“Ανοχύρωτη πόλη η Ραφήνα!” – Μακρινό όνειρο Αττική Οδός & Προαστιακός – Θαύμα αν θα γίνει η διαπλάτυνση στη Λ. Φλέμινγκ (φωτό & βίντεο)

Περισσότερες από τρεις ώρες διήρκησε η Δημόσια διαβούλευση που διοργάνωσε ο Σύλλογος Γονέων του 1ου Γυμνασίου Ραφήνας το απόγευμα του Σαββάτου (30/3)

Τα θέματα συζήτησης πολλά, οι ομιλητές επίσης, με αποτέλεσμα να ξεφύγουν οι χρόνοι και να κρατήσει δύο ώρες παραπάνω απ όσο είχε αρχικά υπολογιστεί

Τα θέματα που συζητήθηκαν ήταν η πεζοδρόμηση Μεγ.Αλεξάνδρου-Αργιθέας- Ίλιδος και της Φλέμινγκ, η ύπαρξη ή οχι συγκοινωνιακής μελέτης για τα έργα στην Οδό Ευβοϊκού, η μείωση της ακουστικής και ατμοσφαιρικής επιβάρυνσης από τα έργα διευθέτησης του Ρέματος, η λειτουργία του λιμανιού και η ενδεχόμενη επέκτασή του, το εργοτάξιο της Intrakat που βρίσκεται δίπλα στο Κοιμητήριο της Ραφήνας

Αυτό που συμπεράναμε από τους ομιλητές είναι πως οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού και του Προαστιακού έχουν πάει πλέον πολύ πίσω και πως δεν υπάρχει περίπτωση θα δούμε αυτά τα δύο έργα την επόμενη 10 και βάλε!

Από τους  ομιλητές αυτό που έγινε ήταν περισσότερο η περιγραφή των προβλημάτων παρά η λύση αυτών, ενώ αυτό που έμεινε στο τέλος ήταν πως η Ραφήνα είναι μία ανοχύρωτη πόλη, όπως είπε χαρακτηριστικά ο Αντιδήμαρχος Σωτήρης Σκούφος, με πάρα πολλά προβλήματα τα οποία μέρα με την ημέρα  επιδεινώνονται αντί να επιλύονται λόγω και των εργασιών που πραγματοποιούνται αυτό το χρονικό διάστημα

Η κα Μαρία Νάτση από τον Σύλλογο Γονέων του Γυμνασίου έκανε το καλωσόρισμα και μίλησε για τα προβλήματα της περιοχής, για τα πεζοδρόμια που δεν υπάρχουν, για το εργοτάξιο της ιντρακατ, για την λειτουργία του λιμανιού, για την περιβαλλοντική ρύπανση εξαιτίας του εργοταξίου ενώ ζήτησε να γίνει μία επιτροπή ελέγχου για τα έργα και να καταγράφονται οι παραβάσεις

Στην συνέχεια τον λόγο πήρε ο Αντιδήμαρχος Ραφήνας Πικερμίου Σωτήρης Σκούφος ο οποίος αναφέρθηκε στην κατάσταση που βρίσκονται τα σχολεία αλλά και η περιοχή της Ραφήνας, τον κυκλοφοριακό φόρτο, την λειτουργία του λιμανιού της Ραφήνας κα

Αναφέρθηκε στα αρνητικά, στη μη ύπαρξη δημοτικής αστυνομίας όπως και τροχαίας, οι υποδομές που δεν υπάρχουν όπως η Αττική οδός και ο Προαστιακός

Έχουμε μια ανοχύρωτη πόλη είπε χαρακτηριστικά ενώ έφερε σαν παράδειγμα τι θα συναντήσει ένας γονέας αν έκανε μία βόλτα μαζί με ένα  10χρονο παιδί γύρω από την πλατεία

Αναφέρθηκε στις ενέργειες που έχει κάνει η δημοτική αρχή, ενώ είπε ότι απέρριψε την κυκλοφοριακή μελέτη της οδού Ευβοϊκού και ζητήθηκε νέα μελέτη ενώ οι εργασίες που είναι να γίνουν στο ύψος των σχολείων ζητήθηκε να γίνουν μετά τον Ιουνιο. Είπε πως στην εξίσωση για την εύρεση εναλλακτικών διαδρομών μπαίνει και η Αρίωνος αν και είναι ένας δρόμος με πολλά προβλήματα
Ζητήθηκε να μπουν αισθητήρες στα φανάρια της Ευβοϊκού. Είπε πως η πόλη θέλει πολύ δουλειά και πρέπει η δημοτική αρχή να μπει μπροστά και να τα φτιάξουμε πέτρα την πέτρα

Στην συνέχεια τον λόγο πήρε ο πρώην δήμαρχος Ευάγγελος Μπουρνους ο οποίος είπε πως  η προηγούμενη δημοτική αρχή διεκδίκησε έργα καθώς η πόλη είχε μείνει πίσω.
Η πόλη και το λιμάνι γιγαντώθηκαν χωρίς να έχουν γίνει τα έργα υποδομής τόνισε χαρακτηριστικά

Είπε πως η μελέτη που υπηρχε για την Φλέμινγκ δεν μπορεί να γίνει πράξη καθώς το 2023 έγινε νέα μελέτη η οποία ακόμα δεν έχει δημοσιοποιηθεί ενώ υπάρχου  περιοχές όπως ο Πευκώνας που είναι προς ένταξη στο σχέδιο. Είπε πως δεν πρόκειται να γίνει κάτι τα επόμενα 10 χρόνια, ενώ το ίδιο ισχύει για την Αττική οδό, καθώς δεν υπάρχει χρηματοδότηση με τα χρήματα που υπήρχαν  να έχουν μεταφερθεί στην Θεσσαλία

Το ίδιο ισχύει και για τον Προαστιακό ο οποίος είναι συνδεδεμένος με τα έργα στο Μεγάλο Ρέμα Ραφήνας, τα οποία λόγω των προσφύγων καθυστερησαν να ξεκινήσουν. Η πόλη πάει δέκα χρόνια μετά για την επίλυση του κυκλοφορικού είπε χαρακτηριστικά

Η οδός Ιλυδος είναι στα έργα που έχει αναλάβει η ιντρακατ και αναφέρθηκε στις εργασίες που είναι σε εξέλιξη. Φθινόπωρο του 2025 αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί

Είπε πως η Βασ. Γεωργίου είναι ένας δρόμος ντροπή για την πόλη ενώ είπε πως και αυτός ο δρόμος και η Βιθυνίας θα αλλάξουν και θα γίνουν με κυβολιθους καθώς έχει ενταχθεί στα έργα αποκατάστασης πυροπληκτων περιοχών και αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι την Άνοιξη του 2025

Για το εργοτάξιο είπε πως κάποια από τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν δεν είναι ακριβή. Είπε πως η ιντρακατ εκτελεί στον δήμο μας τέσσερα μεγάλα έργα
Είπε πως στο εργοτάξιο θα φιλοξενούνται μηχανικοί, αρχαιολόγοι κτλ ενώ η όχληση απο την λειτουργία του κέντρου επεξεργασία βιοαποβλητων και είναι πολύ μεγαλύτερη από το εργοτάξιο της ιντρακατ
Η γέφυρα στη Χρυσοστόμου Σμύρνης θα γκρεμιστεί και θα κατασκευαστεί νέα μεγαλύτερη
Το έργο της Ευβοϊκού θα πρέπει να γίνει γρήγορα και όχι το καλοκαίρι. Θεωρούμε πως θα έπρεπε στο κομμάτι που βρίσκονται τα σχολεία να γίνουν την περίοδο του Πάσχα

Είπε πως για την λειτουργία της Ραφήνας χρειάζονται λύσεις, η προηγούμενη δημοτική αρχή είχε τις δικές της και περίμενει από τη Νέα δημοτική αρχή να παρουσιάσει τις δικές της ενώ είπε πως οι υποδομές είναι απαραίτητες, ενώ κάτοικοι και γονείς δεν θα πρέπει να φοβούνται το εργοτάξιο

Ο κ. Βασιλόπουλος όταν πήρε τον λόγο είπε πως έχουμε μια πόλη που έχει μεγαλώσει χωρίς κανέναν στρατηγικό σχεδιασμό
Είπε για τα πεζοδρόμια που δεν υπάρχουν στη Φλέμινγκ, για την ασφάλεια στη μετακίνηση των μαθητών, ενώ αναρωτήθηκε γιατι κάποιος μέχρι σήμερα  δεν ελεγξε από που έρχονται τα λύματα που υπάρχουν στους δρόμους

Είπε πως θα έπρεπε να έχουν γίνει σταθμοί μέτρησης ρύπανσης, θορύβου κτλ ώστε ο δήμος να έχει τις δικές του ανεξάρτητες μετρήσεις, για τον θρυμματισμό των βλαστικων απορριμμάτων

“Ευτυχώς δεν έρχονται η Αττική οδός και ο Προαστιακός καθώς δεν έχουν γίνει μελέτες για την λειτουργία τους μέσα στην πόλη”, τόνισε  ο κ Βασιλόπουλος ενώ μίλησε για τα σχολεία στην οδό Κοντοραβδη στο Πικέρμι και είπε πως δεν υπάρχει στρατηγικος σχεδιασμός ενώ από τύχη δεν έχει γίνει κάποιο σοβαρό ατύχημα, ενώ ήδη υπάρχουν περιστατικά με τραυματισμό παιδιών όπως έγινε στην Κοντοραβδη

Τέλος συνεχάρη τον σύλλογο για την πρωτοβουλία της εκδήλωσης που όπως είπε για να είναι πιο εποικοδομητική θα πρέπει να γίνεται συχνότερα

Ο κ. Ευάγγελου είπε πως η εκδήλωση είναι μία θετική ενέργεια και πως οι σχεδιασμοί που έχουν γίνει για την πόλη, έχουν γίνει από μεγάλα επιχειρηματικά και άλλα συμφέροντα που δεν εξυπηρετούν την Ραφήνα

Όπως είπε από το λιμάνι της Ραφήνας που είναι μικρό και ανασφαλές διακινούνται 2,4 εκατομμύρια επιβάτες και τόνισε πως οι κάτοικοι και οι εργαζόμενοι της Ραφήνας θα πρέπει να ερωτηθουν αν θα πρέπει να λειτουργεί ένα τέτοιο υδροκέφαλο λιμάνι

Αναφέρθηκε στις αντιρρήσεις που είχε η λαϊκή συσπείρωση για τα έργα στο μεγάλο ρέμα Ραφήνας και πως θα πρέπει να βρεθεί λύση από κυβέρνηση και περιφέρεια για την ασφαλή μετακίνηση των μαθητών ενώ αναρωτήθηκε ποια μεγάλα συμφέροντα εξυπηρετεί το μεγάλο έργο που είναι σε εξέλιξη στο ρέμα Ραφήνας, ενώ ανέφερε πως θα πρέπει να σταματήσει και να επανασχεδιαστει
Είπε πως οι σύλλογοι θα πρέπει να ακουστούν στο δημοτικό συμβούλιο
Ακούσαμε περιγραφές από κάποιους σαν να ήρθαν να διοικήσουν την πόλη χθες είπε κλείνοντας ο κ Ευαγγελου

Η κα Τερζοπούλου είπε πως η λύση για τα προβλήματα θέλουν βούληση
Είπε πως τα έργα που γίνονται έχουν μετατρέψει τον δήμο σε πελώριο εργοτάξιο, πως η οδός Αύρας που έχει εγκατασταθεί το εργοστάσιο είναι πλέον ένας εξαιρετικά επικίνδυνος δρόμος ενώ το εργοτάξιο όπως είπε δεν έχει αναρτηθεί η άδεια του μετά από 1,5 χρόνο λειτουργίας όπως και η γεφυροπλαστιγκα και πως η περιοχή δεν επιτρέπει τέτοιου ίδιους χρήσεις

Είπε πως η ρύπανση στο μεγάλο ρέμα της Ραφήνας με την αποξήλωση της βλάστησης που γίνεται σήμερα θα αυξηθεί και καθώς οι ρύποι θα συνεχίσουν να πέφτουν, πως ήταν καταστροφική η δρομολόγηση των έργων από την προηγούμενη δημοτική αρχή που θα μετατρέψει τη Ραφήνα σε Πειραιά

Είπε πως η γεφυροπλαστιγκα θα πρέπει να ξηλωθεί άμεσα και να απομακρυνθούν οι εγκαταστάσεις από την περιοχή, πώς πρέπει να ζητηθούν οι κυκλοφοριακές μελέτες για όλες τις εργασίες και έκλεισε με τις προτάσεις της

Ο κ. Ταρναράς ανέφερε πως αν μεγαλώσει το λιμάνι θα δημιουργήσει μεγάλα προβλήματα. Για να μεγαλώσει το λιμάνι είναι απαραίτητη η Αττική οδός, η οποία έχει κολλήσει καθώς είναι ένα κοστοβορο έργο λόγω και των υπογειωποιησεων. Είπε πως αν έρθει η Αττική οδός θα είναι μια τεράστια υποβάθμιση της πόλης

Αναφέρθηκε στο οδικό δίκτυο και πιο συγκεκριμένα στη Λ. Φλέμινγκ αλλά και στην Αρίωνος
Είπε πως είναι κάθετα αντίθετος στο έργο της διευθέτησης του ρέματος καθώς το υπουργείο σχεδίασε ένα αναχρονιστικό έργο που θα δημιουργήσει προβλήματα. Η πρόταση του ήταν τα έργα να καθυστερήσουν για έξι μήνες ώστε να γίνουν αλλαγές και να επανασχεδιαστούν

Στη συνέχει τον λόγο πήραν οι κκ. Χαρίκλεια Χάρη ,αρχιτέκτονας /υπ.δρ ΕΜΠ, , η κα Παπαθανασίου δικηγόρος πρόεδρος Ένωσης γονέων, ο πρ. Αντιδήμαρχος Δημήτρης Κατσουλάκης,  η συντονίστρια της Κύριας Ερευνητικής Ομάδας του Έργου «Πικέρμι 123» Ζωγραφιά Γιακουβάκη, καθηγητής του γυμνασίου όπως και μία γονέας

Τέλος τον λόγο πήρε ξανά ο κ Σκούφος ο οποίος ανέφερε πως το μοναδικό έργο όσο αφορά το οδικό δίκτυο που αναμένεται να γίνει το επόμενο χρονικό διάστημα είναι η διαπλάτυνση της Λεωφόρου Φλέμινγκ, η οποία θα γίνει όπως η Λ. Μαραθώνος, δηλαδή με 2 λωρίδες ανά κατεύθυνση με νησίδα στη μέση και πεζοδρόμιο ενώ θα έχει στο σύνολο της 5 φανάρια

Δείτε όσα ειπώθηκαν στο παρακάτω βίντεο

Περισσότερες φωτογραφίες ΕΔΩ

Δείτε τις ειδήσεις από την Ανατολική Αττική και όλη την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο irafina.gr.
Κάντε like στη σελίδα του irafina.gr στο Facebook
Ακολούθηστε το irafina.gr στο Twitter

© 2022 - iRafina. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

© 2022 - iRafina. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.