Ομόφωνη ήταν η απόφαση από το Περιφερειακό Συμβούλιο σχετικά με την Γνωμοδότηση επί της Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (Σ.Μ.Π.Ε.) του Αναπτυξιακού Προγράμματος και Μελέτης Διαχείρισης (Masterplan) του Λιμένα Ραφήνας.
Το περιφερειακό συμβούλιο υιοθέτησε την τελική πρόταση του περιφερειάρχη Νίκου Χαρδαλιά για την υιοθέτηση των παρατηρήσεων της Υπηρεσίας και την καταψήφιση του αναπτυξιακού προγράμματος και της μελέτης του λιμένα Ραφήνας
Νωρίτερα ο κ Χαρδαλιάς χαρακτήρισε το έργο εκτρωματικό, όσο αφορά το λιμάνι της Ραφήνας, όμως τάχθηκε υπέρ του έργου της διευθέτησης – οριοθέτησης του Μεγάλου Ρέματος της Ραφήνας
Αρχικά τον λόγο πήρε η δήμαρχος Ραφήνας Πικερμίου κα Τσεβά και είπε ότι έχει διαβιβαστεί η απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου η οποία ήταν κατά του Master Plan. Αναρωτήθηκε αν αυτό είναι ανάπτυξη για τον τόπο και ρώτησε που υπάρχουν οι υποδομές για την πόλη ενώ ανέφερε πως θα καθαιρεθούν τοπόσημα όπως ο Άγιος Νικόλαος. Αν έχει κορεστεί το λιμάνι του Πειραιά εμείς θα πληρώσουμε το αντίτιμο? Γιατί να τιμωρηθούν οι πολίτες της Ραφήνας?, είπε η κα Τσεβά ενώ τόνισε πως το έργο δεν έχει την κοινωνική αποδοχή και ζήτησε από τους Περιφερειακούς Συμβούλους να το καταψηφίσουν
Στην συνέχεια τον λόγο πήρε ο πρώην νομάρχης Λεωνίδας Κουρής ο οποίος ανέφερε τι προβλέπει το σχέδιο και πως λειτουργεί το λιμάνι της Ραφήνας με τις ταυτόχρονες αναχωρήσεις και αφίξεις. Είπε πως προϋπόθεση για το master plan είναι να υπάρξει η Αττική Οδός και ο Προαστιακός όμως είναι αδύνατο την επόμενη δεκαετία να γίνουν οι επεκτάσεις. Είπε πως μελετητές που εμφανίστηκαν σε εκδήλωση του δήμου Ραφήνας ανέτρεψαν την κυκλοφοριακή μελέτη που υπάρχει στην ΣΜΠΕ. Είπε πως δεν αρκεί να υπάρξει η ανακοίνωση των επεκτάσεων αλλά αν οι επεκτάσεις είναι σύμφωνες με την ΣΜΠΕ καθώς αν δεν είναι θα πρέπει να γίνει μία άλλη ΣΜΠΕ ενώ έκλεισε λέγοντας πως το Περιφερειακό συμβούλιο θα πρέπει να είναι εναντίον στην ΣΜΠΕ
Τον λόγο πήρε ο κ Βασιλόπουλος ο οποίος είπε πως για εμάς είναι το θέμα που επηρεάζει περισσότερο από κάθε άλλο θέμα που έχει έρθει, καθώς επηρεάζει τον τόπο για πάρα πολλά χρόνια. Zήτησε από τους Περιφερειακούς Συμβούλους να θυμηθεί ο καθένας από πότε θυμούνται τη Ραφήνα και να αναλογιστεί πως με αυτην την ΣΜΠΕ η Ραφήνα αλλάζει. Δεν μπορούμε να δεχθούμε κτίρια που θα κόβουν τη θέα προς τη θάλασσα. Είναι ένα παράλογο σχέδιο που έρχεται να μπει σε μία περιοχή που ήδη υπάρχει είπε ο κ Βασιλόπουλος λέγοντας πως αυτό το λιμάνι δεν χωράει. Ζήτησε να ληφθεί μία πολιτική απόφαση και έκλεισε λέγοντας πως δεν θα ήταν χαρούμενος αν ερχόταν η Αττική Οδός και στην συνέχεια να γινόταν αυτό το λιμάνι όπως το έχουν σχεδιάσει
Τον λόγο πήρε στην συνέχεια η κα Μαρία Νάτση η οποία ανέφερε πως το θέμα του master plan του λιμανιού ξεκίνησε ένα κίνημα το Save Rafina στο οποίο εντάχθηκαν πολλοί σύλλογοι από τη Ραφήνα. Είπε πως το master plan είναι ένα γιγαντιαίο σχέδιο με πολλές ασάφειες, το οποίο αυτοαναιρείται. Ζήτησε να μην μεγαλώσει άλλο το λιμάνι και να εφαρμοστεί το στρατηγικό σχέδιο που αναφέρει σαν δεύτερο λιμάνι το Λαύριο και όχι τη Ραφήνα
Η κα Πετρόγλου από την Κίνηση για την Προστασία του Μεγάλου Ρέματος Ραφήνας η οποία είπε πως είμαστε κατά του έργου του λιμανιού της Ραφήνας αλλά και του Μεγάλου Ρέματος Ραφήνας. Είπε πως με τα έργα στο μεγάλο ρέμα αυξάνεται ο πλημμυρικός κίνδυνος και πως τα έργα αυτά είναι αντικλιματικά
H κα Τερζοπούλου είπε πως το λιμάνι της Ραφήνας δεν θα είχε υπάρξει αν δεν είχε γίνει για την εξυπηρέτηση των κατοίκων της Εύβοιας και της Άνδρου. Είπε πως το master plan δε συνυπολογίζει τα έργα που γίνονται στην περιοχή, δεν έχει λάβει υπ όψιν την ατμοσφαιρική ρύπανση από το αεροδρόμιο ενώ η διαβούλευση ήταν ελλείπεις και ζήτησε να ψηφίσουν κατά
Ο κ Ξηντάρας είπε πως φαίνεται από τα σχέδια πως πρόκειται για μεταφορά του λιμανιού του Πειραιά στη Ραφήνα. Αναφέρθηκε στα σημεία που το master plan έχει λάθη, για τις μελέτες που αναφέρονται και δεν υπάρχουν, για τις ελλείψεις που παρουσιάζει όπως επίσης και για τις καταστροφές που θα προκύψουν στο περιβάλλον αν εφαρμοστεί αλλά και για το ότι η ΣΜΠΕ έγινε χωρίς να υπάρχει χορική σχέση λιμανιού και πόλης
Η κα Σκαμάγκα αναφέρθηκε στους προστατευόμενους υγρότοπους που δεν αναφέρονται αλλά και στα κυκλοφοριακά που δεν είναι αποτελέσματα μετρήσεων αλλά αναγωγές που δεν μπορούν να γίνουν δεχτές και τέλος ζήτησε να υπογειοποιηθεί η Φλέμινγκ μέχρι τα όρια του σχεδίου
Η κα Εμυ Κροκίδη από την κίνηση Save Rafina είπε πως η κίνηση έγινε για να σωθεί η Ραφήνα από ένα λιμάνι τέρας. Ζήτησε να μην ψηφίσει το σώμα να ψηφίσει υπέρ ή κατά των παρατηρήσεων της τεχνικής υπηρεσίας αλλά να πάρουν πολιτική απόφαση και να ψηφίσουν αρνητικά. Είπε πως θα πολλαπλασιαστούν τα πλοία, θα καταστραφούν τα παραδοσιακά καταστήματα και οι καμάρες και στην θέση τους θα κτιστούν τέρατα.
Στη συνέχει τον λόγο πήραν επικεφαλής αλλά και περιφερειακοί σύμβουλοι οι οποίοι όλοι τάχθηκαν κατά του Master Plan
Τέλος τον λόγο πήρε ο Περιφερειάρχης κ Χαρδαλιάς και στην συνέχει είχαμε την ψηφοφορία
Στη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου παραβρέθηκαν ακόμα οι πρώην αντιδήμαρχοι Δουβίτσας και Σκούφος όπως και η Δημοτική Σύμβουλος Κωνστ. Μακρή