Ραφήνα: Προχωρά ο διαγωνισμός για το Μεγάλο Ρέμα – Προσωρινός ανάδοχος η Intrakat

Προχωρά ο διαγωνισμός για το μεγάλο έργο διευθέτησης και οριοθέτησης του Μεγάλου Ρέματος Ραφήνας. Με απόφαση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών προσωρινός ανάδοχος αναδείχθηκε η ΙΝΤΡΑΚΑΤ με ποσοστό 12,20%.

Δεύτερη κατετάγη η ΤΕΡΝΑ με 10,5% και τρίτη η ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ με 9,73%.

Το έργο υλοποιεί ως αναθέτουσα αρχή το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Το συνολικό κόστος ορίστηκε σε ποσό με ΦΠΑ 85,69 εκατ. ευρώ. Η χρηματοδότηση που έργου προέρχεται από το ΕΣΠΑ 2014-2020 μέσω του επιχειρησιακού προγράμματος «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη».

Ενα μεγάλο έργο

Όπως αναφέρει το imerisia.gr, είναι μαζί με το έργο διευθέτησης του Ρέματος Εσχατιάς, τα δύο μεγαλύτερα αντιπλημμυρικά έργα της Αττικής και εντάσσονται στο πρόγραμμα ανάλογων έργων που έχει ξεκινήσει να υλοποιεί το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ως ανάσχεση στα μεγάλα πλημμυρικά φαινόμενα που έχει ζήσει η Αττική τα τελευταία χρόνια. Ανάλογο αντιπλημμυρικό έργο θα πραγματοποιηθεί και στην περιοχή της Νέας Μάκρης, ο διαγωνισμός του οποίου αναμένεται τους επόμενους μήνες.

Η δημοπράτηση του έργου πραγματοποιηθηκε στις 21 Σεπτεμβρίου 2021 ενώ η αποσφράγιση των προσφορών έγινε στις 24 του ίδιου μήνα. Η διάρκεια των έργων εκτιμάται ότι θα διαρκέσει τρία έτη.

Αντικείμενο του έργου είναι η διευθέτηση του ρέματος της Ραφήνας, με σκοπό τη διαχείριση των πλημμυρικών απορροών και τη διασφάλιση της αντιπλημμυρικής προστασίας των παρακείμενων αστικών, περιαστικών και αγροτικών περιοχών.

Τα προτεινόμενα έργα διευθέτησης του ρέματος Ραφήνας αφορούν μήκος 14,99 χλμ., από την εκβολή του έως τη Λ. Σπάτων, και των συμβαλλόντων σε αυτό ρεμάτων Καλλιτεχνούπολης, Βαλανάρη, Παλαιού Μύλου και Αγ. Παρασκευής που συμβάλλουν στο ρέμα Βαλανάρη, ρ. Διασταύρωσης 1,2,3 καθώς και δημιουργία λεκάνης συγκράτησης φερτών.

Τι περιλαμβάνει

Αφορά στην κατασκευή των έργων διευθέτησης -οριοθέτησης του ρέματος Ραφήνας και τμημάτων των συμβαλλόντων σε αυτό ρεμάτων από την εκβολή του στη θάλασσα μέχρι την Λεωφ. Σπάτων.

Συγκεκριμένα περιλαμβάνει την διευθέτηση του κατάντη τμήματος (Χ.Θ. 4+400 – εκβολή) και την διευθέτηση του ανάντη τμήματος (Χ.Θ.4+400 -Χ.Θ. 14+990) συνολικού μήκους 15 χλμ περίπου που διασχίζει τους Δήμους Παιανίας, Παλλήνης, Ραφήνας -Πικερμίου και Σπάτων-Αρτέμιδος. κατασκευή Λεκάνης συγκράτησης φερτών, έργο και ειδική διατομή κτήματος Νάσιουτζικ – συμβολή υφιστάμενου ρέματος Παλλήνης, έργο συναρμογής υφιστάμενου τεχνικού Λεωφόρου Σπάτων, διευθέτηση ρέματος Καλλιτεχνούπολης και Διασταύρωσης 1, διευθέτηση ρέματος Βαλανάρη και συμβάλλοντα σε αυτό (Μύλου και Αγ. Παρασκευής), φυτεύσεις και ανάπλαση περιβάλλοντος χώρου κατάντη τμήματος ρέματος Ραφήνας.

Για το έργο έχουν προβλεφθεί απαλλοτριώσεις εκτάσεων 728.002,98 τ.μ.. Παράλληλα για τις ανάγκες του έργου προβλέπεται η μετατόπιση δικτύων τηλεπικοινωνιών, ύδρευσης (ΕΥΔΑΠ), υδροδότησης (Δήμου Ραφήνας-Πικερμίου), ηλεκτροδότησης (ΔΕΔΔΗΕ), αρχαιολογικές έρευνες κ.α.

Το μεγάλο ρέμα Ραφήνας

Η διευθέτηση του Μεγάλου Ρέματος Ραφήνας είναι το τρίτο μεγάλο έργο για την περιοχή. Στην περιοχή της Ραφήνας αναμένονται και επιπλέον έργα, όπως η επέκταση της Αττικής Οδού μέχρι το λιμάνι της πόλης, αλλά και η επέκταση του Προαστιακού Σιδηρόδρομου.

Οι σχετικές εξαγγελίες έχουν γίνει και η ειδικότερα η προκήρυξη του διαγωνισμού για την επέκταση του προαστιακού σιδηρόδρομου που θα καλύψει επίσης συγκοινωνιακά και την περιοχή του Πικερμίου είναι θέμα εβδομάδων.

Αντίθετη στην υλοποίηση της διευθέτησης του Μεγάλου Ρέματος Ραφήνας ήταν η ομάδα πολιτών «Κίνησης για την προστασία & ανάδειξη του Μ. Ρέματος Ραφήνας». Η ομάδα πολιτών είχε προσφύγει στο ΣτΕ ενάντια στην υλοποίηση του έργου, η οποία όμως απερρίφθη.

Δείτε τις ειδήσεις από την Ανατολική Αττική και όλη την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο irafina.gr.
Κάντε like στη σελίδα του irafina.gr στο Facebook
Ακολούθηστε το irafina.gr στο Twitter

© 2022 - iRafina. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

© 2022 - iRafina. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.