Super market: Τι αλλάζει μετά την εξαγορά των καταστημάτων της “Γέγος” σε Μαρκόπουλο, Πόρτο Ράφτη & Αρτέμιδα από τον Σκλαβενίτη

Νέα deal αλλάζουν τον «χάρτη» - Τα πλάνα των κορυφαίων retailers

Εντονη συνεχίζει να είναι η κινητικότητα στον κλάδο των super markets, τόσο από τους ισχυρούς παίκτες, όσο και από μικρές αλυσίδες (κυρίως στην περιφέρεια) οι οποίες διαθέτουν κάποια βασικά θεμελιώδη (τζίρους και EBITDA) που μπορούν να αποτελέσουν…δέλεαρ για κάποιον «κυνηγό» ευκαιριών.

Μετά τα δύο big deals του 2016, Σκλαβενίτης – Carrefour Μαρινόπουλος και My market – Βερόπουλος, την τελευταία τριετία έχει επιταχυνθεί η διαδικασία περαιτέρω συγκέντρωσης στον κλάδο.

Οι πιο… δραστήριες αλυσίδες μέσα στην πανδημία είναι κυρίως η Μασούτης και η Κρητικός, οι οποίες έχουν προχωρήσει σε εξαγορές και συγχωνεύσεις με πιο μικρά σούπερ μάρκετ, αυξάνοντας την παρουσία τους σε περιοχές και σημεία παρουσιάζουν ενδιαφέρον για αυτές.

Παράλληλα, και οι άλλοι «παίκτες» της πρώτης δεκάδας κάνουν τις δικές τους επιλεκτικές κινήσεις για περαιτέρω ενίσχυση της θέσης τους στην αγορά. Με αναδιάρθρωση του δικτύου καταστημάτων, με νέες προσθήκες και ανακαινίσεις, “γεμίζουν” ακόμα περισσότερο τον χάρτη της Ελλάδας.

Σκλαβενίτης

Ξεκινώντας από την Νο1 αλυσίδα σούπερ μάρκετ στη χώρα μας, τη Σκλαβενίτης, με σχεδόν διπλάσιο μέγεθος σε επίπεδο τζίρο από τον δεύτερο, πρόσφατα πρόσθεσε στο δίκτυό της, τέσσερα από τα έξι καταστήματα του super market Γέγος (σε Μαρκόπουλο, Πόρτο Ράφτη και Λούτσα με έναν συνολικό τζίρο της τάξης των €14 εκατ.).

Πρόκειται για τη δεύτερη φετινή εξαγορά της Σκλαβενίτης, μετά την προσθήκη εννέα καταστημάτων της γιαννιώτικης Sep Παπαδόπουλος (η οποία έκλεισε πέρυσι με έναν τζίρο περίπου €16 εκατ.) στο δίκτυό της τον περασμένο Απρίλιο.

Σε επίπεδο δικτύου, ξεκίνησε τη λειτουργία του τo νέο hypermarket της Σκλαβενίτης στην περιοχή της Νέας Φιλαδέλφειας, επί της οδού Λαχανά 12 στο 10ο χλμ. Εθνικής Οδού Αθηνών-Λαμίας. Πρόκειται για το 33ο hypermarket της αλυσίδας, συνολικής έκτασης 16.500 τ.μ., με εκθεσιακούς χώρους 4.700 τ.μ., που απασχολεί περισσότερους από 230 εργαζόμενους.

Η συγκεκριμένη κίνηση εντάσσεται στο συνολικό επενδυτικό πλάνο της Σκλαβενίτης, το οποίο εστιάζει σταθερά στην αναβάθμιση του δικτύου των καταστημάτων της, στη λειτουργία νέων σημείων και στην επέκταση του Σκλαβενίτης eMarket.

Στον σχεδιασμό της εταιρείας για την επόμενη χρονιά βρίσκεται το άνοιγμα δύο ακόμη καταστημάτων, στη Γλυφάδα και τη Μυτιλήνη, καθώς και η επέκταση του ηλεκτρονικού καταστήματος. Θυμίζουμε ότι η Σκλαβενίτης προχώρησε στη δημιουργία ενός νέου e-hub στην περιοχή της Κηφισιάς για τη βέλτιστη εξυπηρέτηση των ηλεκτρονικών παραγγελιών στη Βορειοανατολική Αττική.

Σε επίπεδο θεμελιωδών, πέρυσι ο κύκλος εργασιών της Σκλαβενίτης άγγιξε τα €4 δισ. ενώ η καθαρή κερδοφορία διαμορφώθηκε στα €61,1 εκατ. Ειδικότερα στη λιανική, ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε €3,32 δισ. και τα κέρδη προ φόρων σε €82,37 εκατ.

Lidl

Η Lidl Ελλάς, πιστή στο αναπτυξιακό της πλάνο, το οποίο επικεντρώνεται ξεκάθαρα σε οργανική ανάπτυξη με επέκταση του δικτύου της και όχι σε εξαγορές, εγκαινίασε πριν από λίγες ημέρες ένα νέο κατάστημα στον Νέο Κόσμο, επί της συμβολής των οδών Ηλία Ηλιού 49 και Ευδόξου, με τη συνολική επένδυση να ανέρχεται σε €13,2 εκατ.

Το δίκτυό της απαριθμεί πλέον 65 σημεία πώλησης στην Αττική και 230 σε ολόκληρη την Ελλάδα.

Τον περασμένο Απρίλιο η Lidl εγκαινίασε επίσης ένα νέο κατάστημα στον Λιμένα Θάσου (επενδύοντας περί τα €7 εκατ.).

Επίσης φέτος ολοκλήρωσε τον εκσυγχρονισμό των καταστημάτων της στη Ραφήνα, επί της λεωφόρου Χρυσοστόμου Σμύρνης & Έλλης Αλεξίου (μια επένδυση €4 εκατ.) αλλά και στην Ερμούπολη Σύρου (επενδύοντας €3,5 εκατ.)

Η Lidl Ελλάς εφαρμόζει από το 2021 τριετές επενδυτικό πλάνο, συνολικής αξίας €350 εκατ. που περιλαμβάνει την λειτουργία 13 νέων καταστημάτων, καθώς και ενός νέου κέντρου logistics.

AB Βασιλόπουλος

Η ΑΒ Βασιλόπουλος επενδύει κάθε χρόνο €60 εκατ. στη διαρκή αναβάθμιση των καταστημάτων της και στην επέκταση του δικτύου της.

Για το 2023, σκοπεύει να ανοίξει 10 νέα ιδιόκτητα καταστήματα και 50 νέα καταστήματα franchise.

Βασική προτεραιότητα είναι περιοχές όπου η αλυσίδα δεν διαθέτει παρουσία αυτή τη στιγμή. Σύμφωνα με τον επικεφαλής της εταιρείας, Νίκο Λαβίδα, τα σημεία έχουν εντοπιστεί και πρόκειται για συγκεκριμένα ακίνητα που η εταιρεία έχει εντοπίσει και για τα οποία είτε βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις, είτε έχει συμφωνήσει ήδη.

Πριν από μερικές ημέρες εγκαινίασε το νέο της κατάστημα στο Χαλάνδρι, και συγκεκριμένα στην Δ. Πλακεντίας & Ζήνωνος, ανεβάζοντας το δίκτυο σε 592 καταστήματα.

Επίσης, ένα από τα καταστήματα που αναμένονται εντός του α’ εξαμήνου του 2023 είναι το μεγάλο κατάστημα που ετοιμάζεται επί της Λεωφόρου Κηφισίας, στο “Δαχτυλίδι”. Ο κ. Λαβίδας ανέφερε ότι υπήρξε μια καθυστέρηση στους χρόνους, κυρίως λόγω γραφειοκρατίας.

Σημειώνεται ότι ο περυσινός τζίρος είχε υποχωρήσει ελαφρώς κάτω από τα €2 δισ. με τα καθαρά κέρδη να διαμορφώνονται σε €30,73 εκατ. Για τη φετινή χρονιά, ο κ. Λαβίδας αναμένει έναν τζίρο κοντά στα επίπεδα του 2021, αλλά με σημαντική πτώση της κερδοφορίας λόγω του τεράστιου κόστους ενέργειας, που έχει επηρεάσει όλες τις αλυσίδες, της προσπάθειας για προσφορά όσο το δυνατόν καλύτερων τιμών και της ελληνικής νομοθεσίας που θέτει πλαφόν στα περιθώρια κέρδους.

My market

Έμφαση στην ανάπτυξη των υποδομών της σχεδιάζει και για το 2023 η Metro ΑΕΒΕ, με το πλάνο επένδυσης να ξεπερνά τα €50 εκατ. υψηλότερο από το φετινό που κυμάνθηκε στα επίπεδα των €40 εκατ.

Η εταιρεία ολοκλήρωσε πρόσφατα το κέντρο διανομής έκτασης 40.000 τ.μ. στην Θεσσαλονίκη, μέσω του οποίου προσβλέπει σε περαιτέρω επέκταση και ενίσχυσης της παρουσία της στην Βόρεια Ελλάδα.

Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζει και την αναβάθμιση του δικτύου της, προχωρώντας πρόσφατα στην ανακαίνιση δύο πολύ μεγάλων καταστημάτων της στη Νέα Σμύρνη και στο Αιγάλεω.

Παράλληλα, η Metro μπαίνει δυναμικά στο κανάλι των convenience stores, αναπτύσσοντας το My Market Local, τη νέα αλυσίδα με μικρά καταστήματα λιανικής σε γειτονιές που θα “δουλέψουν” με τη μέθοδο franchise.

Πρόκειται για καταστήματα εμβαδού 120 – 200 τ.μ., τα οποία θα λειτουργούν όλες τις ημέρες της εβδομάδας και τα Σαββατοκύριακα. Ο όμιλος σχεδιάζει να δημιουργήσει πάνω από 80 καταστήματα My Market Local σε εύρος τριετίας.

Συνολικά το πλάνο της εταιρείας για την επόμενη χρονιά περιλαμβάνει:

20 νέα καταστήματα συμπεριλαμβανομένων και των My Market Local
3 ανακαινίσεις σε καταστήματα My Market
2 ανακαινίσεις σε Metro Cash & Carry
2 επεκτάσεις Metro Cash & Carry

Σε επίπεδο μεγεθών, για τη φετινή χρονιά, οι εκτιμήσεις στελεχών του ομίλου κάνουν λόγο για αύξηση 4%-5% σε όγκους και διψήφια σε αξία στη χονδρική (στο cash & carry) και μείωση σε όγκο κατά 2%-3% αλλά αύξηση σε αξία στον τομέα της λιανικής (My market), με τον συνολικό τζίρο να ξεπερνά το €1,4 δισ.

Μασούτης

Συνεχίζει με…αμείωτη ένταση τα deals η Μασούτης, η οποία λίγο πριν το τέλος του 2022, ενίσχυσε περαιτέρω την παρουσία της στην Βόρεια Ελλάδα, προσθέτοντας μέρος του δικτύου της αλυσίδας Family Super Market, η οποία στον τελευταίο της ισολογισμό (του 2020), κατέγραψε τζίρο €23,5 εκατ.

Πρόσφατα εξάλλου, η Επιτροπή Ανταγωνισμού ενέκρινε ομόφωνα την απόκτηση των καταστημάτων Αφοί Δεναξά, ενδυναμώνοντας έτσι την παρουσία της σε Σαντορίνη, Μύκονο και Αττική.

Είχε προηγηθεί η συμφωνία με τον ΣΥΝΚΑ αλλά και η ολοκλήρωση του σχεδίου συγχώνευσης των εταιρειών Γαλαξίας – Δήμητρα Μάρκετς και της αλυσίδας καταστημάτων Μαρκάτος, με την Διαμαντής Μασούτης.

Σχετικά με τις επενδύσεις της βορειοελαδίτικης αλυσίδας για το 2023, αυτές αναμένεται να ξεπεράσουν τα €25 εκατ. εστιάζοντας μεταξύ άλλων και στην επέκτασή της στη Νότια Ελλάδα.

Ειδικότερα, το επενδυτικό πλάνο της Μασούτης που έχει ορίζοντα διετίας, αφορά το concept Grand Μασούτης, το οποίο θα υλοποιήσει σε τουλάχιστον τέσσερις θέσεις – κλειδιά στην Αθήνα, ξεκινώντας από τα Νότια Προάστια της Αττικής, όπου θα ανοίξει το πρώτο κατάστημα άνω των 2.000 τ.μ στην Λεωφόρο Βουλιαγμένης, στο ύψος της Γλυφάδας. Το επόμενο κατάστημα του ιδίου concept θα λειτουργήσει σε ιδιόκτητο ακίνητο στις Τρεις Γέφυρες, ενώ είναι σε συζητήσεις για δύο ακόμα hypermarket στην Αθήνα.

Στην ανάπτυξη που σχεδιάζει στην πρωτεύουσα η Μασούτης θα βοηθήσει το πρώτο dark store, το οποίο έθεσε σε λειτουργία τον Αύγουστο και καλύπτει τις ανάγκες τροφοδοσίας της Κεντρικής και Βόρειας Αττικής, διαθέτοντας περίπου 18.000 κωδικούς προϊόντων.

Σε επίπεδο μεγεθών, η διοίκηση της Μασούτης αναμένει αύξηση του κύκλου εργασιών για τη φετινή χρήση (σε σχέση με τα €883,47 εκατ. του 2021), ενώ στόχος είναι η διατήρηση EBITDA και καθαρής κερδοφορίας σε ικανοποιητικά επίπεδα, λαμβανομένου υπόψη και του υψηλότερου κόστους λειτουργίας.

Γαλαξίας

Παρότι το όνομα του Γαλαξία (Πέντε Α.Ε.) έχει “παίξει” σε διάφορα σενάρια εξαγορών μικρότερων αλυσίδων, δεν έχει τελεσφορήσει κάποιο deal. Ωστόσο η διοίκηση εξακολουθεί να βολιδοσκοπεί κάποιους στόχους της.

Πέρυσι οι πωλήσεις της κατέγραψαν μια μικρή κάμψη, παραμένοντας ωστόσο πάνω από τα €500 εκατ., κάτι που αποδίδεται κυρίως στην υψηλή βάση που δημιούργησε η πρώτη χρονιά, όπου ξέσπασε η πανδημία Covid-10. Παράλληλα, τα καθαρά της κέρδη ανήλθαν σε €13,4 εκατ.

Αναφορικά με το επενδυτικό πλάνο του Γαλαξία, οι επενδύσεις που έγιναν το 2021, κυρίως για την ίδρυση και λειτουργία των νέων καταστημάτων, ανήλθαν σε €19,41 εκατ.

Τα καταστήματα της εταιρείας με το τέλος του 2021 ανέρχονταν σε 171, από τα οποία 89 είναι ιδιόκτητα και τα 82 μισθωμένα. Στο ξεκίνημα του 2022 άνοιξε ακόμη ένα εκμισθωμένο κατάστημα στα Καμένα Βούρλα ενώ αναμένεται να λειτουργήσει σύντομα ένα ακόμη νέο ιδιόκτητο κατάστημα στο κέντρο της Κορίνθου.

Κρητικός

Ένα νέο κατάστημα εγκαινίασε πρόσφατα η αλυσίδα σούπερ μάρκετ, Κρητικός, στο Αγρίνιο, το οποίο βρίσκεται επί της Εθνικής Οδού Αντιρρίου – Ιωαννίνων και Κλεισθένους.

Από την αρχή του έτους η Κρητικός έχει εγκαινιάσει 35 ακόμη νέα καταστήματα, μεταξύ άλλων σε Παγκράτι, Νίκαια, Χαλάνδρι, Πετρούπολη, Ρόδο, Κριεκούκι, Ερμιόνη, Ωρωπό, Ζωγράφου κ.ά., με το δίκτυο της να αριθμεί πλέον περισσότερα από 400 καταστήματα.

Θυμίζουμε ότι νωρίτερα μέσα στη χρονιά, η ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός προχώρησε στην εξαγορά 17 ακόμα καταστημάτων του Ομίλου super market Μαθιουδάκης σε Χανιά, Ρέθυμνο και Ηράκλειο, ενισχύοντας την παρουσία της στην Κρήτη, όπου πλέον αριθμεί 25 σημεία πώλησης.

Παράλληλα, το περασμένο καλοκαίρι ανακοίνωσε και την εξαγορά του ομίλου supermarket Συνεργαζόμενοι Παντοπώλες, ενισχύοντας την παρουσία της σε Βόρεια Ελλάδα και Κρήτη.

Σχετικά με τα οικονομικά μεγέθη, πέρυσι ο τζίρος του Ομίλου είχε αγγίξει συνολικά τα €420 εκατ. με τα καθαρά κέρδη να ανέρχονται σε €2,38 εκατ., ενώ σύμφωνα με τη μέχρι τώρα πορεία των εργασιών της εταιρείας, τις συνθήκες της αγοράς εσωτερικού και εξωτερικού που μαστίζεται από τη διεθνή οικονομική κρίση, η τρέχουσα χρήση παρουσιάζει σταθεροποίηση με τάση ανόδου.

Market in

Ένα νέο concept καταστήματος εγκαινίασε η Market IN το 2022, ανοίγοντας ένα convenience store, το Daily’s, στα μέσα Μαρτίου στα Ιλίσια, και συγκεκριμένα στην οδό Ευφρονίου 58. Σύμφωνα με την αλυσίδα, στο νέο κατάστημα μπορεί κανείς να βρει προσφορές σε πολλά προϊόντα, σε καφέ, έτοιμο φαγητό, σάντουιτς και μεγάλη ποικιλία από εδέσματα, καθώς και πολλά προϊόντα υπό το brand economy.

Το περασμένο καλοκαίρι η Market IN απέκτησε το 100% των μετοχών της εταιρείας Χαρά, της μεγαλύτερης τοπικής αλυσίδας super market στη Χίο. Σήμερα η εταιρεία απαριθμεί συνολικά 222 καταστήματα.

Κατά τη χρήση του 2021 ο κύκλος εργασιών της Market In έκλεισε στα €353,4 εκατ. με αύξηση 1,8% και τα καθαρά της κέρδη σε €1,44 εκατ.

Bazaar

Η Bazaar σχεδιάζει να επεκτείνει τους αποθηκευτικούς της χώρους σε Αθήνα, Ρόδο και Θεσσαλονίκη επενδύοντας στην αύξηση του capacity. Συγκεκριμένα, εξαγόρασε το 2021 τις παλιές εγκαταστάσεις της Ελαΐς στον Ρέντη, οι οποίες βρίσκονται κοντά στις δικές της, ενώ εντός των επόμενων μηνών θα προσθέσει 15.000 – 20.000 τ.μ. στο δυναμικό της, με επένδυση που ανέρχεται στα €3 εκατ.

Παράλληλα, επεκτείνει τις εγκαταστάσεις αποθήκευσης ψυκτικών χώρων στην Ρόδο, ενώ έχει αγοράσει και νέους χώρους αποθήκευσης ξηρού φορτίου και ψυγεία στην Θεσσαλονίκη, έργο το οποίο όταν αποπερατωθεί θα προσθέσει επιπλέον 10.000 τ.μ. στους χώρους αποθήκευσης του ομίλου.

Η Bazaar, η οποία έκλεισε το 2021 με τζίρο €195,6 εκατ. και καθαρά κέρδη €591 χιλ., αναπτύσσεται στον χώρο των convenience discount stores, με 160 ιδιόκτητα και franchise καταστήματα σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Κρήτη, Σάμο, Ρόδο, Κω, Αστυπάλαια, Kεφαλονιά, Ζάκυνθο, Εύβοια, Τρίπολη, Αλεξανδρούπολη, Μεσσηνία, Λακωνία.

Το μοντέλο Bazaar/Fresh Express, λειτουργεί κυρίως σε καταστήματα – ιδιόκτητα και franchise – μεγέθους έως 400 τ.μ. σε πυκνοκατοικημένες γειτονιές πόλεων ή τουριστικά σημεία.

Χαλκιαδάκης

Σταθερότητα αναμένεται να καταγράψει στην οικονομική χρήση του 2022 η Χαλκιαδάκης, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της αλυσίδας στα τέλη Αυγούστου, στοχεύοντας σε περαιτέρω ανάπτυξη, μείωση του κόστους και τη δημιουργία κερδοφορίας στις επόμενες χρήσεις.

Η διοίκηση εκτιμά ότι η σύγκρουση Ουκρανίας – Ρωσίας, και οι επιπτώσεις αυτής στις τιμές των εμπορευμάτων της εταιρείας και το κόστος μεταφοράς, συνδυαστικά με την αύξηση του ενεργειακού κόστους, ενδέχεται να έχουν επίδραση στο κόστος λειτουργίας.

Η εταιρεία που δραστηριοποιείται στον κλάδο του λιανικού και χονδρικού εμπορίου μέσω καταστημάτων supermarket και cash & carry στην ευρύτερη περιοχή της Κρήτης, έκλεισε το 2021 με πωλήσεις €176 εκατ. περίπου (άνοδο 2,09% από το 2020) και κέρδη μετά φόρων €9,81 εκατ.

Η διοίκηση εκτιμά ότι η σύγκρουση Ουκρανίας – Ρωσίας, και οι επιπτώσεις αυτής στις τιμές των εμπορευμάτων της εταιρείας και το κόστος μεταφοράς, συνδυαστικά με την αύξηση του ενεργειακού κόστους, ενδέχεται να έχουν επίδραση στο κόστος λειτουργίας.

OK Anytime Markets
Η OK Anytime Markets εγκαινίασε τρία νέα καταστήματα στη Θεσσαλονίκη. Ειδικότερα, σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, πρόκειται για τα καταστήματα OK!

Grocery:

στη Λεωφόρο Καλλιθέας 49
στην οδό Θεμιστοκλή Σοφούλη 8, στους Αμπελόκηπους
στην Πυλαία Θεσσαλονίκης, στην οδό Εμμανουήλ Φίλη 15

Τα τρία νέα καταστήματα ανακαινίστηκαν μέσα στο Σεπτέμβριο και λειτουργούν με τη μέθοδο Franchising.

Η OK Anytime Markets διαθέτει ένα δίκτυο 109 καταστημάτων με την επωνυμία OK market στο λεκανοπέδιο της Αττικής, από τα οποία τα 10 – 11 ανήκουν στην εταιρεία και τα άλλα λειτουργούν με franchise, ενώ υπάρχουν και άλλα 22 καταστήματα με την επωνυμία ΟΚ Grossery στην επαρχία εκ των οποίων μόνο τα 3 της ανήκουν.

Το 2021 έκλεισε για την εταιρεία με έναν τζίρο €61,3 εκατ. και κέρδη μετά φόρων €575 χιλ.

.imerisia.gr

Δείτε τις ειδήσεις από την Ανατολική Αττική και όλη την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο irafina.gr.
Κάντε like στη σελίδα του irafina.gr στο Facebook
Ακολούθηστε το irafina.gr στο Twitter

© 2022 - iRafina. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

© 2022 - iRafina. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.