Οι κεντρικοί άξονες που συνδέουν τις περιοχές ολόκληρης της Αττικής είναι κάθε μέρα στα «κόκκινα». Πολλοί οδηγοί, προκειμένου να μεταβούν στο χώρο εργασίας τους ή να επιστρέψουν στο σπίτι τους ξοδεύουν πολλές ώρες, όντας «κολλημένοι» στην κίνηση. Και ενώ θα περίμενε κανείς πως με το πέρασμα των χρόνων οι συνθήκες στους δρόμους του λεκανοπεδίου θα βελτιώνονταν, η κατάσταση φαίνεται να επιδεινώνεται όλο και περισσότερο.
Τα τελευταία χρόνια το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει επισημάνει πως στην Αττική πρέπει να πραγματοποιηθούν μεγάλα έργα, τα οποία θα δώσουν σημαντικές λύσεις στο κυκλοφοριακό πρόβλημα, ειδάλλως τα επόμενα χρόνια η Αθήνα θα γίνει μία «απροσπέλαστη πόλη».
«Αυτή τη στιγμή πρέπει να έχουμε έναν συνδυασμό οδικών και σιδηροδρομικών έργων για αντιμετώπιση των συγκοινωνιακών ζητημάτων. Μιλάμε για ένα πλέγμα κινήσεων για να μην γίνει η Αθήνα μια κορεσμένη πόλη» είχε δηλώσει πριν από περίπου δύο χρόνια ο πρώην Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, στο πλαίσιο του Olympia Forum III.
Εδώ και πολύ καιρό ψηλά στην «ατζέντα» των αρμόδιων φορέων βρίσκεται η υλοποίηση -τουλάχιστον- τριών πολύ σημαντικών έργων αξίας 1 δισ ευρώ, ωστόσο μόλις ένα από αυτά φαίνεται ότι έχει προκριθεί και μελετάται εάν μπορεί να υλοποιηθεί. «Αν δεν γίνουν αυτά τα έργα η Αθήνα το 2030 θα είναι μια απροσπέλαστη πόλη» είχε δηλώσει τότε ο Κωνσταντίνος Καραμανλής.
Σήραγγα Ηλιουπόλεως
Η διάνοιξη της αστικής σήραγγας που θα ενώσει τη Δυτική Περιφερειακή Υμηττού με τη Λεωφόρο Βουλιαγμένης και έπειτα με το Ελληνικό, αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα έργα, όπως έχουν αναφέρει δημοσιεύματα, ενώ τονίζεται ότι με την ολοκλήρωσή του η Μεσογείων με το Ελληνικό θα απέχει μόλις 10 λεπτά! Το εκτιμώμενο τελικό ποσό που θα δαπανηθεί για να υλοποιηθεί υπολογίζεται πως θα είναι από 450 έως 500 εκατ. ευρώ, ωστόσο δεν έχει επιβεβαιωθεί ακόμα.
Η σήραγγα αυτή θα έχει ως αφετηρία τα στρατόπεδα Σακκέτα (στη Λεωφόρο Κατεχάκη) και θα ενώσει τις Λεωφόρους Μεσογείων, Κηφισίας, Καρέα και Βουλιαγμένης με το Ελληνικό. Θα αποτελείται από δύο διακριτούς κλάδους και από τρεις λωρίδες, ενώ σε συνολική απόσταση θα φτάσει τα 3 χιλιόμετρα. Η Lamva Development είναι η εταιρεία που έχει αναλάβει τη μελέτη του. Δημοσιεύματα αναφέρουν ειδική μελέτη σχημάτισε η κοινοπραξία των ΤΕΡΝΑ- ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ-ΑΒΑΞ.
Την ίδια στιγμή, μέσα στα σχέδια περιλαμβάνεται και η μετατροπή της Λεωφόρου Βουλιαγμένης σε αυτοκινητόδρομο -θα αφαιρεθούν τα φανάρια- και η ανισοπεδοποίηση της, κάτι το οποίο θα συμβεί και μέχρι το Ελληνικό, όπου θα επεκταθεί το έργο.
Πώς θα βοηθήσουν η σήραγγα και ανισοπεδοποίηση
Η σήραγγα Ηλιουπόλεως και ο αυτοκινητόδρομος στη Λεωφόρο Βουλιαγμένης αναμένεται να αποφορτίσουν την κίνηση στους δρόμους της Αττικής και να προσδώσουν περισσότερη άνεση και ευκολία στη μετακίνηση των οδηγών. Το σημαντικότερο όμως απ’ όλα είναι ότι ο χρόνος που θα χρειάζεται κανείς για να οδηγήσει από το ένα μέρος στο άλλο, για παράδειγμα από τα βόρεια προάστια προς τα νότια, θα μειωθεί σημαντικά.
Ειδικότερα, χρησιμοποιώντας κανείς τη σήραγγα προκειμένου να μεταβεί από τον Άλιμο στο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» και στο Ελληνικό θα μπορεί πλέον να μετακινηθεί και να φτάσει στους προορισμούς αυτούς μέσα σε λίγα λεπτά.
Επιπλέον, θα αποσυμφορηθεί ο οδικός άξονας μεταξύ Βάρης-Κορωπίου, ενώ είναι πολύ πιθανό να αποφορτιστεί και η κίνηση από το τη λεωφόρο Καρέα προς το Ελληνικό.
Επεκτάσεις της Αττικής Οδούς προς Λεωφόρο Κύμης
Ένα εξίσου σημαντικό έργο είναι η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης, από τον ανισόπεδο κόμβο της Αττικής Οδού ως τον κόμβο Καλυφτάκη. Το έργο αυτό το έχει αναλάβει η κοινοπραξία των ΤΕΡΝΑ-ΑΚΤΩΡΗ-ΙΝΤΡΑΚΑΤ. Σύμφωνα με τα όσα έχουν γίνει γνωστά θα κατασκευαστεί ένας οδικός άξονας 3,8 χιλιομέτρων – τα 2,4 χιλιόμετρα από αυτά θα αφορούν μία νέα σήραγγα. Το συνολικό κόστος του έργου θα ανέρχεται στα 352,3 εκατ. ευρώ. Παρ’ όλα αυτά, αναμένεται η εκδίκαση του ΣτΕ από την προσφυγή του Δήμου Ηρακλείου προκειμένου να προχωρήσει.
Επέκταση της Αττικής Οδού προς Ραφήνα
Στην «ατζέντα» υπάρχει και η περίπτωση της επέκτασης της Αττικής Οδού προς τη Ραφήνα και το Λαύριο, όμως ακόμη δεν έχει επισημοποιηθεί από τις αρμόδιες αρχές. Συγκεκριμένα, η Αττική Οδός θα φτάσει προς το λιμάνι της Ραφήνας, παρακάμπτοντας τη Λεωφόρο Μαραθώνος, ενώ θα υπάρξει διαπλάτυνση του υπάρχοντος δρόμου από το Μαρκόπουλο μέχρι το λιμάνι του Λαυρίου.
caranddriver.gr