Πότε θα φτάσει ο Προαστιακός σε Ραφήνα και Λαύριο – Τι θα γίνει με τους σταθμούς σε Παλλήνη & Γέρακα

Το 2029 προγραμματίζεται να έχουν υλοποιηθεί οι επεκτάσεις του Προαστιακού Σιδηροδρόμου στο Λαύριο και τη Ραφήνα. Αυτό προκύπτει από την απάντηση που έδωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής σε απάντηση του βουλευτή της ΝΔ, Γιώργου Βλάχου στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου.

Αναφερόμενος στην προέκταση του Προαστιακού σιδηροδρόμου πρoς το Κορωπί και το Λαύριο, ο κ. Καραμανλής είπε πως πρόκειται για ένα έργο μήκους 31,7 χλμ, προϋπολογισμού 300 εκατομμυρίων ευρώ, οι εργασίες του οποίου αναμένεται να ξεκινήσουν το 2024 με ορίζοντα υλοποίησης τα πέντε έτη.

Αντίστοιχα, το δεύτερο μεγάλο έργο είναι η σύνδεση του αεροδρομίου με τις περιοχές της Ραφήνας και του Λαυρίου. «Δηλαδή με δύο λιμάνια που έχουν μεγάλο αναπτυξιακό πρόσημο» τόνισε. Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται στα 308 εκατομμύρια ευρώ, η κατασκευή του αναμένεται να ξεκινήσει εντός του 2024 με ορίζοντα ολοκλήρωσης και γι αυτό τα πέντε έτη.

Τα έργα αυτά βρίσκονται στην β’ φάση όπου γίνεται η διερεύνηση των τεχνικών και νομικών λύσεων και οι εργασίες της Διακήρυξης του έργου, αναμένονται εντός του 2024 και θα χρηματοδοτηθούν τόσο από το ΕΣΠΑ όσο και από τον Ευρωπαϊκό Μηχανισμό CEF 2, «Συνδέοντας την Ευρώπη 2021-2027».

«Αυτό που κάνουμε ως κυβέρνηση είναι ότι δεν μένουμε στις εξαγγελίες αυτών των έργων» δήλωσε ο κ. Καραμανλής εξηγώντας πως η σύνδεση της Ανατολικής Αττικής με τον Προαστιακό σιδηρόδρομο αποτελούσε ένα αίτημα πολλών ετών που πλέον γίνεται πραγματικότητα. Υπογράμμισε μάλιστα πως το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών «έχει δημοπρατήσει το μεγαλύτερο πακέτο σιδηροδρομικών έργων στην χώρα ύψους 4,5 δισ. ευρώ τα οποία θα βγάλουν από μια ιδιότυπη απομόνωση πολλές περιοχές και θα συμβάλουν στην ανάπτυξη τους».

Επανέλαβε ότι στο εξής τα έργα θα γίνονται με μια εργολαβία και το έργο θα παραδίδεται «με το κλειδί στο χέρι». «Αυτό κάνουμε τώρα με την διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου. Κάτι το οποίο γίνεται και σε όλη την ΕΕ. Πήραμε τα καλά παραδείγματα του εξωτερικού και τα εφαρμόσαμε στην Ελλάδα» είπε.

Παράλληλα ο κ. Καραμανλής επισήμανε ότι με αυτή την πρακτική τηρούνται τα χρονοδιαγράμματα και υπάρχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση.

«Αυτό συνήθως δεν γίνονταν στο παρελθόν» σημείωσε και πρόσθεσε ότι κάποιοι πολιτικοί πριν τις εκλογές συνήθιζαν να δημοπρατούν έργα προσπαθώντας να ρίξουν στάχτη στα μάτια των πολιτών.

«Εμείς δεν δημοπρατούμε και δεν ανακοινώνουμε έργα αν δεν έχουμε δύο συγκεκριμένες προϋποθέσεις: εξασφαλισμένη χρηματοδότηση και χρονοδιαγράμματα» τόνισε.

Όσον αφορά τα οδικά έργα ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε στην επέκταση της λεωφόρου Κύμης, για την οποία υπάρχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση, στις οδικές επεκτάσεις προς το Λαύριο και την Ραφήνα, αλλά και στα 10 αντιπλημμυρικά έργα εκ των οποίων τα 6 βρίσκονται στην Ανατολική Αττική.

«Επομένως αυτό που διαπιστώνεται είναι πως τόσο τα σιδηροδρομικά έργα όσο και τα οδικά έργα στην Ανατολική Αττική, μπαίνουν σε μια σειρά επειδή η περιοχή αναπτύσσεται με γοργούς ρυθμούς, αλλά και θα πρέπει να αντιμετωπίσουμε τον κορεσμό που θα υπάρξει τα επόμενα χρόνια» κατέληξε.

Σε ανακοίνωση που εξέδωσε ο βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας Γιώργος Βλάχος αναφέρεται:

Στην επίκαιρη ερώτηση που κατέθεσε ο Βουλευτής Ανατολικής Αττικής, Γεώργιος Βλάχος, με θέμα την επέκταση του Προαστιακού προς τη Ραφήνα και το Λαύριο, παρευρέθηκε στη Βουλή για να απαντήσει ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής, ο οποίος τον ενημέρωσε για το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης δυο πολύ σημαντικών έργων στην Ανατολική Αττική.

Συγκεκριμένα, τα έργα που έχουν δημοπρατηθεί αφορούν την επέκταση του προαστιακού σιδηροδρόμου στο τμήμα Κορωπί και Λαύριο και τη σύνδεση του μεγαλύτερου αεροδρομίου της χώρας με την περιοχή της Ραφήνας και του Λαυρίου.

Σύμφωνα με στοιχεία του Υπουργού, το 1ο έργο αφορά την επέκταση της γραμμής του προαστιακού κατά 31,7 χλμ. με κόστος στα 390,5 εκ. €, εντός του ’23 αναμένεται η συμβασιοποίηση του και εντός του ’24 θα εκκινήσουν οι εργασίες με τον χρόνο της κατασκευαστικής περιόδου να υπολογίζεται στα 5 χρόνια. Το 2ο έργο αφορά το τμήμα Αεροδρόμιο έως τον Ελευθέριο Βενιζέλο – Ραφήνα με κόστος στα 308 εκ. ευρώ, εντός του ’23 αναμένεται η συμβασιοποίηση του και εντός του ’24 θα εκκινήσουν οι εργασίες του έργου με την ολοκλήρωση του να υπολογίζεται εντός του ’28.

Κατά τη δευτερολογία του, ο κ. Βλάχος ρώτησε τον Υπουργό αν εξετάζεται κάποια παράκαμψη κοντά στις κατοικημένες περιοχές του Γέρακα και της Παλλήνης, ώστε να επιτευχθεί ένα ολοκληρωμένο δίκτυο εξυπηρέτησης τόσο των πολιτών όσο και των δραστηριοτήτων της περιοχής λαμβάνοντας ως απάντηση τα εξής: «Tο ζήτημα των στάσεων, που θα εκτελεί ο συρμός, θα προκύψει στη βάση του ανταγωνιστικού διαλόγου των εταιρειών και των προτάσεων-μελετών που θα μας καταθέσουν. Είναι ένα θέμα για το οποίο θα έχουμε ενημέρωση σε σύντομο χρονικό διάστημα».

Με το πέρας της συζήτησης, ο κ. Βλάχος σχολίασε τα εξής: «Ευχαριστώ τον Υπουργό για την πληρέστατη ενημέρωσή του και κρατώ τη δέσμευσή του, ότι το έργο αυτό δεν βρίσκεται στη σφαίρα της φαντασίας, αλλά στη σφαίρα της υλοποίησης. Ένα όνειρο, λοιπόν, δεκαετιών για την περιφέρεια της Ανατολικής Αττικής, που επιτέλους γίνεται πράξη».

Ακολουθεί ο σύνδεσμος με τη συζήτηση της επίκαιρης ερώτησης:

Δείτε τις ειδήσεις από την Ανατολική Αττική και όλη την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο irafina.gr.
Κάντε like στη σελίδα του irafina.gr στο Facebook
Ακολούθηστε το irafina.gr στο Twitter

© 2022 - iRafina. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

© 2022 - iRafina. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.