Χρ. Σπίρτζης: Αναγκαία η οριζόντια μείωση των διοδίων

Με κεντρικό άξονα τις θεσμικές αλλαγές που θα διασφαλίσουν τη διαφάνεια, την αξιοκρατία και την κοινωνική δικαιοσύνη προς όφελος του δημόσιου συμφέροντος, παρουσιάστηκαν σήμερα από τον πρωθυπουργό κ. Αλέξη Τσίπρα το υπό κατάθεση νομοσχέδιο για τα δημόσια έργα και τις υποδομές,…

κι από τον Αναπληρωτή Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, κ. Χρήστο Σπίρτζη, η συμφωνία αλλαγών για τις δύο από τις πέντε παραχωρήσεις των οδικών αξόνων, της Ιόνιας Οδού και του άξονα της κεντρικής Ελλάδας Ε65.

Η παρουσίαση, πραγματοποιήθηκε στο κτίριο του ΥΠΟΜΕΔΙ, παρόντων των υπουργών Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού κ. Γιώργου Σταθάκη, της υφυπουργού παρά τω πρωθυπουργώ και κυβερνητικής εκπροσώπου κ. Όλγας Γεροβασίλη και του υφυπουργού παρά των Πρωθυπουργώ για το Συντονισμό του κυβερνητικού έργου κ. Τέρενς Κουίκ.

Το λόγο έλαβε πρώτος ο Αναπληρωτής Υπουργός Υποδομών και Δικτύων κ. Χρήστος Σπίρτζης, ο οποίος παρουσίασε αναλυτικά τις οκτώ άμεσες ενέργειες που αφορούν βελτιωτικές αλλαγές στην τιμολόγηση των διοδίων, οι οποίες θα ανακουφίσουν ευάλωτες πληθυσμιακές ομάδες, εργαζόμενους και κατοίκους των όμορων περιοχών.

Ο Αναπληρωτής Υπουργός, εξήγησε επίσης, ότι πέρα από τα άμεσα εφαρμοστέα μέτρα, συμφωνήθηκαν με τα κοινοπρακτικά σχήματα «θέματα που χρήζουν της έγκρισης των οργάνων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και της συμφωνίας των τραπεζών που χρηματοδοτούν τα έργα». «Ένα από αυτά» όπως χαρακτηριστικά τόνισε, «είναι η ανάγκη οριζόντιας μείωσης των διοδίων σε όλο το μήκος των αυτοκινητοδρόμων».

Τέλος, Ο κ. Σπίρτζης, θέλοντας να δώσει τον άξονα της φιλοσοφίας των νέων δράσεων, είπε:

«Οφείλουμε να διασφαλίσουμε το δημόσιο συμφέρον, στηρίζοντας τον ιδιωτικό τομέα και θωρακίζοντας τη λειτουργία του δημόσιου τομέα. Οφείλουμε να δημιουργήσουμε εκείνες τις συνθήκες και τις προϋποθέσεις οι οποίες θα απενοχοποιούν τόσο τον ιδιωτικό όσο και το δημόσιο τομέα. Οφείλουμε να αποκαταστήσουμε στην κοινωνία τον ρόλος και τις δράσεις των μελετητών, των εργοληπτών, των δημοσίων υπαλλήλων».

Στη συνέχεια, το λόγο πήρε ο υπουργός Οικονομίας Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού κ. Γιώργος Σταθάκης, ο οποίος υπογράμμισε μεταξύ άλλων, ότι «βρισκόμαστε σ’ ένα μεταβατικό στάδιο. Έχει κλείσει ένας μεγάλος κύκλος που κάποιοι υπέθεσαν ότι η ανάπτυξη της χώρας θα ήταν απόλυτα προσδεδεμένη σ’ ένα μεγάλο κύκλο έργων, μεγάλων έργων, προσδεδεμένων στην ιδέα των παραχωρήσεων. Αυτός ο κύκλος έκλεισε με την ένταση και την έκταση της οικονομικής κρίσης.

Είναι προφανές ότι οι πολιτικές και οικονομικές αλλαγές ζητούν ν’ ανοίξουμε έναν καινούργιο κύκλο στον οποίο η ανάπτυξη θα έχει στο επίκεντρό της μια σημαντική παραγωγική ανασυγκρότηση της οικονομίας, μια πολύ ισχυρή περιβαλλοντική προστασία και μια κοινωνική δομή η οποία θ’ ανοίγει δρόμους για μια μεγαλύτερη κοινωνική συνοχή».

Αμέσως μετά το λόγο πήρε ο πρωθυπουργός κ. Αλέξης Τσίπρας, ο οποίος παρουσίασε τους τέσσερις άξονες που αποτελούν τη βάση του νέο νομοθετήματος για τα δημόσια έργα και τις υποδομές, το οποίο αναμένεται να κατατεθεί άμεσα. Ο πρωθυπουργός, εξήγησε ότι η σημερινή παρουσία του στο Υπουργείο, «αν και προγραμματισμένη από καιρό, εν τούτοις τα έφερε έτσι η μοίρα να συμπίπτει με την ολοκλήρωση μιας σκληρής, μακράς και επίπονης διαδικασίας διαπραγμάτευσης».

Όπως χαρακτηριστικά τόνισε, «παρά τις πολύ μεγάλες δυσκολίες που είχαμε όλο αυτό το διάστημα, παρά τα εμπόδια και τις τρικλοποδιές που ορισμένοι επιχειρούν ακόμα και στο και πέντε να βάλουν στο δρόμο μας, είμαι αισιόδοξος και παραμένω αισιόδοξος ότι θα καταφέρουμε να φτάσουμε σ’ αυτή τη συμφωνία και στη δανειακή στήριξη από τον ευρωπαϊκό μηχανισμό που θα δώσει ένα οριστικό τέλος στην οικονομική αβεβαιότητα.

Και πιστεύω, πλέον κανείς δε μπορεί να κρυφτεί, όλες οι προθέσεις έχουν γίνει φανερές και αναφέρομαι στο ευρωπαϊκό πλαίσιο, ούτε οι αδυναμίες της Ευρώπης μπορούν να κρυφτούν αλλά ούτε και οι προθέσεις των εμπλεκομένων δυνάμεων σ’ αυτή τη διαδικασία, πιστεύω ότι όσοι έχουν τελικά κρυφό πόθο, κρυφό σχέδιο ν’ αναδιατάξουν την Ευρωζώνη παίρνοντας αφορμή από την Ελλάδα, δε θα το καταφέρουν. Η Ελλάδα δε θα τους δώσει αφορμή και σε τελική ανάλυση θα διαψευσθούν».

Ο κ. Τσίπρας, υπογράμμισε επίσης, ότι «οι αλλαγές στις δυο παραχωρήσεις που παρουσιάστηκαν προηγουμένως από τον Αναπληρωτή Υπουργό, τον Υπουργό Υποδομών, έγιναν και οι διαπραγματεύσεις αλλά και η συμφωνία αυτή, σε συνθήκες εγκλωβισμού του Ελληνικού Δημοσίου από τις υπάρχουσες συμβάσεις. Πέντε συμβάσεις αυτοκινητοδρόμων, που αρχικά προέβλεπαν ότι σε 6 μήνες θα είχαν ολοκληρωθεί οι απαλλοτριώσεις, οι αρχαιολογικές εργασίες, οι μεταφορές δημόσιων δικτύων, τα σημεία διασταύρωσης του σιδηροδρομικού δικτύου με το οδικό δίκτυο, όροι που εξέθεταν το Δημόσιο εξαρχής, που έκαναν αδύνατη πρακτικά την τήρηση τω υποχρεώσεών του και που το μετέτρεπαν σε κάτι το απολύτως ευάλωτο σε ρήτρες, παρατάσεις και εκβιασμούς ιδιωτών και συμφερόντων».

Ο πρωθυπουργός προχώρησε στη λεπτομερή παρουσίαση του νομοσχεδίου, παραθέτοντας όλες τις τεχνικές λεπτομέρειες.

Μάλιστα, όπως τόνισε χαρακτηριστικά, «Αυτό που όμως πρέπει να θυμόμαστε, είναι ότι και οι λεπτομέρειες έχουν την αξία τους διότι πολλές φορές ο διάβολος κρύβεται στις λεπτομέρειες. Αυτές τις λεπτομέρειες χρόνια τώρα, εκμεταλλεύεται καθημερινά το σύστημα οικονομικής εξουσίας της χώρας για ν’ αναπαράγεται και να διευρύνεται. Σ’ αυτές τις λεπτομέρειες θα κριθεί όμως κι ο δικός μας αγώνας, να υπερασπιστούμε τα συμφέροντα της κοινωνικής πλειοψηφίας. Γι’ αυτό χρειάζεται σκληρή δουλειά, μελέτη, αφοσίωση, σχέδιο, χρειάζεται πρωτίστως πολιτική βούληση, χρειάζονται όμως και ειδικές ικανότητες, τεχνογνωσία».

Δείτε το βίντεο με τις ομιλίες

Δείτε τις ειδήσεις από την Ανατολική Αττική και όλη την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο irafina.gr.
Κάντε like στη σελίδα του irafina.gr στο Facebook
Ακολούθηστε το irafina.gr στο Twitter

© 2022 - iRafina. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

© 2022 - iRafina. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.