Ραφήνα: Όσα έγιναν και ειπώθηκαν στην ανοιχτή συζήτηση για το Master Plan του λιμανιού (φωτό & βίντεο)

Πραγματοποιήθηκε το απόγευμα της Δευτέρας (10/6) στο ΚΑΠΗ Ραφήνας, η πρώτη ανοιχτή συζήτηση για το Master Plan του λιμανιού της Ραφήνας, που προκάλεσε – προσκάλεσε, η Δημοτική Αρχή

Τον συντονισμό είχε ο αντιδήμαρχος Βασίλης Μπουρνιάς ενώ τον λόγο αρχικά πήρε η δήμαρχος Δήμητρα Τσεβά και εξήγησε τους λόγους της  συνάντησης όπως επίσης και τι θα ακολουθήσει αναφορικά με τις συνεδριάσεις

Εξέφρασε την δυσαρέσκεια της γιατί η συμμετοχή δεν είναι όση περίμενε καθώς όπως είπε θα ήταν μεγάλη η ευχαρίστηση να χρειαζόταν ακόμα μεγαλύτερος χώρος από αυτόν του ΚΑΠΗ για την επόμενη συνάντηση – συζήτηση, ακόμα και στην πλατεία της Ραφήνας
Αναφέρθηκε στην ιστορία του λιμανιού και τις αλλαγές που έγιναν από το 1980 και μετά

Ανέφερε πως στη συνάντηση δεν ήρθε εκπρόσωπος από το ΤΑΙΠΕΔ, όμως ήρθαν μελετητές της Αττικής Οδού και του Προαστιακού όπως και αρμόδιοι για το τοπικό πολεοδομικό
Αναφέρθηκε στον σχεδιασμό που περιλαμβάνει το Master Plan ενώ στη συνέχεια τον λόγο πήρε ο κ Λέφας ο οποίος αναφέρθηκε στον σχεδιασμό για το οδικό δίκτυο και την Αττική Οδό

Είπε πως θα υπάρχουν δύο διελεύσεις, η μία από τον παράκτιο δρόμο από το ποτάμι και η άλλη που θα διέρχεται υπόγεια από την Λεωφόρο Φλέμινγκ προς το λιμάνι

Στη συνέχεια τον λόγο πήρε ο κ Τσελέπης που είπε πως ο σχεδιασμός είναι για αυτοκινητόδρομο και σιδηρόδρομο που θα φτάνουν μέχρι το παλιό εργοστάσιο στο Πικέρμι, όπως και για το οδικό δίκτυο που θα φτάνει μέχρι το κέντρο της Ραφήνας
Μίλησε για τις τοπικές οδούς και για το δίκτυο ποδηλατόδρομων που έχει σχεδιαστεί
Η πρόβλεψη είναι για 3500 αυτοκίνητα να φτάνουν και να αποχωρούν από το λιμάνι σε ώρες αιχμής, χωρίς αυτά να φαίνονται και να επιβαρύνουν την πόλη.
Τόνισε πως είναι πολύ σημαντικό για το λιμάνι να φτάσει στη Ραφήνα ο προαστιακός και ανέφερε πως θα φτάνει υπόγεια μέχρι τον τερματικό σταθμό του λιμανιού κάτω και νότια από τον Άγιο Νικόλαο
Θα υπάρχουν ασανσέρ που θα ανεβάζουν τον κόσμο προς τα πάνω για όσους θέλουν να πάνε στην πόλη και αντίστοιχα οριζόντιοι άξονες για όσους θέλουν να πάνε στα πλοία

Η κα Παπαγεωργίου αναφέρθηκε στο τοπικό πολεοδομικό σχέδιο για τον δήμο Ραφήνας Πικερμίου, που αφορά τις χρήσεις γης κτλ. Το τοπικό πολεοδομικό σχέδιο δεν αφορά το λιμάνι και το τι θα γίνει εκεί, όμως εξετάζει την σχέση της πόλης με το λιμάνι. Είπε πως η σχέση των δύο είναι πολυσύνδετη και δημιουργεί προβλήματα, όπως ο κυκλοφοριακός φόρτος, ενώ τα οικονομικά οφέλη για την πόλη από το λιμάνι, είναι περιορισμένα

Είπε πως η πρόταση για τις νέες διελεύσεις από την οδό Ηροδότου και από την Φλέμινγκ είναι μία από αυτές που έχουν εξεταστεί όμως έχει διαπιστωθεί πως τα πλοία φεύγουν όλα το πρωί και επιστρέφουν όλα μαζί το βράδυ κάτι που δημιουργεί μεγάλο πρόβλημα καθώς υπάρχει μεγάλη συγκέντρωση αυτοκινήτων
Είπε πως δεν πρέπει να χαθεί ο χαρακτήρας του Μεγάλου Ρέματος Ραφήνας ώς χώρος πρασίνου και αναψυχής ενώ αναφέρθηκε και στους χώρους στάθμευσης που θα πρέπει να υπάρχουν εκτός πόλης και η μεταφορά του κόσμου προς το λιμάνι
Ανέφερε πως η έλευση του προαστιακού είναι πολύ σημαντική όμως δεν υπάρχει χρονοδιάγραμμα για το πότε θα έρθει και θα πρέπει να υπάρχει πρόβλεψη μέχρι να γίνει το έργο

Η πρόταση που υπάρχει στο τοπικό πολεοδομικό είναι η διέλευση από την Αρίωνος μέσω της Χρυσοστόμου Σμύρνης, όπου έχουν βρεθεί και χώροι για την δημιουργία παρκινγκ για όσους δεν θέλουν να πάρουν μαζί τα οχήματα τους
Θα υπάρχει τεράστιο πρόβλημα αν δεν γίνει η Αττική Οδός και ο Προαστιακός και η μεγέθυνση του λιμανιού θα δημιουργήσει μεγάλο πρόβλημα
Στο τοπικό πολεοδομικό υπάρχει πρόβλεψη για την δημιουργία χώρων τουριστικών υποδομών που θα μπορούσε να κρατήσει τουρίστες στη Ραφήνα, ενώ υπάρχουν και προβλέψεις να χώρους στάθμευσης εκτός πόλης για όσους θέλουν να την επισκεφτούν

Το τοπικό πολεοδομικό αναμένεται να κατατεθεί σε δύο χρόνια και στη συνέχεια θα περάσει σε ΦΕΚ και θα γίνει νόμος του κράτους

Ο κ Μπουρνούς είπε πως η συζήτηση είναι μη ουσιαστική καθώς λείπουν οι μελετητές του ΤΑΙΠΕΔ και του Master Plan, ενώ οι μελετητές που μίλησαν αφορούν τα συνοδά έργα. Είπε πως όταν εκείνος ήταν δήμαρχος είχε ενημερωθεί πως το Master Plan θα προχωρούσε μόνο αν γινόντουσαν τα συνοδά έργα. Είπε πως τα χρήματα για την εκτέλεση του Master Plan είναι μόλις 60 με 80 εκατομμύρια ενώ για τα έργα υποδομής που χρειάζονται για την πόλη το κόστος είναι πάνω από 1 δις

Ο κ Βασιλόπουλος είπε πως οι μελετητές σχεδίασαν ένα λιμάνι σαν να μην υπάρχει κόσμος στην πόλη ενώ όσο αφορά την τοποθέτηση της κα Τσεβά είπε πως έχει άδικο στα όσα είπε για την διαπαραταξιακή επιτροπή. Είπε πως θα έπρεπε η διαπαραταξιακή να συσταθεί και να εμπλουτιστεί με επιστήμονες και να χαράξει τον τρόπο με τον οποίο θα αντιμετωπιστεί το Master Plan. Αυτό είναι σημαντικότερο από μόνο την ενημέρωση των πολιτών, που θα μπορούσε να γίνει σε ξεχωριστή συνάντηση. Η συζήτηση αυτή είναι ανευ αξίας για την αντιμετώπιση του Master Plan, το οποίο κατά αυτόν είναι απαράδεκτο. Πρώτα η σύσταση διαπαραταξιακής, ο εμπλουτισμός με επιστήμονες, να πει κάποιος ειδικός τα αναχώματα, η ενημέρωση του κόσμου, ανάθεση εργασίας σε κάθε πολίτη και κάθε σύλλογο, οι τοπικοί βουλευτές να καλεστούν. Σήμερα δεν έχετε φωνάξει κανέναν που θα μπορούσε να μας βοηθήσει

Ο κ Ευαγγέλου είπε πως περίμενε και εκείνος περισσότερο κόσμο ενώ ανέφερε πως προηγούμενες δημοτικές αρχές έβαλαν πλάτη για να περάσει το λιμάνι από τη Νομαρχία στον Οργανισμό Λιμένος και στη συνέχεια στο ΤΑΙΠΕΔ. Είπε πως η λειτουργία του λιμανιού δεν εξυπηρετεί την πόλη και τους ταξιδιώτες ενώ η μελέτη του Master Plan είναι μία ελλείπεις μελέτη και κάλεσε τους εργαζόμενους και τον λαό της Ραφήνας να οργανώσει τον αγώνα και την πάλη του

Η κα Τερζοπούλου είπε πως είχε σαν δεδομένο πως δεν θα υπάρχει πολύς κόσμος καθώς η προετοιμασία ήταν ελλιπής. Είπε πως η διαπαραξιακή δεν μπορεί να αντικαταστήσει το δημοτικό συμβούλιο ενώ ανέφερε πως σήμερα μιλάμε όχι για το λιμάνι αλλά για όλα τα υπόλοιπα. Ίσως κάποιοι θεωρούν πως το μοναδικό πρόβλημα για το λιμάνι είναι οι οδικοί άξονες, κάτι που δεν ισχύει. Ο σχεδιασμός είναι για ένα λιμάνι εκτός πόλης και όχι γι αυτό που είναι σήμερα της Ραφήνας. Είπε πως σχεδιάζουν ένα λιμάνι όχι για 13 αλλά για 22 πλοία και ρώτησε αν θέλουμε αυτό το λιμάνι, απαντώντας πως δεν το θέλουμε και πως είναι προσβολή για τους κατοίκους .
Έκλεισε λέγοντας πως είναι ενάντια στη ΣΜΠΕ για το λιμάνι και κάλεσε τον δήμο να μπει μπροστά, ενώ είπε πως δεν είναι κακή ιδέα ένα Σαββατοκύριακο να κλείσουμε το λιμάνι

Τον λόγο πήρε η κα Ραφτοπούλου η οποία είπε πως συμφωνεί με όσα είπε ο κ Ευαγγέλου, όμως διαφωνεί με τη μη συμμετοχή του στην διαπαραταξιακή και είπε πως πρεπει όλοι να συσπειρωθούν χωρίς κομματικές ή άλλες διαφωνίες, με τον κ Ευαγγέλου να απαντά

Η κα Ξηντάρα είπε πως το έργο του λιμανιού είναι ένα φαραωνικό απαράδεκτο έργο και όσες Αττικές οδούς και να φέρουμε δεν θα φτάνουν, ενώ η πόλη θα υποβαθμιστεί καθώς θα γίνουν περισσότερα και μεγαλύτερα κτήρια. Κατά την γνώμη της θα έπρεπε το λιμάνι να μην μεγαλώσει αλλά να αναβαθμιστεί

Ο κ Τσεμπέρης είπε πως είχε προγραμματίσει άλλα πράγματα να πει σήμερα και να πάρει απαντήσεις, όμως κανένας από τους μελετητές του Master Plan δεν είναι σήμερα εδώ. Αναρωτήθηκε ποιος θα λύσει τις ταυτόχρονες αναχωρήσεις και αφίξεις που εγκρίνει το συμβούλιο ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, αν οι ταξιδιώτες εξυπηρετούνται μ ασφάλεια και τόνισε πως στο έργο και την μελέτη δεν υπάρχει πουθενά το καλό της πόλης. Δεν θέλουμε αυτού του τύπου το λιμάνι και θα πρέπει να πάρουμε την απόφαση πως το λιμάνι θέλει να γίνουν πράγματα για την ασφάλεια αλλά θα πρέπει να λειτουργεί επ ωφελεία της πόλης. Όχι σε αυτού του τύπου την ανάπτυξη, ναι σε ένα σύγχρονο και ασφαλές λιμάνι

Τον λόγο πήρε ο κ Κυρίτσης από τον Σύλλογο Νηρέα ο οποίος ανέφερε πως κανείς δεν έχει εξηγήσει πως θα γίνουν τα έργα και τι θα εξυπηρετούν, ο κ Θωμάς Πλάτων ο οποίος τόνισε πως θα πρέπει ο Δήμος να έχει όραμα για την πόλη και το λιμάνι κάτι που σήμερα δεν υπάρχει, ο κ Ηλίας Ταρναράς ο οποίος είπε πως με αυτή την μελέτη αλλάζει η Ραφήνα ριζικά, ότι ξέρουμε θα πρέπει να το ξεχάσουμε είπε χαρακτηριστικά και τόνισε πως πρέπει να μην γίνουμε παράπλευρη απώλεια. Η κα Νάτση είπε πως θα πρέπει να καταγραφούν οι αντιρρήσεις και να σταλούν, όπως και να γίνει διαμαρτυρία που θα αποκλείσει το λιμάνι. Η κα Σκαμάγκα πως οι μελέτες που έρχονται για την Ραφήνα όσο ακριβές και αν είναι δεν είναι πάντα σωστές και εκεί θα πρέπει να πατήσει ο δήμος, ενώ μέχρι σήμερα ο Δήμος δεν έχει παράδοση στο να διεκδικεί πράγματα από το λιμάνι, η κα Χαρίκλεια Χάρη είπε ότι συμφωνεί με τον κ Βασιλόπουλο που ανέφερε πως η μελέτη είναι για άλλο λιμάνι ενώ έκλεισε λέγοντας πως επειδή δεν μπορούν όλοι οι πολίτες να καταλάβουν τα σχέδια, να γίνει από εκείνη και άλλους επιστήμονες η παρουσίαση τους ώστε να βρεθούν απαντήσεις και επιχειρήματα. Ο κ Κουρής είπε πως όλες οι παρατάξεις να έχουν ένα κοινό βηματισμό και έναν κοινό στόχο, ενώ θα πρέπει να κινητοποιηθεί και η τοπική κοινωνία ενώ αναφέρθηκε σε θέματα της μελέτης. Η υπολιμενάρχης κα Μπρούνου είπε αρχικά πως ποτέ δεν τέθηκε θέμα ασφάλειας, ότι δεν υπάρχουν 13 πλοία που να έρχονται και να φεύγουν ταυτόχρονα αλλά συνολικά 6 πλοία που μπορούν να διανυκτερεύουν στο λιμάνι, και πως για εκείνη δεν θα έπρεπε να υπάρχει ο σημερινός διαχωρισμός ανάμεσα στο λιμάνι και την πόλη. Έκλεισε λέγοντας πως η κίνηση αυξάνεται καθώς ο κόσμος ζητάει να έρχεται στη Ραφήνα ενώ θα πρέπει να τεθούν όρια

Τέλος ο μελετητής κ Τσελέπης ανέλυσε την μελέτη που αφορά την επέκταση της Αττικής Οδού προς τη Ραφήνα αλλά και τα οδικά έργα που θα γίνουν στην Ραφήνα

Η κα Τσεβά έκλεισε λέγοντας πως θα ακολουθήσουν και νέες συναντήσεις

Δείτε σε βίντεο όλα όσα ειπώθηκαν

Δείτε περισσότερες φωτογραφίες ΕΔΩ

Δείτε τις ειδήσεις από την Ανατολική Αττική και όλη την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο irafina.gr.
Κάντε like στη σελίδα του irafina.gr στο Facebook
Ακολούθηστε το irafina.gr στο Twitter

© 2022 - iRafina. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

© 2022 - iRafina. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.