Το «Εξπρές Κάρυστος» στο λιμάνι της Ραφήνας το φθινόπωρο του 1997


Το «Εξπρές Κάρυστος» στο λιμάνι της Ραφήνας το φθινόπωρο του 1997.
Λίγο πριν, το Σεπτέμβριο του 1996 το πλοίο ξεκίνησε δρομολόγια στη γραμμή Ραφήνας-Μαρμαρίου και Ραφήνας-Καρύστου με καπετάνιο τον καπετάν-Σιδερή Μαμίδη.

Είναι ένα πλοίο-θρύλος, ένα πλοίο με πολυτάραχη και περιπετειώδη ζωή, ένα πλοίο που πέρασε πολλά στα τριάντα τόσα χρόνια που κράτησαν τα ταξίδια του.

Ναυπηγήθηκε το 1971 στα Ναυπηγεία Καμίτση με το όνομα «Αετός».
Ξεκίνησε, ταξιδεύοντας αρχικά σε γραμμές των Κυκλάδων. Αυτό με επιφύλαξη, μιας και οι πληροφορίες δεν είναι πολλές για αυτήν την περίοδο.

Μετά από λίγα χρόνια μετονομάστηκε σε «Δωδεκάνησσος» και ταξίδεψε στα Δωδεκάνησσα. Και για αυτήν την περίοδο οι πληροφορίες είναι λιγοστές.

Ο Παναγιώτης Μαντουκας που ταξίδεψε με το πλοίο ως Μηχανικός μας πληροφορεί:

«Όντως, ειχε ναυπηγηθει σαν «Αετός» με την εταιρεία Διαπουλη αλλα ποτε δεν ξεκίνησε γιατι δεν ειχαν λεφτα να το τελειωσουν. Μετά το πηρε ο Λαζαριδης που ηταν λογιστης στου Κωστα του Λατση μαζι με κάποιους αλλους και το ονομασαν «Δωδεκανησος» και άρχισαν οι περιπετειες. Κάθε που ερχόμασταν στον Πειραια ειχαμε κατάσχεση. Όταν αλλαξε ο καπετανιος που ηταν καποιος Παναγιωτακης, αν θυμαμαι καλα το ονομα του γιατι εχουν περασει και σαραντα χρονια απο τοτε που δουλευα σε αυτό, ηλθε ενας αλλος καπετανιος που μεχρι τοτε ηταν υπαρχος στο Ρεθυμνο της ΑΝΕΚ. Στο πρωτο ταξιδι το καθησε στην Πατμο και μετα το τρακαρε στην Λερο. Μετά δεν ξερω κάτι άλλο γιατι εφυγα απο μεσα λόγω που δεν πληρωνόμασταν».

Το 1985 θα περάσει στην πλοιοκτησία των αδελφών Αγαπητού.

Με το όνομα «Corfu Sea» θα ταξιδέψει σε γραμμές Ελλάδας-Ιταλίας, κυρίως από την Ηγουμενίτσα για Κέρκυρα και Μπρίντεζι.
Έχει περάσει και από την Πάτρα.

Μετά τις γραμμές της Ιταλίας, μονιμοποιήθηκε στη γραμμή από την Ηγουμενίτσα για την Κέρκυρα.
Στην περίοδο αυτή υπήρχαν εποχές που παρέμενε παροπλισμένο στην Κέρκυρα και ταξίδευε μόνο εποχιακά.

Από το πλοίο αυτό ξεκίνησε τη μεγάλη του καριέρα, ως πλοίαρχος, ο καπετάν-Σιδερή Μαμίδης. Έπιασε καπετάνιος για πρώτη φορά σε πλοίο κλειστού τυπου εδώ και στη συνέχεια βρέθηκε στο «Αιγαίον».

Το 1995 θα αγοραστεί από την εταιρεία του κ. Δεληγιάννη και θα βρεθεί να ταξιδεύει από τη Ραφήνα για Μαρμάρι και Κάρυστο.

Με το όνομα «Εξπρές Κάρυστος» το πλοίο αντικατέστησε το «Μαρμάρι Ι» του Γιώργη του Γούτου.

Μέχρι τα τέλη του 1999 ταξίδεψε στο Νότιο Ευβοϊκό παρέα με το «Κάρυστος» του καπετάν-Γιάννη Μιλιλή.

Το 2000 στη γραμμή του Νοτίου Ευβοϊκού έρχεται το «Μαρμάρι Εξπρές» του κ. Αλιφραγκή.
Και το «Εξπρές Κάρυστος» παίρνει μετάθεση για το λιμάνι του Λαυρίου και τη γραμμή για Κέα-Κύθνο.

Σε αυτή τη γραμμή δεν θα παραμείνει πολύ.
Μετά από κάποιες αβαρίες το πλοίο θα οδηγηθεί σε παροπλισμό στα Αμπελάκια της Σαλαμίνας, δίπλα στο «Μάρθα».

Κάπου στα 2004 το πλοίο αναχώρησε για την γνωστή ακτή της Τουρκίας προκειμένου να συναντήσει το τέλος του.

Ήταν ένα πλοίο που ποτέ δεν πρέπει να έπεσαν πάνω του τα φώτα της δημοσιότητας.
Κάποιοι μπορεί να θυμούνται ένα ατυχές περιστατικό στην Κέα με έναν παλιό πολιτικό και υπουργό.

Δεν υπήρξε ποτέ πλοίο καριέρας και για αυτό ο Corto Maltese θα το προτιμούσε σίγουρα για τα ταξίδια του.

Μεγάλη ιστορία, μετασκευές, παροπλισμοί, όνειρα και διαψεύσεις.
Ένας ταξιδευτής που δεν έπαψε ποτέ να αναζητά την Ιθάκη.
Ίσως, βέβαια, να μην βρήκε ποτέ την Ιθάκη του.
Σίγουρα, όμως, του έμειναν πολλά ωραία ταξίδια.

Αντώνης Λαζαρής


Διαβάστε επίσης