Σε 3 νέα προγράμματα Erasmus το 4ο Δημ. Σχολείο Ραφήνας – Ένα υπέροχο ταξίδι γνώσης ξεκινά!

Με πολύ μεγάλη χαρά ανακοινώνουμε την έγκριση τριών καινούριων προγραμμάτων erasmus+ για το σχολείο μας.

Στο 1ο πρόγραμμα με τίτλο “Partners for a school of future”, συμμετέχουν σχολεία από τη Ρουμανία, τη Βουλγαρία, την Ισπανία και τη Λετονία.

Στο 2ο πρόγραμμα με τίτλο “The impact of music, drama and movement in SEN and mainstream schools as pedagogical tools to teach the curriculum, implement inclusion and to support communication, social skills and behaviour”, συμμετέχουν σχολεία από την Αγγλία, τη Σουηδία, τη Γαλλία και την Ισπανία.

Στο 3ο πρόγραμμα με τίτλο “Future Classroom Skills – eSafety & Netiquette”, συμμετέχουν σχολεία από τη Σουδία, την Αγγλία και τη Σλοβενία.

Ένα υπέροχο ταξίδι γνώσης ξεκινά για όλους μας!

Τα Προγράμματα Erasmus+

Στο 1ο πρόγραμμα με τίτλο “Partners for a school of future” συμμετέχουν, εκτός από τη χώρα μας, η Ρουμανία, η Βουλγαρία, η Ισπανία και η Λετονία. Συντονίστρια χώρα είναι η Ρουμανία. ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ: Αύξηση της ποιότητας της εκπαίδευσης μέσω της κατάρτισης των εκπαιδευτικών για την προώθηση πρακτικών που περιλαμβάνουν καλύτερη προσαρμογή στις ανάγκες των παιδιών, χρησιμοποιώντας σύγχρονη τεχνολογία και μια αποτελεσματική προσέγγιση για τη διεπιστημονική μάθηση. Βελτίωση των εκπαιδευτικών πρακτικών χωρίς αποκλεισμούς για 90 εκπαιδευτικούς που συμμετέχουν στο έργο μέσω της συνεργατικής προσέγγισης (εκπαίδευση, εργαστήριο, συζητήσεις, δράσεις σχεδίων). Δημιουργία κοινωνικών ικανοτήτων των παιδιών για την άσκηση ορισμένων επιθυμητών κοινωνικών συμπεριφορών που αντιστοιχούν σε ηθικές αξίες όπως η ανοχή, η γενναιοδωρία, η φιλία, ο σεβασμός, η αλληλεγγύη συμμετέχοντας στις δραστηριότητες αλληλεξάρτησης που απαιτούνται από μια συνεκτική εκπαίδευση. Βελτίωση των επαγγελματικών δεξιοτήτων για 60 εκπαιδευτικών στη χρήση της σύγχρονης τεχνολογίας και της διεπιστημονικής προσέγγισης του περιεχομένου μάθησης μέσω του STEAM στις διδακτικές δραστηριότητες μέσω ανταλλαγής των βέλτιστων πρακτικών που διοργανώνονται στις κινητικότητες στη Ρουμανία, τη Βουλγαρία, τη Λετονία, την Ισπανία και την Ελλάδα.

Ενδεικτικές δραστηριότητες των δύο χρόνων:

• Δημιουργία γωνιά Erasmus στο σχολείο
• Διάχυση του προγράμματος στο σχολείο και στην τοπική κοινωνία
• Γνωριμία με τα εταιρικά σχολεία, τις χώρες τους και τον πολιτισμό τους
• Δημιουργία blog του προγράμματος όπου θα γνωστοποιούνται οι δράσεις μας
• Διαγωνισμός για την επιλογή logo του προγράμματος
• Δραστηριότητες (π.χ. ομαδικά παιχνίδια) μέσα από τις οποίες οι μαθητές θα αναπτύξουν δεξιότητες όπως η ενσυναίσθηση, η ανεκτικότητα και η συνεργασία.
• Δράσεις με τις οποίες οι μαθητές θα κατανοήσουν τη σημαντικότητα του να προσφέρουν, ειδικά σε άτομα που το έχουν πραγματικά ανάγκη. Θα έρθουν σε επαφή με την έννοια του εθελοντισμού.
• Δράσεις μέσα από τις οποίες θα κατανοήσουν την αξία της φιλίας και θα πραγματοποιηθεί και έκθεση ζωγραφικής από τους μαθητές γύρω από το θέμα.
• Προετοιμασία των εκπαιδευτικών για τη συμμετοχή τους στις εκπαιδευτικές δράσεις των άλλων χωρών
• Γνωριμία με τη γλώσσα των άλλων χωρών και εκμάθηση βασικών εκφράσεων και λέξεων
• Παρουσίαση παραδοσιακών χορών και τραγουδιών όλων των χωρών
• Προσέγγιση μέσω της λογοτεχνίας του ευαίσθητου θέματος της αύξησης της αυτοεκτίμησης των μαθητών
• Δημιουργία etwinning platform
• Δημιουργία photo book με τις δράσεις των δύο χρόνων

Στο 2ο πρόγραμμα με τίτλο “The impact of music, drama and movement in SEN and mainstream schools as pedagogical tools to teach the curriculum, implement inclusion and to support communication, social skills and behaviour” συμμετέχουν, εκτός από τη χώρα μας, η Αγγλία, η Γαλλία, η Σουηδία και η Ισπανία. Συντονίστρια χώρα είναι η Αγγλία. ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ: Πέντε σχολεία σε όλη την Ευρώπη συναντώνται για αυτό το έργο, έχοντας ως κύριο στόχο την κοινωνική ένταξη των μαθητών από διαφορετικό υπόβαθρο, τη χρήση της μουσικής, του δράματος και της κίνησης ως παιδαγωγικού εργαλείου καινοτόμων μεθόδων διδασκαλίας. Η μουσική, το δράμα και η κίνηση έχουν αποδειχθεί ότι έχουν σημαντικό ρόλο στην πρόοδο των μαθητών ακαδημαϊκά και συμπεριφορικά. Παιδιά που δεν έχουν την ευκαιρία να συμμετέχουν σε δραστηριότητες και με ελάχιστες ή καθόλου ευκαιρίες κοινωνικοποίησης, θα έρθουν σε επαφή με παιδιά από διαφορετικό υπόβαθρο για να δημιουργήσουν, να μάθουν και να διασκεδάσουν, γιορτάζοντας την ισότητα σε ένα ολιστικό περιβάλλον χωρίς αποκλεισμούς. Θα υπάρχουν δραστηριότητες ξεχωριστά για κάθε περιοχή: μουσική, δράμα, κίνηση, αλλά θα υπάρξουν δραστηριότητες όπου όλες οι περιοχές θα συγχωνευθούν για να διδάξουν και να εξερευνήσουν ρυθμικά μοντέλα, να αναπτύξουν φυσικό συντονισμό και στάση του σώματος, να ενεργούν, να χορεύουν και να τραγουδούν χρησιμοποιώντας συσκευές και δεξιότητες ΤΠΕ για τη μαγνητοσκόπηση, την καταγραφή, τη σύνθεση, την εκτέλεση και την παραγωγή κινούμενων εικόνων. Μαθητές απ’ όλα τα σχολεία θα κάνουν επιλογές για το θέμα των ταινιών καθώς και για τη διαδικασία της ιστορίας. Θα γράψουν στίχους για πρωτότυπα τραγούδια και θα κάνουν κοστούμια και μάσκες, εξερευνώντας την ιστορία και την πολιτιστική κληρονομιά κάθε χώρας-εταίρου με τη μουσική, το χορό, τη γλώσσα, το δράμα και τις ιστορίες / μύθους. Όλοι οι μαθητές (SEN και mainstream) θα έχουν την ευκαιρία να διεξάγουν τουλάχιστον μία δραστηριότητα και θα υποστηρίξουν το υπόλοιπο συμμετέχοντας και αναπτύσσοντας αυτοεκτίμηση και εμπιστοσύνη στον εαυτό τους.

Ενδεικτικές δραστηριότητες των δύο χρόνων:

• Δημιουργία γωνιά Erasmus στο σχολείο
• Διάχυση του προγράμματος στο σχολείο και στην τοπική κοινωνία
• Γνωριμία με τα εταιρικά σχολεία, τις χώρες τους και τον πολιτισμό τους
• Δημιουργία etwinning platform
• Σύνθεση μουσικής και δημιουργία στίχων από κάθε χώρα για τραγούδι με θέμα το περιβάλλον
• Δημιουργία Drama groups με τη θεματολογία κάθε χώρας. Η Ελλάδα έχει θέμα τη μυθολογία
• Δημιουργία ζωγραφιών και χειροτεχνίες για animation με θέμα τα ζώα και τα μεγέθη. Θα συνοδεύουν τη δημιουργία τραγουδιού με το συγκεκριμένο θέμα.
• Δημιουργία πόστερ και φυλλαδίων για το πρόγραμμα
• Παρουσιάσεις μαθητών για τις χώρες τους
• Δημιουργία χριστουγεννιάτικων και πασχαλινών καρτών που θα σταλούν στους εταίρους
• Γνωριμία με τα ήθη και τα έθιμα κάθε χώρας, π.χ χριστουγεννιάτικα τραγούδια και κάλαντα
• Σύνθεση μουσικής από τους μαθητές με τη χρήση του σώματός τους
• Δημιουργία on line περιοδικού (ISSUE MAGAZINE)
• Βίντεο με παραδοσιακά παιχνίδια
• Δημιουργία μικρού θεατρικού για τη διαφορετικότητα

Στο 3ο πρόγραμμα με τίτλο “Future Classroom Skills – eSafety & Netiquette” συμμετέχουν, εκτός από τη χώρα μας, η Σουηδία, η Αγγλία και η Σλοβενία. Συντονίστρια χώρα είναι η Σουηδία. ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ: Το Διαδίκτυο έχει τεράστιο αντίκτυπο στην κοινωνία μας σήμερα και η ψηφιοποίηση αλλάζει την κοινωνία μας και όλο και περισσότερες και νέες δεξιότητες απαιτούνται από τους μαθητές μας στο μέλλον. Σχολεία σε όλο τον κόσμο πρέπει να προσαρμόσουν αυτές τις αλλαγές ώστε να είναι σε θέση να διδάξουν στους μαθητές την κατάλληλη γνώση και να αποκτήσουν δεξιότητες που απαιτούνται στο μέλλον. Σε αυτό το πρόγραμμα, τέσσερα σχολεία από τη Σουηδία, το Ηνωμένο Βασίλειο, την Ελλάδα και τη Σλοβενία θα προβληματιστούν πάνω στα ψηφιακά εργαλεία καθώς και στις δεξιότητες σχετικά με τους κώδικες δεοντολογικής συμπεριφοράς στο διαδίκτυο και την ασφάλεια. Μέσα από αυτή τη συνεργασία θέλουμε να ανακαλύψουμε νέες μεθόδους διδασκαλίας για τους δασκάλους μας. Θέλουμε να εργαστούμε σύμφωνα με τις προσδοκίες των μελλοντικών δεξιοτήτων στην τάξη καθώς τα τάμπλετ, τα κινητά τηλέφωνα και οι υπολογιστές αποτελούν μέρος καθημερινής χρήσης στα σχολεία. Το διακρατικό μας έργο είναι σημαντικό, επειδή οι μαθητές μας συναντώνται μέσω διαδικτύου μέσα από διαφορετικά παιχνίδια, δραστηριότητες, blogs και ούτω καθεξής. Το Διαδίκτυο συνδέει τους ανθρώπους, αλλά πρέπει και να προετοιμάσουμε τους μαθητές μας για τις απειλές και τους κινδύνους που υπάρχουν. 19 δάσκαλοι θα συνεργαστούν καθώς θα γράψουμε κατευθυντήριες γραμμές για σχέδια μαθήματος και θα ανταλλάξουμε καλές πρακτικές. Θα επικεντρωθούμε κυρίως στις δεξιότητες που απαιτούνται στη νέα ψηφιακή εποχή.

Ενδεικτικές δραστηριότητες των δύο χρόνων:

Ενθάρρυνση των εκπαιδευτικών να χρησιμοποιήσουν νέες μεθόδους διδασκαλίας.
• Χρήση ψηφιακών εργαλείων / κωδικοποίησης
• Ανάπτυξη δεξιοτήτων των μαθητών που χρειάζονται στην ψηφιακή εποχή.
• Ανάπτυξη δεξιοτήτων των μαθητών, όπως η επικοινωνία, η συνεργασία και η κριτική σκέψη
• Σχέδια μαθήματος σε συνεργασία με τους μαθητές.
• Ανταλλαγή καλών πρακτικών μέσω των διακρατικών συναντήσεων
• Διαλέξεις με θέμα τα social media και το cyber bullying

Δείτε τις ειδήσεις από την Ανατολική Αττική και όλη την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο irafina.gr.
Κάντε like στη σελίδα του irafina.gr στο Facebook
Ακολούθηστε το irafina.gr στο Twitter

© 2022 - iRafina. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

© 2022 - iRafina. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.