Σκλαβενίτης: Πόσα δις έσοδα το 2018, τι ετοιμάζει για 2019 – Φόβοι ανταγωνιστών

Λίγο περισσότερο από δύο χρόνια. Τόσος χρόνος έχει περάσει από την 1η Μαρτίου του 2016, οπότε η οικογένεια Σκλαβενίτη αναλάμβανε το πιο δύσκολο έργο διάσωσης επί ελληνικού εδάφους, αυτό της διάσωσης της Μαρινόπουλος.

Το στοίχημα ήταν μεν “προσωπικό”, αλλά όχι μόνο. Από το εάν η οικογένεια Σκλαβενίτη θα κατάφερνε να φέρει εις πέρας το εγχείρημα διάσωσης ενός χειμαζόμενου δικτύου και να κλείσει την “τρύπα” άνω των 1,8 δισ. ευρώ που άφηνε πίσω της η οικογένεια Μαρινόπουλου εξαρτιόταν και το αν η αγορά θα δεχόταν ένα ισχυρότατο πλήγμα.

Και αυτό γιατί άτακτη κατάρρευση του πρώην δικτύου της Μαρινόπουλος θα συμπαρέσυρε περισσότερους από 9.000 εργαζομένους και 2.000 προμηθευτές που ήταν “ανοιχτοί” στην αλυσίδα Μαρινόπουλος, η οποία μεσουράνησε τις προηγούμενες δεκαετίες και συνέβαλε στην αλλαγή εικόνας στο εγχώριο επιχειρείν.

Το ισοζύγιο

Μέχρι στιγμής ο λογαριασμός βγαίνει υπέρ της Σκλαβενίτης. Από τον προ διετίας Μάρτιο, που το πρώην δίκτυο της αλυσίδας Μαρινόπουλος πέρασε στον έλεγχό της και μισό αιώνα μετά την ημέρα που λειτούργησε το πρώτο κατάστημα Σκλαβενίτης στον Κηφισό στο Περιστέρι (το πρώτο κατάστημα λειτούργησε στις 6 Φεβρουαρίου του 1969), η οικογένεια Σκλαβενίτη έχει κερδίσει το πρώτο στοίχημα.

Ποιο ήταν αυτό; Να επαναφέρει στην κανονικότητα ένα δυσκίνητο δίκτυο και να ενσωματώσει στην κουλτούρα της τους πάνω από 9.000 εργαζομένους της πρώην Μαρινόπουλος.

Ωστόσο, πρέπει να γίνουν ακόμη πολλά για να υπάρξει πλήρης ενοποίηση δικτύου, προσωπικού και συστημάτων. Πρόκειται για ενέργειες που πρέπει να “τρέχουν” ταυτόχρονα με την εξυπηρέτηση του δανεισμού που ελήφθη για την απόκτηση της χειμαζόμενης αλυσίδας Μαρινόπουλος –το χρηματοοικονομικό κόστος το 2017 ήταν 40,184 εκατ. ευρώ–, την υλοποίηση του business plan και των επόμενων κινήσεων και επενδύσεων που έχουν δρομολογηθεί.

Πάνω από 3 δισ. ευρώ το 2018

Σύμφωνα με πηγές της αγοράς, ο “κανιβαλισμός” με το υπάρχον δίκτυο της Σκλαβενίτης περιορίστηκε στο 5%. Δηλαδή το πρώην δίκτυο της Μαρινόπουλος κατάφερε, όπως αναφέρουν οι ίδιες πηγές, να πάρει πίσω τον τζίρο που έχασε, όχι από το δίκτυο της Σκλαβενίτης, αλλά κυρίως από τους υπόλοιπους παίκτες της αγοράς που επωφελήθηκαν όταν αυτό φυλλορροούσε.

Πέρυσι ο τζίρος σε επίπεδο ομίλου ξεπέρασε τα 3 δισ. ευρώ, ενώ οι πωλήσεις “τρέχουν” με χαμηλό διψήφιο ποσοστό. Σε επίπεδο μητρικής, ο τζίρος έχει πιάσει τα 2,45 δισ. ευρώ. Σήμερα το δίκτυο της Σκλαβενίτης αριθμεί 503 καταστήματα, εκ των οποίων 415 Σκλαβενίτης, 18 βρίσκονται στην Κύπρο, 18 καταστήματα φέρουν την ταμπέλα Κρόνος, 39 είναι καταστήματα Χαλκιαδάκης και 13 είναι τα καταστήματα χονδρικής The Mart. Σημειώνεται πως η πατρινή αλυσίδα Κρόνος-Καρακίτσος, στην οποία η Σκλαβενίτης ελέγχει ποσοστό 55%, βρίσκεται ένα βήμα από την έξοδό της από το σχήμα.

Με βάση τον τελευταίο δημοσιευμένο ισολογισμό (χρήση 2017), ο όμιλος εμφάνισε τζίρο 2,5 δισ. ευρώ. Τα λειτουργικά αποτελέσματα διαμορφώθηκαν σε 56,5 εκατ. ευρώ και τα καθαρά αποτελέσματα σε 11 εκατ. ευρώ. Αντίστοιχα, η ΕΥΣ (Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης) από 1η Μαρτίου 2017 εμφάνισε αρνητικά λειτουργικά αποτελέσματα προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (-97 εκατ. ευρώ) και καθαρά αποτελέσματα (-87 εκατ. ευρώ), τα οποία ήταν σύμφωνα με τις προβλέψεις του επιχειρηματικού σχεδίου που έχει καταρτιστεί. Οι πιέσεις που ασκήθηκαν στα μεγέθη της συνδέονται με το γεγονός ότι σημαντικό τμήμα του δικτύου καταστημάτων της πρώην Μαρινόπουλος ετίθετο σε λειτουργία σταδιακά, κατά τη διάρκεια του έτους.

Τα πλάνα για το 2019

Ενισχύθηκε με μια ισχυρή μεταγραφή

Η συμπλήρωση των δύο ετών από την ημέρα που η Σκλαβενίτης ανέλαβε την τύχη του πρώην δικτύου της Μαρινόπουλος συνέπεσε με την ένταξη στο δυναμικό της του κ. Λάμπρου Παπακοσμά. Με περισσότερα από 30 χρόνια επαγγελματικής σταδιοδρομίας, ο κ. Παπακοσμάς έχει διατελέσει γενικός διευθυντής της Procter & Gamble Ελλάς και αποτελεί ένα από τα πλέον έμπειρα στελέχη της αγοράς, με βαθιά γνώση του ελληνικού λιανεμπορίου.

Ως μέλος του διοικητικού συμβουλίου, ο κ. Λ. Παπακοσμάς, το όνομα του οποίου “έπαιζε” από πέρυσι, θα αναλάβει τον ρόλο του εντεταλμένου συμβούλου της διοίκησης της ΕΥΣ για θέματα που σχετίζονται με τον στρατηγικό σχεδιασμό και την ανάπτυξη της εταιρείας. “Η συγκεκριμένη κίνηση αποτελεί μία πρωτοβουλία απολύτως ευθυγραμμισμένη με τον ευρύτερο επιχειρηματικό σχεδιασμό της ΕΥΣ που εστιάζει στην περαιτέρω ανάπτυξη, την ενίσχυση μεγεθών και την παροχή νέων σύγχρονων υπηρεσιών για τους καταναλωτές”, ανέφερε σε σχετική ανακοίνωσή της η εταιρεία.

Logistic center στην Αττική

Το διάστημα αυτό “τρέχει” η ενοποίηση των συστημάτων με SAP, η οποία εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί στο τέλος του έτους, ενώ στον σχεδιασμό του ομίλου είναι η δημιουργία logistic center στην Αττική έκτασης 100.000 τ.μ., η οποία τοποθετείται την περίοδο 2020-2021. Στον σχεδιασμό περιλαμβάνεται και η δημιουργία e-shop –η έναρξη λειτουργίας του τοποθετείται για τα τέλη του 2019– με τη δημιουργία delivery centers.

Σε ό,τι αφορά τις επενδύσεις, πέρυσι άγγιξαν τα 50 εκατ. ευρώ, ενώ επενδύσεις 75 εκατ. ευρώ έχουν δρομολογηθεί για τη φετινή χρονιά. Σημαντικό μέρος από τα προς επένδυση κεφάλαια θα κατευθυνθεί στην ολοκλήρωση της ανακαίνισης των “τελευταίων” 100 καταστημάτων του δικτύου της πρώην Μαρινόπουλος που δεν έχουν αναμορφωθεί πλήρως, σε Ελλάδα και Κύπρο.

Παράλληλα, από το τέλος της περασμένης χρονιάς λειτουργεί το “μπακάλικο” Γαστρονόμος στο κατάστημα στο εμπορικό κέντρο Avenue. Το συγκεκριμένο σημείο διαθέτει κοντά στα 1.200 προϊόντα από 130 μικρούς παραγωγούς, ενώ ο σχεδιασμός είναι να δημιουργηθούν αντίστοιχα σημεία και σε άλλα υπερ-μάρκετ Σκλαβενίτης ανά την Ελλάδα.

capital.gr

Δείτε τις ειδήσεις από την Ανατολική Αττική και όλη την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο irafina.gr.
Κάντε like στη σελίδα του irafina.gr στο Facebook
Ακολούθηστε το irafina.gr στο Twitter

© 2022 - iRafina. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

© 2022 - iRafina. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.