Σκλαβενίτης: Οι στόχοι και η στρατηγική για να κυριαρχήσει (και) στο ηλεκτρονικό εμπόριο

Προτού συμπληρωθεί ο πρώτος μήνας του νέου έτους, ήρθε η πρώτη μεγάλη κίνηση στο εγχώριο λιανεμπόριο τροφίμων: Η εξαγορά του ηλεκτρονικού καταστήματος caremarket από τον Σκλαβενίτη ήρθε να ανατρέψει για ακόμη φορά τα δεδομένα στον κλάδο και να ρίξει λάδι στη φωτιά του ανταγωνισμού που καίει με αμείωτη ένταση όλα αυτά χρόνια.

Παρ’ ότι η διοίκηση είχε αφήσει να εννοηθεί εδώ και πολύ καιρό ότι δεν θα αργούσε να περάσει στην ψηφιακή εποχή, ωστόσο η απόφαση να μπει τώρα στο ηλεκτρονικό εμπόριο σηματοδοτεί μια σημαντική εξέλιξη, τόσο για την ίδια την αλυσίδα που μέχρι πρότινος δεν είχε καν ηλεκτρονική σελίδα (!), όσο και για την αγορά ολόκληρη. Και αυτό γιατί ο μεγαλύτερος λιανέμπορος της χώρας με σχεδόν 500 καταστήματα και πάνω από 28.000 εργαζόμενους θα διεκδικήσει και εδώ πρωταγωνιστικό ρόλο.

Υψηλόβαθμα στελέχη της Σκλαβενίτης μιλώντας στον mononews.gr αναφέρουν ότι ήρθε το πλήρωμα του χρόνου να τολμήσουν το βήμα στην ηλεκτρονική εποχή και να ανταποκριθούν στην αυξανόμενη ανάγκη των καταναλωτών για αγορές μέσω διαδικτύου. «Οι εποχές αλλάζουν, ήταν κάτι που έπρεπε να γίνει και θεωρήσαμε πως ήταν η κατάλληλη στιγμή για να προχωρήσουμε μπροστά», σημειώνουν χαρακτηριστικά. .

Όπως λένε, η συγκεκριμένη πλατφόρμα διαθέτει καλά χαρακτηριστικά, είναι εύχρηστη και γρήγορη και μπορεί με τη δική τους συμβολή και να κάνει τη διαφορά στον χώρο των ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ. Εκτιμάται πως το caremarket διαθέτει περίπου 10.000 με 11.000 εγγεγραμμένους χρήστες (μέλη) ενώ οι πωλήσεις κυμαίνονταν λίγο κάτω από 2 εκατ. ευρώ.

Παρ’ ότι το ηλεκτρονικό εμπόριο είναι «άγνωστος χώρος», η Σκλαβενίτης εμφανίζεται αποφασισμένη να επενδύσει στον τομέα αυτό, τον οποίο θεωρεί πως έχει πολύ μέλλον. Μάλιστα, μέσα στις επόμενες δυο με τρεις εβδομάδες πάντως η πλατφόρμα θα πάρει την επωνυμία «Σκλαβενίτης» ενώ στο ίδιο διάστημα και η προϊοντική γκάμα με νέους κωδικούς, φθάνοντας από περίπου 8.000 που έχει σήμερα στους περίπου 10.000 κωδικούς ευρείας κατανάλωσης. Στους κωδικούς αυτούς δεν περιλαμβάνονται τα είδη bazaar και τα εποχιακά είδη, τα οποία θα ενσωματωθούν σταδιακά.

Όσον αφορά στην τιμολογιακή πολιτική που θα υιοθετηθεί στο νέο εγχείρημα, επισημαίνεται αρμοδίως πως θα υπάρχουν ίδιες τιμές στο e-shop με τα φυσικά καταστήματα, με εξαίρεση κάποιες πολυσυσκευασίες που δεν διατίθενται στα φυσικά σημεία θα υπάρχουν ειδικές προσφορές.

Στα σχέδια είναι και η εκμίσθωση επιπλέον αποθηκευτικών χώρων στην Αττική καθώς το κέντρο διανομής που διαθέτει το caremarket στον Γέρακα εκτιμάται πως δεν αρκεί. Υπολογίζεται πως θα χρειαστούν τρία ή τέσσερα κέντρα διανομής στην Αττική (ένα για τον Πειραιά, ένα για το κέντρο της πρωτεύουσας και ένα για τα βόρεια προάστια), για να γίνονται ταχύτερα και πιο αποτελεσματικά οι παραδόσεις στον πελάτη.

Σταδιακά μέσα στο επόμενα χρόνια, το e-shop θα εξυπηρετεί και περιοχές εκτός Αττικής, μεγαλώνοντας και διευρύνοντας την ακτίνα δράσης του.

Αναφορικά με τις λεπτομέρειες της συμφωνίας, διευκρινίζεται πως η Σκλαβενίτης δεν απέκτησε την εταιρεία και τα βάρη της, αλλά μόνο την πλατφόρμα και την τεχνογνωσία της ενώ ξεκαθαρίζουν πως οι πρώην ιδιοκτήτες της, ο Γιάννης Χήτος (Ζαγόρι, Green Cola, GFK) και ο Βασίλης Στασινούλια (πρώην CEO του Μαρινόπουλου) δεν θα έχουν καμία σχέση στη νέα εποχή.

Όλα αυτά έρχονται σε μια στιγμή που ο μεγαλύτερος λιανέμπορος της χώρας συνεχίζει να αναπτύσσει τις πωλήσεις και να βελτιώνει τα τελικά αποτελέσματά του. Σύμφωνα με πληροφορίες, το 2019 έκλεισε με διψήφιο ρυθμό αύξησης των πωλήσεων (μεταξύ 10% και 12%) ενώ και τα EBITDA κινήθηκαν σε θετικό έδαφος, πολύ πάνω από τις προβλέψεις του business plan.

Οι διοικούντες τον Σκλαβενίτη εκφράζουν την ικανοποίησή τους για την πορεία της αλυσίδας και δηλώνουν αισιόδοξοι για τη συνέχεια, ειδικά μετά και την ολοκλήρωση του «κύκλου των ανακαινίσεων» μέσα στο 2019. Περίπου 100 σημεία εκτιμάται πως ανακαινίσθηκαν την περσινή χρονιά, τα οποία αναμένεται να αρχίσουν να αποδίδουν καρπούς από φέτος.

Δείτε τις ειδήσεις από την Ανατολική Αττική και όλη την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο irafina.gr.
Κάντε like στη σελίδα του irafina.gr στο Facebook
Ακολούθηστε το irafina.gr στο Twitter

© 2022 - iRafina. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

© 2022 - iRafina. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.