Προθεσμία για να απολογηθεί αύριο πήρε ο 49χρονος από το Πόρτο Ράφτη, για τους κλεμμένους πίνακες

Αύριο το πρωί στις 12 θα περάσει ξανά το κατώφλι του ανακριτή ο 49χρονος που κατηγορείται για την κλοπή των πινάκων από την Εθνική Πινακοθήκη το 2012. Ο κατηγορούμενος ζήτησε και έλαβε προθεσμία προκειμένου να λάβει γνώση της δικογραφίας και να απολογηθεί αύριο.

«Ο εντολέας μου ζήτησε προθεσμία για αύριο Πέμπτη στις 12 η ώρα και το αίτημα έγινε δεκτό από τον ανακριτή. Θα λάβουμε πλήρη αντίγραφα της δικογραφίας και θα τοποθετηθούμε.

Ο εντολέας μου, κατά δήλωση του, ποτέ δεν επιχείρησε να πουλήσει τους πίνακες, ούτε στο εξωτερικό, ούτε στην Ελλάδα» ανέφερε ο συνήγορός του Σάκης Κεχαγιόγλου.

Απαντώντας στο γιατί ο εντολέας του δεν επέστρεψε νωρίτερα τους πίνακες, ο κ. Κεχαγιόγλου ανάφερε ότι «η επιστήμη λέει ότι στους πίνακες πάνω υπάρχει το dna και για να το εξαφανίσει, θα έπρεπε να βάλει χλωρίνη. Δεν ήθελε να τους καθαρίσει με χλωρίνη και να τους καταστρέψει». Μάλιστα, όταν ερωτήθηκε για τον εάν κινδύνευσαν οι πίνακες με την αποθήκευση τους δίπλα σε ρέμα στο Πόρτο Ράφτη υποστήριξε ότι «οι πίνακες κινδύνεψαν από άλλους λόγους όχι τον εντολέα μου».

Σε βάρος του έχει ασκηθεί ποινική δίωξη για διακεκριμένη περίπτωση κλοπής κατά συναυτουργία,τετελεσμένη και σε απόπειρα, πραγμάτων καλλιτεχνικής σημασίας που βρίσκονταν σε συλλογή εκτεθειμένα σε κοινή θέα και σε δημόσιο κτίριο.

Όνειρό του ήταν, όπως είπε ο ίδιος, να αποκτήσει ένα δικό του έργο τέχνης. Κι έτσι για να το πραγματοποιήσει, σχεδίασε και εκτέλεσε, μόνος του κατά τα λεγόμενά του, μία χολιγουντιανή κλοπή.

Τα πέντε αναπάντητα ερωτήματα στην «κλοπή του αιώνα»

Υπάρχουν πέντε αναπάντητα ερωτήματα που αφορούν την κλοπή των έργων τέχνης σύμφωνα με σημερινό δημοσίευμα των Νέων.

Ο δράστης, που είχε σχεδόν πετύχει την τέλεια ληστεία και έμενε ασύλληπτος για 9 χρόνια υποστηρίζει ότι δεν είχε ως στόχο του το έργο του Πικάσο και ότι πήρε τυχαία όποιους πίνακες είδε μπροστά του. Πώς είναι δυνατόν να ισχύει κάτι τέτοιο όταν ο εν λόγω πίνακας δεν ήταν απλώς αναρτημένος, όπως οι υπόλοιποι, αλλά στερεωμένος γερά στον τοίχο ώστε να είναι δυσκολότερη η μετακίνησή του;

Προχωρά κάποιος σε μια τέτοια ληστεία αν δεν είναι ο ίδιος συλλέκτης, δεν έχει προγραμματίσει πώς θα διαχειριστεί τα κλοπιμαία ή δεν έχει προβεί σε κατά παραγγελία ληστεία;

Αν τα έργα προορίζονταν για προσωπική τέρψη για ποιο λόγο ήταν κρυμμένα και αναρτημένα, έστω σε ένα «μυστικό δωμάτιο»;

Ένα από τα τρία έργα που εκλάπησαν -το σχέδιο του Κάτσια- που ήταν και το λιγότερο αναγνωρίσιμο και ποιο εύκολο κατά συνέπεια να διακινηθεί δεν εντοπίστηκε. Κατέληξε όντως στον υπόνομο δια μέσω της τουαλέτας επειδή ο δράστης -κατά τους ισχυρισμούς του- θεώρησε ότι το κατέστρεψε ή στην αγορά;

Είναι τυχαίο το γεγονός ότι ο εντοπισμός των έργων συνέπεσε χρονικά με το άνοιγμα της ανακαινισμένης πινακοθήκης όπως προοιωνιζόταν από σχετικά πρόσφατα αποτελέσματα;

dikastiko.gr, newsbeast.gr

Δείτε τις ειδήσεις από την Ανατολική Αττική και όλη την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο irafina.gr.
Κάντε like στη σελίδα του irafina.gr στο Facebook
Ακολούθηστε το irafina.gr στο Twitter

© 2022 - iRafina. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

© 2022 - iRafina. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.