Αποκλειστικό: Συμφωνία Δήμου – ΟΛΡ για την παραλία της Ραφήνας!


Εγκρίθηκε από το Διοικητικό Συμβούλιο του Οργανισμού Λιμένος Ραφήνας το αναθεωρημένο Master Plan, όπως πρώτα σας έχουμε ενημερώσει από από το iRafina.gr

Όπως πρώτα διαβάσατε στο irafina.gr, το αναθεωρημένο Master Plan εκτός από τα έργα που αφορούν την παράκτια ζώνη, συμπεριλαμβάνει τις εισηγήσεις που είχαν γίνει από το Υπουργείο όπως και τα οδικά έργα, δηλαδή την Αττική οδό και τον Προαστιακό, καθώς και τα δύο καταλήγουν στο λιμάνι της Ραφήνας.

Εκτός όμως από τα παραπάνω, σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του irafina.gr, υπήρξε συμφωνία ανάμεσα στον Οργανισμό Λιμένος Ραφήνας και τον Δήμο και για τις χρήσεις της παραλίας της Ραφήνας

Τα παραπάνω έγιναν μετά από στενή συνεργασία μεταξύ της Διευθύνουσας Συμβούλου του Οργανισμού κα. Δέσποινας Γκικάκη και του Δημάρχου Ραφήνας – Πικερμίου Ευάγγελου Μπουρνούς.

Το τελικό σχέδιο περιμένουμε να το δούμε όταν δοθεί στη δημοσιότητα το αναθεωρημένο Master Plan. Σύμφωνα όμως με αποκλειστικές μας πληροφορίες, φαίνεται πως ένα μεγάλο μέρος της κεντρικής παραλίας θα είναι ελεύθερα προσβάσιμο για τους δημότες

Παρακάτω μπορείτε να δείτε όλα όσα ανέφερε το προηγούμενο Master Plan, όπως το είχε φέρει στη δημοσιότητα για πρώτη φορά το irafina.gr

Το αναπτυξιακό πρόγραμμα και η μελέτη μελέτη διαχείρισης (Master Plan) του λιμένα Ραφήνας, σχεδιάστηκε με στόχο:

• Την διάγνωση των αναγκών και δυνατοτήτων του Λιμένα, με στόχο την βελτίωση της υποδομής και της λειτουργικότητας των εγκαταστάσεών του ώστε να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις του μέλλοντος.

• Τον καθορισμό της ανάπτυξής του και των προτεραιοτήτων αυτής της ανάπτυξης.

• Την αποσυμφόρηση των υφιστάμενων χρήσεων και εγκαταστάσεων.

• Τον προγραμματισμό της χρονικής ανάπτυξης του λιμένος από την άποψη της κατασκευής των έργων.

• Τον καθορισμό των μέγιστων επιτρεπομένων ορίων της ζώνης του λιμένα, των επιτρεπόμενων προσχώσεων, των χρήσεων γης, των όρων και των περιορισμών δόμησης, των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων.

Δείτε ακόμα:  Ραφήνα: Επεμβάσεις επιδιόρθωσης στην παιδική χαρά της οδού Καβουνίδου (φωτό)

Ο σχεδιασμός έχει γίνει με πλάνο 25ετίας.

Στο Master Plan του Λιμένα Ραφήνας προβλέπονται λιμενικά έργα που απαιτούνται για την βελτίωση των λιμενικών εγκαταστάσεων και την ασφαλή χρήση αυτών.

Εκτός από τα εξωτερικά λιμενικά έργα προστασίας και ανάπτυξης της λιμενολεκάνης, υπάρχει η χωροθέτηση για μαρίνα τουριστικών σκαφών, λιμενική υποδομή υποδοχής κρουαζιέρας, νέες κτιριακές εγκαταστάσεις, όπως Κεντρικός Τερματικός Σταθμός, Κτίρια εξυπηρέτησης μαρίνας (στέγαση χώρων υπηρεσιών και αναψυχής), Κτίριο υδατοδρομίου και Κτίριο πάρκιγκ.

Στον Λιμένα Ραφήνας χωροθετούνται τέσσερις βασικές xρήσεις, με τέσσερα αντίστοιχα Λιμενικά Τμήματα

Λιμενικό Τμήμα Ακτοπλοΐας: Το ΛΤ Ακτοπλοΐας περιλαμβάνει το ΛΤ των Συμβατικών πλοίων και το ΛΤ Ταχύπλοων πλοίων, τα οποία χωροθετούνται στο κεντρικό κρηπίδωμα και ανατολικά του αλιευτικού καταφυγίου αντίστοιχα

Λιμενικό Τμήμα Μικρών Σκαφών: Χωροθετείται νότια της κεντρικής λιμενολεκάνης, στην περιοχή του παλαιού λιμένα Ραφήνας

Λιμενικό Τμήμα Αλιευτικού Καταφυγίου: Χωροθετείται βορείως του κεντρικού λιμένα, στη θέση του υφιστάμενου αλιευτικού καταφυγίου

Λιμενικό Τμήμα Υδατοδρομίου: Χωροθετείται μεταξύ του ΛΤ του αλιευτικού Καταφυγίου και του ΛΤ Ταχύπλοων πλοίων του λιμένα

Ως προς τις άλλες χρήσεις:

Δεν κρίνεται σκόπιμο να χωροθετηθεί εγκατάσταση για εξυπηρέτησης της κρουαζιέρας στον Λιμένα Ραφήνας.

Όσον αφορά στο Λιμενικό Τμήμα Ακτοπλοΐας, που αποτελεί και τον κυρίως λιμένα, τα προτεινόμενα έργα βάση του Master Plan είναι τα εξής:

Καθαίρεση του κεκαμμένου τμήματος του υφιστάμενου προσήνεμου μώλου, μήκους περίπου 88μ.

Επέκταση του προσήνεμου μώλου για την προστασία από κυματική πρόσπτωση και τη δημιουργία λιμενολεκάνης με ήπιες κυματικές συνθήκες και με επιφάνεια ελιγμών διαμέτρου 360m.

Η συνολική επέκταση έχει μήκος 237m, 543m και 300m αντίστοιχα. Σε όλο το μήκος του μώλου προβλέπεται θωράκιση στην προσήνεμη πλευρά του για την απόσβεσή της κυματικής ενέργειας.

Στην υπήνεμη πλευρά του νέου προσήνεμου μώλου υπάρχει δυνατότητα παραβολής Θ/Γ G/Y.

Δείτε ακόμα:  Γλυκά Νερά: Νέα συγκλονιστικά στοιχεία για τη φρικτή δολοφονία – Πού εστιάζουν οι αρχές (βίντεο)

Βυθοκορήσεις εντός της λιμενολεκάνης για τη δημιουργία ομοιόμορφου βάθους πυθμένα 8m.

Κατασκευή κρηπιδώματος μήκους 80m νότια του υφιστάμενου (προς καθαίρεση) προβλήτα με διεύθυνση Β-Ν όπως και στο υφιστάμενο λιμάνι.

Στο νέο κρηπίδωμα θα πρυμνοδετούν δυο ακόμα συμβατικά πλοία ακτοπλοΐας με μήκη 140m και 120m

Κατασκευή νέου υπήνεμου μώλου μήκους 200m με θωράκιση.

Κατασκευή κρηπιδότοιχου και χερσαίας επιφάνειας στην υπήνεμη πλευρά του νέου υπήνεμου μώλου. Στο νέο κρηπίδωμα θα υπάρχει δυνατότητα παραβολής τριών Θ/Γ G/Y.

Σημειώνεται ότι όλα τα κρηπιδώματα έχουν ωφέλιμο βάθος -8m.

Στο βόρειο τμήμα της λιμενολεκάνης δημιουργείται νέο κρηπίδωμα τριγωνικής μορφής. Το μήκος της πλευράς 30-36 είναι περίπου 17m ενώ το μήκος της κρηπίδας έχει μήκος περίπου 82m. Με την παρέμβαση αυτή δημιουργείται ακόμα μια θέση πλάγιο-πρυμνοδέτησης ενός συμβατικού πλοίου μήκους 105m.

Στη συνέχεια του παραπάνω τμήματος δημιουργείται νέο κρηπίδωμα μήκους 78m και νέα λιμενολεκάνη όπου θα ελιμενίζονται τα ταχύπλοα πλοία.

Συγκεκριμένα, δημιουργούνται νέα κρηπιδώματα με αντίστοιχα μήκη 146m, 150m, 70m, 35m και 242m. Τα συγκεκριμένα προτεινόμενα έργα δημιουργούν πέντε θέσεις παραβολής για ταχύπλοα και ενώ η χερσαία επιφάνεια που δημιουργείται έχει έκταση 25.400 τ.μ. περίπου.

Δημιουργία ελεγχόμενης ζώνης Λιμένα όπου προβλέπονται ικανοί χώροι κίνησης οχημάτων και επιβατών καθώς και στοίχοι αναμονής για Ι.Χ., δίκυκλα και φορτηγά.

Πίσω από τα όρια ελεγχόμενης ζώνης του Λιμένα προβλέπεται:

η κατασκευή τερματικού σταθμού επιβατών και υπηρεσιών,
η δημιουργία χώρων στάθμευσης
η κυκλοφοριακή οργάνωση
η κατασκευή διώροφου κτιρίου παρκινγκ χωρητικότητας 150 Ι.Χ.

Με τα προτεινόμενα έργα, προκύπτει η δυνατότητα ταυτόχρονης παραβολής 15 πλοίων – χωρητικότητα, σε πλήρη κατάληψη του Λιμένα.

Τα προτεινόμενα έργα στο Τμήμα Μικρών Σκαφών είναι τα εξής:

Κατασκευή ενός νέου υπήνεμου μώλου μήκους 115m. περίπου σε απόσταση 60m από τον υφιστάμενο κυματοθραύστη του παλαιού λιμένα,

Δείτε ακόμα:  Καραμανλής: Εντός του καλοκαιριού ξεκινά η δημοπράτηση για τις επεκτάσεις του Προαστιακού προς Ραφήνα και Λαύριο

Κατασκευή νέων κρηπιδωμάτων περιμετρικά του παλαιού λιμένα, συνολικού μήκους 450m περίπου,

Κατασκευή νέων κρηπιδωμάτων στη βόρεια πλευρά του λιμενικού τμήματος μικρών σκαφών μήκους 250m περίπου και προσήνεμου μώλου μήκους 55m.

Τα κρηπιδώματα αυτά βρίσκονται στη νότια πλευρά του υπήνεμου μώλου του κυρίως λιμένα (τμήμα ακτοπλοΐας).

Επίσης, τη δημιουργία θέσεων παραβολής για μεγάλα σκάφη αναψυχής (έως 60m μήκος) στην εσωτερική (βόρεια) πλευρά του νέου υπήνεμου μώλου του κυρίως λιμένα

Πόντιση τεσσάρων πλωτών προβλητών για την πρυμνοδέτηση σκαφών εντός της νέας λιμενολεκάνης που δημιουργείται.

Δημιουργία αποκλειστικής χερσαίας ζώνης για το λιμενικό τμήμα μικρών σκαφών, η οποία εκτείνεται περιμετρικά όλης της λιμενολεκάνης μέχρι και τον προσήνεμο μώλο,

Κατασκευή όλων των απαραίτητων κτιριακών υποδομών για την εξυπηρέτηση σκαφών, επιβατών και επισκεπτών του λιμενικού τμήματος μικρών σκαφών (κτίριο διοίκησης, καφέ-εστιατόρια, χώροι υγιεινής, καταστήματα, κτίρια Η/Μ, κ.α.).

Τέλος, στο Τμήμα Αλιευτικού Καταφυγίου & Υδατοδρομίου, πρόκειται να πραγματοποιηθούν τα έργα:

Καθαίρεση του υφιστάμενου προσήνεμου μώλου,

Κατασκευή ενός νέου προσήνεμου μώλου, παράλληλα στον υφιστάμενο σήμερα, σε απόσταση 60m,

Κατασκευή νέου κρηπιδώματος στο εσωτερικό του προσήνεμου μώλου μήκους 135m που συνορεύει με λιμενικό το τμήμα ταχύπλοων της ακτοπλοΐας,

Κατασκευή ενός νέου υπήνεμου μώλου μήκους 120m στη θέση του υφιστάμενου.

Ο νέος αυτός μώλος θα έχει εσωτερική κρηπίδωση και θα είναι κάθετος στην κατά 10m επέκταση του δυτικού κρηπιδώματος,

Επέκταση κατά 120m. του νότιου κρηπιδώματος του καταφυγίου μέχρι τον νέο προσήνεμο μώλο, σε συνέχεια του δυτικού τμήματος αυτού,

Κατασκευή δύο μόνιμων προβλητών, μήκους 100m έκαστος, κάθετα στο νότιο κρηπίδωμα του καταφυγίου,

Δημιουργία λιμενικού τμήματος υδατοδρομίου στο κρηπιδωμένο μέτωπο του νέου προσήνεμου μώλου του αλιευτικού καταφυγίου και στη συνέχεια του νέου ανατολικού κρηπιδώματος

Τα νέα αυτά κρηπιδώματα έχουν συνολικό μήκος 160m για την εξυπηρέτηση των υδροπλάνων