Ζητούν επιδοτήσεις οι οδηγοί ταξί

Οικονομικά απρόσιτα χαρακτηρίζει το Συνδικάτο Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής (ΣΑΤΑ) την επιδότηση της κυβέρνησης για την από απόκτηση ηλεκτρικών ή υβριδικών plug-in αυτοκινήτων και αντ’ αυτού ζητά την επιδότηση όλων των τύπων αυτοκινήτων (diesel, φυσικό αέριο, κ.ά.) καινούριων ή μεταχειρισμένων 5ετίας!

Μάλιστα όλα τα παραπάνω έγιναν μετά την ανακοίνωση των κινήτρων για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης τα οποία ειδικά για τους ιδιοκτήτες Ταξί είναι τα υψηλότερα καθώς ανέρχονται σε πάνω από 10.000 ευρώ ενώ παράλληλα η κυβέρνηση του δίνει και άλλη επιλογή απόκτησης οχήματος πέραν των ηλεκτρικών που αφορούν τα plug-in υβριδικά μοντέλα. Ωστόσο φαίνεται ότι κάποιοι στον ΣΑΤΑ θέλουν να διατηρήσουν τα ρυπογόνα οχήματα μέσα στο κέντρο της Αθήνας απαιτώντας την επιδότηση οχημάτων με θερμικούς κινητήρες ή την επιδότηση μεταχειρισμένων ΙΧ 5ετίας ή την παράταση αντικατάστασης των οχημάτων κατά επιπλέον 2 χρόνια!

Όλα τα παραπάνω πραγματοποιήθηκαν στη συνάντηση που είχε ο ΣΑΤΑ με τον υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Γιάννη Κεφαλογιάννη ζήτησε την βοήθειά του σχετικά με την ανάπλαση του Δήμου Αθηναίων ειδικά στο ζήτημα της χρήσης των λεωφορειολωρίδων των έμφορτων ταξί ώστε να μην αποκλειστούν τα Ταξί από την περιοχή.

Ειδικότερα κατά την συνάντηση που είχε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Γιάννης Κεφαλογιάννης με τον πρόεδρο του ΣΑΤΑ Θύμιο Λυμπερόπουλο συζητήθηκε όλη η τρέχουσα επικαιρότητα και οι δυσκολίες που αντιμετωπίζει ο κλάδος των Ταξί. Ο πρόεδρος του ΣΑΤΑ εξήγησε στον Υφυπουργό ότι η ύφεση στον κλάδο των ταξί δεν είναι αποτέλεσμα μόνο της πανδημίας. Είχε αρχίσει πολύ νωρίτερα, από το Νοέμβριο του 2019, όταν οι βασικοί πελάτες (πολίτες με χαμηλό εισόδημα και εργαζόμενοι) δεν μπορούσαν να ανταποκριθούν στις οικονομικές τους υποχρεώσεις. Η έλλειψη κοινωνικής πολιτικής στερεί από τα Ταξί ένα μεγάλο μέρος του πελατολογίου του. Για την ηλεκτροκίνηση και την Ανάπλαση του Ιστορικού Κέντρου ο κ. Λυμπερόπουλος ανέφερε:

Δείτε ακόμα:  Χατζηδάκης: Το Χωροταξικό νομοσχέδιο δεν θα απαλλοτριώσει τις περιουσίες των πολιτών

«Μέσα σ’ αυτό το απρόβλεπτο οικονομικό περιβάλλον, η Πολιτεία μας ζητά να αλλάξουμε αυτοκίνητο, επιδοτώντας μόνο το ηλεκτρικό και το υβριδικό όχημα, που ναι μεν είναι τεχνολογικά άρτιο, οικονομικά όμως είναι απρόσιτο για τον επαγγελματία αυτοκινητιστή. Το πιο δίκαιο θα ήταν μια αναλογική επιδότηση για όλους τους τύπους αυτοκινήτου, ανεξαρτήτου κινητήρα (πετρελαιοκίνητα, φυσικό αέριο κλπ.).

Επίσης, σε ότι αφορά το έργο ανάπλασης του Δήμου Αθηναίων «Μεγάλος Περίπατος» επιβάλλεται η βοήθεια του Υπουργείου Μεταφορών, ειδικά στο ζήτημα της χρήσης των λεωφορειολωρίδων των έμφορτων ταξί. Διαφορετικά, είναι δεδομένος ο αποκλεισμός των ταξί από μια περιοχή που αποτελεί βασικό προορισμό πολλών τουριστών και της δυνατότητας μεταφοράς από μας».

Όπως η Δημόσια Υγεία έτσι και η Δημόσια Μεταφορά πρέπει να αποτελούν προτεραιότητες για κάθε κυβέρνηση. Το ταξί ως μέσο δημόσιας μεταφοράς δεν μπορεί να είναι έρμαιο των διαθέσεων πολυεθνικών εταιρειών, ούτε εμπόρων αυτοκινήτων. Ευθύνη της κυβέρνησης είναι να προστατεύει τον δημόσιο χαρακτήρα του μέσω της πιστής εφαρμογής των νόμων και δική μας είναι να προτείνουμε συνέχεια πράγματα που θα βελτιώσουν τις παρεχόμενες υπηρεσίες.

Δείτε ακόμα:  Νέα λεγόμενα Σύψα ο οποίος προβλέπει κορονοϊό μέχρι το καλοκαίρι του 2021 ακόμα και με εμβόλιο(βίντεο)

Ο ΣΑΤΑ κατέθεσε στον υφυπουργό και σχετικό υπόμνημα το οποίο περιλαμβάνει τα εξής θέματα:

Επιδότηση για την αγορά νέου ή μεταχειρισμένου αυτοκινήτου 5ετίας (όλων των τύπων και όχι μόνο ηλεκτρικά) ως αντικατάσταση λόγω λήξης ορίου ηλικίας, ή παράταση αντικατάστασης για δύο επιπλέον χρόνια. Υπενθυμίζουμε ότι στις 30.03.2021 λήγει η παράταση στο δικαίωμα μη αντικατάστασης αυτοκινήτου.

Να δίδεται η δυνατότητα στους κατόχους Ε.Δ.Χ να ταξινομούν σε αντικατάσταση των οχημάτων, αυτοκίνητα έως 9 θέσεων με ταμειακή μηχανή και ταξίμετρο. Η τιμή θα προσαυξάνετε κατά 25% όταν στο όχημα υπάρχουν πάνω από 4 επιβάτες. Αυτό ισχύει στις περισσότερες χώρες της Ευρώπης (Γερμανία, Ισπανία, Γαλλία, Αγγλία, Ιταλία, Βέλγιο κλπ.).

Διόρθωση στο Ν.4530/2018, άρθρο 7, παράγραφος 3. Να επιτρέπεται η υποβολή ένστασης στις αποφάσεις του Πειθαρχικού Συμβουλίου.

Νομοθετική ρύθμιση για τις παλιές ποινές Νόμος 4530/2018, .Άρθρο 10 παρ. 3. Παραγραφή όλων των πειθαρχικών παραπτωμάτων μετά την παρέλευση τριετίας.

H ενιαία ελάχιστη τιμή (150 ευρώ) στις συμβάσεις μίσθωσης Ε.Ι.Χ να ισχύει για όλη την Ελλάδα. Επίσης και η τρίωρη ελάχιστη σύμβαση να ισχύει για όλη την επικράτεια, ή

Για τη νησιωτική Ελλάδα διάρκεια σύμβασης μιας ώρας με ελάχιστη χρέωση 60 ευρώ.

Επιπλέον χρέωση 40 ευρώ ανά/ώρα αν η σύμβαση έχει διάρκεια μεγαλύτερη των τριών ωρών.

Άμεση εφαρμογή του Νόμου για απαγόρευση είσπραξης κομίστρου από διαμεσολαβητικές εφαρμογές. (Ν.4446/2016 και Ευρωπαϊκή Οδηγία 821). Εκκρεμούν οι αντίστοιχες εγκύκλιοι (απορρέουν από το N.4530/2018).

Παράλληλα ο ΣΑΤΑ προτείνει την υποχρεωτική εγκατάσταση POS σε όσα ταξί συνεργάζονται με διαμεσολαβητικές εταιρείες. Με αυτό τον τρόπο θα γίνεται η είσπραξη από τον επαγγελματία-ταξιτζή και όχι από οποιοδήποτε μεσάζοντα. Άλλωστε, στην Ευρώπη –όπως και στην Ελλάδα- απαγορεύεται η είσπραξη για λογαριασμό τρίτων (Ν.4446/2016).

Δείτε ακόμα:  Σύγκρουση τρακτέρ με Ι.Χ. - Δύο σοβαρά τραυματισμένοι (βίντεο)

Άμεση αξιοποίηση όλων των δυνατοτήτων της ψηφιακής πλατφόρμας του ΥΜΕ για τις συμβάσεις των Ε.Ι.Χ. και εντατικοποίηση των ελέγχων για την καταπολέμηση της υποκλοπής μεταφορικού έργου από το οποίο η Πολιτεία χάνει τεράστια έσοδα. (π.χ. ελέγχεται η τιμή (90)ευρώ αλλά όχι η πραγματική χρονική διάρκεια της διαδρομής).

Επανέλεγχο όλων των φακέλων των ειδικών αδειών και έκδοση νέας κάρτας (νέου τύπου).

Άμεση ενεργοποίηση των συνεργείων ελέγχων για Ε.Δ.Χ. και Ε.Ι.Χ.

Εισήγηση προς το Υπουργείο Δικαιοσύνης για νομοθετική ρύθμιση στο Νόμο για μεταφορά λαθρομεταναστών και νόμου περί Ναρκωτικών. Να τιμωρείται ο οδηγός και όχι το όχημα. Να μην παρακρατείται η άδεια του οχήματος και το όχημα πριν τελεσιδικίσει η υπόθεση.

Ανάρτηση ενδεικτικών τιμών για διαδρομές με ταξί σε όλες τις εισόδους των πόλεων, αεροδρόμια, λιμάνια (κρουαζιερόπλοια) σταθμούς λεωφορείων και τρένων).

Ο Υφυπουργός δεσμεύτηκε ότι θα απαντήσει σε όλα αυτά τα ζητήματα. Τόνισε ότι θα ρυθμιστεί σύντομα το ζήτημα της τρίωρης σύμβασης (η οποία θα αποτυπώνει τον πραγματικό και όχι τον εικονικό χρόνο μεταφοράς) και σε ότι αφορά το θέμα των διαμεσολαβητικών εφαρμογών, θα οριστεί συνάντηση με τον Υφυπουργό Οικονομικών κ. Βεζυρόπουλο προκειμένου να εφαρμοστεί άμεσα το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο.

newsauto.gr