Τεράστιο πρόβλημα έχει δημιουργηθεί από το πρωί με ταταξίμετρα, με αποτέλεσμα πάρα πολλοί οδηγοί ταξί σε όλη την Ελλάδα να έχουν “τραβήξει” χειρόφρενο, παρότι είναι παραμονή Πρωτοχρονιάς, ημέρα που περίμεναν πώς και πώς για να εργαστούν.
Όπως κατήγγειλαν οδηγοί ταξί στο enikos.gr, έχουν μπλοκάρει τα περισσότερα καινούργια ταξίμετρα συγκεκριμένης εταιρείας από πολύ νωρίς το πρωί και ακόμα δεν υπάρχει ενημέρωση για το πότε θα αποκατασταθεί η βλάβη. Μέχρι τότε, οι οδηγοί ταξί είτε απομονώνουν την ταμειακή και η χρέωση της διαδρομής γίνεται κατά προσέγγιση, με το ρίσκο όμως να τους επιβληθεί πρόστιμο σε περίπτωση ελέγχου, είτε έχουν τα οχήματά τους ακινητοποιημένα, αλλά χάνουν το μεροκάματο.
“Έχει κολλήσει το λογισμικό της εταιρείας που είναι ο κύριος πωλητής ταξίμετρων στην Ελλάδα. Έχει μπλοκάρει από σήμερα το πρωί και περιμένουμε να λυθεί το πρόβλημα από την κατασκευάστρια εταιρεία για να αρχίσουν να δουλεύουν οι οδηγοί. Πρόκειται για το λογισμικό που έχουν τα ταξίμετρα τα οποία έχουν πουληθεί στη χώρα από το 2017. Μιλάμε δηλαδή για το 80% των ταξίμετρων από τη συγκεκριμένη εταιρεία που κυκλοφορούν στη χώρα. Κι αυτό γιατί λόγω της νομοθεσίας, είχαν αναγκαστεί τα ταξί να τα αλλάξουν και να τοποθετήσουν τα καινούργια” λέει στο enikos.gr ο Δημήτρης Κοσμάς, ιδιοκτήτης εξουσιοδοτημένου συνεργείου τοποθέτησης, ρύθμισης και επισκευής ταξίμετρων.
“Το λογισμικό σε κάποια ταξίμετρα βγάζει error, σε άλλα αντί για μονή μπαίνει η διπλή ταρίφα και σε άλλα εμφανίζεται λάθος ημερομηνία. Το πρόβλημα δεν υπάρχει μόνο στην Ελλάδα, γιατί η συγκεκριμένη εταιρεία πουλάει ταξίμετρα και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες όπως στη Γερμανία και την Τσεχία” τονίζει.
Είναι χαρακτηριστικό ότι σε ένα από τα ταξίμετρα η ημερομηνία που εμφανίζεται είναι 1 Ιανουαρίου του… 2026.
Όπως λέει ο κ. Κοσμάς, μπορεί να απομονωθεί η ταμειακή και να γίνεται η χρέωση της διαδρομής κανονικά, χωρίς να εκδίδεται απόδειξη, όμως αυτό αποτελεί φορολογική παράβαση και κινδυνεύουν οι οδηγοί με βαρύ πρόστιμο”.
“Στον νόμο υπάρχει μια πρόβλεψη που αναφέρει ότι σε περίπτωση που χαλάσει το ταξίμετρο, μπορούν οι οδηγοί να χρησιμοποιήσουν μπλοκ” υποστηρίζει ο Θύμιος Λυμπερόπουλος, πρώην πρόεδρος Ιδιοκτητών Αυτοκινητιστών και εξηγεί: “Μπορούν να κόβουν απλή απόδειξη. Να την σφραγίζουν και να την πηγαίνουν στον λογιστή τους. Όμως πολλοί δεν το γνωρίζουν. Έπρεπε να είχε παρέμβει η Ομοσπονδία”.
enikos.gr