Συντριβή Antonov: Ξύπνησαν μνήμες από τις δύο αεροπορικές τραγωδίες που συγκλόνισαν την Ελλάδα

Μαύρες μνήμες από δύο αεροπορικά δυστυχήματα που συγκλόνισαν το πανελλήνιο «ξύπνησε» η χθεσινοβραδινή αεροπορική τραγωδία σε αγροτική περιοχή μεταξύ Αντιφιλίππων και Παλαιοχωρίου, κοντά στην Καβάλα, με ένα ουκρανικό Antonov να παίρνει φωτιά σε κινητήρα κατά τη διάρκεια της πτήσης και να συντρίβεται στο έδαφος πριν προλάβει ο πιλότος να προχωρήσει σε αναγκαστική προσγείωση σε κοντινό μικρό αεροδρόμιο. Και οι 8 επιβαίνοντες στο αεροσκάφος έχουν χάσει τη ζωή τους.

Antonov έπεσε σε καλώδια της ΔΕΗ και οι επιβάτες έπαθαν ηλεκτροπληξία

Το ημερολόγιο έδειχνε 31 Αυγούστου 1995, όταν στρατιωτικό αεροσκάφος Antonov, λόγω ανθρώπινου λάθους, συνετρίβη έξω από τη Θεσσαλονίκη, παρασύροντας στον θάνατο και τους έξι επιβάτες του, τέσσερις ανώτεροι αξιωματικοί της Δημοκρατίας του Μαλί και οι δύο πιλότοι, που είχαν μεταβεί στο Κίεβο για την παραλαβή του αεροσκάφους. Το στρατιωτικό αεροπλάνο, που εκτελούσε πτήση από το Κίεβο προς την Τύνιδα, προσέκρουσε πάνω σε ηλεκτροφόρα καλώδια της ΔΕΗ, λίγο προτού έρθει σε επαφή με το έδαφος, με αποτέλεσμα να χτυπηθεί από μεγάλη τάση ρεύματος και οι έξι επιβάτες του να πάθουν ηλεκτροπληξία. Ακυβέρνητο, προσέκρουσε αρχικά στο τοιχίο του κτιρίου του Εργαστηρίου Ελέγχου Υπολειμμάτων Γεωργικών Φαρμάκων και στη συνέχεια το μπροστινό του μέρος καρφώθηκε στο κτίριο.

Την ώρα του δυστυχήματος, επικρατούσαν άσχημες καιρικές συνθήκες, με πολλή βροχή, και ο κυβερνήτης του αεροσκάφους όταν αντιλήφθηκε ότι δεν βρισκόταν σε αεροδιάδρομο αλλά στην Ε.Ο. Θεσσαλονίκης – Μουδανίων, προτίμησε να το προσγειώσει στα χωράφια προκειμένου να μην παρασύρει στον θάνατο τους οδηγούς των πολλών αυτοκινήτων που κινούνταν εκείνη την ώρα στον δρόμο.

Το μοιραίο Γιάκοβλεφ με τους 72 νεκρούς

Δύο χρόνια αργότερα, η συντριβή του Γιάκοβλεφ στα Πιέρια Ορη (στις 17/12/1997) έμελλε να μείνει στην ιστορία ως η μεγαλύτερη αεροπορική τραγωδία στη βόρεια Ελλάδα. Το Γιάκοβλεφ Yak-42 των αερογραμμών Aerosvit από την Οδησσό της Ουκρανίας με προορισμό τη Θεσσαλονίκη έχασε την επαφή με τον πύργο ελέγχου του αεροδρομίου «Μακεδονία» και συνετρίβη στη δασική περιοχή Ντίτσιος των Πιερίων, σε υψόμετρο 1.200 μέτρων.

Εβδομήντα δύο άνθρωποι -πλήρωμα και επιβάτες, μεταξύ των οποίων και 42 Ελληνες, οι περισσότεροι από την Αιανή Κοζάνης, που εργάζονταν σε κατασκευαστική εταιρεία στην Ουκρανία και επέστρεφαν στην πατρίδα τους για τα Χριστούγεννα- βρήκαν τραγικό θάνατο, ενώ για τον εντοπισμό του αεροσκάφους χρειάστηκαν εντατικές έρευνες τριών ημερών στο δύσβατο ανάγλυφο των Πιερίων, υπό άσχημες καιρικές συνθήκες με χιόνι και ομίχλη.

Προορισμός του αεροσκάφους ήταν το αεροδρόμιο «Μακεδονία» στη Θεσσαλονίκη, όταν ο πιλότος ζήτησε βοήθεια από το ραντάρ για να προσγειωθεί, ωστόσο όταν ενημερώθηκε ότι δεν υπήρχε ραντάρ προσέγγισης, απάντησε ότι έχει βρει το σωστό ίχνος και κατεβαίνει προς τα 3.500 πόδια. Αργότερα, ωστόσο, διαπιστώθηκε ότι το πλήρωμα του μοιραίου αεροσκάφους είχε χαθεί και λόγω ανεπαρκούς γνώσης της αγγλικής γλώσσας δεν μπορούσε να συνεννοηθεί με τους ελεγκτές, με αποτέλεσμα να μην μπορέσει να βρει το αεροδρόμιο και ύστερα από 18 λεπτά άσκοπων γύρων να καρφωθεί στα Πιέρια.

reader.gr

Δείτε τις ειδήσεις από την Ανατολική Αττική και όλη την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο irafina.gr.
Κάντε like στη σελίδα του irafina.gr στο Facebook
Ακολούθηστε το irafina.gr στο Twitter

© 2022 - iRafina. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

© 2022 - iRafina. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.