Που πας ρε Καραμήτρο!


Δεν ξέρω πώς να χαρακτηρίσω ένα γεγονός, στο οποίο έχετε λίγο ως πολύ όλοι σας γίνει θεατές.
Αυτό για το οποίο θα σας μιλήσω σήμερα είναι το ότι ο «κουτοπόνηρος» Έλληνας περιορίζει την εξυπνάδα του, στο θέμα επιχειρηματικότητα, καθαρά και μόνο στην αντιγραφή. Δεν θέλει να καινοτομήσει, δεν θέλει να πρωτοπορήσει, δεν θέλει να ρισκάρει . . . θέλει να βαδίσει σε σίγουρα ! ! ! ; ; ; μονοπάτια, τα οποία όμως η ιστορία έχει αποδείξει ότι οδηγούν σε κινούμενη άμμο.
Όταν λέω αντιγραφή εννοώ το να αποφασίσουμε να αντιγράψουμε κάποιον, για τον οποίο θεωρούμε ότι «κονομάει». Όλοι μας το έχουμε δει, το έχουμε βιώσει, το βλέπουμε μπροστά μας καθημερινά.
Ανοίγει κάποιος ένα σουβλατζίδικο . . . . ανοίγει και κάποιος άλλος ο οποίος μπορεί να μην έχει καμία γνώση πάνω στο αντικείμενο. Ανοίγει ο άλλος ένα ουζερί . . . τσούπ ένας «κουτοπόνηρος» ανοίγει ένα άλλο . . . . πολλές φορές και δίπλα . . . ! ! ! ! Αν τον ρωτήσεις θα σου απαντήσει με περισπούδαστο ύφος και στόμφο . . . ανταγωνισμός . . . ελεύθερη αγορά . . . ! ! !
Και μόνο οι απαντήσεις που μας δίνει, δείχνουν περίτρανα το πόσο άσχετος είναι, το πόσο αδαής. Αυτό δεν είναι ανταγωνισμός . . . αυτό δεν είναι ένας από τους κανόνες τις ελεύθερης αγοράς . . . . αυτό με μαθηματική ακρίβεια είναι ότι ο καλύτερος, ο καθαρότερος, ο εντιμότερος . . . θα επικρατήσει, ενώ ο άλλος θα καταβαραθρωθεί ! ! ! !
Μετά, άμα τον ρωτήσεις, θα του φταίει η αγορά, οι κάτοικοι της περιοχής που δεν τον στήριξαν, ο τοπικισμός, η κρίση . . . .
Αυτό που οι «κουτοπόνηροι» δεν μπορούν να καταλάβουν είναι ότι όταν κάποιος «πρωτοπορεί» σε κάποιο τομέα έχει σκεφτεί πολλές ώρες, έχει ξενυχτήσει, έχει επενδύσει ψυχή και φαιά ουσία, έχει εκτιμήσει τα συν και τα πλην, έχει κοστολογήσει, έχει ορίσει τις παροχές και τα στάνταρ, έχει μειώσει τα ρίσκα.
Ο «κουτοπόνηρος» το μόνο που κάνει είναι να αντιγράψει. Να αντιγράψει κάτι για το οποίο δεν έχει την παραμικρή γνώση ή εμπειρία. Το μόνο του κίνητρο είναι το κέρδος. Το κέρδος σε μία κοινωνία μοιρασμένη, σε μία αγορά χειμαζόμενη, τη στιγμή κατά την οποία ο «πελάτης», ο «αγοραστής» θέλει υψηλές παροχές με μικρό κόστος για αυτόν.
Το μόνο το οποίο ο «κουτοπόνηρος» θα κατορθώσει, θα είναι να βρεθεί μπροστά σε απροσπέλαστα εμπόδια, να χαμηλώσει τα επίπεδα παροχών, λόγω άγνοιας . . . και να δημιουργήσει μία αναστάτωση στην αγορά.
Αυτό που θα πρέπει όλοι μας να κατανοήσουμε είναι πως η «κουτοπονηριά» και η «αντιγραφή» είναι αψιμαχίες . . . που οδηγούν με μαθηματική ακρίβεια σε «πόλεμο» !
Ας προσπαθήσουμε λοιπόν όλοι μας, να στρωθούμε στη δουλειά, να παλέψουμε ο καθένας από το μετερίζι του, να είμαστε αλληλέγγυοι . . . . για να μπορέσουμε να βγούμε νικητές . . . .
Γιάννης Παναγιωτακόπουλος


Δείτε ακόμα:  Έκτακτη ανακοίνωση για αλλαγή αφετηρίας δρομολογίων ΚΤΕΛ Αττικής για τον Δήμο Μαραθώνος