Τροχαίο στην Εγνατία Οδό: Η ΕΛ.ΑΣ. ζητά το αποθηκευμένο βίντεο – «Βλέπαμε μόνο φωτιές που έφταναν ψηλά στον ουρανό», λέει αυτόπτης μάρτυρας

«Διενεργείται προανάκριση και προσπαθούν να αντιληφθούν για ποιο λόγο συνέβη το συγκεκριμένο τροχαίο δυστύχημα» τόνισε η εκπρόσωπος Τύπου της ΕΛ.ΑΣ., Κωνσταντία Δημογλίδου, αναφερόμενη στο τροχαίο δυστύχημα που σημειώθηκε στην Εγνατία Οδό.


Μιλώντας στο ΕΡΤNews, η κα Δημογλίδου σημείωσε ότι σύμφωνα με την προανάκριση γινόταν κανονικά η διέλευση και στη συνέχεια έγινε η πρόσκρουση του φορτηγού. Η ίδια πρόσθεσε «Θα πρέπει να το διαπιστώσουμε και με τηλεοπτικό υλικό, κάτι το οποίο δεν έχει γίνει ακόμη. Δεν έχουμε λάβει υλικό για να δούμε αν όντως ισχύει».

Υπογράμμισε πως το σημείο στο οποίο γινόταν η καταγραφή του οπτικού υλικού έχει καταστραφεί, αλλά υπάρχει κεντρικό σημείο στο οποίο είναι αποθηκευμένο το συγκεκριμένο υλικό.

Σχετικά με τις προειδοποιητικές σημάνσεις

Η Εκπρόσωπος Τύπου της ΕΛ.ΑΣ. τόνισε ότι στοιχείο της προανάκρισης είναι και το κατά πόσο υπήρχαν στο σημείο προειδοποιητικές σημάνσεις. «Οι προειδοποιητικές σημάνσεις είναι κάτι που αφορά την εταιρεία που διαχειρίζεται τον συγκεκριμένο δρόμο, την Εγνατία Οδό. Υπάρχει ενημέρωση ότι υπήρχαν κανονικά οι σημάνσεις.

Άλλωστε πρέπει να είναι χαμηλές ταχύτητες όταν έχουμε τόσο χαμηλή ορατότητα, πόσο μάλλον όταν ένας οδηγός εισέρχεται σε χώρο διοδίων. Υπάρχει συγκεκριμένη σήμανση, προειδοποιεί τους οδηγούς για τα διόδια και ότι πρέπει να έχουν χαμηλές ταχύτητες για να μπορούν να ανταποκριθούν σε οτιδήποτε έκτακτο μπορεί να συμβεί».

Η ίδια σημείωσε ότι η σύγκρουση ήταν πολύ γρήγορη και σφοδρή και άμεσα ξέσπασε πυρκαγιά, γι αυτό και οι επιβαίνοντες στο δεύτερο όχημα δεν πρόλαβαν να εξέλθουν αυτού, όπως έγινε με το πρώτο όχημα, με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους με τόσο τραγικό τρόπο.

«Δεν άφησε όρθιο τίποτα», είπε ο διευθύνων σύμβουλος της Εγνατίας

«Εμείς από την εμπειρία μας έχουμε διαπιστώσει ότι το άνοιγμα της μπάρας αυξάνει τους κινδύνους και μειώνει την οδική ασφάλεια, διότι αυξάνεται η ταχύτητα», είπε ο διευθύνων σύμβουλος της «Εγνατίας Οδού», Κώστας Κουτσούκος.

«Εδώ έχουμε έναν σταθμό διοδίων ο οποίος έχει περίπου, για να καταλάβετε στις λωρίδες του, μήκος 75 μέτρα και το φορτηγό πέρασε από τη μία στην άλλη πλευρά. Το λέω αυτό για να γίνει αντιληπτή η σφοδρότητα με την οποία πέρασε το φορτηγό και μάλιστα πρέπει να σας πω ότι μπροστά από τις λωρίδες έχουμε και ειδικούς αποσβεστήρες ακριβώς για αυτό, αν χτυπήσει κανείς να μπορέσει να γίνει απόσβεση της σύγκρουσης για να μην υπάρχουν και μεγάλες ζημιές. Διέλυσε τα πάντα, ο αποσβέστηρας εξαφανίστηκε και το φορτηγό πέρασε στην άλλη πλευρά του σταθμού. Δεν άφησε όρθιο τίποτα», είπε μιλώντας σε εκπομπή του MEGA.

Όσο για την εργαζόμενη των διοδίων που την ώρα της σύγκρουσης βρισκόταν μέσα στο κουβούκλιο είπε ότι «σώθηκε από θαύμα».

«Έχω επικοινωνία από χθες, έχω μάθει ότι είναι πάρα πολύ καλά και χαίρομαι για αυτό, λυπάμαι για τους δύο ανθρώπους που σκοτώθηκαν. Βρίσκεται σε ένα σοκ διότι πέρασε πάνω της σχεδόν ολόκληρο το φορτηγό. Η κοπέλα είδε τον θάνατο στα μάτια της».

Τρομακτικός θόρυβος και μετά φωτιά

Η Βούλα Χριστοπούλου, η οποία ήταν αυτόπτης μάρτυρας στην τραγωδία, δήλωσε στον τηλεοπτικό σταθμό Open: «Στις 4 η ώρα περίπου φτάσαμε στα διόδια του Πολυμύλου. Η αλήθεια είναι ότι η ομίχλη ήταν πάρα πολύ πυκνή, η ορατότητα ήταν μηδαμινή. Δηλαδή, πηγαίναμε όσο το δυνατόν πιο σιγά γιατί δεν μπορούσαμε να καταλάβουμε, δεν φαινόταν πού ακριβώς ξεκινάνε τα διόδια. Ήμασταν λοιπόν πολύ προσεκτικοί, πηγαίναμε πολύ αργά μέχρι που αντιληφθήκαμε ακριβώς το σημείο των διοδίων… ήμασταν μπροστά ακριβώς στα διόδια, όπου εκεί επικρατούσε μια γενικότερη αναταραχή γιατί οι λωρίδες που ήταν για το Εγνατία Pass είχαν Χ, δηλαδή δεν μπορούσαν να περάσουν αυτοκίνητα, γιατί κάποιοι είχαν μπει μάλλον εκεί κατά λάθος, χωρίς να έχουν αντίστοιχα το μηχάνημα που απαιτείται.

Έτσι, εμείς αναγκαστήκαμε να πάμε στη λωρίδα που εξυπηρετεί με μετρητά, τέρμα δεξιά, όχι δηλαδή αριστερά που ήταν οι άλλες λωρίδες. Και ακριβώς τη στιγμή που δώσαμε τα χρήματα στον υπάλληλο έγινε αυτή η τρομακτική έκρηξη. Ακούστηκε πρώτα ένας τρομακτικός θόρυβος στα αριστερά μας, γύρισαν όλοι όπως καταλαβαίνετε προς τα εκεί, είχαμε και τα παιδιά μαζί, οπότε όπως καταλαβαίνετε ήταν δύσκολη η κατάσταση. Και είδαμε φωτιές οι οποίες έφταναν ψηλά στον ουρανό. Δηλαδή… μόνο φωτιά βλέπαμε εκείνη τη στιγμή μπροστά μας.

Εκεί επικράτησε ένας πανικός, γιατί προσπαθήσαμε να ανοίξουμε – κατέβηκε ο σύζυγός μου από το αυτοκίνητο μαζί με τον υπάλληλο να σηκώσουν τις μπάρες για να μπορέσουν να φύγουν όλα τα αυτοκίνητα που ήταν σε αναμονή στα διόδια – παράλληλα εγώ είδα, δηλαδή στη φάση ακριβώς που πηγαίναμε να φύγουμε, είδαμε ότι ουσιαστικά στους θαλάμους εκεί των διοδίων ήταν μία κυρία που προσπαθούσαν, δεν ξέρω εάν ήταν ημιλιπόθυμη, δηλαδή προσπαθούσαν να τη συνεφέρουν.

Ήταν γενικά εικόνες τρομακτικές όλες αυτές. Είναι νομίζω το μόνιμο άγχος όλων μας όταν έχουμε να κάνουμε αυτό το ταξίδι. Ενώ ο δρόμος είναι κλειστός αυτοκινητόδρομος, η Εγνατία Οδός με διευκολύνει πάρα πολύ για τις μετακινήσεις μας στη Θεσσαλονίκη, τα συγκεκριμένα σημεία, δηλαδή πριν τον Πολύμυλο και στις σήραγγες κάθε φορά στις εξόδους μέχρι πριν τη Βέροια εμφανίζεται πολύ συχνά ομίχλη και τις πολύ πρωινές ώρες και σε άλλες στιγμές της ημέρας που έχει υγρασία, όπως για παράδειγμα, δυστυχώς συνέβη σήμερα».

Με DNA η ταυτοποίηση των νεκρών

Η σφοδρότητα της σύγκρουσης ήταν τέτοια που οι δύο επιβαίνοντες του ΙΧ απανθρακώθηκαν εντελώς, με αποτέλεσμα να είναι αδύνατη η άμεση ταυτοποίησή τους, παρά μόνο με DNA.

Οι Αρχές βασίζονται στα στοιχεία του οχήματος που είχε μισθωθεί από τρίτο πρόσωπο, προκειμένου να μπορέσουν να αναγνωρίσουν τα θύματα, μέχρι να προχωρήσει η εξέταση DNA.

Δείτε τις ειδήσεις από την Ανατολική Αττική και όλη την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο irafina.gr.
Κάντε like στη σελίδα του irafina.gr στο Facebook
Ακολούθηστε το irafina.gr στο Twitter

© 2022 - iRafina. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

© 2022 - iRafina. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.