Ραφήνα: Στα χέρια του προέδρου του ΟΛΡ το εγκεκριμένο master plan – Τι αλλάζει άμεσα στο λιμάνι – Τι πρέπει να κάνουν οι καταστηματάρχες

Στα χέρια του προέδρου του Οργανισμού Λιμένος Ραφήνας Σπύρου Χρυσοφώτη είναι πλέον το Master Plan του λιμανιού της Ραφήνας σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του irafina.gr

Όπως σας είχαμε ενημερώσει, το Master Plan είχε πάρει το «πράσινο φως» της Eπιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων του υπουργείου Ναυτιλίας, καθαρογράφθηκε και δόθηκε στον κ. Χρυσοφώτη

Αυτό που αλλάζει άμεσα στο λιμάνι της Ραφήνας, είναι η κατάσταση που επικρατεί με τα τραπεζοκαθίσματα. Πιο συγκεκριμένα, ο χώρος που βρίσκεται μπροστά από τα καταστήματα και που είχε παραχωρηθεί λόγω του κορονοϊού στους καταστηματάρχες για την ανάπτυξη των τραπεζοκαθισμάτων, στα μέχρι σήμερα σχέδια είναι χαρακτηρισμένος ως δρόμος και γι αυτό έπρεπε πλέον να αφαιρεθούν

Πλέον στο νέο σχέδιο είναι χαρακτηρισμένος ως πεζόδρομος, ανοίγοντας έτσι τον δρόμο για να ανάπτυξη εκ νέου τραπεζοκαθισμάτων

Σύμφωνα με πληροφορίες του irafina.gr, ο πρόεδρος του Οργανισμού Λιμένος Ραφήνας Σπύρος Χρυσοφώτης, ο οποίος είναι θετικός στην παραχώρηση του χώρου για την ανάπτυξη τραπεζοκαθισμάτων, θα ζητήσει και την γνώμη του λιμεναρχείου, που αναμένεται να είναι και αυτή θετική

Μετά από αυτό, οι καταστηματάρχες θα μπορούν να υποβάλουν αίτημα στον Οργανισμό Λιμένος Ραφήνας, ώστε να πάρουν άδεια

Τι περιλαμβάνει το σχέδιο ανάπτυξης (Master Plan) του λιμανιού της Ραφήνας

Η σύνδεση της Αττικής Οδού και του προαστιακού σιδηροδρόμου που θα καταλήγουν στη χερσαία ζώνη του λιμανιού της Ραφήνας χαρακτηρίζονται απαιτούμενα και απαραίτητα για την ανάπτυξή του.

Η υλοποίηση των δύο έργων αφορά το υπουργείο Υποδομών και εκτιμάται σε ορίζοντα πενταετίας το 2027. Επίσης τα υπόλοιπα έργα μέσα στο λιμάνι προβλέπονται να έχουν ολοκληρωθεί στη διάρκεια τουλάχιστον επτά ετών.

Το 80% του σχεδιασμού των λιμενικών έργων έχει να κάνει με λιμενικά έργα που αφορούν την ακτοπλοΐα με αύξηση της θέσης των ταχύπλοων σκαφών.

Οι θέσεις των συμβατικών πλοίων αυτή τη στιγμή είναι 7 και παραμένουν οι ίδιες ενώ οι θέσεις των ταχυπλόων αυξάνονται από δύο σε 8 και θα κατασκευαστούν με την υλοποίηση των έργων στο προσήνεμο μόλο που θα έρχεται και θα κλείνει όλο το λιμάνι και θα δημιουργείται μία λιμενολεκάνη προκειμένου τα πλοία να μπαίνουν με ασφάλεια.

Ο παλαιός λιμένας επίσης μετατρέπεται σε λιμενικό τμήμα μικτής χρήσης όπου περιλαμβάνει θέσεις για σκάφη αναψυχής, ναυταθλητικά σκάφη και ημερόπλοια. Το μεγαλύτερο μέρος του λιμενικού τμήματος μικτής χρήσης θα φιλοξενεί σκάφη αναψυχής ενώ δημιουργούνται κτίρια όπως ο επιβατικός σταθμός λιμένα που θα φιλοξενεί παράλληλα τα γραφεία του Οργανισμού Λιμένος Ραφήνας και του Λιμεναρχείου.

Το συγκεκριμένο κτίριο 2.800 τετραγωνικών μέτρων θα έχει επίσης εμπορική χρήση καθώς στο ισόγειο θα υπάρχουν με καταστήματα και πρακτορεία .Επίσης έχουν προβλεφθεί ειδικές εγκαταστάσεις για την κατασκευή υποσταθμού που αφορά την ηλεκτροδότηση των πλοίων όταν αυτά ελλιμενίζονται. Στο κομμάτι περιμετρικά της χερσαίας ζώνης όπου θα βρίσκονται τα σκάφη αναψυχής έχουν προβλεφθεί και εκεί εγκαταστάσεις για τις παρεχόμενες υπηρεσίες αλλά και καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος προκειμένου να γίνει μία ζώνη όπου θα εξυπηρετεί τους επισκέπτες του λιμένα και τους τουρίστες. Στο χερσαίο χώρο του λιμανιού της Ραφήνας προβλέπεται κτίριο πάρκινγκ 220 θέσεων στάθμευσης ενώ έχει προβλεφθεί ένας μεγάλος επίσης υπαίθριος χώρος στάθμευσης στην προηγούμενη στάση του προαστιακού και συγκεκριμένα στη διασταύρωση της Ραφήνας όπου εκεί θα σταθμεύει ένα μεγάλος μέρος των ΙΧ προκειμένου να αποφευχθεί η κυκλοφοριακή συμφόρηση και όχληση της πόλης.

Δείτε τις ειδήσεις από την Ανατολική Αττική και όλη την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο irafina.gr.
Κάντε like στη σελίδα του irafina.gr στο Facebook
Ακολούθηστε το irafina.gr στο Twitter

© 2022 - iRafina. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

© 2022 - iRafina. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.