Περί τα 200 εκατ. τζίρο έχασε η ΑΒ Βασιλόπουλος το 2018 πιέζεται από Σκλαβενίτη


Πιεστικές συνθήκες στην αλυσίδα από την επέλαση Σκλαβενίτη – Τα νέα καταστήματα δεν έφεραν τον «αναγκαίο τζίρο» για να κλείσουν τις απώλειες


Πολύ δύσκολο αποδείχτηκε το 2018 για τον όμιλο ΑΒ Βασιλόπουλο καθώς σύμφωνα με πληροφορίες του bankingnews σε συγκρίσιμη βάση (δηλαδή με βάση τα έσοδα από καταστήματα που είχε την προηγούμενη χρήση) κατέγραψε απώλειες της τάξεως των 200 εκ ευρώ ή σε ποσοστό.

Όμως και η προσθήκη των νέων καταστημάτων και οι επενδύσεις των 80 εκ ευρώ με την προσθήκη 38 νέων καταστημάτων (ιδιόκτητα και franchise) δεν απέδωσαν τα αναμενόμενα καθώς πληροφορίες αναφέρουν ότι ο κύκλος εργασιών που προστέθηκε από το νέο δίκτυο κινείται μεταξύ 5% και 6% το οποίο αντιστοιχεί σε περίπου 120 εκ ευρώ. Υπό αυτές τις συνθήκες το 2018 φαίνεται ότι θα κλείσει για δεύτερη συνεχή χρονιά με μείωση κύκλου εργασιών του ομίλου η οποία θα είναι της τάξεως των 80-100 εκ ευρώ. Η εξέλιξη αυτή αναμένεται να έχει και επιπτώσεις στην κερδοφορία όπου εκεί θα απεικονιστεί πλήρως η συνολική πίεση στα μεγέθη του ομίλου.

Σημειώνεται ότι η ΑΒ Βασιλόπουλος το 2017 είχε παρουσιάσει έσοδα της τάξεως των 2,1 δις ευρώ από 2,175 εκ ευρώ την προηγούμενη χρήση ενώ τα κέρδη χρήσεως είχαν μειωθεί στα 57,5 εκ ευρώ από 70 εκ ευρώ. Είναι προφανές ότι από την εξέλιξη της κερδοφορίας του 2017 προοιωνίζεται ανάλογη εξέλιξη και το 2018.

Το γεγονός αυτό αν μη τι άλλο δείχνει ότι η επαναλειτουργία του δικτύου της Μαρινόπουλος από την «Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης» δεν λειτούργησε πιεστικά στο τζίρο μόνο εξ αντανακλάσεως αλλά λειτουργεί και μεσοχρόνια πιεστικά στο κύκλο εργασιών και την κερδοφορία της Βασιλόπουλος όντας πραγματικά ανταγωνιστική.

Νίκος Καρούτζος

 

bankingnews.gr

Διαβάστε επίσης