα η ανακρίτρια

Ικανοποιημένη με την απόφαση της ανακρίτριας, Χριστίνας Σαλάππα, για την πραγματογνωμοσύνη στις ζωγραφιές της 9χρονης Τζωρτζίνας, δηλώνει στο protothema.gr η παιδοψυχολόγος Χριστίνα Μπογιατζή, που ήταν η πρώτη που ανέλυσε τις ζωγραφιές του παιδιού, με ανάρτηση της στην προσωπική της σελίδα στο Facebook.

Για την κίνηση της αυτή, η παιδοψυχολόγος είχε δεχτεί μάλιστα μέσω μηνυμάτων τα «πυρά» της Ρούλας Πισπιρίγκου, που της ζητούσε επίμονα να κατεβάσει την ανάρτηση, αλλά και να μην ασχοληθεί ποτέ ξανά με το παιδί της.

Όπως αναφέρει η παιδοψυχολόγος, οι ζωγραφιές του παιδιού λένε πολλά για τα όσα βίωνε μέσα στο σπίτι της Ρούλας και του Μάνου στην Πάτρα: «Οι ζωγραφιές της Τζωρτζίνας είναι ένα σημαντικό στοιχείο για την υπόθεση. Ένα εξαιρετικό εργαλείο ανάλυσης του ψυχισμού αυτού του παιδιού. Οι ζωγραφιές είναι απενοχοποιημένη έκφραση συναισθημάτων στα παιδιά και πρέπει αυτά να λαμβάνονται υπόψη. Οι ζωγραφιές αυτού του παιδιού είπαν περισσότερα απ’ όσα θα μπορούσε να πει με τα λόγια, για τα όσα συνέβαιναν μέσα στο σπίτι. Η Τζωρτζίνα έζησε τα χειρότερα γιατί ήταν σε ηλικία που καταλάβαινε και είχε αυξημένη συναισθηματική νοημοσύνη».

Κάποιες από τις ζωγραφιές, η 9χρονη της ζωγράφισε σε ηλικία 6 με 7 ετών: «Η ζωγραφιά αυτή με το δέντρο και την κούνια έχει να κάνει από την ηλικία των 6 και 7 ετών. Τόσο ήταν και η Τζωρτζίνα όταν την ζωγράφισε. Σ εκείνη την ηλικία αρχίζει ένα στάδιο που λέγεται σχηματικό. Αυτό σημαίνει πως ότι σχηματίσω έχει ένα συμβολισμό από πίσω του. Δεν είναι ένα απλό γράφημα, αλλά κάτι πιο σοβαρό. Όταν είδα πρώτη φορά την ζωγραφιά ήταν λες και μου μίλησε το παιδί» αναφέρει η παιδοψυχολόγος και προσθέτει:

«Έξω από το σπίτι της Τζωρτζίνας υπάρχει μια επιτοίχια ζωγραφιά μ ένα δέντρο στα αριστερά. Το παιδί αυτό πήρε το δέντρο και στην ζωγραφιά του, το έστρεψε στα δεξιά, γράφοντας και την φράση “Για εσάς”. Εδώ υπάρχουν πολλοί συμβολισμοί. Μάλιστα για να είμαι σίγουρη ότι δεν ήταν αριστερόχειρας και ούτε υπήρχε κάποιο άλλο νευρολογικό αίτιο που την έστρεψε να ζωγραφίσει το δέντρο στην άλλη πλευρά, μίλησα με άνθρωπο που την ήξερε ως μαθήτρια στο σχολείο, που σημαίνει πως το ζωγράφισε έτσι στοχευμένα ζητώντας βοήθεια».

Σχετικά με το αν θα αναλάμβανε την πραγματογνωμοσύνη στις ζωγραφιές της 9χρονης στην περίπτωση που την καλούσε η ανακρίτρια, η Χριστίνα Μπογιατζή αναφέρει: «Θα ήταν μεγάλη τιμή για μένα να αναλάβω την πραγματογνωμοσύνη στις ζωγραφιές του παιδιού, ωστόσο ξέρω πως υπάρχουν ικανοί επαγγελματίες συνάδελφοι που θα αναλάβουν την έκθεση. Ήρθε η ώρα να βγει η αλήθεια του παιδιού ολόκληρη στην επιφάνεια».

Στην ανάρτησή της, στο Facebook, η παιδοψυχολόγος-λογοπαθολόγος κ. Μπογιατζή, είχε αναλύσει την ζωγραφιά της μικρής Τζωρτζίνας.

Ερμηνεία:

1. Θέση παιδιού στην κούνια χρώμα μπλε: νιώθω ανασφάλεια να μπω στο σχήμα της ζωγραφιας, σας προσέχω και σας παρατηρώ από μακρυά.
2. Κάνω κούνια: παραμένω παιδί. Ειμαι δυναμική μου αρέσει η κίνηση.
3. Σχήμα δέντρου: κορμός σε σχήμα κρεμάλας. Πρέπει να βρω τις λέξεις για να μην κρεμαστώ. Κινδυνεύω.
4. Κίτρινη κούνια: η θέση μου είναι αυτή της αντίληψης, η δυνατότητα μου να κινούμαι και να βλέπω από άλλη οπτική γωνία με βάζει σε ισχυρή θέση αντίληψης.
5. Ένωση δέντρου με καρδιά: συνδέομαι αλλά μένω μακρυά.
6. “ΓΙΑ ΕΣΑΣ”: Δώστε προσοχή στη ζωγραφιά του πλαισίου καρδιάς. Όποιος μπορεί να το καταλάβει; Για όλους εσάς! Κραυγή βοηθείας. Γραμμένο με κόκκινο χρώμα σημαίνει πως ζητάω βοήθεια από εκείνους που αισθάνομαι ότι ανήκω μαζι τους, πχ. όποιον ενδιαφέρεται.
7. Φωτεινότητα στην καρδιά: Στο πλαίσιο της καρδιάς είναι ΟΛΗ Η ΑΛΗΘΕΙΑ!
8. Σχημα αγγέλου/ πτηνού με μύτη που εξέχει: Η αδερφή μου έγινε άγγελος, πέθανε. Η μύτη της κάτι λεει για το θάνατό της, όμως εγινε ΚΑΙ πουλι/πτηνο πράγμα που με φοβίζει και εμένα και νιωθω ανασφάλεια.
9. Πράσινο πλαίσιο σε σχήμα καρδιάς: Βάζω αυτο που συμβαίνει στην αδερφή μου σε θέση ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΣΗΣ ΑΠΟ ΕΜΕΝΑ για να μη μου συμβεί το ιδιο.
10. Κεντρικη φιγουρα με μαυρισμένο πρόσωπο: το πρόσωπο διπλα στην αδερφη μου ειναι επιθετικό, μη προσβάσιμο, πολυ συγχεχυμένο, τερατωδες, με χέρια που παραβιάζουν τα όρια της αδερφης μου ομως εκεινη βγαινει απο το σχημα σιγα σιγα και σωζεται απο αυτο το πρόσωπο. Το πρόσωπο ειναι ΑΠΕΙΛΗΤΙΚΟ, δεν ειναι η αδερφή μου.
11. Πρασινος αγγελος: Η αδερφη μου ΦΕΥΓΕΙ απο το μαυρισμένο προσωπο με τα μακρυα χέρια. Διαφοροποιείται.
12. Δεξια θέση αγγελου στη ζωγραφια: Η αδερφη μου (ΙΡΙΔΑ) ειναι πλέον ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ, γιατι μετά την παιδική ηλικία της κουνιας, ΓΙΝΕΣΑΙ ΑΓΓΕΛΟΣ στο μέλλον αν και εγώ απέχω απο αυτό γιατι βρίσκομαι αριστερα, μακρυά.
13. Πατέρας πουθενα. ΑΦΑΝΤΟΣ.
14. Μεικτά χρωματα πλαισιου καρδιάς: Το πράσινο είναι γιατι θελω να ειμαι μακρυα του, δεν θελω να γινω αγγελος, το κοκκινο ειναι γιατι συμπεριλαμβανομαι εφοσον το βλέπω απο μακρυά.
15. Μαυρο πρόσωπο: Αμφιθυμία συναισθημάτων, απροσδιοριστο ον που προκαλεί σκοτάδι, κυριαρχία, θάνατο.

 

protothema.gr

Δείτε τις ειδήσεις από την Ανατολική Αττική και όλη την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο irafina.gr.
Κάντε like στη σελίδα του irafina.gr στο Facebook
Ακολούθηστε το irafina.gr στο Twitter

© 2022 - iRafina. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

© 2022 - iRafina. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.