Ταχυδρόμος μια φορά την εβδομάδα στην Αττική!

Πλήρη ανατροπή στην διανομή ταχυδρομικών αντικειμένων στο Λεκανοπέδιο προκαλεί η απόφαση των ΕΛΤΑ να αλλάξουν το σύστημα διανομής, μειώνοντας τις θέσεις των ταχυδρόμων ανά Δήμο.

Οι πολίτες πλέον θα κάνουν «μαύρα μάτια» για να δουν ταχυδρόμο στη γειτονιά τους, καθώς έγιναν περικοπές από 50% έως 75% ανά περιοχή!

Είναι χαρακτηριστικό ότι τον Δεκέμβριο του 2019 εξυπηρετούσαν το Λεκανοπέδιο συνολικά 1.055 ταχυδρόμοι. Τον Μάρτιο του 2020 ο αριθμός των ταχυδρόμων μειώθηκε στους 705 με την αύξηση των γεωγραφικών χαρτών της διανομής. Με το νέο σύστημα ο αριθμός των ταχυδρόμων περιορίζεται δραματικά, στους μόλις 476.

Εδώ θα πρέπει να σημειωθεί ότι όλα τα παραπάνω είναι αποφάσεις που περιλαμβάνονται στο πλαίσιο εκσυγχρονισμού των ΕΛΤΑ, ωστόσο φαίνεται να μειώνουν σημαντικά την ποιότητα των υπηρεσιών που προσφέρoυν. Η μείωση των διανομέων δεν αφορά μόνο την Αττική, αλλά ολόκληρη τη χώρα.

Αύξηση μετοχικού κεφαλαίου

Ήδη λίγο πριν τα Χριστούγεννα πραγματοποιήθηκε το πρώτο βήμα κεφαλαιακής ενίσχυσης με την Αύξηση Μετοχικού Κεφαλαίου, ύψους 100 εκατ. ευρώ, η οποία καλύφθηκε εξ’ ολοκλήρου από το Δημόσιο.

Την ένεση ρευστότητας συμπλήρωσε η πληρωμή της αποζημίωσης για την καθολική ταχυδρομική υπηρεσία που παρέχουν τα ΕΛΤΑ, για τα έτη 2013-2020. Ωστόσο σχεδόν 140 εκατ. ευρώ από τα συνολικά 280 εκατ. θα διοχετευτούν στην εθελουσία έξοδο υπαλλήλων.

Τα νούμερα εκπλήσσουν

Ενδεικτικά, το νέο σύστημα προβλέπει εξυπηρέτηση ανά δήμο:

Πεύκη μόλις δύο διανομείς για όλο τον δήμο
Ελληνικό 2 διανομείς
Αγία Βαρβάρα 2 διανομείς
Ψυχικό (Νέο και Παλιό) 3 διανομείς
Αργυρούπολη 3 διανομείς
Αγία Παρασκευή 5 διανομείς
Νέα Σμύρνη 6 διανομείς

Δείτε ακόμα:  Συνελήφθη 20χρονος για υπόθεση ναρκωτικών

Ακόμα πιο εντυπωσιακή είναι η μείωση αν κάποιος δει τις διαφορές με τους διανομείς που υπήρχαν μέχρι πρότινος και τις μειώσεις που επιφέρει η νέα απόφαση των ΕΛΤΑ. Ειδικότερα, σε πολλές περιοχές η μείωση είναι υπερδιπλάσια δημιουργώντας σημαντικά προβλήματα σε όσους παραμένουν. Ενδεικτικά:

Στην Καλλιθέα παραμένουν μόλις 9 από 27 διανομείς
Στο Περιστέρι 12 από 36 διανομείς
Σε Ίλιον, Πετρούπολη και Άγιοι Ανάργυροι 13 από 39 διανομείς
Στον Πειραιά 21 από 43 διανομείς

Ήδη έχουν προκληθεί αντιδράσεις σε επίπεδο δήμων καθώς γίνεται κατανοητό πόσο σημαντικές επιπτώσεις θα έχει η πλήρης διάλυση της διανομής, με δεδομένο ότι σχεδόν τριπλασιάζονται οι τομείς διανομής και άρα οι αντίστοιχοι χρόνοι παράδοσης.

Ο Πρόεδρος του Σωματείου Ταχυδρόμων Αθήνας και Νομού Αττικής

Όπως ανέφερε ο Πρόεδρος του Σωματείου Ταχυδρόμων Αθήνας και Νομού Αττικής Γιάννης Οικονόμου: «Η νέα δομή λειτουργίας θα φέρει τεράστιες καθυστερήσεις στην αλληλογραφία για τους καταναλωτές, αφού κατά περίπτωση θα φτάνουν να βλέπουν ταχυδρόμο μια φορά την εβδομάδα αλλά και σε περιπτώσεις σπανιότερα. Αρκεί απλώς να αρρωστήσει ένας ταχυδρόμος για να καθυστερήσει η αλληλογραφία πολλές ημέρες.

Το Σωματείο Ταχυδρόμων Αθήνας και Νομού Αττικής έχει καταγγέλλει την απόφαση και έχει καλέσει τη Διοίκηση σε διάλογο για να βρεθούν ρεαλιστικές λύσεις στα μεγάλα προβλήματα του ταχυδρομείου, στο πλαίσιο της καλής πρόθεσης που έδειξε πρόσφατα η κυβέρνηση με την απελευθέρωση των σχετικών κονδυλίων για τα ΕΛΤΑ.

Δείτε ακόμα:  13χρονη νοσηλεύεται στην Εντατική - Υπέστη εγκαύματα μετά από «challenge» στο TikTok

Η ελλιπής κατανόηση του συστήματος διανομής έχει οδηγήσει σε δραματικές περικοπές που δεν εξυγιαίνουν αλλά στραγγαλίζουν το ταχυδρομείο. Δεν δημιουργούνται δηλαδή προϋποθέσεις για ένα βιώσιμο και λειτουργικό ταχυδρομείο κάτι που αποτελεί κεντρική στόχευση αλλά και κοινωνικό αίτημα.

Το Σωματείο θα προχωρήσει στις απαραίτητες ενέργειες για να προστατεύσει τους ταχυδρόμους».

Θεσπρωτία: Ξέμειναν με έναν ταχυδρόμο 33 χωριά

Δυσπρόσιτα χωριά, μεγάλες αποστάσεις και η μόνη δυνατότητα να εξυπηρετηθούν ταχυδρομικά οι κάτοικοι της ορεινής Θεσπρωτίας, κυρίως οι ηλικιωμένοι, είναι τα ΕΛΤΑ. Η δημοτική ενότητα Παραμυθιάς του δήμου Σουλίου, μια από τις πιο απομακρυσμένες περιοχές, αποτελείται από 23 κοινότητες και περίπου 7.500 κατοίκους. Συνολικά ο πληθυσμός του δήμου ξεπερνά τις 10.000. Η πρόθεση των ΕΛΤΑ να μειώσει το ανθρώπινο δυναμικό προκαλεί απορία και ανησυχία, σύμφωνα με τον δήμαρχο Σουλίου Γιάννη Καραγιάννη.

Σύμφωνα με τους εργαζόμενους η αναδιάρθρωση των ΕΛΤΑ εντάσσεται στην προώθηση της ιδιωτικοποίησης του Οργανισμού, με δυσάρεστες συνέπειες για τους ίδιους και τους τελικούς αποδέκτες του εγχειρήματος, τους πολίτες.

Η Μονάδα Διανομής των ΕΛΤΑ Άρτας

«Από τους 15 ταχυδρόμους στην Μονάδα Διανομής Άρτας μένουν για την εκτέλεση των δρομολογίων μόνο έξι, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται προβλήματα στην αποτελεσματική εξυπηρέτηση των επιχειρήσεων και των πολιτών του νομού», τονίζουν σε ανακοίνωσή τους οι ταχυδρόμοι της Μονάδας Διανομής των ΕΛΤΑ Άρτας.

Αναλυτικά: «Το ταχυδρομείο έχει πορεία 198 ετών, όπου μέσα σε αυτά τα χρόνια οι ταχυδρόμοι κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες (πόλεμοι, αρρώστιες, πανδημίες πρόσφατα κλπ) εξυπηρετούσαν τους πολίτες. Όμως σήμερα σύμφωνα με τον μετασχηματισμό των ΕΛΤΑ, οι αποφάσεις της Διοίκησης να εφαρμόσει το νέο σχέδιο διανομής στο νομό Άρτας δεν είναι προς το συμφέρον της ποιοτικής εξυπηρέτησης των πολιτών.

Δείτε ακόμα:  Φάρσα για βόμβα στο δρομολόγιο Αθήνα - Λιανοκλάδι! Τεράστια ταλαιπωρία για τους επιβάτες

Συγκεκριμένα από τους 15 ταχυδρόμους στην Μονάδα Διανομής Άρτας μένουν για την εκτέλεση των δρομολογίων μόνο έξι (τρεις αστικοί και τρεις αγροτικοί).

Αυτό θα έχει σαν αποτέλεσμα να δημιουργηθούν προβλήματα στην αποτελεσματική εξυπηρέτηση των επιχειρήσεων και των πολιτών του νομού. Ήδη υπάρχει καθυστερημένη εξυπηρέτηση των πολιτών με αποτέλεσμα να υπάρχουν πολλά παράπονα.

Ο ημερήσιος τύπος και η αλληλογραφία με την εφαρμογή του D+3 και του D+5, διανέμεται κάθε τρεις ημέρες ενώ στα αγροτικά σημεία από μια έως δύο φορές την εβδομάδα.

Προβλήματα και με την έγκαιρη καταβολή των συντάξεων

Σημαντικά προβλήματα θα δημιουργηθούν και με την έγκαιρη καταβολή των συντάξεων διότι στο χρόνο που δίνεται δεν θα είναι δυνατή η καταβολή τους.

Στην προσπάθειά μας να προλάβουμε την διόγκωση των προβλημάτων που ήδη υπάρχουν, ξεκινάμε μια προσπάθεια ενημέρωσης των τοπικών φορέων και οργανώσεων αλλά και όλων των πολιτών του νομού μας.

Ζητάμε από την διοίκηση να ενσκήψει στο πρόβλημα και να δώσει περισσότερες θέσεις διανομέων προκειμένου το έργο της διανομής να εκτελείται απρόσκοπτα, πιο αποτελεσματικά και η εξυπηρέτηση των πολιτών να είναι ποιοτικότερη».

moved.gr