Τα νέα κορίτσια “υπομένουν” τον σεξισμό στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης λόγω FOMO

Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα οι αλγόριθμοι των social media προωθούν, αποδεδειγμένα πλέον, σεξιστικά posts που κανονικοποιούν σχετικές ιδεολογίες και συμπεριφορές στους χρήστες. Γιατί όμως τέτοιου είδους αναρτήσεις και λογαριασμοί συνεχίζουν να αναπαράγονται και γιατί οι νεαρές γυναίκες δεν δηλώνουν ηχηρή αποχή από αυτά τα φαινόμενα;

Οι αλγόριθμοι που χρησιμοποιούνται από τις πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης ενισχύουν ταχέως το ακραίο μισογυνιστικό περιεχόμενο, το οποίο εξαπλώνεται από τις οθόνες των χρηστών όλο και περισσότερο, σύμφωνα με έρευνα που διεξήχθη λίγους μήνες πριν.

Έρευνα Safer Scrolling

Οι ερευνητές αναφέρουν ότι παρατηρήθηκε τετραπλάσια αύξηση του μισογυνιστικού περιεχομένου που πρότεινε ο αλγόριθμος του TikTok σε διάρκεια 5 ημερών, με τα προτεινόμενα βίντεο να δείχνουν ακραίο περιεχόμενο μισογυνισμού, με εκφράσεις θυμού και κατηγοριών εναντίον των γυναικών.

Η επικεφαλής ερευνήτρια Dr Kaitlyn Regehr αναφέρει: «Οι αλγοριθμικές μέθοδοι στο TikTok και τα άλλα social media στοχεύουν στις αδυναμίες των ανθρώπων, όπως η μοναξιά ή αίσθηση απώλειας ελέγχου, και προωθούν επιβλαβές περιεχόμενο ως ψυχαγωγία. Επικίνδυνες απόψεις και ρητορικές κανονικοποιούνται στους νέους ανθρώπους και το online περιεχόμενο επηρεάζει τις offline συμπεριφορές τους».

Κι ενώ η συγκεκριμένη έρευνα εστίασε στο TikTok, οι ερευνητές αναφέρουν ότι τα ευρήματά τους θα μπορούσαν να αντιστοιχούν και σε άλλα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και εκφράζουν έντονη ανησυχία για την επίδραση που έχουν τα social media στους νέους ανθρώπους

Με βάση όλα τα παραπάνω ευρήματα το ερώτημα του γιατί αυτές οι αναρτήσεις αναπαράγονται και τι οδηγεί τις νεαρές να υπομένουν τις σεξιστικές συμπεριφορές διαδικτυακά, φαίνεται να αποκτά περισσότερο νόημα.

Η απάντηση σε αυτά τα ερωτήματα ήρθε με μια πρόσφατη έρευνα του Girlguiding, σύμφωνα με την οποία οι νέες γυναίκες υπομένουν, σε κάποιες περιπτώσεις, διαδικτυακές σεξιστικές συμπεριφορές, λόγω του φαινομένου “FOMO”.

Τι είναι το FOMO;

Σύμφωνα με το health.clevelandclinic, το FOMO (Fear of missing out) αναφέρεται στην αίσθηση ή την αντίληψη ότι άλλοι άνθρωποι διασκεδάζουν, βιώνουν νέα πράγματα ή ζουν μια καλύτερη ζωή. Ενώ πιο συχνά το νιώθει κάποιος για άτομα που αγαπά ή είναι κοντά, μπορεί επίσης να συμβεί με ανθρώπινους δεσμούς δημιουργημένους μέσω social media.

Όταν ένας χρήστης μέσων κοινωνικής δικτύωσης βλέπει άτομα που δεν γνωρίζει, αλλά ακολουθεί, να κάνουν πράγματα που ζηλεύει, μπορεί να έχει μόνιμο αντίκτυπο στο πώς νιώθει για τον εαυτό του.

«Έχουμε πρόσβαση σε όλα 24 ώρες την ημέρα, επτά ημέρες την εβδομάδα και οι περισσότεροι άνθρωποι βρίσκονται σε πολλές πλατφόρμες. Εξαιτίας αυτού, οι άνθρωποι αισθάνονται ότι είτε χάνουν δραστηριότητες είτε δεν κάνουν αρκετά για να αξιοποιήσουν πλήρως τις δυνατότητές τους», αναφέρει η ψυχολόγος κλινικής υγείας Amy Sullivan.

Πώς όμως στην πραγματικότητα συνδέεται το FOMO με τις σεξιστικές τάσεις των social media και την στάση των γυναικών απέναντι σε αυτές;

Έρευνα Girlguiding

Σύμφωνα λοιπόν με την έρευνα που διεξήχθη πρόσφατα για τον οργανισμό Girlguiding, τα κορίτσια και οι νεαρές γυναίκες υπομένουν τον σεξισμό των social media εξαιτίας του FOMO.

Το FOMO κρατά περισσότερους από τους μισούς νέους ηλικίας 11 έως 21 ετών σε εφαρμογές όπως το TikTok, το Snapchat και το WhatsApp, παρά το γεγονός ότι σχεδόν ένας στους πέντε δηλώνει ότι πέφτει θύμα “stalking” στο διαδίκτυο και περισσότερο από το ένα τρίτο λέει ότι αντικρίζει σεξουαλικές εικόνες χωρίς να το επιθυμεί.

Όπως αναφέρει και ο Guardian, η συχνότητα και των δύο διαδικτυακών βλαβών αυξάνεται χρόνο με το χρόνο. Τα ευρήματα της έρευνας έδειξαν επίσης ότι τα μισά κορίτσια και νεαρές γυναίκες ηλικίας μεταξύ 7 και 21 ετών αισθάνονται άγχος για το μέλλον τους.

«Στην καθημερινή μου ζωή, βλέπω πώς η συνεχής πίεση για την τήρηση των μη ρεαλιστικών προτύπων ομορφιάς και η εξομάλυνση του σεξισμού ωθεί τα κορίτσια να αισθάνονται ευάλωτα και να μην υποστηρίζονται», είπε η Jiya, 17 ετών, υπέρμαχος του Girlguiding. «Το να είσαι συνεχώς online το ενισχύει αυτό».

Όσο περισσότερο είμαστε συνδεδεμένοι στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, είμαστε επίσης πιο εκτεθειμένοι στην σύγκριση, μέσω των σεξιστικών αστείων, της διαδικτυακής παρενόχλησης και της αντικειμενοποίησης. Αυτό τροφοδοτεί τη μοναξιά και διαβρώνει την αυτοπεποίθησή μας, γεγονός που καθιστά δυσκολότερο να νιώθουμε θετικά για το μέλλον», συμπλήρωσε η η Jiya.

news247.gr

 

Δείτε τις ειδήσεις από την Ανατολική Αττική και όλη την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο irafina.gr.
Κάντε like στη σελίδα του irafina.gr στο Facebook
Ακολούθηστε το irafina.gr στο Twitter

© 2022 - iRafina. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

© 2022 - iRafina. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.