«Το βασίλειο»: Δύο αδέρφια, μία πόλη, τα σκοτεινά μυστικά μια ζωής στο νέο ψυχολογικό θρίλερ του Jo Nesbo

Σαν βασιλιάς του αστυνομικού μυθιστορήματος που θεωρείται ο συγγραφέας Τζο Νέσμπο δεν θα γινόταν να μην γράψει μια ιστορία αφιερωμένη σε ένα «βασίλειο» με βασιλείς και υπηκόους σύγχρονους χαρακτήρες που ζουν και δρουν στο σήμερα. Το βιβλίο κυκλοφόρησε στις 17 Σεπτεμβρίου και ήδη έχει κερδίσει τις εντυπώσεις, γεγονός που ήταν αναμενόμενο, καθώς ο Νορβηγός δημιουργός αποτελεί εγγύηση αναγνωστικής και νοητικής απόλαυσης, ενώ αξιοσημείωτο είναι ότι αυτή είναι η πέμπτη φορά που ο συγγραφέας αφήνει εκτός τον διάσημο συνυφασμένο χαρακτήρα των βιβλίων του, τον ντετέκτιβ Χάρι Χόλε, για να μας διηγηθεί μία ανεξάρτητη και αυτοτελή ιστορία μακριά από την σκιά του.

Όπως έχει δηλώσει και ο ίδιος πάντα μένει πιστός στις ίδιες θεματικές, επομένως και σε αυτό το μυθιστόρημα είναι αναπόφευκτη η αναφορά στην αγάπη, έγκλημα, πίστη, απιστία, ηθική, λαγνεία και φόβο του θανάτου που πλανώνται στην ατμόσφαιρα κάθε φορά που κάθεται για να εξιστορήσει στους αναγνώστες του άλλη μία θυελλώδη ιστορία.

Το βασίλειο, λοιπόν, διαδραματίζεται στην νορβηγική βορεινή ύπαιθρο και έχει ως έδρα το Όπγκαρντ, σημαίνει πάνω κτήμα στα νορβηγικά, την ιδιοκτησία της ομώνυμης οικογενείας που βρίσκεται κοντά στο βουνό και εποπτεύει όλη την περιοχή. Κεντρικοί χαρακτήρες της υπόθεσης είναι τα δύο αδέρφια Όπγκαρντ, ο Ρόι και ο Καρλ, τους οποίους δένει ένας πολύ ισχυρός δεσμός που βασίζεται στα ιδανικά της οικογένειας και της αδερφικής αγάπης, χτισμένα όμως πάνω στα μυστικά και τις αμαρτίες του παρελθόντος.

Ο μεγάλος αδερφός Ρόι είναι εργένης, μένει στο βασίλειο της οικογένειας, όπως συνήθιζε να το λέει ο πατέρας τους, είναι ιδιοκτήτης του βενζινάδικου της περιοχής και λόγω του πολύ κλειστού χαρακτήρα του έχει σχεδόν μηδενικές σχέσεις με τους συντοπίτες του. Σε αντίθεση, ο μικρός του αδερφός Καρλ, είναι κοινωνικός και κοσμογυρισμένος, έχει μεταναστεύσει στην Μινεσότα των ΗΠΑ για σπουδές αρχικά και αργότερα στο Τορόντο όπου δραστηριοποιείται πολύ ενεργά στον χώρο των επιχειρήσεων, ενώ εκεί γνώρισε και την μετέπειτα σύζυγο του, Σάνον.

Το σημείο που ξεκινούν όλα είναι όταν ο Καρλ επιστρέφει πίσω στον τόπο του (γιατί «everybody loves a comeback kid») μαζί με την Σάνον πλέον, με σκοπό την δημιουργία ενός ξενοδοχείου ορόσημο για την περιοχή που θα την αναζωογονήσει οικονομικά με την αναγκαία συμμετοχή, ωστόσο, όλων των κατοίκων της ως μετόχων στο συγκεκριμένο επιχείρημα. Εκεί, υποθέσεις του παρελθόντος ξεθάβονται, οικογενειακά μυστικά φανερώνονται, παράνομες σχέσεις αποκαλύπτονται ή δημιουργούνται, θάνατοι στοιχειώνουν την περιοχή και τους ήρωες, περιλαμβάνοντας σχεδόν όλα τα θανάσιμα αμαρτήματα, καθώς και αυτά της αιμομιξίας και της παιδοφιλίας, σε ένα κατά τα φαινόμενα πιστό και φιλήσυχο επαρχιακό μέρος.

Όλα τα παραπάνω στοιχεία επιτρέπουν στον συγγραφέα να μετακινηθεί από το αστυνομικό είδος και να ξεδιπλώσει τις ικανότητες του και σε νέες μορφές, όπως το ψυχολογικό θρίλερ που κυριαρχεί στην ιστορία, δίνοντας ιδιαίτερη βάση στο ψυχόδραμα των χαρακτήρων και στην δημιουργία και περιγραφή της ατμόσφαιρας που καλύπτει τις πράξεις των ηρώων στον νορβηγικό βορρά. Παράλληλα, δίνει στον Ρόι τον ρόλο της πρωτοπρόσωπου αφηγητή, όχι μόνο για να δείξει τις σκέψεις και την εσωτερική μάχη που λαμβάνει χώρα στον ίδιο, αλλά και να διηγηθεί και να διαλευκάνει παλαιότερα συμβάντα στον αναγνώστη.

Αξιοσημείωτη, επίσης, είναι η αμερικάνικη «πινελιά» που βάζει σε όλο το έργο, τόσο μέσω των μουσικών ακουσμάτων των πρωταγωνιστών, όπως η λατρεία του Ρόι στον J.J. Cale, όσο και στην αγάπη για τα αμερικάνικα αυτοκίνητα, όπου κυριαρχεί η παρουσία στην οικογένεια Όπγκαρντ μιας πανέμορφης κλασικής Cadillac De Ville που οδηγούσε αρχικά ο πατέρας τους και αργότερα τα δύο αδέρφια. Επιπλέον, ιδιαίτερο ρόλο παίζει και το στοιχείο της φύσης, αλλά και των πουλιών της περιοχής, κάνοντας τον Ρόι ειδικό στις ονομασίες των ειδών κάθε πτηνού και στο «παιχνίδι» που συνήθιζε να κάνει με τον αδερφό του δίνοντας στο κάθε άτομο που ήξεραν μια ονομασία ενός είδους πουλιού που ταίριασε ή θύμιζε τα χαρακτηριστικά του.

Εν κατακλείδι, Το βασίλειο είναι ένα ποικιλόμορφο έργο, στο οποίο ο Τζο Νέσμπο ξεδιπλώνει με μαεστρία τους χαρακτήρες και τα γεγονότα και περιγράφει με ζωντάνια την περιοχή, τους χώρους, το κλίμα και την ατμόσφαιρα που επικρατεί σε κάθε σελίδα του τόσο κυριολεκτικά όσο και μεταφορικά δίνοντας την δέουσα προσοχή τόσο στις πράξεις αλλά και στις σκέψεις των ηρώων του.

Το κυρίαρχο θέμα είναι η οικογένεια και πιο συγκεκριμένα στον άγραφο νόμο των Όπγκαρντ ότι η οικογένεια είναι πάνω απ’ όλους και απ’ όλα. Το θέμα όμως είναι τι κάνει κανείς όταν η οικογένεια του δεν είναι όπως την θεωρεί στο μυαλό του και προβαίνει σε τρομερές πράξεις; Υπερασπίζεσαι την οικογένεια σου και τα μέλη της με κάθε κόστος ή πράττεις το σωστό και το ηθικό;

Ο συγγραφέας θέτει ερωτήματα και ακροβατεί συχνά στα όρια μεταξύ ηθικότητας και ανηθικότητας τόσο των χαρακτήρων του όσο και των αναγνωστών που το διαβάζουν προκαλώντας τους να πάρουν θέση στα όσα διαδραματίζονται στην ιστορία. Επιλέγει, φτάνοντας στην τελευταία από τις σχεδόν εφτακόσιες σελίδες, να αφήσει ανοιχτό το τέλος ώστε να το φανταστεί ο κάθε αναγνώστης, όπως θέλει και να επιλέξει την μοίρα των ηρώων από εδώ πέρα ο ίδιος στο μυαλό του. Είναι ένα ανάγνωσμα που αξίζει την επιλογή του αναγνωστικού κοινού, είτε είστε «nesbomaniac», είτε είναι η πρώτη φορά που επιλέγεται κάποιο έργο του διάσημου Νορβηγού συγγραφέα.

Το βασίλειο κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Μεταίχμιο και μπορείτε να προμηθευτείτε και την συλλεκτική έκδοση με την υπογραφή, τον χαιρετισμό και τον πρόλογο του συγγραφέα.

Χρήστος Ιωάννου

Δείτε τις ειδήσεις από την Ανατολική Αττική και όλη την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο irafina.gr.
Κάντε like στη σελίδα του irafina.gr στο Facebook
Ακολούθηστε το irafina.gr στο Twitter

© 2022 - iRafina. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

© 2022 - iRafina. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.