Ένα σοβαρό οδηγικό ατόπημα μπορεί να υποβαθμίσει πλήρως την ποιότητα ζωής πολλών συμπολιτών μας.
Συνθήκες ζούγκλας επικρατούν στους δρόμους της χώρας μας, με τους ισχυρούς να επιβάλλονται στους αδύναμους, υποβαθμίζοντας την ποιότητα ζωής τους. Στην προκειμένη περίπτωση, οι ισχυροί είναι οι οδηγοί, οι οποίοι προκειμένου να απαλλαχθούν από το άγχος και την ταλαιπωρία του παρκαρίσματος, αφήνουν τα αυτοκίνητά τους κυριολεκτικά όπου βρουν.
Όσο αθώο, ωστόσο, και να προβάλλει ένα παρκάρισμα στο πεζοδρόμιο, πρόκειται για μια πρακτική με άμεσες συνέπειες στην καθημερινότητα όλων μας και δη όσων συνανθρώπων μας αντιμετωπίζουν κινητικά προβλήματα ή προβλήματα όρασης.
Αυτό διότι σταθμεύοντας στο πεζοδρόμιο, ο παραβάτης οδηγός υψώνει ανυπέρβλητα εμπόδια στην απρόσκοπτη κυκλοφορία τους, υποβάλλοντάς τους σε τρομερή ταλαιπωρία, και σε πολλές περιπτώσεις τους αναγκάζει να χρησιμοποιήσουν το πεζοδρόμιο με κίνδυνο να παρασυρθούν από ένα διερχόμενο ΙΧ.
Μην ξεχνάμε ότι πολλά πεζοδρόμια διαθέτουν λωρίδα όδευσης τυφλών, δηλαδή μια ειδική λωρίδα αποτελούμενη από πλάκες διαφορετικής υφής και χρώματος, που αποσκοπεί στην καθοδήγηση και ασφαλή μετακίνηση των ατόμων με προβλήματα όρασης. Παρκάροντας, λοιπόν, πάνω σε αυτή τη λωρίδα, η μετακίνηση των ανθρώπων με προβλήματα όρασης μετατρέπεται σε εφιάλτη.
Και αν ο παραβάτης οδηγός «μπορεί» να ισχυριστεί ότι όταν πάρκαρε στο πεζοδρόμιο δεν… σκέφτηκε τις προαναφερθείσες συνέπειες, αυτός που κλείνει μια ράμπα ΑμεΑ, η οποία στις περισσότερες περιπτώσεις είναι απόλυτα διακριτή, τι δικαιολογία μπορεί να επικαλεστεί;
Πώς μπορεί να δικαιολογήσει την απόφασή του να προβεί σε μια ενέργεια που συντελεί στην απομόνωση των ατόμων με αναπηρία και δυσχεραίνει τις προσπάθειές τους να ζήσουν μια φυσιολογική ζωή;
Θυμίζουμε ότι σύμφωνα με το Άρθρο 34 «Στάση και στάθμευση» του ΚΟΚ, οι οδηγοί οχημάτων που παρεμποδίζουν ράμπες διάβασης ατόμων με αναπηρία ή σταθμεύουν σε αποκλειστικές ή γενικές θέσεις στάθμευσης ατόμων με αναπηρία επί τόπου αφαίρεση των στοιχείων κυκλοφορίας και της άδειας οδήγησης, από το βεβαιούντα την παράβαση, για 60 ημέρες.
Για την καταπολέμηση του φαινομένου, ο Δήμος Αθηναίων το 2022 τοποθέτησε 830 αισθητήρες σε διαβάσεις και ράμπες ΑμεΑ, από τη λεωφόρο Αλεξάνδρας, το Κολωνάκι και την Ομόνοια μέχρι το Σύνταγμα, το Κουκάκι και το Παγκράτι.
Οι αισθητήρες εντοπίζουν τα παράνομα σταθμευμένα ΙΧ και στη συνέχεια στέλνουν πληροφόρηση σε φορητές συσκευές που φέρουν οι δημοτικοί αστυνομικοί.
Σε αντίστοιχη δράση προχώρησε λίγο αργότερα και ο Δήμος Κηφισιάς, με 56 αισθητήρες σε Κηφισιά, Νέα Ερυθραία κι Εκάλη.
carandmotor.gr