Τρεις ώρες συζητούσαν για την γέφυρα στη Διασταύρωση για να καταλήξουν ότι συμφωνούν


Περίπου τρεις ώρες συζητούσαν χθες στο δημοτικό συμβούλιο για την γνωμοδότηση επί της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου «Ανισόπεδος κόμβος πρόσβασης Λιμένα Ραφήνας (από Λ. Μαραθώνος μέσω οδού Φλέμινγκ), για να καταλήξουν τελικά ότι συμφωνούν!


Ο κ. Μπουρνούς ανέφερε πως το τελευταίο διάστημα είμαστε σε προεκλογική περίοδο και βασιλεύει η μικροπολιτική. Θα προσπαθήσω να μείνω αυστηρά στα γεγονότα, τόνισε και συνέχισε λέγοντας πως ο κ. Σπίρτζης σε εκδήλωση που είχε γίνει στο «Αύρα» είχε παρουσιάσει μία μακέτα για την κατασκευή αερογέφυρας στην Διασταύρωση Ραφήνας.

Το δημοτικό συμβούλιο το είδε με σκεπτικισμό, διότι δεν υπήρχε πρότερη ενημέρωση και είχε ζητηθεί όταν υπάρξουν οι μελέτες να παρουσιαστούν.

Μετά την καταστροφική πυρκαγιά του καλοκαιριού, στο πλαίσιο της ανάπλασης και της ανοικοδόμησης των περιοχών που έχουν πληγεί, εκπονήθηκαν μελέτες για την περιοχή. Στα πλαίσια των συναντήσεων που έγιναν, η δημοτική αρχή παρέθεσε της απόψεις της σχετικά με την περιοχή, μέσα στις οποίες ήταν και η αποσυμφόρηση της Λεωφόρου Φλέμινγκ, η οποία την ημέρα της καταστροφικής πυρκαγιάς είχε μποτιλιαριστεί από τα αυτοκίνητα που είχαν έρθει με τα καράβια.

Στη συνέχεια έδειξε τον οδικό χάρτη ο οποίος παρουσιάστηκε από την δημοτική αρχή. Η μελέτη αυτή η οποία δόθηκε από τον μελετητή είναι μία λύση αποδεκτή από την δημοτική αρχή, ενώ ανέφερε πως η μη λύση δεν είναι αποδεκτή για την ποιότητα ζωής των κατοίκων της περιοχής και μίλησε για τους τρόπους χρηματοδότησης. Στη συνέχεια παρουσίασε την μελέτη για την γέφυρα που παρουσιάστηκε στην δημοτική αρχή, όσο αφορά την κατασκευή της αερογέφυρας.

Ο κ. Μπουρνούς ανέφερε πως η γέφυρα αυτή, εκτός από το περιβαλλοντολογικό κομμάτι, δεν έδινε λύση στο κυκλοφοριακό πρόβλημα. Η εταιρεία ΝΑΜΑ έδινε αυτή την λύση γιατί δεν μπορούσε να γίνει υπογειοποίηση λόγω του αγωγού όμβριων υδάτων που υπάρχει στην περιοχή, όπως επίσης δεν θα γινόντουσαν απαλλοτριώσεις και το έργο θα γινόταν σε σύντομο χρονικό διάστημα. Όμως στη Β΄φάση της μελέτης αναφέρεται πως θα γίνουν απαλλοτριώσεις.

Ο κ. Μπουρνούς τόνισε πως δεν υπήρχε περίπτωση αυτή η δημοτική αρχή, η οποία έχει βρει λύση σε σημαντικά προβλήματα που απασχολούσαν τον τόπο όπως η Αποχέτευση, η οριοθέτηση ρεμάτων κτλ, να δεχθεί ένα έργο που θα υποβαθμίσει την περιοχή της Διασταύρωσης. Η λύση που εκπόνησε ο δήμος με το μελετητικό γραφείο, λύνει συνολικά το πρόβλημα.

Το σημαντικό είναι να πείσουμε την πολιτική ηγεσία πως η πρόταση του δήμου είναι αποδεκτή και πως λύνει περιβαλλοντολογικά και ορθολογικά το πρόβλημα που δημιουργείται στην περιοχή. Τέλος ανέφερε πως σε αυτή την δημοτική αρχή δεν υπάρχουν γιουσουφάκια που να λένε «ναι».

Στη συνέχει ο κ. Καλφαντής ανάγνωσε την εισήγηση η οποία συνοδεύει την μελέτη για την υπογειοποίηση, η οποία επεξηγεί τους λόγους τους οποίους δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή η κατασκευή αερογέφυρας, όπως και τους λόγους για τους οποίους είναι εφικτή η λύση της υπογειοποίησης.

Ο κ.Καλφαντής τέλος είπε πως στην περίπτωση που γίνουν ενέργειες για την κατασκευή της αερογέφυρας, ο δήμος να προσφύγει σε ασφαλιστικά μέτρα ώστε να αποτρέψει την κατασκευή της.

Ο κ. Φαφούτης ανέφερε αρχικά πως είχε διαβάσει δημοσίευμα σε τοπική ιστοσελίδα, πριν από την φωτιά του καλοκαιριού, πως θα κατασκευαστεί αερογέφυρα. Όταν ρώτησε στο δημοτικό συμβούλιο αν υπάρχει μελέτη, είχε πάρει την απάντηση πως δεν υπάρχει μελέτη. Ρώτησε ποιες εταιρείες έχουν συντάξει τις μελέτες και αναρωτήθηκε αν δεν είχε αναδείξει το θέμα της αερογέφυρας, αν θα είχε έρθει στο δημοτικό συμβούλιο.

Ο κ. Μπουρνούς απάντησε πως το θέμα ήρθε άμεσα στο δημοτικό συμβούλιο, από την στιγμή που ζητήθηκε από την Περιφέρεια η γνωμοδότηση για την Μελέτη Περιβαλλοντολογικών Επιπτώσεων, ώστε να υπάρχει καταγεγραμμένη η άρνηση της δημοτικής αρχής για το συγκεκριμένο έργο της κατασκευής της αερογέφυρας και πως η δημοτική αρχή απέδειξε με την μελέτη που παρουσίασε, πως η αρχική μελέτη είχε γίνει «στο πόδι».

Ο κ. Βασιλόπουλος μίλησε για εμπαιγμό από το Υπουργείο και την κεντρική διοίκηση και επίσης ρώτησε για το ποιες είναι οι ενέργειες που έχει κάνει η δημοτική αρχή μέχρι σήμερα, όσο αφορά το συγκεκριμένο έργο, ενώ ο κ. Τσαγκαράκης ρώτησε για τον τρόπο κατασκευής και γιατί η δημόσια διοίκηση αποφάσισε να φέρει το θέμα αυτό σε αυτόν στο χρόνο, λίγο πριν τις εκλογές.

Απαντήσεις σχετικά έδωσε ο κ. Μπουρνούς.

Η κα Τόκα ρώτησε γιατί δεν προσκλήθηκαν οι μελετητές της ΝΑΜΑ και του ΑΚΤΩΡΑ στο σημερινό δημοτικό συμβούλιο, γιατί δεν πέρασαν από την επιτροπή διαβούλευσης και την ποιότητα ζωής και ανέφερε ότι ο κ. Μπουρνούς είχε αναφέρει παλιότερα ότι υποστήριζε την κατασκευή της γέφυρας.

Ο κ. Μπουρνούς απάντησε πως είχε αναφέρει πως αν δεν υπήρχε άλλος τρόπος και η κατασκευή γέφυρας ήταν η μοναδική λύση, αυτή δεν θα έπρεπε να είναι μία τσιμεντένια κατασκευή. Επίσης ανέφερε πως ποτέ δεν βρέθηκαν οι μελετητές της ΝΑΜΑ στη Ραφήνα, αλλά η δημοτική αρχή μετά από πολλές συναντήσεις βρήκε λύση μέσα από τη νέα μελέτη.

Το δημοτικό συμβούλιο σύσσωμο θα απορρίψει αυτή την Μελέτη Περιβαλλοντολογικών Επιπτώσεων, ανεξάρτητα από την παράταξη που βρίσκονται, είπε χαρακτηριστικά.

Ο κ. Κοκκόλης ρώτησε αν στη μελέτη του ΑΚΤΩΡΑ, υπάρχει σχεδιασμός για την σύνδεση με την Αττική Οδό και με το λιμάνι, με τον κ. Μπουρνούς να απαντά πως πρόκειται για συνολικό σχεδιασμό που περιλαμβάνει αυτές τις συνδέσεις.

Ο κ.Ζαφειρόπουλος ρώτησε πότε χάλασε η σχέση του κ. Μπουρνούς με τον κ. Σπίρτζη, ποια είναι τα πραγματικά μέτρα και αν θα γίνουν απαλλοτριώσεις, ενώ μίλησε για συγκέντρωση χειροκροτητών στη Διασταύρωση

Ο κ. Μπουρνούς απάντησε πως γυρνάνε κάποιοι στη Διασταύρωση με παρωχημένα σχέδια και νομίζουν πως η λύση είναι η επιστροφή στο χθες και συνέχισε λέγοντας πως ο Δήμαρχος δεν είναι φίλος κάποιου υπουργού, αλλά αυτός που διασφαλίζει τα συμφέροντα του τόπου και έκλεισε λέγοντας πως η άποψη του δημάρχου είναι απέναντι στην κατασκευή έργου που θα υποβαθμίσει τον τόπο.

Ο κ. Πιστικίδης είπε πως από την πρώτη στιγμή που παρουσιάστηκε ο σχεδιασμός της αερογέφυρας ήταν αρνητικός, κάτι που ανέφερε και στο αναπτυξιακό συνέδριο στο Λαύριο. Ανέφερε την μελέτη που παρουσίασε ο ΑΚΤΩΡΑΣ αλλά και τις αντιπροτάσεις που κατέθεσε η δημοτική αρχή και τον τρόπο σύνδεσης με την Αττική Οδό

Στην τοποθέτηση του ο κ. Φαφούτης ανέφερε πως όλοι είναι αρνητικοί στην μελέτη αυτή και πως σίγουρα δεν θέλουμε την μηδενική λύση και την εναέρια γέφυρα. Είπε ότι οι σχεδιασμοί γίνονται για την ανάπτυξη του λιμανιού και πως δεν υπήρξε αντίδραση στην αύξηση των πλοίων. Η μεγάλη ήττα είπε της δημοτικής αρχής ήταν η αύξηση των πλοίων. Τέλος είπε πως μετά τις εκλογές θα υπάρξουν διαμαρτυρίες κατά του Υπουργείου Υποδομών και του Υπουργείου Ναυτιλίας.

Ο κ. Βασιλόπουλος είπε πως καταναλώσαμε πολύ χρόνο για ένα θέμα που όλοι συμφωνούν και πως ήταν μία καλή στιγμή για να αποδείξει ο καθένας ότι εκείνος έσωσε τον πλανήτη. Τέλος ανέφερε πως θα πρέπει όλοι μαζί να συνεργαστούν για το καλό του τόπου.

Ο κ. Τσαλαπατάνης ανέφερε πως η παράταξη του έχει προειδοποιήσει ότι υπάρχει σχεδιασμός για ολόκληρη την Ανατολική Αττική και έχουν ευθύνη οι παρατάξεις που στηρίζουν αυτές τις πολιτικές. Το ζήτημα είναι καθαρά πολιτικό.

Η κα. Τόκα ανέφερε ότι το θέμα δεν επιλύεται με αποσπασματικές λύσεις. Ο κόμβος δεν λύνει το πρόβλημα στη Ραφήνα, αφού θα παραμείνει ένα μεγάλο παρκινγκ όπως και δεν λύνει το περιβαλλοντολογικό πρόβλημα.

Ο κ. Βουδούρης ανέφερε πως για ακόμα μία φορά καταναλώθηκαν πολλές ώρες για ένα θέμα που όλοι συμφωνούνε, δήλωσε ότι είναι υπερ της υπόγεια λύσης και κατά της εναέριας γέφυρας και πως θα καταψηφίσει το θέμα

Ομόφωνα όλοι οι δημοτικοί σύμβουλοι καταψήφισαν την κατασκευή της εναέριας γέφυρας και υπέρ της κατασκευής υπόγειου κόμβου.


Διαβάστε επίσης